Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Aamulla heräiltiin rouvan kanssa pikku rapuloissa, tuli eilen vähän maisteltua muutamaa yritelmää omiin 40v kinkereihin tulevaa boolia silmällä pitäen, eli siis erinomainen päivä ryhtyä Skoda-mieheksi / perheeksi. Nyt on luvassa 4 vuotta vankkumatonta VAG laatua, vieläpä ympäristöystävällisyyden tulevaisuuden kulmakiveä, eli diesel-tekniikkaa! Norjalaiset sähköautoineen ei tiedä mistään mitään, kyllä MURSKAAVALLA alaväännöllä oleva diesel ilman mitään hybridispedeilyjä on tätä päivää, sattana!
Ai miksi Skoda? Vastaus: koska firman kivikautinen liisinkipolitiikka. Eli oma osuus leasingvuokrasta määräytyy päästöjen mukaan. 99g/km ja sen alle päästävät menee kaikki "suurimmalla" korvausosuudella, eli firma maksaa 40% leasingvuokrasta ja loput minulle. Eli jos vaikka oisin ottanut nollapäästöisen sähköauton, olisi suhde ollut ihan sama. 100-104g/km päästävät olisi ollut suhde 35 / 65 jne. Tällä kertaa vahvimpana teknisenä speksinä oleva automaattivaihteisto rajasi vaihtoehdot (alle 99g/km) aika vähiin, kun valittavina oli nämä merkit: Audi, BMW, Ford, Mercedes-Benz, Skoda ja Volvo. Max päästöraja taitaa nykyän olla 160g/km, eli sen yli päästäviä ei saa ottaa (niille tiedoksi jotka ihmettelee että miksi en ottanut Bemarin 750:stä tai Ford Mustangia )
Valintaprosessista vielä: katselin noita perustylsiä mustia kangassisustoja kollegoiden, koeajoautojen, oman 4v. ajossa olevan Fordin yms. kanssa ja tulin siihen tulokseen, että jotain vaaleampaa, kiitos. Skeidan Style-varustetasolla tuo oli saatavilla kankaisena ilman lisähintaa perusmalliin. Samoin pohdin, että Foordsonin "huikeat" 125hv versus Skodan 110hv...pitäiskö kuitenkin ottaa se 2,0TDi (150hv) ja kärsiä hieman leasing-vuokrassa..aika samoihin sen 2,0TDI:n olisi saanut manuaalina ja ns. neekerimallina. Sitten muistin, että pihassa on reilu 300hv Audi...jos alkaa lapsettaa, niin tuskin se 150hv tehodiisseli mitään "säväreitä" tarjoaa, ja varmaan se 184hv RS TDI (jota myös mietin) lienee aika sukkanen kuitenkin loppupeleissä. Eli satsattiin varustetasoon, ei tehoon. Ja se automaatti. Ford oli kuvioissa pitkään, mutta powershift nosti päästöt ja so. kustannukset liian koviksi. Eli VAG:illa mennään. Golf Variant olisi tietty ollut myös yksi vaihtoehto, mutta samoihin varusteisiin speksattuna, jonkun kympin / kk kalliimpi. Ja ahtaampi. Sama Audilla, A3:n olisi saanut Golffia pari kymppiä kalliimmalla, ja se olisi ollut Golfia hieman ahtaampi. Volvo V40 D2 aut myös yksi vaihtoehto, mutta senkin hinta olisi asettunutu tuonne A3:n tienoille, ja V40 Volle se vasta ahdas onkin...Skeidassa on tilaa takapenkilläkin ihan jees.
