MAINOSVIDEO 1982!!!!!KATSOKAA
Minusta ympärivuotinen valopakko tuli Suomeen juuri keväällä 1982, kun tuli uusi tieliikennelaki. Se siis koski kaikkea ajoa taajaman ulkopuolella, nuo taajamamerkit tulivat silloin samalla. Muistan siksi, että sain ajokortin juuri alkuvuodesta 1982 ja autokoulussa korostettiin kaikkia noita tulossa olevia uutuuksia!9-5T kirjoitti:Muistaakseni Suomessa ei ollut 1982 valopakkoa, muistanko oikein? 1997 taisi kuitenkin tulla taajamiin valopakko.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Ruotsissa oli tuohon aikaan mahdollista ajella ns. huomiovaloilla. Ilmeisesti tehoa oli niissä enemmän kuin tavallisissa parkeissa.Mikkoz kirjoitti:Kunnon pallinaama tuo äijä kun ajeli pelkillä parkeilla ympäriä maita ja mantuja.
Tuo laajennus taajamiin saattoi tosiaan tulla 1997 (sitä taas en muista, sitä se dementia teettää!)
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Juu, mie muistan taasen ton -96 vuoden aika hyvin, kun ajoin ite ajokortin silloin. Taajamassa ei ollut ajovalopakkoa, mutta käytänössä meni hermot, jos ajoi ilman valoja. Ihmiset välkytteli vähän väliä valojaan mulle. Tiesin kyllä pykälät, mutta muut ei näköjään. No siitä ei tainnut mennä kuin tuo vuosi tai pari, kun tuli taajamassakin pakollisiksi...Toby kirjoitti: Minusta ympärivuotinen valopakko tuli Suomeen juuri keväällä 1982, kun tuli uusi tieliikennelaki. Se siis koski kaikkea ajoa taajaman ulkopuolella, nuo taajamamerkit tulivat silloin samalla. Muistan siksi, että sain ajokortin juuri alkuvuodesta 1982 ja autokoulussa korostettiin kaikkia noita tulossa olevia uutuuksia!
Tuo laajennus taajamiin saattoi tosiaan tulla 1997 (sitä taas en muista, sitä se dementia teettää!)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Nostalgia on hometta Tukka takana, elämä edessä9000CD23T kirjoitti:*huokaus* tuo oli sitä vanhaa hyvää aikaa, joka ei taida koskaan
palata...
Mutta jou, hyvä filmi
EDIT: "Thank God I got my credit card.", prkle juppi
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Wow mikä filmi! Oon nähnyt tuon viimeksi lapsena, silloin 80-luvun alkupuolella Scan-Auton viikonloppunäyttelyssä myyntihallin nurkassa oli telkkari+vhs ja tämä filmi pyörimässä.
Tän katseleminen tuntui silloin sikahienolta ja nyt aikuisena, kolmen Saabin omistajana, tuntuu edelleen! Eipä ihme että musta tuli saabisti!
Tän katseleminen tuntui silloin sikahienolta ja nyt aikuisena, kolmen Saabin omistajana, tuntuu edelleen! Eipä ihme että musta tuli saabisti!
Aivan MAHTAVA pätkä!!! Kyllä asiat oli tuolloin mallillaan..
Mielenkiinoista muuten kun tuli mieleen tehdä haku vägverketin sivuilla tuon "pääosa"Saabin rekkarilla:
Mielenkiinoista muuten kun tuli mieleen tehdä haku vägverketin sivuilla tuon "pääosa"Saabin rekkarilla:
Regnr: APC900
Färg: LGRÅ
Fabrikat: VOLVO 2456466121
Årsmodell: 1980
Fordonsslag: PB
Chassinummer: 2456A1276616
Upplysningar:
Ägare/Brukare
Namn: VOLVO PERSONBILAR SVERIGE AB
Adress: PV GARANTIN
Postnr: 405 08
Förvärvsdatum: 1993-04-16
Ort: GÖTEBORG
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avregistrerad (1995-01-24)
Antal ägare: 11
Datum för första reg.: 1980-06-26
Producentansvarig:
I trafik första gång:
Yrkesmässig trafik:
Fordonet tillverkat:
Direktimport: Nej
Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej
Aikas pahaTri-Lo kirjoitti:Aivan MAHTAVA pätkä!!! Kyllä asiat oli tuolloin mallillaan..
