Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Voi itku mitkä äänet tuossa koneessa on, odotin että olisi kuulostanut joltain Triumph Daytonalta, mutta kuulostaakin tahtarisaabilta http://www.youtube.com/watch?v=sroDxB7MLEo
Eipä siinä, ihan mielenkiintoinen konetyyppi ja oikea kehityssuunta.
Eipä siinä, ihan mielenkiintoinen konetyyppi ja oikea kehityssuunta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
V4:seltahan se ennemmin kuulostaa Tuohan kilpailee jo Fiatin TwinAirin kanssa nykypäivän parhaista moottoriäänistä
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Konsepti on hyvä, mutta puuttuu vain yksi sylinteri ja yksi litra iskutilavuutta
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
No nysse egobuusti on pihassa Autohan on ihan peruskauraa nykyaikaisilla sähkövimpainturhuuksilla höystettynä, mutta on toi pata kyllä aika veikeä ainakin 125hv versiona. Vääntää alempaa ku vuokra-autona ajamani Focus diisseli eikä puudu pätkääkään vaikka kierrättää punarajalle (6500rpm). Eli toisin kun elämänhalun murhaavissa diisseleissä jossa meno katkeaa kun seinään jossain 3000rpm lukemissa, vetoalue on tuossa oikeasti laaja. Eihän tuo nyt tietenkään mihinkään kulje, mutta ei sillä jalkoihinkaan jää. Pöriseekin hassusti kun antaa happea ja rundit nousee tuonne 5000+ rpm lukemiin. Nyt takana jo pitkälti toistasataa kilometriä eikä ole jättänyt välille vielä kertaakaan, eli Ford on siis kiistatta laatuauto
Koeajo jatkuu todennäköisesti vielä seuraavat neljä vuotta.
Koeajo jatkuu todennäköisesti vielä seuraavat neljä vuotta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Voi hitsin hitsi.....
No ei tuo meidän tulokas kovin kauaksi jää.
1.2 turbo 4cyl 105hp 160Nm 1500-4500 i/min
Mutta on varustettu ihan normaaleilla äänillä + sammuilee risteyksissä yms paikoissa.
Ja ainakin koeajoyksilö hämmästytti miten se vastaa kaasuun, ja miten menohaluinen
se oli.
Mutta en ymmärrä tuosta ecoboostista sitä että:
Minkä takia se nokkahihna on pitänyt laittaa kulkemaan öljyn joukossa..???
http://www.youtube.com/watch?v=Rd6mUcqV8oY
No ei tuo meidän tulokas kovin kauaksi jää.
1.2 turbo 4cyl 105hp 160Nm 1500-4500 i/min
Mutta on varustettu ihan normaaleilla äänillä + sammuilee risteyksissä yms paikoissa.
Ja ainakin koeajoyksilö hämmästytti miten se vastaa kaasuun, ja miten menohaluinen
se oli.
Mutta en ymmärrä tuosta ecoboostista sitä että:
Minkä takia se nokkahihna on pitänyt laittaa kulkemaan öljyn joukossa..???
http://www.youtube.com/watch?v=Rd6mUcqV8oY
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Hirvee bensarohmu isolohko Kyllä litranen piisaa hyvin, kaikki sen yli on turhaa. Muutenkin ihmetyttää miten noin julmetun kokosesta pannusta ei ole enempiä tehoja kaiveltu, vääntökin on alakanttiin ja ahtimena vissiin joku jalkapallon kokonen 1970-luvun antiikkiversio kun herää vasta tollai yläkierroksilla9000CD23T kirjoitti:Voi hitsin hitsi.....
No ei tuo meidän tulokas kovin kauaksi jää.
1.2 turbo 4cyl 105hp 160Nm 1500-4500 i/min
Uusimmassa Huulilasissa (muistaakseni) oli maininta, että toi Foortin 999cm^3 egobuustipannulla ollu Fiikus (vai mikä focus se oli...) oli rikkonut vinon pinon alle 1,0l iskutuilavuuden moottorilla varustettujen autojen ennätyksiä, muun muassa yhden tunnin keskinopeus joku karvan yli 191km/h.
