Nöyryytetty aerokuski

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Nöyryytetty aerokuski

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

Nyt sitten kävi ohrasesti.

Joku tuunattu peugeot 406 jätti meikäläisen aeron kanssa kun tikun paskaan eilen nelostiellä keravalta helsiinkin päin. Tai no kyllä aika hyvin vauhdissa pysyttiin, mutta tappio täytyy myöntää. Uskallus ei loppunut kesken, mutta vauhti sappaasta kyllä. Tosin ranskanperuna rupes haisemaan aika pahalle, eli se tuskin ois nipussa kovin kauaa pysynyt. Pakko siellä oli mutka olla pellin alla... muuten tuskin olisi noin liukkaasti kulkenu. Ulkosesti muistaakseni myrkynviherä auto oli aika normaalin näkönen.. poislukien 3-4" ulostulo äänenvaimentimesta.

Nyt on pakko ottaa vähän nöyrempi asenne liikenteessä kunnes on viriä hankittu pellin alle.

Onkos kukaan muu törmännyt ko. pösöön pääkaupunkiseudulla?
9-5 Aero
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Noita pököttejä löytyy v6 koneella ihan vakiona.
Kaverini myi yhdelle tyypille rellu 5:sen 3 ovinen, sanoi laittavansa siihen turbokoneen. Ja toi rellu painaa jotain 800kg

http://www.peugeot.fi/main.cfm?p=29578&a=29590&m=5&s=2
9-3.1972
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

Niinno... meillä oli auto täynnä tavaraa (pakko uskotella itselle jotain)... painoa reilut 1800kg... mutta silti vähän syö. Vielä alueella 130-240km/h missä "meidän" pitäisi pärjätä. Tosin vakio 9-5 aero lopettaa kiihtymisen tossa 210km/h tienoilla oikeastaan kokonaan.
9-5 Aero
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

1000kg:n koppi :D :?: Keveinkin 406 painaa lähes 1300 kg. Raskaimmat lähes 1600 kg.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

rälläkkä kirjoitti:1000kg:n koppi :D :?: Keveinkin 406 painaa lähes 1300 kg. Raskaimmat lähes 1600 kg.
Niinhän nuo painavat, korjasin mutta näköjään liian hitaasti :lol:
9-3.1972
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Kerran yhen tutun 406 V6:seen pääsin kyytiin. Ei se mikään hidas auto ole 8)

TM:ssä saivat kakslitrasen kiihtymään 0-100kmh 9.5s.
Tossa V6:ssa on 64 heppaa enemmän.....
Tomppa & Saabit myyty :(
vayne
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 12:12

Re: Nöyryytetty aerokuski

Viesti Kirjoittaja vayne »

saba9000 kirjoitti:Nyt sitten kävi ohrasesti.

Joku tuunattu peugeot 406 jätti meikäläisen aeron kanssa kun tikun paskaan eilen nelostiellä keravalta helsiinkin päin. Tai no kyllä aika hyvin vauhdissa pysyttiin, mutta tappio täytyy myöntää. Uskallus ei loppunut kesken, mutta vauhti sappaasta kyllä. Tosin ranskanperuna rupes haisemaan aika pahalle, eli se tuskin ois nipussa kovin kauaa pysynyt. Pakko siellä oli mutka olla pellin alla... muuten tuskin olisi noin liukkaasti kulkenu. Ulkosesti muistaakseni myrkynviherä auto oli aika normaalin näkönen.. poislukien 3-4" ulostulo äänenvaimentimesta.

Nyt on pakko ottaa vähän nöyrempi asenne liikenteessä kunnes on viriä hankittu pellin alle.

Onkos kukaan muu törmännyt ko. pösöön pääkaupunkiseudulla?
Korjaan 405 pösö ja 5" ulostulo :lol:

Ja jos saan myös puolustella hitauttani, niin takapenkillä oli 2 kyydissä ja takakontti täynnä mökkiroinaa :wink:

Kyllä tää aika savut pölläyttää takana tulijoille, kun ahdot nousee, joten ei ihme että haisee 8)

Jos viriä meinaat hankkia niin tarvit reilusti yli 265 hv/1000 kg ja 360 Nm/1000 kg teho/painosuhteet, niin sit tervetuloa uudestaan :wink:

Paljos nämä saabit menee 80-160 ja 100-200 ? Noita arvoja on subaruclubin ja sportpugin sivuilla kelloteltu.
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Nöyryytetty aerokuski

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

vayne kirjoitti:
saba9000 kirjoitti:Nyt sitten kävi ohrasesti.

