Erilaisia Saabeja

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja core2 »

Melko erikoinen eikö vain, meillä verstaalla tehtiin näitä monta vuotta.
Ps. tietääkö joku mikä saabi tämä on?

Kuva
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
keskikonsoli
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja keskikonsoli »

-79 ysisatanen apurattailla! :lol:
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja tturku »

taidetaan mittailla urasyvyyksiä tiestä?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kiitoratojen kitkamittaukseen?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja core2 »

tturku kirjoitti:taidetaan mittailla urasyvyyksiä tiestä?
Tämä oli oikea vastaus tälle mallille jossa on tää kaksiosainen harava, mutta jos sen nostaa ylös voi autoa käyttää myös tienpinnan tai kiitoradan kitka mittaukseen.
Nykyään ei enään valmisteta tätä haravamallista koska se urien mittaus tehdään tänään laserilla jopa helikopterista, tulee vaan hyppy jos joku auto on tiellä silloin :) ei vaan se lasketaan automaattisesti veks liian suurena erona, jonka voi asettaa siksi kuin halutaan sen päättää tieinssi.
Mutta tämä viidespyörä malli joka mittaa lentokenttien kiitoratojen kitkaa rakennetaan tänään Trellegorg'issa firmassa nimeltä Sarsys.
Tässä kuvassa yksi näistä viimeisimmistä mittaajista.

Kuva
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja core2 »

Ajattelin et nyt kun kerran tän topicin avasin niin pistetään kuva Saab 401A:stakin mukaan. Tässä koe-ajolla Bråviken'issä Norrköping'in ulkopuolella keväällä 1963.

Kuva
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

legenda kertoo harjavallassa olevasta yrityksestä jonka piti aikoinaan ruveta tekemään 99 avolavoja.....

faktaa vai kateellisten kehuja .... :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja hz81 »

nalleolut kirjoitti:legenda kertoo harjavallassa olevasta yrityksestä jonka piti aikoinaan ruveta tekemään 99 avolavoja.....

faktaa vai kateellisten kehuja .... :mrgreen:
Tämän tyylisiä? Linkki!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja aero »

Vai mahdollisesti tällaisia?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

vai tälläinen.......

bongattu 07 kinnekulla....

http://www.aijaa.com/v.php?i=6671120.jpg

ääh olikin oogee...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Ysitonnni
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2010 22:08

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja Ysitonnni »

core2 kirjoitti:Melko erikoinen eikö vain, meillä verstaalla tehtiin näitä monta vuotta.
Ps. tietääkö joku mikä saabi tämä on?

Kuva
Selvä miinaharava! Huomasit saabin toimivuuden noita armeijan vehkeitä paremmin. :wink:
9000 Turbo, Ostettu 288tkm -90
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Näytti heti tuo yllä oleva kuva hassusti henkilöauto-versiolta nykyajan peltojyrsijältä. :D
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

aero kirjoitti:Vai mahdollisesti tällaisia?
Miksi ihmeessä niiden täytyy olla tuollaisia kirveellä veistettyjä. Saabin muotokieleen sopisi kuin nakutettu sellainen El Camino -tyylinen profiili.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja core2 »

tsaarela kirjoitti: Miksi ihmeessä niiden täytyy olla tuollaisia kirveellä veistettyjä. Saabin muotokieleen sopisi kuin nakutettu sellainen El Camino -tyylinen profiili.
Tähän vaikuttaa varmaan tuon ajan Epa-traktorin rakennus-säännöt, niistä tuli kaikista melko lyhyitä malleja koska akseliväli ei saanut ylittää 225 cm:iä.
Sittemmin tuli myös A-traktori hieman eri mitoilla ja säännöillä, mutta se on taas toinen asia se.

EDIT: Lisäys: Lisään tähän kaiketi sen tärkeimmän säännön: eli vetävä(t) pyörä(t) sai pyöriä ainoastaan yhden kierroksen ja tämä isoimman vaihteen ollessa käytössä. (päällä) Saman aikaisesti kun moottori teki kymmenen kierrosta
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Erilaisia Saabeja

Viesti Kirjoittaja core2 »

Pistetäänpä yksi saabi lisää nimeltä Herman.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Teknisk specifikation:
Motor:
Fyrcylindrig v-motor, 1 498 cc. Borrning: 90 mm, slaglängd: 58,56 mm.

Effekt:
65 hk vid 4 700 varv per min.

Kraftöverföring:
Fyrväxlad manuell låda med rattspak. Framhjulsdrift.

Chassi & kaross:
Breddat Saab 96-chassi med glasfiberkaross.

Hjulupphängningar:
Individuell framvagn med länkarmar och skruvfjädrar. Stel bakaxel med skruvfjädrar. Teleskopstötdämpare runt om.

Bromsar:
Hydrauliska servobromsar, skivor fram, trummor bak.

Elsystem: 12 volt.

Däck: 5.20-15.

Per-Gunnar Perheds rakensi oman saabin. Täällä tämän Saabin koko tarina, miten se valmistettiin. Osia myös Volvo P1800:sesta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin