defa 745

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

defa 745

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Tossa toisessa tonnarissa on Defan ajastinkello, jonka käytöstä minulla ei ole aavistustakaan. Konehuoneesta löytyy laatikko mihin kaikki lämmityskaapelit tulevat (lohko, sisäp, tyhjä). Askissa merkintä Defa 745.

Onko tietoa tai mahdollisesti ohjetta tuon ajastimen käyttöön.

Kytkentäkaaviokin olisi todella hyvä, koska laatikon sisällä oleva rele on ohitettu syystä tai toisesta.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Kuva

Mikäli sisätilassa oleva ajastin on tuon näköinen, niin asennus- ja käyttöohjeet löytyvät täältä: http://www.defa.com/doc/13175.102213898 ... ngelsk.pdf. Huomaa, mikäli sinulla on akkulaturi, eikä pelkkää releboksia, niin boksissa on kolme abikoliitintä, joista yksi on merkitty kellonkuvalla. Tähän liittimeen pitäisi tulla ajastimelta keltainen johto (ohjaus).
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Ei ole tuon näköinen. Minulla on selkeästi vanhempaa mallia.

Kello on sijoitettu radion alle alimpaan koteloon ja se vie tuosta tilasta noin kolmasosan. Eli huomattavasti suurempi fyysisestikin.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Yhdessä aikaisemmassa ketjussa on keskusteltu näistä vanhemmista ajastimista: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11492. Asennus- ja käyttöohjeita ei tosin taida löytyä kuin tuolle edellisen sukupolven Futura-mallille..
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Hieman OT :oops:

Tuntuu hieman hankalalta pelleillä noiden irrallisten ajastimien kanssa kotona ja töissä. Kotona tuo vielä jotenkin menee,mutta töissä yleensä on auto 8h lämmityksessä, lohkolämppäri tuosta tuskin tykkää!
Mikähän on tuon Defan ajastimen noin hinta :?:
Ja mistä sitä voisi kysellä, löytyykö Motonetista?
Onko vaikea asentaa?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Asensin defan ajastimen tuossa viime viikonloppuna. Aikaa meni kolmisen tuntia, kun tein töitä ahtaassa autotallissa. En sanoisi asennusta mitenkään vaikeaksi. Ongelmallisinta oli löytää hyvä asennuspaikka akkulaturille (joka on vielä hieman isompi kuin pelkkä releboksi). Teinkin "väliaikaisen" ratkaisun nippusiteillä talven ajaksi :oops:

Asennus menee suunnilleen seuraavasti (9-3:n osalta siis). Etsitään releboksille/akkulaturille sijoituspaikka, johon vedetään t-kappaleelle tulevat panssarikaapelit. Irroitetaan hansikaslokero, että päästään vetämään ajastimen piuha konehuoneesta sisään. Läpivientikumiin reikä ja siitä piuha läpi (yllättävän hidas homma, kun ei uskalla käyttää kunnolla puukkoa). Pienen liittimen lisäksi läpivientikumin läpi pitää myös vetää sininen sytytysvirtajohto. Minun piti vielä pidentää johtoa, että se riitti sisälle asti. Sytytysvirtajohto pitää sitten sisällä yhdistää johonkin mistä saadaan tuo sytytysvirtatieto. Itse haaroitin handsfree-yksikölle menevän sytytysvirtapiuhan. Lopuksi pitäisi keksiä ajastinkellolle hyvä paikka. Omassa virityksessäni sijoitin ajastimen apukuskin puolelle, koska muutoin ajastimen piuhaakin olisi pitänyt jatkaa.

Sekalaisia kuvia asennuksesta ilman kommentteja löytyy osoitteesta http://pikkupossu.1g.fi/kuvat/akkulatur ... s_saabiin/.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
Vastaa Viestiin