Joku tuunattu peugeot 406 jätti meikäläisen aeron kanssa kun tikun paskaan eilen nelostiellä keravalta helsiinkin päin. Tai no kyllä aika hyvin vauhdissa pysyttiin, mutta tappio täytyy myöntää. Uskallus ei loppunut kesken, mutta vauhti sappaasta kyllä. Tosin ranskanperuna rupes haisemaan aika pahalle, eli se tuskin ois nipussa kovin kauaa pysynyt. Pakko siellä oli mutka olla pellin alla... muuten tuskin olisi noin liukkaasti kulkenu. Ulkosesti muistaakseni myrkynviherä auto oli aika normaalin näkönen.. poislukien 3-4" ulostulo äänenvaimentimesta.

Nyt on pakko ottaa vähän nöyrempi asenne liikenteessä kunnes on viriä hankittu pellin alle.

Onkos kukaan muu törmännyt ko. pösöön pääkaupunkiseudulla?
Korjaan 405 pösö ja 5" ulostulo :lol:

Ja jos saan myös puolustella hitauttani, niin takapenkillä oli 2 kyydissä ja takakontti täynnä mökkiroinaa :wink:

Kyllä tää aika savut pölläyttää takana tulijoille, kun ahdot nousee, joten ei ihme että haisee 8)

Jos viriä meinaat hankkia niin tarvit reilusti yli 265 hv/1000 kg ja 360 Nm/1000 kg teho/painosuhteet, niin sit tervetuloa uudestaan :wink:

Paljos nämä saabit menee 80-160 ja 100-200 ? Noita arvoja on subaruclubin ja sportpugin sivuilla kelloteltu.
Jaa mi16
Nappasitko suoraan T5 STEG3 maptun arvot tohon :wink:
9-3.1972
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Eipä Saabit kovin kummoisesti liiku vakioina. Noista topiceista löytyy joitain arvoja.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1118

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9214
Corvette C5
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

to4 kirjoitti:Eipä Saabit kovin kummoisesti liiku vakioina. Noista topiceista löytyy joitain arvoja.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1118

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9214
Totta mulla on vakio tällä hetkellä taas. Tuntuu aika mopolta toi kiihtyvyys, mutta mukava on ajaa :lol:
9-3.1972
vayne
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 12:12

Re: Nöyryytetty aerokuski

Viesti Kirjoittaja vayne »

se93tbo kirjoitti:
vayne kirjoitti:
saba9000 kirjoitti:Nyt sitten kävi ohrasesti.

Joku tuunattu peugeot 406 jätti meikäläisen aeron kanssa kun tikun paskaan eilen nelostiellä keravalta helsiinkin päin. Tai no kyllä aika hyvin vauhdissa pysyttiin, mutta tappio täytyy myöntää. Uskallus ei loppunut kesken, mutta vauhti sappaasta kyllä. Tosin ranskanperuna rupes haisemaan aika pahalle, eli se tuskin ois nipussa kovin kauaa pysynyt. Pakko siellä oli mutka olla pellin alla... muuten tuskin olisi noin liukkaasti kulkenu. Ulkosesti muistaakseni myrkynviherä auto oli aika normaalin näkönen.. poislukien 3-4" ulostulo äänenvaimentimesta.

Nyt on pakko ottaa vähän nöyrempi asenne liikenteessä kunnes on viriä hankittu pellin alle.

Onkos kukaan muu törmännyt ko. pösöön pääkaupunkiseudulla?
Korjaan 405 pösö ja 5" ulostulo :lol:

Ja jos saan myös puolustella hitauttani, niin takapenkillä oli 2 kyydissä ja takakontti täynnä mökkiroinaa :wink:

Kyllä tää aika savut pölläyttää takana tulijoille, kun ahdot nousee, joten ei ihme että haisee 8)

Jos viriä meinaat hankkia niin tarvit reilusti yli 265 hv/1000 kg ja 360 Nm/1000 kg teho/painosuhteet, niin sit tervetuloa uudestaan :wink:

