Kaasupoltin jämähtäneiden osien irroitukseen
Kaasupoltin jämähtäneiden osien irroitukseen
Tuossa kun taas on joutunu vähän alustaremppaa tekeen ni taas ois lämpöö kaivannu.
Ja lisää on tiedossa niin joku pitäis hommata.
Hitsipilliin(kaasu+happipullo) ei oo tarvetta eikä oikein varaakaan mutta mikäs olis riittävä esim. jämätäneiden pulttien ja pallonivelten irroitukseen.
Perinteinen nestekaasutohotin löytyy mutta sillä sulaa lähistöltä kaikki kun liekki on niin iso.
Motonetis olis esim. butaaniversioita, niillä liekki olis varmaan tarkka mutta riittääkö teho: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-6822
Dremelin vastaava:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=78-9432
Nestekaasul olis tietty vähän sirompiakin päitä esim.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-6905
Kellään kokemust tuollaisesta? Tämä olis varmaan mielenkiintoisin vaihtoehto koska kaasupulloja on muutenkin käytössä, tietty aika pitkä yhdistelmä tuokin.
Toinen nestekaasu vaihtoehto joka ois ehkä vähän sirompi ja helpompi touhuta auton alla ois tämmönen http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-6818
Siihen ilmeisesti sopii sama patruuna mitä retkikeittimiin?
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-6820
Muitakin vaihtoehtoja saa tarjota, nämä vaa löyty helposti.
Ja lisää on tiedossa niin joku pitäis hommata.
Hitsipilliin(kaasu+happipullo) ei oo tarvetta eikä oikein varaakaan mutta mikäs olis riittävä esim. jämätäneiden pulttien ja pallonivelten irroitukseen.
Perinteinen nestekaasutohotin löytyy mutta sillä sulaa lähistöltä kaikki kun liekki on niin iso.
Motonetis olis esim. butaaniversioita, niillä liekki olis varmaan tarkka mutta riittääkö teho: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-6822
Dremelin vastaava:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=78-9432
Nestekaasul olis tietty vähän sirompiakin päitä esim.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-6905
Kellään kokemust tuollaisesta? Tämä olis varmaan mielenkiintoisin vaihtoehto koska kaasupulloja on muutenkin käytössä, tietty aika pitkä yhdistelmä tuokin.
Toinen nestekaasu vaihtoehto joka ois ehkä vähän sirompi ja helpompi touhuta auton alla ois tämmönen http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-6818
Siihen ilmeisesti sopii sama patruuna mitä retkikeittimiin?
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-6820
Muitakin vaihtoehtoja saa tarjota, nämä vaa löyty helposti.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kaasupoltin jämähtäneiden osien irroitukseen
Ensimmäisen kuvan värkkiä ja jopa pienempää bilteman kynämallia on tullut käytettyä menestyksellä, riittää pienehkön pultin tai mutterin käyttämiseen punahehkuisena tuhoamatta samalla ympäristöä, esim. bensatankin pantojen ryytyneissä muttereissa ja pinnapulteissa.
Re: Kaasupoltin jämähtäneiden osien irroitukseen
Minä ostin Motonetin tuotteen samaa tarkoitusta varten ja tämä minun yksilö on ainakin ihan p..ka.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-6905
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-6905
900C -86
Re: Kaasupoltin jämähtäneiden osien irroitukseen
Mulla on Motonetista ostettu Dremelin vehje: http://www.dremeleurope.com/dremelocs-f ... p%E2%84%A2
Oikein kätevä ja monipuolinen, mutta alle vuoden sisään alkoi tulla syttymisen kanssa ongelmia. Saa napsutella ihan helkkarin pitkään saadakseen toimimaan.
Pieniä juttuja tuolla saa kätevästi kuumennettua ja kolvina toimii myös hyvin. Niihin sitä tullu pääasiassa käytettyä.
Ilman tuota syttymisongelmaa suosittelisin varauksetta. Nyt pienellä varauksella kun en tiedä onko mulla vain maanantaikappale tai onko vika peräti vain käyttäjässä joka ei hoksaa jotain pikkuvikaa.
Oikein kätevä ja monipuolinen, mutta alle vuoden sisään alkoi tulla syttymisen kanssa ongelmia. Saa napsutella ihan helkkarin pitkään saadakseen toimimaan.
Pieniä juttuja tuolla saa kätevästi kuumennettua ja kolvina toimii myös hyvin. Niihin sitä tullu pääasiassa käytettyä.
