lefa42 kirjoitti:
Soitin tuosta Nokian poliisille, jotta tietävät tutkata, jos sinne asti auto ajautuu. Kyseessä siis oli jokin japanilainen sedan (ehkäpä imbreza) korisarjoin varustettuna, väri met. sininen. Jos olisi ollut autossa kulkuja niin olisin kyllä ohituksen estänyt, ja saattanut seurata ihan kotiovelle asti, mutta eipä tuolla dieselmersulla paljoa hurjastella.
Jos kyseisen auton kuski tunnistaa itsensä (epätodennäköistä tällä foorumilla) edellisen kertomuksen perusteella, niin tervesiä perseestä ja toivottavasti sait sakot / menetit henkesi leikkimällä vilkkaan liikenteen seassa .
Tuota noin, suuttuahan aina voi mutta kansalaispoliiseja taitaa
jo olla riittämin meidän teillämme!?
Jätetään nämä sankarihommat poliiseille, eiks jep
Näin on. Useimpien mielestä vaan ovat väärässä paikassa väärään aikaan
Silloin tällöin liikenteessä on ihmisiä, joita ei saa ohittaa -> sitten nämä seuraavat tosiaankin sinne kotiovelle tai kaupan pihalle perässä ja alkaa tilitys. Kylmän viileästi kun pyytää nähtäväkseen poliisin henkilökorttia niin kyllä se tulukutus siihen loppuu.
Minä tunnustan; ajotavassani ei ole mitään järkeä, saatilogiikkaa. Välillä ajan vakkari päällä n. 8km/h yli rajoituksen, mittarierheen ja yleisen sujuvuuden vuoksi. Varsinkin 80:n tiellä ajan mittarissa vähän reilu 90, koska rekat ajaa kuitenkin niin lujaa kuin rajoitin antaa myöden, onko se nyt 87 vai mitä, niin niiden mukaan se liikennekin ajaa jouheiten. Ja ng satkun mittari ei mielestäni ole ihan niin tarkka kuin vanhempien.
Ja sitten välillä tulee ohiteltua ihan vaan huvikseen ja järjettömillä vauhdeilla, se kun on niin pirun helppoa. 80.n alue ja 200 vauhtia on helppo ja ennen kaikkea järjetön tilanne turbosaabilla, tai tietysti järjetön se on millä vaan. Mutta ei helppo
Mutta toisinaan, varsinkin näin keväällä, alkaa lapsettamaan.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
ollaan kerran vedette 240 biisseli mersulla TYHJÄÄ autokärryä ja tämä "laadukas"mersu kulki jopa 60 kmh josta johtuen jono ihan mahdoton.nykyään on autona saab 90 ja kyllä vetää kuormansa hyvin!
ei ikinä taqrvi miettiä että vetäisi jonoa kun voi polkasta kaasua
on sitä kerran melkein kylkeen tullut daihatsu joka rikkoi saabin peilin tämä sattui mäntyharju-kangasala välillä tarkalleen ottaen asikkalassa.jä tämä kyllä vi###ti ja meillä oli nopan perässä vielä autokärry ja daihatsu tulee kolmion takaa ja kun huomaa osuneensa saabiin niin eikun lintta pohjaan ja n12km perässä rallattiin jollon todettiin että pitää tankata ja kaikki o´li itse korjattava!
Tässä joku kuukausi sitten ajoin Tampere-Helsinki moottoritietä illalla pimeässä oikealla kaistalla mittarin mukaan noin 125km/h. Edessäni joku ajaa Audi A6:lla samaan tahtiin. Vasenta kaistaa pitkin viereeni hivuttautuu kaksi jannua mustalla Honda Civic Type R:llä. Jätkät kinnaavat siinä farmarigolfin vieressä aika pitkään, minkä jälkeen he hivuttautuvat edessä menevän A6:n viereen ja sama kuvio. Yrittivät ilmeisesti haastaa kisailemaan. Eipä se A6:n kuljettaja liioin lähtenyt spedeilemään. Sellaisella autolla ajavan tulotaso on yleensä sen verran hyvä, että sakot ovat rajuja. Ihme pelleilyä...