Paljos nämä saabit menee 80-160 ja 100-200 ? Noita arvoja on subaruclubin ja sportpugin sivuilla kelloteltu.
Jaa mi16
Nappasitko suoraan T5 STEG3 maptun arvot tohon :wink:
Ei sentään :lol: painon ja tehon mukaan nopeasti laskettuna noi arvot :wink:

Toi 1000 kg suhteutetut tehot helpottaa vertailemaan eri tehoisia/painoisia autoja, kun näkee paljon tehoa olisi 1000 kg autoa liikuttamassa :wink:

Ahtimena mulla teille saab porukoille hyvin tuttu perus T03 ja konehan on 1.9 L 16 v.
Viimeksi muokannut vayne, Su Loka 10, 2004 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Nöyryytetty aerokuski

Viesti Kirjoittaja Vigge »

vayne kirjoitti:
Korjaan 405 pösö ja 5" ulostulo :lol:

Ja jos saan myös puolustella hitauttani, niin takapenkillä oli 2 kyydissä ja takakontti täynnä mökkiroinaa :wink:

Kyllä tää aika savut pölläyttää takana tulijoille, kun ahdot nousee, joten ei ihme että haisee 8)

Jos viriä meinaat hankkia niin tarvit reilusti yli 265 hv/1000 kg ja 360 Nm/1000 kg teho/painosuhteet, niin sit tervetuloa uudestaan :wink:

Paljos nämä saabit menee 80-160 ja 100-200 ? Noita arvoja on subaruclubin ja sportpugin sivuilla kelloteltu.
80-160 väli sopii aika huonosti 9-3:lle kun sitä ei pääse vetämään yhdellä pykällä läpi tai pääsee, mutta nelonen 2400rpm @80. Toisaalta jos joudut vaihtamaan myös pösössä niin tilanne on sama. Kolmonen loppuu jok tap karvan yli 150...
Oma saapas suorituu nelosella ko. välistä 8.33
km/h rpm aika s.
80 2400 0
90 2700 1
100 3000 2.1
110 3300 3.1
120 3600 4.125
130 3900 5.125
140 4200 6.17
150 4500 7.17
160 4800 8.33
170 5100 9.58
180 5400 10.95
190 5700 12.33

Kolmosella mennää sitten hiukka kovempaa 80-150, joka mittarin mukaan on 5.65s
#1730
500whp.net member
vayne
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 12:12

Re: Nöyryytetty aerokuski

Viesti Kirjoittaja vayne »

Vigge kirjoitti:
vayne kirjoitti:
Korjaan 405 pösö ja 5" ulostulo :lol:

Ja jos saan myös puolustella hitauttani, niin takapenkillä oli 2 kyydissä ja takakontti täynnä mökkiroinaa :wink:

Kyllä tää aika savut pölläyttää takana tulijoille, kun ahdot nousee, joten ei ihme että haisee 8)

Jos viriä meinaat hankkia niin tarvit reilusti yli 265 hv/1000 kg ja 360 Nm/1000 kg teho/painosuhteet, niin sit tervetuloa uudestaan :wink:

Paljos nämä saabit menee 80-160 ja 100-200 ? Noita arvoja on subaruclubin ja sportpugin sivuilla kelloteltu.
80-160 väli sopii aika huonosti 9-3:lle kun sitä ei pääse vetämään yhdellä pykällä läpi tai pääsee, mutta nelonen 2400rpm @80. Toisaalta jos joudut vaihtamaan myös pösössä niin tilanne on sama. Kolmonen loppuu jok tap karvan yli 150...
Oma saapas suorituu nelosella ko. välistä 8.33
km/h rpm aika s.
80 2400 0
90 2700 1
100 3000 2.1
110 3300 3.1
120 3600 4.125
130 3900 5.125
140 4200 6.17
150 4500 7.17
160 4800 8.33
170 5100 9.58
180 5400 10.95
190 5700 12.33

Kolmosella mennää sitten hiukka kovempaa 80-150, joka mittarin mukaan on 5.65s
Hyvinhän se kulkee :wink: Melkoiset väännöt sulla on, millä kierroksella huippuväännöt on ?

Joo sama homma on mulla, kolmonen riittää 160 asti just mutta 80 kohdalla ei ole ahdot vielä noussee ja siinä 95 km/h kohdalla rupeaa liikkumaan. Mutta kakkosen kautta vaihdettaessa menee hitaammin, kun sutii heti rajoittimelle ja sitten se vaihtohässäkkä, kun toi laatikko ei ole mikään nopein vaihtaa.