Ilman tuota syttymisongelmaa suosittelisin varauksetta. Nyt pienellä varauksella kun en tiedä onko mulla vain maanantaikappale tai onko vika peräti vain käyttäjässä joka ei hoksaa jotain pikkuvikaa.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Kaasupoltin jämähtäneiden osien irroitukseen
saako tuon ensimmäisen kuvan värkin täytettyä suoraan nestekaasupullosta vai mistä ? kertokaa lisää kokemuksia noista.
tuolla vakiopaineella näyttää olevan kaikenlaisia butaani-/ happiyhdistelmiä ja varmaan ilman lisähappeakinhappeakin toimivia erikoissuuttimiakin suht tehokkaaseen pienlämmitykseen. Lisähapen kera voi hitsata ja leikata rautaa kuin asetyleenivehkeillä konsanaan..muistaakseni..
http://www.vakiopaine.fi/?Tuoteluettelo ... a_ja_happi
tuolla vakiopaineella näyttää olevan kaikenlaisia butaani-/ happiyhdistelmiä ja varmaan ilman lisähappeakinhappeakin toimivia erikoissuuttimiakin suht tehokkaaseen pienlämmitykseen. Lisähapen kera voi hitsata ja leikata rautaa kuin asetyleenivehkeillä konsanaan..muistaakseni..
http://www.vakiopaine.fi/?Tuoteluettelo ... a_ja_happi
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Kaasupoltin jämähtäneiden osien irroitukseen
Eka täytetään butaanilla kuten sytkäritkin.stara kirjoitti:saako tuon ensimmäisen kuvan värkin täytettyä suoraan nestekaasupullosta vai mistä ? kertokaa lisää kokemuksia noista.
tuolla vakiopaineella näyttää olevan kaikenlaisia butaani-/ happiyhdistelmiä ja varmaan ilman lisähappeakinhappeakin toimivia erikoissuuttimiakin suht tehokkaaseen pienlämmitykseen. Lisähapen kera voi hitsata ja leikata rautaa kuin asetyleenivehkeillä konsanaan..muistaakseni..
http://www.vakiopaine.fi/?Tuoteluettelo ... a_ja_happi
Tuossa olis tuollainen lisähapel toimiva:
http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lan ... 200194&q=y
Tälläisen oisin biltemast melkein ostanu kokeiltavaks mutta olivat kaarinasta loppu
17-601
PIENOISPOLTIN
Toimii propaanilla/butaanilla. Sopii työkappaleiden kuumentamiseen, kovajuottoon, jäätyneiden putkien sulatukseen ym. Säädettävä liekki, lämpötila n. 1750°C. Mukana kaksi messinkistä poltinsuutinta (Ø 14,5 ja 18 mm), kaasusäiliö, yhdistelmäavain ja säiliötuki. Varakaasu 17-602.
Pro versio sievertilt:
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1979
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kaasupoltin jämähtäneiden osien irroitukseen
Bilteman 19-738 ainakin syttyy ja palaa OK. Liekki on kapeampi ja helpommin tähdättävissä kohteeseen kuin isommilla kaasutohoilla. Kovin massiivisia kappaleita on turha kuvitella saavansa hehkumaan, mutta ainakin irrallisen kupariprikan saa hehkutettua
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... egoria=136
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... egoria=136
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kaasupoltin jämähtäneiden osien irroitukseen
Würthilta saa sievertin polttimia, pääsikö kuumemmalla jopa about 3000 asteen lämpöihin. Hyviä ovat olleet ja potku riittää. Nämä meillä käytetyt ovat olleet niillä isommalla, kierrettävällä pullolla varustettuja (powerjet) kamppeita.
Hintaa taitaa olla satasen luokassa, yksi tuli hankittua myös mökin saunan pesän sytytystä varten
EDIT: Nyt meni asteet tietty sekaisin, 2100 astetta noissa oli maksimi...
Hintaa taitaa olla satasen luokassa, yksi tuli hankittua myös mökin saunan pesän sytytystä varten
EDIT: Nyt meni asteet tietty sekaisin, 2100 astetta noissa oli maksimi...
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Kaasupoltin jämähtäneiden osien irroitukseen
Jarrusatuloiden ilmausnipat on ainakin aukeillut kivasti kun on kuumentanut kaasukolvilla, josta on juotoskärki irroitettuna.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470