Mielenkiinoista muuten kun tuli mieleen tehdä haku vägverketin sivuilla tuon "pääosa"Saabin rekkarilla:Regnr: APC900
Färg: LGRÅ
Fabrikat: VOLVO 2456466121
Årsmodell: 1980
Fordonsslag: PB
Chassinummer: 2456A1276616
Upplysningar:
Ägare/Brukare
Namn: VOLVO PERSONBILAR SVERIGE AB
Adress: PV GARANTIN
Postnr: 405 08
Förvärvsdatum: 1993-04-16
Ort: GÖTEBORG
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avregistrerad (1995-01-24)
Antal ägare: 11
Datum för första reg.: 1980-06-26
Producentansvarig:
I trafik första gång:
Yrkesmässig trafik:
Fordonet tillverkat:
Direktimport: Nej
Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Ruåttalaiset näyttää ajelevan vieläkin pelkillä parkeillaVesa Pohjalainen kirjoitti:Ruotsissa oli tuohon aikaan mahdollista ajella ns. huomiovaloilla. Ilmeisesti tehoa oli niissä enemmän kuin tavallisissa parkeissa.Mikkoz kirjoitti:Kunnon pallinaama tuo äijä kun ajeli pelkillä parkeilla ympäriä maita ja mantuja.
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Bensa tosiaan maksoi tolkuttomasti suhteessa ansiotasoon 80 luvun alussa. Muistan itsekin sekoittaneen polttoöljyä traktorin tankista mopobensaan, sammutus tietysti sulkemalla hana ja ajamalla kohokammio tyhjäksi. Käynnistys antamalla pikkupullosta huikka kohokammioon bensaa ja sitten letku paikoilleen ja loput seoksella.
Kun oli oikein timmi viritys, niin tulpanhatun sai ottaa hetkeksi irti täysillä ajettaessa. Kone toimi nakutuksella, vain kerran puraisi mäntäpistiäinen liian polttoöljypitoisen satsin seurauksena
Olen usein ihmetellyt tätä pohjois-baltian määräystä käyttää huomio/ajovaloja päiväsaikaan, onhan siellä kevyttä liikennettä ja hirviä jne ilman tuikkuja.
Prätkällä ajellessa tulee automaattisesti käytettyä ajovaloa yhden valottomana ajetun mällin seurauksena.
Eniten vuoden 82 tieliikennelaissa otti pattiin kypäräpakko mopolle, pottu maksoi satasen ja mopo 50 markkaa
Mutta oli se hienoa aikaa...
Mutta sitten tuli satamajätkä presidentiksi.
Nykyisin pitää olla mukana lääkärin todistus päänahan hilseilystä, niin saa vapautuksen kypäräpakosta
Kun oli oikein timmi viritys, niin tulpanhatun sai ottaa hetkeksi irti täysillä ajettaessa. Kone toimi nakutuksella, vain kerran puraisi mäntäpistiäinen liian polttoöljypitoisen satsin seurauksena
Olen usein ihmetellyt tätä pohjois-baltian määräystä käyttää huomio/ajovaloja päiväsaikaan, onhan siellä kevyttä liikennettä ja hirviä jne ilman tuikkuja.
Prätkällä ajellessa tulee automaattisesti käytettyä ajovaloa yhden valottomana ajetun mällin seurauksena.
Eniten vuoden 82 tieliikennelaissa otti pattiin kypäräpakko mopolle, pottu maksoi satasen ja mopo 50 markkaa
Mutta oli se hienoa aikaa...
Mutta sitten tuli satamajätkä presidentiksi.
Nykyisin pitää olla mukana lääkärin todistus päänahan hilseilystä, niin saa vapautuksen kypäräpakosta
No niinhän mä itsekin ajan HUOMIOvaloilla - siis niillä Saabin alennettutehoisillaMimmi kirjoitti:Tai HUOMIOvaloilla
Käännän katkaisijan "varsinaisiin" valoihin oikeastaan vain silloin kun tarvitsen pitkiä (tai sumareita = harvoin, kun en ole väärinkäyttäjä ).
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?