Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
petrisa
"Hölösuu"

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Porvoon suunnallekin tiedoksi, että olen 43 vuoden aikana autoillut yhteensä pikaisesti laskien siinä 1 milj kilometriä eli keskimäärin sen reilut 20 tkm/v. Ylinopeussakkoja olen saanut yhtensä 5 kpl. Niistä 3 kpl on mennyt päiväsakoille, joista yksi oli rajumpi. Siinä meni kortti kuukaudeksi. Ylinopeuden syy oli ymmärrettävä, mutta ei hyväksyttävä. Olin nimittäin autolla koeajolla autoliikeestä :lol:
Muita liikennerikkomuksia ei ole :!:

Viimeisimmästä sakosta on nyt aikaa jo reilut 6 vuotta. Silloin ajelin ikäänkuin satasen alueella, kuten siinä normaalisti on, juuri sitä itselleni tyypillistä 105 km/h nopeutta, mutta rajoitus oli talvinopeusrajoitus 80 km/h. Tiesin tämän, kun oli tuttu tie jota olin ajanut "tuhansia" kertoja. Rajoitushan on ihan järjetön: 4- tie Pulkkilan ja Rantsilan välillä. Siellä ei ole yhtään mitään muuta kuin yllättäen Hesburger ja sitten onkin vain "ei mitään". Lisäksi vielä tiettävästi Suomen pisin suora, 11 km pitkä.

Että...ei tässä nyt ihan kauhea kaahari ja liikennerikkuri olla kuitenkaan vaikka joku sellaisen käsityksen ehkä on saanut.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
IC1970
"Hölösuu"

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Hyvä kun selvensit, alkuperäisestä kirjoituksestasi sai sellaisen kuvan, että olet juuri niitä minä minä minä autoilijoita, joiden ajotyyli ainakin itseäni *ituttaa suunnattomasti ja kommenteista päätellen muutamaa muutakin. Mutta hei, saatiin keskustelua aikaiseksi tällä suht hiljaisella foorumilla ja Saabejakin sivuttiin, mikäs sen parempi. Enempi päiväkirjaa ja yksinkirjoitteluahan tämä nykyisin on, varsinkin kun autotouhunikin ovat muuttuneet erilaisiksi, lue tylsemmiksi.
Toyota bZ4X Active 57,7 kWh - 26, Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Aygo X Play Edition -24, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin