Nöyryytetty aerokuski
Nöyryytetty aerokuski
Nyt sitten kävi ohrasesti.
Joku tuunattu peugeot 406 jätti meikäläisen aeron kanssa kun tikun paskaan eilen nelostiellä keravalta helsiinkin päin. Tai no kyllä aika hyvin vauhdissa pysyttiin, mutta tappio täytyy myöntää. Uskallus ei loppunut kesken, mutta vauhti sappaasta kyllä. Tosin ranskanperuna rupes haisemaan aika pahalle, eli se tuskin ois nipussa kovin kauaa pysynyt. Pakko siellä oli mutka olla pellin alla... muuten tuskin olisi noin liukkaasti kulkenu. Ulkosesti muistaakseni myrkynviherä auto oli aika normaalin näkönen.. poislukien 3-4" ulostulo äänenvaimentimesta.
Nyt on pakko ottaa vähän nöyrempi asenne liikenteessä kunnes on viriä hankittu pellin alle.
Onkos kukaan muu törmännyt ko. pösöön pääkaupunkiseudulla?
Joku tuunattu peugeot 406 jätti meikäläisen aeron kanssa kun tikun paskaan eilen nelostiellä keravalta helsiinkin päin. Tai no kyllä aika hyvin vauhdissa pysyttiin, mutta tappio täytyy myöntää. Uskallus ei loppunut kesken, mutta vauhti sappaasta kyllä. Tosin ranskanperuna rupes haisemaan aika pahalle, eli se tuskin ois nipussa kovin kauaa pysynyt. Pakko siellä oli mutka olla pellin alla... muuten tuskin olisi noin liukkaasti kulkenu. Ulkosesti muistaakseni myrkynviherä auto oli aika normaalin näkönen.. poislukien 3-4" ulostulo äänenvaimentimesta.
Nyt on pakko ottaa vähän nöyrempi asenne liikenteessä kunnes on viriä hankittu pellin alle.
Onkos kukaan muu törmännyt ko. pösöön pääkaupunkiseudulla?
9-5 Aero
Noita pököttejä löytyy v6 koneella ihan vakiona.
Kaverini myi yhdelle tyypille rellu 5:sen 3 ovinen, sanoi laittavansa siihen turbokoneen. Ja toi rellu painaa jotain 800kg
http://www.peugeot.fi/main.cfm?p=29578&a=29590&m=5&s=2
Kaverini myi yhdelle tyypille rellu 5:sen 3 ovinen, sanoi laittavansa siihen turbokoneen. Ja toi rellu painaa jotain 800kg
http://www.peugeot.fi/main.cfm?p=29578&a=29590&m=5&s=2
9-3.1972
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nöyryytetty aerokuski
Korjaan 405 pösö ja 5" ulostulosaba9000 kirjoitti:Nyt sitten kävi ohrasesti.
Joku tuunattu peugeot 406 jätti meikäläisen aeron kanssa kun tikun paskaan eilen nelostiellä keravalta helsiinkin päin. Tai no kyllä aika hyvin vauhdissa pysyttiin, mutta tappio täytyy myöntää. Uskallus ei loppunut kesken, mutta vauhti sappaasta kyllä. Tosin ranskanperuna rupes haisemaan aika pahalle, eli se tuskin ois nipussa kovin kauaa pysynyt. Pakko siellä oli mutka olla pellin alla... muuten tuskin olisi noin liukkaasti kulkenu. Ulkosesti muistaakseni myrkynviherä auto oli aika normaalin näkönen.. poislukien 3-4" ulostulo äänenvaimentimesta.
Nyt on pakko ottaa vähän nöyrempi asenne liikenteessä kunnes on viriä hankittu pellin alle.
Onkos kukaan muu törmännyt ko. pösöön pääkaupunkiseudulla?
Ja jos saan myös puolustella hitauttani, niin takapenkillä oli 2 kyydissä ja takakontti täynnä mökkiroinaa
Kyllä tää aika savut pölläyttää takana tulijoille, kun ahdot nousee, joten ei ihme että haisee
Jos viriä meinaat hankkia niin tarvit reilusti yli 265 hv/1000 kg ja 360 Nm/1000 kg teho/painosuhteet, niin sit tervetuloa uudestaan
Paljos nämä saabit menee 80-160 ja 100-200 ? Noita arvoja on subaruclubin ja sportpugin sivuilla kelloteltu.
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
Audi S4 Avant -00
Re: Nöyryytetty aerokuski
Jaa mi16vayne kirjoitti:Korjaan 405 pösö ja 5" ulostulosaba9000 kirjoitti:Nyt sitten kävi ohrasesti.
Joku tuunattu peugeot 406 jätti meikäläisen aeron kanssa kun tikun paskaan eilen nelostiellä keravalta helsiinkin päin. Tai no kyllä aika hyvin vauhdissa pysyttiin, mutta tappio täytyy myöntää. Uskallus ei loppunut kesken, mutta vauhti sappaasta kyllä. Tosin ranskanperuna rupes haisemaan aika pahalle, eli se tuskin ois nipussa kovin kauaa pysynyt. Pakko siellä oli mutka olla pellin alla... muuten tuskin olisi noin liukkaasti kulkenu. Ulkosesti muistaakseni myrkynviherä auto oli aika normaalin näkönen.. poislukien 3-4" ulostulo äänenvaimentimesta.
Nyt on pakko ottaa vähän nöyrempi asenne liikenteessä kunnes on viriä hankittu pellin alle.
Onkos kukaan muu törmännyt ko. pösöön pääkaupunkiseudulla?
Ja jos saan myös puolustella hitauttani, niin takapenkillä oli 2 kyydissä ja takakontti täynnä mökkiroinaa
Kyllä tää aika savut pölläyttää takana tulijoille, kun ahdot nousee, joten ei ihme että haisee
Jos viriä meinaat hankkia niin tarvit reilusti yli 265 hv/1000 kg ja 360 Nm/1000 kg teho/painosuhteet, niin sit tervetuloa uudestaan
Paljos nämä saabit menee 80-160 ja 100-200 ? Noita arvoja on subaruclubin ja sportpugin sivuilla kelloteltu.
Nappasitko suoraan T5 STEG3 maptun arvot tohon
9-3.1972
Eipä Saabit kovin kummoisesti liiku vakioina. Noista topiceista löytyy joitain arvoja.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1118
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9214
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1118
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9214
Corvette C5
Totta mulla on vakio tällä hetkellä taas. Tuntuu aika mopolta toi kiihtyvyys, mutta mukava on ajaato4 kirjoitti:Eipä Saabit kovin kummoisesti liiku vakioina. Noista topiceista löytyy joitain arvoja.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1118
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9214
9-3.1972
Re: Nöyryytetty aerokuski
Ei sentään painon ja tehon mukaan nopeasti laskettuna noi arvotse93tbo kirjoitti:Jaa mi16vayne kirjoitti:Korjaan 405 pösö ja 5" ulostulosaba9000 kirjoitti:Nyt sitten kävi ohrasesti.
Joku tuunattu peugeot 406 jätti meikäläisen aeron kanssa kun tikun paskaan eilen nelostiellä keravalta helsiinkin päin. Tai no kyllä aika hyvin vauhdissa pysyttiin, mutta tappio täytyy myöntää. Uskallus ei loppunut kesken, mutta vauhti sappaasta kyllä. Tosin ranskanperuna rupes haisemaan aika pahalle, eli se tuskin ois nipussa kovin kauaa pysynyt. Pakko siellä oli mutka olla pellin alla... muuten tuskin olisi noin liukkaasti kulkenu. Ulkosesti muistaakseni myrkynviherä auto oli aika normaalin näkönen.. poislukien 3-4" ulostulo äänenvaimentimesta.
Nyt on pakko ottaa vähän nöyrempi asenne liikenteessä kunnes on viriä hankittu pellin alle.
Onkos kukaan muu törmännyt ko. pösöön pääkaupunkiseudulla?
Ja jos saan myös puolustella hitauttani, niin takapenkillä oli 2 kyydissä ja takakontti täynnä mökkiroinaa
Kyllä tää aika savut pölläyttää takana tulijoille, kun ahdot nousee, joten ei ihme että haisee
Jos viriä meinaat hankkia niin tarvit reilusti yli 265 hv/1000 kg ja 360 Nm/1000 kg teho/painosuhteet, niin sit tervetuloa uudestaan
Paljos nämä saabit menee 80-160 ja 100-200 ? Noita arvoja on subaruclubin ja sportpugin sivuilla kelloteltu.