Noniin, sitten asiaan. Se varustelu. Nyt on webasto kakella, tuplaksenonit kaukovaloautomatiikalla ja päiväajovaloledeillä, 7-pykäläinen DSG, style sisusta (=vaalea) jalopuusomistein ja mustilla ikkunalistoilla, city safety tjsp (alle 40km/h törmäyksen esto), cruise, etu- ja takapenkin lämppärit, lämmitettävä tuulilasi, parkkitutkat eteen ja taakse, jäähdytettävä hanskalokero, ajomoodin valinta (sport, eco, normal, individual) joku v*tun phone-link jota ei osata käyttää jnejne. Väri ainut "ilmainen" perusväri, eli tumman sininen. Tässä tyylikkäästi parkkeerattuna invapaikalle ja paskasti kuvattuna (sori, en vaan osaa ) :
Mittarissa oli järkyt 15km, eli melkein loppuunajettua paskaa kehtasivat uutena autona mulle tyrkyttää, mutta pakko kait se oli vastaanottaa Ja se öljypullo? No se oli tietenkin kontissa valmiina. Tuli hyvä mieli, päästään ainakin Olarista kotiin Paippisiin ilman pysähtymistä VAG-huoltopisteelle:
Ajossa: tarpeettoman suuri 1,6 litrainen (1,0 litrasellakin on pärjätty pärrkkele! ) diisseli tarjoilee MURRRSSSKAAVAA alavääntöö! Onneksi aika hiljaisesti. Tuntuis että olis pikkusen focusta hiljaisempi? suorituskyky foordin kanssa melko sama, automaagi tuo ajamiseen helppoutta. DSG + start & stop toimii ihan OK, liikkellelähtö tuntuu toki hieman tahmeammalta kun on tottunut lähtemään liikkeelle joko "aina käynnissä olevalla" Audin tiptronicilla tai sitten kytkimen hipaisusta käynnistyvällä manuaali-foordilla. Muuten ei pahaa sanottavaa DSG:stä. Tuokin "ongelma" on poistettavissa start-stopin disabloinnilla jos alkaa viduddaa. Helvetinmoinen yllätys: 110hv diisseli EI tarjoile LaFerrarin suorituskykykyä?!?!?! Mitävittuuu¤#%!? Joo, mutta kyllä tolla liikenteessä pärjää, varmasti, voi joutua motarin rampeilla joskus jopa himmailemaan kun kanssa-autoilijat ei vaan osaa kiihdyttää.
Se kulutus. Ajettiin foordilla Paippisista olariin. Tässä tulos:
Sori paska kuva, mutta 5,3l/ 100km.
Skeidalla sama, lisänä toki pysähdykset Sellossa ja Biltemassa:
Samoin paska foto, kuvaaja ei vaan osaa.
No mut hei, tästä se lähtee! Reipas 60 kilsaa nyt ajettu, ainakin vielä toimii, eli julistettakoon Skeida Octavianus näillä puheilla perkeleen luotettavaksi kulkineeksi! Palataan asiaan tarpeen vaatiessa ja vaikka tarve ei vaatisikaan.
Ai miksi Skoda? Vastaus: koska firman kivikautinen liisinkipolitiikka. Eli oma osuus leasingvuokrasta määräytyy päästöjen mukaan. 99g/km ja sen alle päästävät menee kaikki "suurimmalla" korvausosuudella, eli firma maksaa 40% leasingvuokrasta ja loput minulle. Eli jos vaikka oisin ottanut nollapäästöisen sähköauton, olisi suhde ollut ihan sama. 100-104g/km päästävät olisi ollut suhde 35 / 65 jne. Tällä kertaa vahvimpana teknisenä speksinä oleva automaattivaihteisto rajasi vaihtoehdot (alle 99g/km) aika vähiin, kun valittavina oli nämä merkit: Audi, BMW, Ford, Mercedes-Benz, Skoda ja Volvo. Max päästöraja taitaa nykyän olla 160g/km, eli sen yli päästäviä ei saa ottaa (niille tiedoksi jotka ihmettelee että miksi en ottanut Bemarin 750:stä tai Ford Mustangia )
