Tossa toisessa tonnarissa on Defan ajastinkello, jonka käytöstä minulla ei ole aavistustakaan. Konehuoneesta löytyy laatikko mihin kaikki lämmityskaapelit tulevat (lohko, sisäp, tyhjä). Askissa merkintä Defa 745.
Onko tietoa tai mahdollisesti ohjetta tuon ajastimen käyttöön.
Kytkentäkaaviokin olisi todella hyvä, koska laatikon sisällä oleva rele on ohitettu syystä tai toisesta.
defa 745
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
defa 745
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:

Mikäli sisätilassa oleva ajastin on tuon näköinen, niin asennus- ja käyttöohjeet löytyvät täältä: http://www.defa.com/doc/13175.102213898 ... ngelsk.pdf. Huomaa, mikäli sinulla on akkulaturi, eikä pelkkää releboksia, niin boksissa on kolme abikoliitintä, joista yksi on merkitty kellonkuvalla. Tähän liittimeen pitäisi tulla ajastimelta keltainen johto (ohjaus).
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Yhdessä aikaisemmassa ketjussa on keskusteltu näistä vanhemmista ajastimista: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11492. Asennus- ja käyttöohjeita ei tosin taida löytyä kuin tuolle edellisen sukupolven Futura-mallille..
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055
Hieman OT
Tuntuu hieman hankalalta pelleillä noiden irrallisten ajastimien kanssa kotona ja töissä. Kotona tuo vielä jotenkin menee,mutta töissä yleensä on auto 8h lämmityksessä, lohkolämppäri tuosta tuskin tykkää!
Mikähän on tuon Defan ajastimen noin hinta
Ja mistä sitä voisi kysellä, löytyykö Motonetista?
Onko vaikea asentaa?

Tuntuu hieman hankalalta pelleillä noiden irrallisten ajastimien kanssa kotona ja töissä. Kotona tuo vielä jotenkin menee,mutta töissä yleensä on auto 8h lämmityksessä, lohkolämppäri tuosta tuskin tykkää!
Mikähän on tuon Defan ajastimen noin hinta

Ja mistä sitä voisi kysellä, löytyykö Motonetista?
Onko vaikea asentaa?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Asensin defan ajastimen tuossa viime viikonloppuna. Aikaa meni kolmisen tuntia, kun tein töitä ahtaassa autotallissa. En sanoisi asennusta mitenkään vaikeaksi. Ongelmallisinta oli löytää hyvä asennuspaikka akkulaturille (joka on vielä hieman isompi kuin pelkkä releboksi). Teinkin "väliaikaisen" ratkaisun nippusiteillä talven ajaksi 
Asennus menee suunnilleen seuraavasti (9-3:n osalta siis). Etsitään releboksille/akkulaturille sijoituspaikka, johon vedetään t-kappaleelle tulevat panssarikaapelit. Irroitetaan hansikaslokero, että päästään vetämään ajastimen piuha konehuoneesta sisään. Läpivientikumiin reikä ja siitä piuha läpi (yllättävän hidas homma, kun ei uskalla käyttää kunnolla puukkoa). Pienen liittimen lisäksi läpivientikumin läpi pitää myös vetää sininen sytytysvirtajohto. Minun piti vielä pidentää johtoa, että se riitti sisälle asti. Sytytysvirtajohto pitää sitten sisällä yhdistää johonkin mistä saadaan tuo sytytysvirtatieto. Itse haaroitin handsfree-yksikölle menevän sytytysvirtapiuhan. Lopuksi pitäisi keksiä ajastinkellolle hyvä paikka. Omassa virityksessäni sijoitin ajastimen apukuskin puolelle, koska muutoin ajastimen piuhaakin olisi pitänyt jatkaa.
Sekalaisia kuvia asennuksesta ilman kommentteja löytyy osoitteesta http://pikkupossu.1g.fi/kuvat/akkulatur ... s_saabiin/.

Asennus menee suunnilleen seuraavasti (9-3:n osalta siis). Etsitään releboksille/akkulaturille sijoituspaikka, johon vedetään t-kappaleelle tulevat panssarikaapelit. Irroitetaan hansikaslokero, että päästään vetämään ajastimen piuha konehuoneesta sisään. Läpivientikumiin reikä ja siitä piuha läpi (yllättävän hidas homma, kun ei uskalla käyttää kunnolla puukkoa). Pienen liittimen lisäksi läpivientikumin läpi pitää myös vetää sininen sytytysvirtajohto. Minun piti vielä pidentää johtoa, että se riitti sisälle asti. Sytytysvirtajohto pitää sitten sisällä yhdistää johonkin mistä saadaan tuo sytytysvirtatieto. Itse haaroitin handsfree-yksikölle menevän sytytysvirtapiuhan. Lopuksi pitäisi keksiä ajastinkellolle hyvä paikka. Omassa virityksessäni sijoitin ajastimen apukuskin puolelle, koska muutoin ajastimen piuhaakin olisi pitänyt jatkaa.
Sekalaisia kuvia asennuksesta ilman kommentteja löytyy osoitteesta http://pikkupossu.1g.fi/kuvat/akkulatur ... s_saabiin/.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055