>Se turvavälin pitäminen kun on takaa tulevan vastuulla :
Mutta jos takana on perääntunkeva tumpelo aina voi auttaa välin pitämistä pumppaamalla omaa nopeuttaan vähitellen hidastamalla ja terävästi kiihdyttelemällä. Erityisen mukavaa jos sattuu vielä olemaan liikennevaloja tai rajoituksen muutoksia. Viimeksei tänään oli naurussa pitelemistä kun muutamat valot peräkkäin takana oleva jäi valoissa 200 metriä ja sitten perään tunkemaan kun ajoin rajoituksen mukaan ja turvattoman välin johdosta hiukan hidastinkin
Pesin ja vahasin auton eilin, ja ajattelin ajaa hiljaa niin ettei auto heti likaantuisi. Kehä kakkosella ajaessani ensin rajoituksen mukaan
perään liimautui opaskael zafira suksiboksilla. Autoa ei varmaan ollut
pesty viimeiseen kahteen kuukauteen, oli sen verta likainen. nostin nopeuden
kymmenen yli rajoituksen, mutta zafira roikkui vielä puskurissa kiinni.
Muuten olisin näyttänyt taivaan merkit kyseiselle pakettiauto pellelle
mutta kun auto oli just pesty niin päätin ajaa järkevästi.
No siinä sitten kun tiestä tulee kaksikaistainen niin opelisti kiihdyttää ohi vasemmalta, ja ajaa pari metriä eteeni pissapoika ruiskuttaen
ainakin puoli minuuttia. Eli huomasi puhtaan auton joka ajoi
rajoituksien mukaan, ja ketutti näköjään niin paljon että piti ruiskuttaa
tuulilasinpesunestettä roppakaupalla päälle.
Prkl, minkä takia piti tehdä niin, oli vissiin v?*tus päällä
kuin joutui mokomalla pakettiautolla ajaa
Nema kirjoitti:Palaa taas hihat... 9000LPT Siin ylempänä. Mene istumaan sinne rekan kyytiin joskus nii ei tarvii ihmetellä sitä puskurissa ajamista. Ja luulis sun sillä tonnarille ehtivän alta pois
Niinpä. Jos ajat "alinoputta", eli 80 kmh vakkarilla ajava rekkakuski joutuu koko ajan räppäämään vakkaria päälle/pois, Niin ole ystävällinen ja päästä rekka ohi seuraavassa mahdollisessa paikassa. Itsekin ammatikseni raskasta yhdistelmää ajan, ja todettava on että juuri tuollainen on H*******tin rasittavaa. Me roikutaan perässä vain ja ainoastaan siksi, että ajatte liian hiljaa. Me yli 150 tkm vuodessa ajavat ammattilaiset kyllä hallitsemme kulkineemme ja tiedämme oikeat tilannenopeudet. Ei millään pahalla, mutta kun linjat on liian tiukasti aikataulutettu ja pomo henkii koko ajan niskaan, tuollaiset matkanteon hidastajat tekisi mieli tuupata tien oheen.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Jep jep. Meitä on moneksi ja se ikävä kyllä tulee huomattua. Itse ajelen tuota Oulu - Kemi väliä aika vähintään 2 krt viikossa ja silläkin välillä tulee aina huomattu näitä jumalan lahjoja autoilulle.
En voi ymmärtää sitä että autolla ajetaan 100km/h rajoituksella 70km/h???
Mitä järkeä?No turbo kun tuo turvallisuutta ainakin ohituksissa, itse hieman jo v****na pyhkäsen sitte ohi tyyliin 3 päälle ja hanaa..No eihän siinä kauaa mene ja putkesta kuuluu vielä sopivan matala jyrinä.Huomaan muutaman kilometrin päästä että nyt se saatana roikkuu aivan puskurissa kiinni jollakin 1.äkäsellä Micralla tai jollain vastaavalla japanilaisella ruostepurkilla. Kaiken huippu on se että niiden on pakko yrittää ohi minusta vaikka ajan 10-20km/h yli rajotusten vakkari päällä.