Kolmosella siis 80-160 menee 6.6 s.

Nää vedot on siis yleisesti vedetty tasavauhdista 80 eli ei ole kerätty vauhtia/ahtoja lähtemällä alempaa.

Niin ja 100-200 menee siinä 10.25 s parin vedon keskiarvona.

Edit: sulla olikin tehokäyrä nähtävillä eli alhaalta asti vääntää melkoisesti.
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Nöyryytetty aerokuski

Viesti Kirjoittaja Vigge »

vayne kirjoitti:
Hyvinhän se kulkee :wink: Melkoiset väännöt sulla on, millä kierroksella huippuväännöt on ?

Joo sama homma on mulla, kolmonen riittää 160 asti just mutta 80 kohdalla ei ole ahdot vielä noussee ja siinä 95 km/h kohdalla rupeaa liikkumaan. Mutta kakkosen kautta vaihdettaessa menee hitaammin, kun sutii heti rajoittimelle ja sitten se vaihtohässäkkä, kun toi laatikko ei ole mikään nopein vaihtaa.

Kolmosella siis 80-160 menee 6.6 s.

Nää vedot on siis yleisesti vedetty tasavauhdista 80 eli ei ole kerätty vauhtia/ahtoja lähtemällä alempaa.

Niin ja 100-200 menee siinä 10.25 s parin vedon keskiarvona.

Edit: sulla olikin tehokäyrä nähtävillä eli alhaalta asti vääntää melkoisesti.
Tuo 100-200 aika on kyllä sitä luokkaa, että harva suomalainen saapas siihen pystyy. Onko tuo mittarinopeutta vaiko esim gps:llä, apex:lla tai vastaavalla mitattu?

Saabin kohdalla orkksiföönit ahdistaa sen verran paljon ettei niistä yksinkertaisesti saa ulos tarvittava potkua kymmenen sekuntin aikoihin tuolle välillä. Onneksi tähän fööni asiaan on omalla kohdalla tulossa muutos talven aikana, eli katsotaan sitten uudestaa :wink:
#1730
500whp.net member
vayne
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 12:12

Re: Nöyryytetty aerokuski

Viesti Kirjoittaja vayne »

Vigge kirjoitti:
vayne kirjoitti:
Hyvinhän se kulkee :wink: Melkoiset väännöt sulla on, millä kierroksella huippuväännöt on ?

Joo sama homma on mulla, kolmonen riittää 160 asti just mutta 80 kohdalla ei ole ahdot vielä noussee ja siinä 95 km/h kohdalla rupeaa liikkumaan. Mutta kakkosen kautta vaihdettaessa menee hitaammin, kun sutii heti rajoittimelle ja sitten se vaihtohässäkkä, kun toi laatikko ei ole mikään nopein vaihtaa.

Kolmosella siis 80-160 menee 6.6 s.

Nää vedot on siis yleisesti vedetty tasavauhdista 80 eli ei ole kerätty vauhtia/ahtoja lähtemällä alempaa.

Niin ja 100-200 menee siinä 10.25 s parin vedon keskiarvona.

Edit: sulla olikin tehokäyrä nähtävillä eli alhaalta asti vääntää melkoisesti.
Tuo 100-200 aika on kyllä sitä luokkaa, että harva suomalainen saapas siihen pystyy. Onko tuo mittarinopeutta vaiko esim gps:llä, apex:lla tai vastaavalla mitattu?

Saabin kohdalla orkksiföönit ahdistaa sen verran paljon ettei niistä yksinkertaisesti saa ulos tarvittava potkua kymmenen sekuntin aikoihin tuolle välillä. Onneksi tähän fööni asiaan on omalla kohdalla tulossa muutos talven aikana, eli katsotaan sitten uudestaa :wink:
Mittarinopeutta mentiin, dynossa todettiin mittari tarkaksi yli 200 km/h nopeuksissakin aina 240 asti. Mutta aina nää käsinmitatut on vähän "epävirallisia" :wink:

Kyl tää T03 ahdin on kanssa aivan piipussa tehojen kannalta mutta isompaan ei viitsi vaihtaa, kun tämä paketti pysyy hyvin kasassa :wink:
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
Vastaa Viestiin