Nappasitko suoraan T5 STEG3 maptun arvot tohon
Toi 1000 kg suhteutetut tehot helpottaa vertailemaan eri tehoisia/painoisia autoja, kun näkee paljon tehoa olisi 1000 kg autoa liikuttamassa
Ahtimena mulla teille saab porukoille hyvin tuttu perus T03 ja konehan on 1.9 L 16 v.
Viimeksi muokannut vayne, Su Loka 10, 2004 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
Audi S4 Avant -00
Re: Nöyryytetty aerokuski
80-160 väli sopii aika huonosti 9-3:lle kun sitä ei pääse vetämään yhdellä pykällä läpi tai pääsee, mutta nelonen 2400rpm @80. Toisaalta jos joudut vaihtamaan myös pösössä niin tilanne on sama. Kolmonen loppuu jok tap karvan yli 150...vayne kirjoitti:
Korjaan 405 pösö ja 5" ulostulo
Ja jos saan myös puolustella hitauttani, niin takapenkillä oli 2 kyydissä ja takakontti täynnä mökkiroinaa
Kyllä tää aika savut pölläyttää takana tulijoille, kun ahdot nousee, joten ei ihme että haisee
Jos viriä meinaat hankkia niin tarvit reilusti yli 265 hv/1000 kg ja 360 Nm/1000 kg teho/painosuhteet, niin sit tervetuloa uudestaan
Paljos nämä saabit menee 80-160 ja 100-200 ? Noita arvoja on subaruclubin ja sportpugin sivuilla kelloteltu.
Oma saapas suorituu nelosella ko. välistä 8.33
km/h rpm aika s.
80 2400 0
90 2700 1
100 3000 2.1
110 3300 3.1
120 3600 4.125
130 3900 5.125
140 4200 6.17
150 4500 7.17
160 4800 8.33
170 5100 9.58
180 5400 10.95
190 5700 12.33
Kolmosella mennää sitten hiukka kovempaa 80-150, joka mittarin mukaan on 5.65s
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Nöyryytetty aerokuski
Hyvinhän se kulkee Melkoiset väännöt sulla on, millä kierroksella huippuväännöt on ?Vigge kirjoitti:80-160 väli sopii aika huonosti 9-3:lle kun sitä ei pääse vetämään yhdellä pykällä läpi tai pääsee, mutta nelonen 2400rpm @80. Toisaalta jos joudut vaihtamaan myös pösössä niin tilanne on sama. Kolmonen loppuu jok tap karvan yli 150...vayne kirjoitti:
Korjaan 405 pösö ja 5" ulostulo
Ja jos saan myös puolustella hitauttani, niin takapenkillä oli 2 kyydissä ja takakontti täynnä mökkiroinaa
Kyllä tää aika savut pölläyttää takana tulijoille, kun ahdot nousee, joten ei ihme että haisee
Jos viriä meinaat hankkia niin tarvit reilusti yli 265 hv/1000 kg ja 360 Nm/1000 kg teho/painosuhteet, niin sit tervetuloa uudestaan
Paljos nämä saabit menee 80-160 ja 100-200 ? Noita arvoja on subaruclubin ja sportpugin sivuilla kelloteltu.
Oma saapas suorituu nelosella ko. välistä 8.33
km/h rpm aika s.
80 2400 0
90 2700 1
100 3000 2.1
110 3300 3.1
120 3600 4.125
130 3900 5.125
140 4200 6.17
150 4500 7.17
160 4800 8.33
170 5100 9.58
180 5400 10.95
190 5700 12.33
Kolmosella mennää sitten hiukka kovempaa 80-150, joka mittarin mukaan on 5.65s
Joo sama homma on mulla, kolmonen riittää 160 asti just mutta 80 kohdalla ei ole ahdot vielä noussee ja siinä 95 km/h kohdalla rupeaa liikkumaan. Mutta kakkosen kautta vaihdettaessa menee hitaammin, kun sutii heti rajoittimelle ja sitten se vaihtohässäkkä, kun toi laatikko ei ole mikään nopein vaihtaa.
Kolmosella siis 80-160 menee 6.6 s.
Nää vedot on siis yleisesti vedetty tasavauhdista 80 eli ei ole kerätty vauhtia/ahtoja lähtemällä alempaa.
Niin ja 100-200 menee siinä 10.25 s parin vedon keskiarvona.
Edit: sulla olikin tehokäyrä nähtävillä eli alhaalta asti vääntää melkoisesti.
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
Audi S4 Avant -00
Re: Nöyryytetty aerokuski
Tuo 100-200 aika on kyllä sitä luokkaa, että harva suomalainen saapas siihen pystyy. Onko tuo mittarinopeutta vaiko esim gps:llä, apex:lla tai vastaavalla mitattu?vayne kirjoitti:
Hyvinhän se kulkee Melkoiset väännöt sulla on, millä kierroksella huippuväännöt on ?
Joo sama homma on mulla, kolmonen riittää 160 asti just mutta 80 kohdalla ei ole ahdot vielä noussee ja siinä 95 km/h kohdalla rupeaa liikkumaan. Mutta kakkosen kautta vaihdettaessa menee hitaammin, kun sutii heti rajoittimelle ja sitten se vaihtohässäkkä, kun toi laatikko ei ole mikään nopein vaihtaa.
Kolmosella siis 80-160 menee 6.6 s.
Nää vedot on siis yleisesti vedetty tasavauhdista 80 eli ei ole kerätty vauhtia/ahtoja lähtemällä alempaa.
Niin ja 100-200 menee siinä 10.25 s parin vedon keskiarvona.
Edit: sulla olikin tehokäyrä nähtävillä eli alhaalta asti vääntää melkoisesti.
Saabin kohdalla orkksiföönit ahdistaa sen verran paljon ettei niistä yksinkertaisesti saa ulos tarvittava potkua kymmenen sekuntin aikoihin tuolle välillä. Onneksi tähän fööni asiaan on omalla kohdalla tulossa muutos talven aikana, eli katsotaan sitten uudestaa
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Nöyryytetty aerokuski
Mittarinopeutta mentiin, dynossa todettiin mittari tarkaksi yli 200 km/h nopeuksissakin aina 240 asti. Mutta aina nää käsinmitatut on vähän "epävirallisia"Vigge kirjoitti:Tuo 100-200 aika on kyllä sitä luokkaa, että harva suomalainen saapas siihen pystyy. Onko tuo mittarinopeutta vaiko esim gps:llä, apex:lla tai vastaavalla mitattu?vayne kirjoitti:
Hyvinhän se kulkee Melkoiset väännöt sulla on, millä kierroksella huippuväännöt on ?
Joo sama homma on mulla, kolmonen riittää 160 asti just mutta 80 kohdalla ei ole ahdot vielä noussee ja siinä 95 km/h kohdalla rupeaa liikkumaan. Mutta kakkosen kautta vaihdettaessa menee hitaammin, kun sutii heti rajoittimelle ja sitten se vaihtohässäkkä, kun toi laatikko ei ole mikään nopein vaihtaa.
Kolmosella siis 80-160 menee 6.6 s.
Nää vedot on siis yleisesti vedetty tasavauhdista 80 eli ei ole kerätty vauhtia/ahtoja lähtemällä alempaa.
Niin ja 100-200 menee siinä 10.25 s parin vedon keskiarvona.
Edit: sulla olikin tehokäyrä nähtävillä eli alhaalta asti vääntää melkoisesti.
Saabin kohdalla orkksiföönit ahdistaa sen verran paljon ettei niistä yksinkertaisesti saa ulos tarvittava potkua kymmenen sekuntin aikoihin tuolle välillä. Onneksi tähän fööni asiaan on omalla kohdalla tulossa muutos talven aikana, eli katsotaan sitten uudestaa
Kyl tää T03 ahdin on kanssa aivan piipussa tehojen kannalta mutta isompaan ei viitsi vaihtaa, kun tämä paketti pysyy hyvin kasassa
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
Audi S4 Avant -00