Rafu kirjoitti:
Millaistas tämmönen ennakoiva ajo on, jolla blokataan muiden ohitukset?
No sopivasti nyt taas yksi esimerkki "case" eiliseltä Helsinginmatkalta. Muuttuva rajoitus "talvi" 80. Edessä oli pari isompaa autoa joiden nopeus tippui melkoisesti ylämäkiin. Saavutin ne jossain ennen Saukkolaa ja jäin taakse odottelemaan ohituspaikkoja taajaman jälkeen. Siinä Eino Grönin lakkauttaman ohituskaistan ylämäen huipulla joku paku tuli tuhatta ja sataa kiinni takapuskuriin. Arvasin aikeet ja vedin välin hiljalleen kiinni ennenkuin ehti yrittämään ohitusta, ja keräsin taas väliä ohitukseen valmistautumiseksi kun oli sopivasti vastaantulijoitakin taajama 60 rajoituksen loppuvaiheessa. Valoshowhan siitä tuli
Lähdin siitä sitten itse ohittamaan 80 kyltin jälkeen ja molempien hitaampien ohitus sujui ihan kohtuullisesti, ei ainakaan yli rikesakkonopeuden. Laitoin taas cruisen päälle ja väli taaksepäin oli varmaan hetken päästä jo yli kilometri. Hyrsylän mutkan jälkeisellä suoralla ei näkynyt enää peileistä mitään. Missä olisin itse ollut siinä vaiheessa, jos olisin pitänyt edellä olevaan koko ajan niin paljon väliä että pyrähtelijä olisi ehtinyt tunkemaan minun ja edessä olleen väliin ?