Valintaprosessista vielä: katselin noita perustylsiä mustia kangassisustoja kollegoiden, koeajoautojen, oman 4v. ajossa olevan Fordin yms. kanssa ja tulin siihen tulokseen, että jotain vaaleampaa, kiitos. Skeidan Style-varustetasolla tuo oli saatavilla kankaisena ilman lisähintaa perusmalliin. Samoin pohdin, että Foordsonin "huikeat" 125hv versus Skodan 110hv...pitäiskö kuitenkin ottaa se 2,0TDi (150hv) ja kärsiä hieman leasing-vuokrassa..aika samoihin sen 2,0TDI:n olisi saanut manuaalina ja ns. neekerimallina. Sitten muistin, että pihassa on reilu 300hv Audi...jos alkaa lapsettaa, niin tuskin se 150hv tehodiisseli mitään "säväreitä" tarjoaa, ja varmaan se 184hv RS TDI (jota myös mietin) lienee aika sukkanen kuitenkin loppupeleissä. Eli satsattiin varustetasoon, ei tehoon. Ja se automaatti. Ford oli kuvioissa pitkään, mutta powershift nosti päästöt ja so. kustannukset liian koviksi. Eli VAG:illa mennään. Golf Variant olisi tietty ollut myös yksi vaihtoehto, mutta samoihin varusteisiin speksattuna, jonkun kympin / kk kalliimpi. Ja ahtaampi. Sama Audilla, A3:n olisi saanut Golffia pari kymppiä kalliimmalla, ja se olisi ollut Golfia hieman ahtaampi. Volvo V40 D2 aut myös yksi vaihtoehto, mutta senkin hinta olisi asettunutu tuonne A3:n tienoille, ja V40 Volle se vasta ahdas onkin...Skeidassa on tilaa takapenkilläkin ihan jees.
Noniin, sitten asiaan. Se varustelu. Nyt on webasto kakella, tuplaksenonit kaukovaloautomatiikalla ja päiväajovaloledeillä, 7-pykäläinen DSG, style sisusta (=vaalea) jalopuusomistein ja mustilla ikkunalistoilla, city safety tjsp (alle 40km/h törmäyksen esto), cruise, etu- ja takapenkin lämppärit, lämmitettävä tuulilasi, parkkitutkat eteen ja taakse, jäähdytettävä hanskalokero, ajomoodin valinta (sport, eco, normal, individual) joku v*tun phone-link jota ei osata käyttää jnejne. Väri ainut "ilmainen" perusväri, eli tumman sininen. Tässä tyylikkäästi parkkeerattuna invapaikalle ja paskasti kuvattuna (sori, en vaan osaa ) :
Mittarissa oli järkyt 15km, eli melkein loppuunajettua paskaa kehtasivat uutena autona mulle tyrkyttää, mutta pakko kait se oli vastaanottaa Ja se öljypullo? No se oli tietenkin kontissa valmiina. Tuli hyvä mieli, päästään ainakin Olarista kotiin Paippisiin ilman pysähtymistä VAG-huoltopisteelle:
Ajossa: tarpeettoman suuri 1,6 litrainen (1,0 litrasellakin on pärjätty pärrkkele! ) diisseli tarjoilee MURRRSSSKAAVAA alavääntöö! Onneksi aika hiljaisesti. Tuntuis että olis pikkusen focusta hiljaisempi? suorituskyky foordin kanssa melko sama, automaagi tuo ajamiseen helppoutta. DSG + start & stop toimii ihan OK, liikkellelähtö tuntuu toki hieman tahmeammalta kun on tottunut lähtemään liikkeelle joko "aina käynnissä olevalla" Audin tiptronicilla tai sitten kytkimen hipaisusta käynnistyvällä manuaali-foordilla. Muuten ei pahaa sanottavaa DSG:stä. Tuokin "ongelma" on poistettavissa start-stopin disabloinnilla jos alkaa viduddaa. Helvetinmoinen yllätys: 110hv diisseli EI tarjoile LaFerrarin suorituskykykyä?!?!?! Mitävittuuu¤#%!? Joo, mutta kyllä tolla liikenteessä pärjää, varmasti, voi joutua motarin rampeilla joskus jopa himmailemaan kun kanssa-autoilijat ei vaan osaa kiihdyttää.
Se kulutus. Ajettiin foordilla Paippisista olariin. Tässä tulos:
Sori paska kuva, mutta 5,3l/ 100km.
Skeidalla sama, lisänä toki pysähdykset Sellossa ja Biltemassa:
Samoin paska foto, kuvaaja ei vaan osaa.
No mut hei, tästä se lähtee! Reipas 60 kilsaa nyt ajettu, ainakin vielä toimii, eli julistettakoon Skeida Octavianus näillä puheilla perkeleen luotettavaksi kulkineeksi! Palataan asiaan tarpeen vaatiessa ja vaikka tarve ei vaatisikaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
Tänään kuvasin vastaavan näkymän Tojottimesta:
Kuvaustaidosta huolimatta tuosta lienee luettavissa 3,9.
Kuvaustaidosta huolimatta tuosta lienee luettavissa 3,9.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
Joo-o, harmi ku tojotan hybridit eikä muutkaan mallit ole firman liisinkipolitiikan hyväksymiä kuljettimia. Olisin takuulla koettanut jtn mallia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
Et ole kyllä mitään menettänyt. Vaikka tuossa lukee vakiovarusteissa "jousitus edessä ja takana", niin näin ei kuitenkaan ole. Meno on pintakovaa täristystä ja pienikin kuoppa rysäyttää jouset pohjaan niin, että koko ajan saa pelätä lasikaton tippuvan niskaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
Siistii Skeida pysy ainakin ekat 64km aika hiljasena ja räminättömänä. Ei myöskään pohjannut kotimäkeen suoritetun rivakamman kääntymisen aikana...foordi raapas siinä yleensä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
Liikutuin tuosta öljypullosta... Hienosti vielä sidottu, että varmasti pysyy mukana. Mahtaako pysyä tyhjänä samalla tavalla Eipä muuta kuin kovaa ajoa ja raporttia tarpeen vaatiessa. Nyt on kertakaikkiaan kovaa vertailua tiedossa, kaksi maailmankuljetinta peräkkäin. Noita Octavioita tulee vastaan nykyään ihan kyllästymiseen asti, mikä saa miettimään maanmiesten mielenterveyttä ihan vakavasti. Kai siinä joku niksi on, mitä outo entinen-Saabisti, Sitikan ja maailman tylsimmän Toyon omistaja ei vaan ymmärrä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
Ja täältä löytyy täysin vastaavilla spekseillä vm. 2015 Octavia. Miksi minä en saanut öljypulloa? No, kuten toiseen ketjun laitoinkin niin 14kk ja 11500km takana lähes pelkkää väärinkäyttöä eli lyhyttä pätkäajoa ja öljyt edelleen ylämerkissä. Melko pahalta näyttää jo öljyt, ja vielä olisi ajotietokoneen mukaan 7kk öljynvaihtoon. Vaan kun liisinkifirma ei maksa ylimääräistä öljynvaihtoa niin eipä sitten, näillä mennään.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
Kyllä Teitä nuoria miehiä on paljon, jotka joutuvat työnsä takia tämän Octavian ratin takaa matkaa tekemään? Skoda 1,6 dieseli on työsuhdeautona aika sattuva peli monelle, joka tuota autoetuaan taloudellisesti ajattelee!
Jo kymmenettä eläkevuottani elävänä eläkevaarina olen seurannut oman poikani menoa työsuhdeautonsa kanssa. Skoda Octavian 4x4 Combi on ollut ajossa reilut 10 kuukautta ja mittarissa on nyt hiukan alle 71000km, ja poika tuntuu olevan tyytyväinen!? Skoda on käynyt kolme kertaa normihuollossa eikä muuta ole ollut? Öljyä on pitänyt lisätä litra kahdessa erässä aina huoltovälin aikana.
Jos auto toimii noin, niin kai se merkistä ja konsernista huolimatta taitaa olla aika kelpo ajokki!?
Jo kymmenettä eläkevuottani elävänä eläkevaarina olen seurannut oman poikani menoa työsuhdeautonsa kanssa. Skoda Octavian 4x4 Combi on ollut ajossa reilut 10 kuukautta ja mittarissa on nyt hiukan alle 71000km, ja poika tuntuu olevan tyytyväinen!? Skoda on käynyt kolme kertaa normihuollossa eikä muuta ole ollut? Öljyä on pitänyt lisätä litra kahdessa erässä aina huoltovälin aikana.
Jos auto toimii noin, niin kai se merkistä ja konsernista huolimatta taitaa olla aika kelpo ajokki!?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
Miten tälläisellä jaolla lasketaan työsuhdeauton verotusarvo? Saako siitä alennusta siitä hyvästä, että itse joutuu maksamaan osan itse autosta vai tuleeko maksettavaksi "täyden" työsuhdeauton verot ja päälle vielä 60% leasingvuokrasta?V.J.S kirjoitti: Ai miksi Skoda? Vastaus: koska firman kivikautinen liisinkipolitiikka. Eli oma osuus leasingvuokrasta määräytyy päästöjen mukaan. 99g/km ja sen alle päästävät menee kaikki "suurimmalla" korvausosuudella, eli firma maksaa 40% leasingvuokrasta ja loput minulle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
No pääsääntöisesti verotuksen pitäisi mennä niin, että jos itse joudut maksamaan osan vuokrasta, niin se pienentää verotusarvoa vastaavalla euromäärällä.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
No jotenkin niin sen järjellä ajatellen pitäisi mennä, mutta kun on kyse Suomesta ja auton verotuksesta, ei järki ja toteutus välttämättä korreloi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
Verohallinnon päätös vuodelta 2015 toimitettavassa verotuksessa noudatettavista luontoisetujen laskentaperusteista kirjoitti:21 §
Vapaa autoetu on kysymyksessä, kun työnantaja suorittaa autosta johtuvat kustannukset. Auton käyttöetu on kysymyksessä, kun palkansaaja suorittaa itse ainakin auton käyttövoimakulut.
Palkansaajan auton kustannuksista työnantajalle suorittama korvaus vähennetään vapaan autoedun tai auton käyttöedun raha-arvosta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
Joo, verotusarvon laskenta ei ole riippuvainen noista päästöistä. Eli se on ihan sama kun kaikille muillekin. Sen sijaan käteen jäävään rahapalkkaan on noilla päästöillä merkitys firman liisinkipolitiikassa. Eli mitä pienemmät päästöt, sen enemmän firma maksaa liisarista ja sitä vähemmän autoetu pienentää käteen jäävää rahapalkkaa. Kaikkineen tuon Skodan rahassa laskettu hinta on jossain ~420€/kk kuukausi. Eli siis tuon verran enemmän saisin kuukaudessa palkkaa käteen jos EN käyttäisi autoetuani.aero kirjoitti: Miten tälläisellä jaolla lasketaan työsuhdeauton verotusarvo? Saako siitä alennusta siitä hyvästä, että itse joutuu maksamaan osan itse autosta vai tuleeko maksettavaksi "täyden" työsuhdeauton verot ja päälle vielä 60% leasingvuokrasta?
Leasing-vuokra ja verotusarvohan on kaksi ihan eri asiaa Itselläni on vapaa autoetu. Taas yksi syy vähemmän olla ottamatta sähköautoa, koska himassa suoritetut lataukset olisi mennyt extrana omasta pussista, nyt kaikki polttoainekulut (+huollot ja korjaukset, renkaat, renkaanvaihdot kausisäilytyksineen, vakuutukset, automaattipesut, auto- ja käyttövoimaverot sekä katsatsus) kuuluu ns. kiinteään kuukausihintaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
270km nyt mittarissa, eilen katottiin ölpät n. 200km ajettuna. Vielä kastui tikku!
Tossa on näköjään joku turvavälivaroitinkin, heittää jotain varotusvaloo tauluun kun koittaa mennä hiostamaan köyhiä tojotakuskeja tappituntumalle motarilla
Eilen tuli ekat hazard-valotkin tauluun. Kuulemma rengaspaineet vajunneet. Nollattiin parkissa kun todettiin että silmämääräisesti gummeissa hyvin ilmaa...varmaan jääny "kalibroimatta" tjsp ennen luovutusta. Tokihan noi sysihuonot Continetaalit (ecocontact 5 tjsp) saattaa jo vuotaakin. Prkl ku ei noihin saa edelleenkään Achilleksia valkata
Vajaavetoisena tuohan jopa yrittää sutia kun lähtee risteyksistä renkaat käännettynä täyskaasulla. Eli voimaa on ihan liikaa kun asfaltilla sutii
DSG on kyllä hieno keksintö. Vahva moottorijarrutus ainakin normal & sport tiloissa (ecolla rullaa vapaalla pitkät pätkät tilanteen niin salliessa), joutuu jopa tossa tontin poistumisteillä painamaan kaasua, että ottaa vauhtia yli 20km/h. Siitä plussaa, foordissa sai seisoo jarrulla ettei lähteny vauhti lapasesta vaikka oli vaihde pykälässä. Vaihdot hiton huomaamattomat. Ainut "totuttelua" vaativa ominaisuus on tosiaan toi start-stopin sammuttaman auton liikkeelle lähtö, joka on hieman tahmea. Kevyellä kaasunkäytöllä arpoo kakkosen pesään melkein heti kun auto liikkuu, niin se vielä lisää "tahman" tuntua. Tuokin siis semmoinen ominaisuus, johon varmasti tottuu. Pannussa riittää kyllä puhti Suomen nopeusrajoituksilla. Hetkellisesti eksyttiin motarilta suljetulle alueelle jossa kelattiin 150km/h mittariin ilman isompaa draamaa. Kyllä sillä jo sakot saa jos moista menee julkisella tiellä harrastamaan.
Tossa on näköjään joku turvavälivaroitinkin, heittää jotain varotusvaloo tauluun kun koittaa mennä hiostamaan köyhiä tojotakuskeja tappituntumalle motarilla
Eilen tuli ekat hazard-valotkin tauluun. Kuulemma rengaspaineet vajunneet. Nollattiin parkissa kun todettiin että silmämääräisesti gummeissa hyvin ilmaa...varmaan jääny "kalibroimatta" tjsp ennen luovutusta. Tokihan noi sysihuonot Continetaalit (ecocontact 5 tjsp) saattaa jo vuotaakin. Prkl ku ei noihin saa edelleenkään Achilleksia valkata
Vajaavetoisena tuohan jopa yrittää sutia kun lähtee risteyksistä renkaat käännettynä täyskaasulla. Eli voimaa on ihan liikaa kun asfaltilla sutii
DSG on kyllä hieno keksintö. Vahva moottorijarrutus ainakin normal & sport tiloissa (ecolla rullaa vapaalla pitkät pätkät tilanteen niin salliessa), joutuu jopa tossa tontin poistumisteillä painamaan kaasua, että ottaa vauhtia yli 20km/h. Siitä plussaa, foordissa sai seisoo jarrulla ettei lähteny vauhti lapasesta vaikka oli vaihde pykälässä. Vaihdot hiton huomaamattomat. Ainut "totuttelua" vaativa ominaisuus on tosiaan toi start-stopin sammuttaman auton liikkeelle lähtö, joka on hieman tahmea. Kevyellä kaasunkäytöllä arpoo kakkosen pesään melkein heti kun auto liikkuu, niin se vielä lisää "tahman" tuntua. Tuokin siis semmoinen ominaisuus, johon varmasti tottuu. Pannussa riittää kyllä puhti Suomen nopeusrajoituksilla. Hetkellisesti eksyttiin motarilta suljetulle alueelle jossa kelattiin 150km/h mittariin ilman isompaa draamaa. Kyllä sillä jo sakot saa jos moista menee julkisella tiellä harrastamaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG St
Kerroppas kokemuksesi painepesuri pesun jälkeen.
Ja ensi talven jälkeen kokemukset myös kiinnostavat.
Kai muistit pyytää ne suojapeitteet maskiin, vaikka webasto onkin.
Vai tajusivatko ihan itse laittaa ne mukaan ?
Mutta ne saa kyllä jälkeenpäinkin, kun pyytää.
Se on tuo 1.6 kiisseli "todella tehokas" kabiinin lämmittäjä.
Ja ensi talven jälkeen kokemukset myös kiinnostavat.
Kai muistit pyytää ne suojapeitteet maskiin, vaikka webasto onkin.
Vai tajusivatko ihan itse laittaa ne mukaan ?
Mutta ne saa kyllä jälkeenpäinkin, kun pyytää.
Se on tuo 1.6 kiisseli "todella tehokas" kabiinin lämmittäjä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#