Noco menee pakkosyötölle, kun painaa punaista huutomerkkiä pitkään.petrisa kirjoitti: ↑Ma Kesä 30, 2025 09:18Jaaha, onko todellakin noin![]()
Olen aina luullut, että tuosta 12V lähdöstä, mitä käytetään apukäynnistykseen, ei tule jännitettä ulos, mikäli ei ole vertailu (vasta) jännitettä avustettavasta akusta. Sitä ei siis voisi käyttää varavirtalahteenä. Tämä lähtö siis vaatii aina kytkettäväksi akun rinnalle. Ainoastaan näistä USB lähdöistä saa varavirtaa ulos.
Itselläni on myös Noco apukäynnistin. Lisäksi olen ostanut Nocon älylaturin, pienen 12V lyijyakun ja OBD- pistoke adapterin. Näillä hoituu akun vaihtohommatkin.
Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Noco on viisas ja monipuolinen laite, menee Bahcon hallitunkin ja Defan älylaturin joukkoon laitteeksi, johon investoitu raha on erinomaisesti käytetty, omasta mielestäni.
Olen varovaisen toiveikas ! Kävin kurkkaamassa tilanteen nyt kun uusi akku on ollut 2 vrk kiinni Lincolnissa. Jännite oli 12.70V, täsmälleen sama kuin eilen ja toissapäivänä. Ei siellä mitään isompia kuluttajia näytä olevan päällä.
Sen sijaan vanha akku irrallaan pannuhuoneen lämmössä, oli vajentunut nyt taas vuorokaudessa 12.63V->12.59V, hiipuu hiljalleen. Vieressä on viime kesänä mustasta Accordista poistettu Exide, joka siis oli loppujen lopuksi kunnossa kun laturi piiputti ja on nyt ollut kohta vuoden pannuhuoneessa. Latasin sen samaan aikaan täyteen, kuin tuon Lincolnin vanhan. Siinä näytti jännite olevan nyt 12.79V.
Noilla lukemilla näyttää siltä, että vika oli akussa. Mutta, huomenna Lincoln ajoon, ei nuolaista vielä. Toisaalta, jos nyt täräyttää akun tyhjäksi, niin sitten lienee vika jossain maapisteessä tms., josta tyhjää akun kerralla. Vanhasta kokemuksesta sanoisin näin, näiden mittailujen perusteella. Täytyy toki tarkastaa vielä, että laturi lataa jne., mutta eiköhän tässä tämän viikon aikana viisastu lisää.
Jos nyt saisi tämän virtahomman pois päivänjärjestyksestä, niin voisi vähitellen laittaa tuon sisäpuhaltimen nopeudet kuntoon.
Olen varovaisen toiveikas ! Kävin kurkkaamassa tilanteen nyt kun uusi akku on ollut 2 vrk kiinni Lincolnissa. Jännite oli 12.70V, täsmälleen sama kuin eilen ja toissapäivänä. Ei siellä mitään isompia kuluttajia näytä olevan päällä.
Sen sijaan vanha akku irrallaan pannuhuoneen lämmössä, oli vajentunut nyt taas vuorokaudessa 12.63V->12.59V, hiipuu hiljalleen. Vieressä on viime kesänä mustasta Accordista poistettu Exide, joka siis oli loppujen lopuksi kunnossa kun laturi piiputti ja on nyt ollut kohta vuoden pannuhuoneessa. Latasin sen samaan aikaan täyteen, kuin tuon Lincolnin vanhan. Siinä näytti jännite olevan nyt 12.79V.
Noilla lukemilla näyttää siltä, että vika oli akussa. Mutta, huomenna Lincoln ajoon, ei nuolaista vielä. Toisaalta, jos nyt täräyttää akun tyhjäksi, niin sitten lienee vika jossain maapisteessä tms., josta tyhjää akun kerralla. Vanhasta kokemuksesta sanoisin näin, näiden mittailujen perusteella. Täytyy toki tarkastaa vielä, että laturi lataa jne., mutta eiköhän tässä tämän viikon aikana viisastu lisää.
Jos nyt saisi tämän virtahomman pois päivänjärjestyksestä, niin voisi vähitellen laittaa tuon sisäpuhaltimen nopeudet kuntoon.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634