Lisäksi rouva oli aamulla kokenut kauhunsekaisia tunteita ratin takana, kun foortin pentele oli mennyt sammuttamaan itsensä ensimmäiseen liikennevalostoppiin kun kuski vaihtoi vapaalle ja nosti kytkimen Oli kuulemma parit valot mennyt ennen kuin hoksasi, että sehän tekee sitä ihan tarkoituksella
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
sama vika täällä, ihmettelin että mikäs siihen nytten tuli...pentele oli mennyt sammuttamaan itsensä ensimmäiseen liikennevalostoppiin
ja kun painoin kytkimen pohjaan startatakseni niin se hörähti käymään.
Tämä ominaisuus oli minun ensimmäisessä autossa myös, datsun 1600 vm1968
mutta ei se käynnistynyt kyllä kytkimen painamisella.
Niin ja lukkiutumattomat jarrutkin siinä oli jo siihen aikaan.
Että vanhaa tekniikkaahan tuo sammuttelu jo on..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Paas Paippisten akilles sit kertoen henry 1.0 version todellinen kulutus.Meinaan vessa lukemisena oleva kotimaisen autolehden testis focus 1.0 buusteri imas bensaa 1.8 civikin kans tasatahtii.Kulkukin oli sähäkämpää sivikillä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
n. 250km ajettu, ajotieturi kertoo 7,9l/100km Todellista ei ole vielä päässy tankkaamalla tutkailemaan.cab95 kirjoitti:Paas Paippisten akilles sit kertoen henry 1.0 version todellinen kulutus.Meinaan vessa lukemisena oleva kotimaisen autolehden testis focus 1.0 buusteri imas bensaa 1.8 civikin kans tasatahtii.Kulkukin oli sähäkämpää sivikillä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Oijoi mikä ekoihme. Meikäläisen bensasyöppö Aero näyttää keskikulutukseksi 8,6l/100km.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Niinpä. Vois viduttaa jos pelkän alemman kulutuksen toivossa tuommoiseen vaihtaisi ja joutuisi itse maksamaan polttoaineet. Onneksi meikäläisen kohdalla näin ei ole. Faktahan kuitenkin on, että 1300kg ameriikkalaista muovia ei liiku pyhällä hengellä, mutta pitänee raportoida vähän pidemmän kokemuksen jälkeen.t.t.j kirjoitti:Oijoi mikä ekoihme. Meikäläisen bensasyöppö Aero näyttää keskikulutukseksi 8,6l/100km.
Vertailun virstanpylväänä olkoon 12 vuotta vanha Punto, jonka kulutus meikäläisen ajoissa ollut 5,1...7l/100km haarukassa (min...max tankkausvälistä ja tankatusta polttoainemäärästä tulkaten, kesällä menee alle 6 ja talvella vähän yli noin keskimäärin).
Samalla siirtymällä käytetty myös 2.3T tonnaria (keskimäärin karvan yli 9l/100km), kaasari/i8 satkua (about 8,5...9 l/100km), 900 T8 A Saappia (average n. 11,5l/100km) ja V70 TDI traktoria (n. 6,7l/100km diisulia).
Rouvan ajossa (eri reitillä) pääosin ollut Suappi (9-3 2.0t "Aero") imuroi noin 12,5l/100km viunaa kesällä, talvella jotain 11,5l/100km.
Viimeksi muokannut V.J.S, Pe Heinä 20, 2012 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Mitäs muuten valmistaja lupaa tuollaisen foortin kulutukseksi?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
125hv Wagonille 6,4(kaup.) 4,4 (maantie) 5,1(yhd.).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Siel kulutus lukemien perusteel ruuhkaista,valotkin kokoajan punaisina :lol:Monta satta tuhatta sielä asukaan I paippis??
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
V.J.S:n allekirjoituksessa selkeä källi. Pitäis lukea Egobuuuulschit...
Oli kyllä veikeä ääni koneessa tyhjäkäynnillä. Äkkinäisen korvaan kuulosti, että jotain on vialla. Pannu niukin naukin pysyi edes konehuoneessa, sen verran oli tärinää tyhjäkäynnillä.
Mielenkiinnolla odotellaan käyttökokemuksia.
Oli kyllä veikeä ääni koneessa tyhjäkäynnillä. Äkkinäisen korvaan kuulosti, että jotain on vialla. Pannu niukin naukin pysyi edes konehuoneessa, sen verran oli tärinää tyhjäkäynnillä.
Mielenkiinnolla odotellaan käyttökokemuksia.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...