Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Voi itku mitkä äänet tuossa koneessa on, odotin että olisi kuulostanut joltain Triumph Daytonalta, mutta kuulostaakin tahtarisaabilta :lol: http://www.youtube.com/watch?v=sroDxB7MLEo
Eipä siinä, ihan mielenkiintoinen konetyyppi ja oikea kehityssuunta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

V4:seltahan se ennemmin kuulostaa :D Tuohan kilpailee jo Fiatin TwinAirin kanssa nykypäivän parhaista moottoriäänistä :)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Konsepti on hyvä, mutta puuttuu vain yksi sylinteri ja yksi litra iskutilavuutta :lol:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No nysse egobuusti on pihassa 8O Autohan on ihan peruskauraa nykyaikaisilla sähkövimpainturhuuksilla höystettynä, mutta on toi pata kyllä aika veikeä ainakin 125hv versiona. Vääntää alempaa ku vuokra-autona ajamani Focus diisseli eikä puudu pätkääkään vaikka kierrättää punarajalle (6500rpm). Eli toisin kun elämänhalun murhaavissa diisseleissä jossa meno katkeaa kun seinään jossain 3000rpm lukemissa, vetoalue on tuossa oikeasti laaja. Eihän tuo nyt tietenkään mihinkään kulje, mutta ei sillä jalkoihinkaan jää. Pöriseekin hassusti kun antaa happea ja rundit nousee tuonne 5000+ rpm lukemiin. Nyt takana jo pitkälti toistasataa kilometriä eikä ole jättänyt välille vielä kertaakaan, eli Ford on siis kiistatta laatuauto :D
Koeajo jatkuu todennäköisesti vielä seuraavat neljä vuotta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Voi hitsin hitsi.....
No ei tuo meidän tulokas kovin kauaksi jää.
1.2 turbo 4cyl 105hp 160Nm 1500-4500 i/min
Mutta on varustettu ihan normaaleilla äänillä + sammuilee risteyksissä yms paikoissa.
Ja ainakin koeajoyksilö hämmästytti miten se vastaa kaasuun, ja miten menohaluinen
se oli.

Mutta en ymmärrä tuosta ecoboostista sitä että:
Minkä takia se nokkahihna on pitänyt laittaa kulkemaan öljyn joukossa..???
http://www.youtube.com/watch?v=Rd6mUcqV8oY
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000CD23T kirjoitti:Voi hitsin hitsi.....
No ei tuo meidän tulokas kovin kauaksi jää.
1.2 turbo 4cyl 105hp 160Nm 1500-4500 i/min
Hirvee bensarohmu isolohko :? Kyllä litranen piisaa hyvin, kaikki sen yli on turhaa. Muutenkin ihmetyttää miten noin julmetun kokosesta pannusta ei ole enempiä tehoja kaiveltu, vääntökin on alakanttiin ja ahtimena vissiin joku jalkapallon kokonen 1970-luvun antiikkiversio kun herää vasta tollai yläkierroksilla :mrgreen:

Uusimmassa Huulilasissa (muistaakseni) oli maininta, että toi Foortin 999cm^3 egobuustipannulla ollu Fiikus (vai mikä focus se oli...) oli rikkonut vinon pinon alle 1,0l iskutuilavuuden moottorilla varustettujen autojen ennätyksiä, muun muassa yhden tunnin keskinopeus joku karvan yli 191km/h.

Lisäksi rouva oli aamulla kokenut kauhunsekaisia tunteita ratin takana, kun foortin pentele oli mennyt sammuttamaan itsensä ensimmäiseen liikennevalostoppiin kun kuski vaihtoi vapaalle ja nosti kytkimen :lol: Oli kuulemma parit valot mennyt ennen kuin hoksasi, että sehän tekee sitä ihan tarkoituksella :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

pentele oli mennyt sammuttamaan itsensä ensimmäiseen liikennevalostoppiin
sama vika täällä, ihmettelin että mikäs siihen nytten tuli...
ja kun painoin kytkimen pohjaan startatakseni niin se hörähti käymään.

Tämä ominaisuus oli minun ensimmäisessä autossa myös, datsun 1600 vm1968
mutta ei se käynnistynyt kyllä kytkimen painamisella.
Niin ja lukkiutumattomat jarrutkin siinä oli jo siihen aikaan.
Että vanhaa tekniikkaahan tuo sammuttelu jo on..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Paas Paippisten akilles sit kertoen henry 1.0 version todellinen kulutus.Meinaan vessa lukemisena oleva kotimaisen autolehden testis focus 1.0 buusteri imas bensaa 1.8 civikin kans tasatahtii.Kulkukin oli sähäkämpää sivikillä.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

cab95 kirjoitti:Paas Paippisten akilles sit kertoen henry 1.0 version todellinen kulutus.Meinaan vessa lukemisena oleva kotimaisen autolehden testis focus 1.0 buusteri imas bensaa 1.8 civikin kans tasatahtii.Kulkukin oli sähäkämpää sivikillä.
n. 250km ajettu, ajotieturi kertoo 7,9l/100km :D Todellista ei ole vielä päässy tankkaamalla tutkailemaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Oijoi mikä ekoihme. Meikäläisen bensasyöppö Aero näyttää keskikulutukseksi 8,6l/100km. :(
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

t.t.j kirjoitti:Oijoi mikä ekoihme. Meikäläisen bensasyöppö Aero näyttää keskikulutukseksi 8,6l/100km. :(
Niinpä. Vois viduttaa jos pelkän alemman kulutuksen toivossa tuommoiseen vaihtaisi ja joutuisi itse maksamaan polttoaineet. Onneksi meikäläisen kohdalla näin ei ole. :lol: Faktahan kuitenkin on, että 1300kg ameriikkalaista muovia ei liiku pyhällä hengellä, mutta pitänee raportoida vähän pidemmän kokemuksen jälkeen.

Vertailun virstanpylväänä olkoon 12 vuotta vanha Punto, jonka kulutus meikäläisen ajoissa ollut 5,1...7l/100km haarukassa (min...max tankkausvälistä ja tankatusta polttoainemäärästä tulkaten, kesällä menee alle 6 ja talvella vähän yli noin keskimäärin).
Samalla siirtymällä käytetty myös 2.3T tonnaria (keskimäärin karvan yli 9l/100km), kaasari/i8 satkua (about 8,5...9 l/100km), 900 T8 A Saappia (average n. 11,5l/100km) ja V70 TDI traktoria (n. 6,7l/100km diisulia).

Rouvan ajossa (eri reitillä) pääosin ollut Suappi (9-3 2.0t "Aero") imuroi noin 12,5l/100km viunaa kesällä, talvella jotain 11,5l/100km.
Viimeksi muokannut V.J.S, Pe Heinä 20, 2012 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Mitäs muuten valmistaja lupaa tuollaisen foortin kulutukseksi?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

125hv Wagonille 6,4(kaup.) 4,4 (maantie) 5,1(yhd.).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Siel kulutus lukemien perusteel ruuhkaista,valotkin kokoajan punaisina :lol:Monta satta tuhatta sielä asukaan I paippis??
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

V.J.S:n allekirjoituksessa selkeä källi. Pitäis lukea Egobuuuulschit... :mrgreen:

Oli kyllä veikeä ääni koneessa tyhjäkäynnillä. Äkkinäisen korvaan kuulosti, että jotain on vialla. Pannu niukin naukin pysyi edes konehuoneessa, sen verran oli tärinää tyhjäkäynnillä.

Mielenkiinnolla odotellaan käyttökokemuksia.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin