Ruåttalaiset näyttää ajelevan vieläkin pelkillä parkeillaVesa Pohjalainen kirjoitti:Ruotsissa oli tuohon aikaan mahdollista ajella ns. huomiovaloilla. Ilmeisesti tehoa oli niissä enemmän kuin tavallisissa parkeissa.Mikkoz kirjoitti:Kunnon pallinaama tuo äijä kun ajeli pelkillä parkeilla ympäriä maita ja mantuja.
MAINOSVIDEO 1982!!!!!KATSOKAA
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Bensa tosiaan maksoi tolkuttomasti suhteessa ansiotasoon 80 luvun alussa. Muistan itsekin sekoittaneen polttoöljyä traktorin tankista mopobensaan, sammutus tietysti sulkemalla hana ja ajamalla kohokammio tyhjäksi. Käynnistys antamalla pikkupullosta huikka kohokammioon bensaa ja sitten letku paikoilleen ja loput seoksella.
Kun oli oikein timmi viritys, niin tulpanhatun sai ottaa hetkeksi irti täysillä ajettaessa. Kone toimi nakutuksella, vain kerran puraisi mäntäpistiäinen liian polttoöljypitoisen satsin seurauksena
Olen usein ihmetellyt tätä pohjois-baltian määräystä käyttää huomio/ajovaloja päiväsaikaan, onhan siellä kevyttä liikennettä ja hirviä jne ilman tuikkuja.
Prätkällä ajellessa tulee automaattisesti käytettyä ajovaloa yhden valottomana ajetun mällin seurauksena.
Eniten vuoden 82 tieliikennelaissa otti pattiin kypäräpakko mopolle, pottu maksoi satasen ja mopo 50 markkaa
Mutta oli se hienoa aikaa...
Mutta sitten tuli satamajätkä presidentiksi.
Nykyisin pitää olla mukana lääkärin todistus päänahan hilseilystä, niin saa vapautuksen kypäräpakosta
Kun oli oikein timmi viritys, niin tulpanhatun sai ottaa hetkeksi irti täysillä ajettaessa. Kone toimi nakutuksella, vain kerran puraisi mäntäpistiäinen liian polttoöljypitoisen satsin seurauksena
Olen usein ihmetellyt tätä pohjois-baltian määräystä käyttää huomio/ajovaloja päiväsaikaan, onhan siellä kevyttä liikennettä ja hirviä jne ilman tuikkuja.
Prätkällä ajellessa tulee automaattisesti käytettyä ajovaloa yhden valottomana ajetun mällin seurauksena.
Eniten vuoden 82 tieliikennelaissa otti pattiin kypäräpakko mopolle, pottu maksoi satasen ja mopo 50 markkaa
Mutta oli se hienoa aikaa...
Mutta sitten tuli satamajätkä presidentiksi.
Nykyisin pitää olla mukana lääkärin todistus päänahan hilseilystä, niin saa vapautuksen kypäräpakosta
No niinhän mä itsekin ajan HUOMIOvaloilla - siis niillä Saabin alennettutehoisillaMimmi kirjoitti:Tai HUOMIOvaloilla
Käännän katkaisijan "varsinaisiin" valoihin oikeastaan vain silloin kun tarvitsen pitkiä (tai sumareita = harvoin, kun en ole väärinkäyttäjä ).
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Onkos tuollainen vanha og-satku joskus ollut mukamas oikein hienokin auto? Siis meinaan että pienen kokonsa vuoksi noita tuskin myytiin paljoakaan millekään sikariportaan tyypeille, eikös tuollainen ole ollut perinteisesti kiertelevän kaupparatsun menopeli?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kaipa ne 900 Turbot ovat tuohon aikaan olleet hyvinkin hintavia yleistasoon nähden. Se "kaupparatsuimago" taasen varmaan johtuu tuosta verotuksellisesti sopivasta, alle 2000 cc moottorikoosta autoedun suhteen, kai sitä itsekin olisi mieluiten tuollaisella ajellut siihen(kin) aikaan tilaisuuden tullen.
Patekin on lauleskellut 80-luvulla "merkonomit ajaa turbosaabillaan"dq kirjoitti:Kaipa ne 900 Turbot ovat tuohon aikaan olleet hyvinkin hintavia yleistasoon nähden. Se "kaupparatsuimago" taasen varmaan johtuu tuosta verotuksellisesti sopivasta, alle 2000 cc moottorikoosta autoedun suhteen, kai sitä itsekin olisi mieluiten tuollaisella ajellut siihen(kin) aikaan tilaisuuden tullen.
Vaikka muutosta ei niin selkeästi huomaa, kun se on tapahtunut pikkuhiljaa: Elintaso Suomessa on noussut huomattavasti verrattuna 1980-luvun alkuun. Siihen aikaan elintasossa oli vielä myöskin hyvin selkeä ero verrattuna naapurimaa Ruotsiin.
Uusien autojen hankintaverotusta on viilattu hieman alaspäin, ei paljon, mutta yhdessä elintason nousun kanssa silläkin on vaikutusta.
Markka-aikaan ei myöskään uneksittu näin matalasta ja vakaasta korkotasosta kuin nyt on, silloin auton ostaminen lainarahalla oli kalliimpaa ja riskialttiimpaa kuin nyt.
Kyllä 900 oli tullessaan kallis auto kaasutinversionakin. Turbo tai 9000 oli suurta ylellisyyttä. Uusia Porscheja ja Lamborghineja ei silloin tainnut tuoda maahan kukaan.
Uusien autojen hankintaverotusta on viilattu hieman alaspäin, ei paljon, mutta yhdessä elintason nousun kanssa silläkin on vaikutusta.
Markka-aikaan ei myöskään uneksittu näin matalasta ja vakaasta korkotasosta kuin nyt on, silloin auton ostaminen lainarahalla oli kalliimpaa ja riskialttiimpaa kuin nyt.
Kyllä 900 oli tullessaan kallis auto kaasutinversionakin. Turbo tai 9000 oli suurta ylellisyyttä. Uusia Porscheja ja Lamborghineja ei silloin tainnut tuoda maahan kukaan.
No kylläpä on iso pätkä. Tosin on tämä tietoliikenne kehittynyt vuodesta 1995, kun kymmenen megan lataaminen kesti tunnin tai kaksi. Silloin soitettiin modeemilla purkkiin komennolla ATDT ja odotettiin kiltisti.
Edit: Oli hyvä video. Vähän juppi ehkä.
Edit: Oli hyvä video. Vähän juppi ehkä.
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg