Lähtikö auto käyntiin tänä aamuna?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Joo oli fillarissa vaihdevaijeri jäässä.... :wink:

Tonttu sai jäädä parkkiin ja en taida viitsiä huomennakaan härnätä. Olkoon nyt pakkasten kourissa muutaman päivän.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

-20C oli mittarissa, ilman sähköpiuhaa lähti ekalla.

Onneksi olin alkutalven aikana vaihtanut jäähdytysjärjestelmän letkut, pumpun ja nesteet. Nyt oli pakkaskestävyys maksimissaan.
Termarinkin vaihdoin tuossa joulun alla, niin ja sen paisuntasäiliön korkinkin.

Tulpat heitin uusiksi viikko sitten.

Kun lähti käyntiin annoin lämpöjen nousta varttitunnin, ennen kun lähdin ajoon.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

torstaina, saappaan käynnistys ilman roikkaa -26.5C
Itsellä oli kaasari seisonu sunnuntaista, kunnes se piti tänään höräyttää.
No menen autolle ja huomaan, että avain ei mene lukkoon, lukkosula on loppu ja zipon lämpökään ei riitä. Eikun lämpöpuhallin sisältä, minuutti puhallusta ja johan aukesi ovi kabiiniin. Siinä sitten lykkään ryypyn täysille ja rupean sahaamaan, tuntui kyllä siltä, että ei varmasti käynnistyisi kun sahasi niin hitaasti, mutta 10sekunnin startin päästä se hörähti heti :D no annan hipaisun kaasua ja saapas sammuu kokonaan....5s starttia ja taas ollaan tulilla, annan pyöriä paikallaan minuutin ja lähden ajelemaan. Puhallin hitusen vikisi ja vaihteita ei niin mukavasti selaillu kahden ensimmäisen kilometrin aikana.
Kun mittariin oli saatu 12km oli autossa jo kotoinen ja lämmin tunnelma...KYLLÄ ON IHANAA OMISTAA KAASARI SATKU!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Käynnistin vasta 1500, hyvin lähti Webastolla lämmitettynä :twisted:
96 M75 i12 5-speed ;)
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Eilen Mikkelissä -18.5, pistin lämmityksen ketuilleen eli ei lämmittänyt, noin 2 sekuntia piti starttailla...Tämäkö talviauto?! 8) ruisku rocks.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

minun auto ollut ruostesuojauksessa, eli eilisestä aamusta asti sisällä.
huomenna kävellen hakemaan. aamuksi luvattu -26
lähtee käyntiin, jos ei moottorin pesu painepesurilla särkenyt mitään.

alusta vaan narskuu v...umaisesti
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4992
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Lähti käyntiin kuin palmun alta.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Eipä keskiviikkona lähtenyt noppa letkustakaan käyntiin.. :evil: Epäilys on kyllä vahva ettei sinne tolpalle edes virtaa tullut kun tänään lähti roikasta kuin palmun alta.

Vähällä oli jo keskiviikkoaamuna etten teurastanut sitä roskakatoksessa olevaa matkaradiota ja tekassu siitä hätäpikaa pakasterasiaan kasattua pientä akkulaturia.. mut onneks sai virtaa Saab87:n isän veljeltä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Tänään aamulla -21 astetta ja femma 30 min Webastolla ja kuin kesällä olisi käynnistänyt. 8)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Kyllähän tuosta tonnaristakin rupesi kuulumaan "ylimääräisiä" nitinöitä ja natinoita ensimmäisten kilometrien aikana, pakkasta oli tuossa -32...
Tyhjäkäyntikin huitelee 1500rpm kieppeillä...?

Tuo 99 ei lähtenyt käyntiin (ilman roikkaa, -30), ei edes pyöräyttänyt konetta... :cry:
Pittääpä kokkeilla huomenissa lämmityksen kanssa!

EDIT: Tuo 99 oli seisonut viikon tuossa pihalla... Luulette vielä muuten ettei se lähe kunnolla käyntiin! (vaikka eihän se lähtenytkään :roll: )
Viimeksi muokannut lordofgreed, To Tammi 19, 2006 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Pitihän tuota kokeilla :evil: Tuplis seisonut pihassa iltapäivästä asti ja mittari näytti juuri -31,2 astetta. Hyvinhän toi lähti toisella käyntiin, mutta ei oikein raaski ottaa tavaks tuollaista rääkkiä. Mielummin piuhan päästä 8)
Entinen jäsen#2331
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joo ja naapuri tempaisi just äsken klonkswagen passat TDI:n tulille kylmiltään, lähti vajaan 10s sahaamisen jälkeen kamalan kalkatuksen säestämänä, ja kunnon mustan pilven kera :D Osasihan käydä rumasti vaikka on luokkaa 2kk vanha ja alle 10tkm ajettu kulkine :) Meinasin jo mennä ehdottamaan koneremonttia 8)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

no nyt ei enää og pörähtänyt kuin palmun alta.... jouti starttaamaan melkein 10sec :D :D :) :)
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Hrrrr. Tänä aamuna oli enkat -29 pihassa ja matkalla SIDiin ilmestyi lukema -33. Autot ovat minulla aina vähintään pari tuntia piuhassa näillä pakkasilla. Hienosti ovat molemmat Saabit pelanneet toistaiseksi. 900:ssa ei tosin lämpömittari noussut juuri yhtään maantieajossa...

Näköjään raksamiehilläkin tuli pakkasraja vastaan miinus kolmessakympissä, kun eilen vielä -27 asteessa nostelivat betonielementtejä paikalleen, mutta tänään oli työmaa pimeänä.

Eski
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

-27.5 Kokeilin toista satkua ei lähde käyntiin , toinen tietysti lämmityksessä ja lähtee.
Vastaa Viestiin