Vähän liian monta kertaa on meinannut käydä kylmästi kun he ovat lähteneet aivan järjettömiin väleihin ohi...Ei voi muuta ku ihmetellä mikä niitä vaivaa?
Ottaako se niin paljon päähän kun istuu tonnikalapurkissa ja ohi lentää lentokone jossa lukee SAAB?Todennäköisesti.Sitten he miettivät hmm...ei tuo kuitenkaan oo äkänen..minäpä näytän närhen munat mun japsilla! No ei niissä munissa paljon näkemistä ole.Välillä pistää vihaksi ajaa kun pitää ite huolehtia toisten liikenneturvallisuudesta ja päästää ohi kun toinen vaihtoehto on kolari?Menisivät oikeasti hoitoon!
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
t-lahdenmaki kirjoitti:
Niinpä. Jos ajat "alinoputta", eli 80 kmh vakkarilla ajava rekkakuski joutuu koko ajan räppäämään vakkaria päälle/pois, Niin ole ystävällinen ja päästä rekka ohi seuraavassa mahdollisessa paikassa. Itsekin ammatikseni raskasta yhdistelmää ajan, ja todettava on että juuri tuollainen on H*******tin rasittavaa.
Ottaahan se päähän, mutta harvassa on paikat joissa on niin paljon tilaa että viitsii kuormatulla vehkeellä lähteä edes yrittämään, varsinkin kun se kaasupoljin monesti löytyy hetkellisesti..
t-lahdenmaki kirjoitti:
Me roikutaan perässä vain ja ainoastaan siksi, että ajatte liian hiljaa. Me yli 150 tkm vuodessa ajavat ammattilaiset kyllä hallitsemme kulkineemme ja tiedämme oikeat tilannenopeudet. Ei millään pahalla, mutta kun linjat on liian tiukasti aikataulutettu ja pomo henkii koko ajan niskaan, tuollaiset matkanteon hidastajat tekisi mieli tuupata tien oheen.
Kyllä sitä raskastakin kalustoa karkaa vähintään riittävästi "ammattilaisten" hallinnasta, vaikka nyt ajomäärin nähden onkin vähäisempää kuin henkilöautoilla.
Aikatauluilla ja pomon valittamisella liikenteessä perseilyn perusteleminen on kyllä tekopyhää paskapuhetta. Laskeskelin joskus että esim. tre-hki välillä säästäisin alle 10min jos ajaisin rajoitinta vasten sen sijaan että laitan cruisen karvan päälle 80..
Tekisi mieleni kommentoida noille ammattirekkakuskeille, jotka muka osaavat ajaa niin paljon paremmin kuin kukaan muu, vaikka Konginkankaasta, mutta enpä taida viittiä.
Se on kumma kun vastuu vaan tahtoo hämärtyä noilta "ammattikuskeilta".
Ps. 80 kmh ei ole alinopeutta 80 kmh rajoituksella.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Useimmissa kinnereissä se mittarin mukaan 80 km/h vain on alinopeutta. Onneksi saabissa näyttää melko oikein. GPS:llä olen sen tarkistanut, noihin tienvarsitutkiin ei juuri ole luottamista, näyttää mitä sattuu.
Kröhöm
En puhu nyt mistään "kinnereiden" näyttämistä, jollei 2.0T ja 2.3TA tonnareita lasketa kinnereiksi.
Ja ennenkuin kukaan alkaa kommentoida väitteitäni, totean että olen joutunut kahdesti lähes yliajetuksi. Tilanteessa jossa olen kääntynyt suoralla valtatienpätkällä vasemmalle, molemmilla kerroilla olin pysähtynyt odottamaan vastaantulevaa liikennettä kun jostain kaukaa takaa tulee rekka täydessä vauhdissa kohti.
Ainoastaan Tonnareiden ääretön "pakenee kuin Hauki kaislikosta" efekti on pitänyt itseni ja perheeni elävänä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."