Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1127
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Haza »

McStadey kirjoitti:
Ke Tammi 29, 2020 20:58
Luonnevikoja on moneen suuntaan. Selkeesti ei oo rahapulaa tai muta kiirettä auton myynnille, jos ei viitsi autoa kuskata mantereen puolelle ostajaa varten :roll: Tuossa menee Turustakin koko päivä kun käy koeajolla, joutuu vielä maksamaan lautastakin :mrgreen:
Ei maksa lautta mitään ja volvo on heti ensimmäisessä saaressa kun kustavista tulee.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
"it is slightly turbocharged"

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Eikun se olikin se seuraava lautta mikä maksaa. Työpäivän verran siihen saa Turusta operoiden varata siltikin :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5845
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Komia ois museo saba :mrgreen:
Vaikka oha sulla jo helmi valmiina :wink:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun kesäkäyttis 9-3 CV Italian karvalakki Vector Tids MY-06 1/2
Dacia Duster dCi 110 S&S 4x4 Laureate 2016
Opel ASTRA Sports Tourer Innovation Plus 105 Turbo 2019

Henri S
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Veronkiertopystäri :D. Taitaa olla vähän liian hieno loskassa riepoteltavaksi. Tässä on tullu harrastekäyttöautoiltua pystärillä vuosien ajan ja onhan se pätevä kapistus edelleen kuten aikansa premiumin kuuluukin. Muunmuassa täydellinen immuniteetti vallitsevalle ympäristön lämpötilalle on ihailtavaa, mustassa Saabisa on aina yhtä kuuma :mrgreen:.
9-5 Wagon, OG900x2
"Älkää tulko sanomaan mulle etten mie sanonu teile että mitä mie sanoin!"

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3689
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En mä usko, että tollanen 40-vuotias Saab loskaa pelkäis. Ja en tiä oonko edes ostamas OG-satkua, vaikka pientä kuumetta onkin. Se K Astra kun edelleen makaa tossa parkkiksella...

Mut jos nyt sunnuntaina sattuis Astra lähtemään ja satku tulis tilalle, niin kyllä mä siihen retrofittaisin ilmastoinnin kevään aikana. Joskus niitä katoin, niin niitä saa valmiina purkusettinä eBaystä. Ja OG:n konehuoneen tuntien se on toimenpide, jonka varmaan saa hoidettua aika nopees tahdis. Sisäilmankierron nyt ainaki vois unohtaa laakista eli ihan vain sähköt ja varsinainen kylmäkoneosuus.

OG900:n huonoin puoli näyttäis olevan se, että niitä ei ole myynnissä. Turboa tuskin kannattaa edes haaveilla, mut jos sais edes jonku siistin suoraan käytöstä. Home on suoraan hylkäys, perustunkioversio kans... Sen tarttis olla sellanen herrasmieskulkine :roll: Mut en sit tiä jos lyö ostoilmotuksen käyvällä hintahaarukalla, niin kai sieltä sitte joku vois soitella tarjotakseen omaa helmeään seuraavalle.
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01

aero
-
Viestit: 6698
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:
To Tammi 30, 2020 20:01
Ja OG:n konehuoneen tuntien se on toimenpide, jonka varmaan saa hoidettua aika nopees tahdis. Sisäilmankierron nyt ainaki vois unohtaa laakista eli ihan vain sähköt ja varsinainen kylmäkoneosuus.
Jos en ihan väärin muista, saa sisäilmankierron AC-OG:ssa unohtaa muutenkin, kun höyrystinkenno tulee kutakuinkin sen sisäkierron läpän paikalle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3689
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tåh? Sisäkiertohan on nimenomaan vain ilmastoiduissa. Tai ainaki kaikis myyntikuvis sen nappi on hiutaleen vieres ja ainakaan ite en ole yhdessäkään ilmastoimattomassa sisäkiertoa nähny livenä :roll:
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01

aero
-
Viestit: 6698
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja aero »

Eikun joo, sori. Höyrystinkenno taisi tulla raikkarin tilalle eikä sisäkiertoläpän.

Selkeesti liikaa aikaa siitä kun touhunnut OG:n parissa, hmmmmm....
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 2104
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

OG900 tarjonta on todella vähäistä. Helmet taitaa pysyä omistajillaan, joku joskus sortuu myymään ja jos on museoitu, pyynnit on kyllä kovia. Eivät kyllä niillä pyynneillä näy liikkuvankaan. Samat autot pyörii kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Kyllä OG900:n ainoa oikea ostokanava on nykyään se, että sattuu sopivaan paikkaan kun perikunta myy tallissa olleen helmen edesmenneeltä käyttäjältään. Minua vieläkin harmittaa, etten ostanut 1½ vuotta sitten saatavilla ollutta kaasari-pystäriä. Kun ei suojaa talveksi silloin vielä ollut, niin passasin, saakutti. Oli niin nätti ja ruosteeton, ynnä vähän ajettu. Harmittaa joka kerta kun sen kaupungilta bongaan :? Elämä on.

Mutta, jos hyvän haluaa, niin onhan se selvä, että noista joutuu nykyään jo maksamaan. Itse en ainakaan mitään valtavaa työmaata hanki, jos sattuu "veronkiertosatku" vielä tarpeeksi kuumottamaan.
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08, Opel Corsa 1.4 Swing 5d autom-98, Volvo V70 A 2.5T AWD-06
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 2 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3689
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo rahalla saa. Ja toisaalta autoon on niin helppo hakata tonneja rahaa, että ei se hyvä 3000 € maksava ole edes kallis (jos unohdetaan ne oikeat helmet pilkkahintaan). Mä nyt väännän kauppaa yhdestä satkusta, mut taitaa jäädä Astra pihaan. Rehellisenä kerroin pätkivistmä tutkista enkä taannu et tulee sunnuntaiks kuntoon... Coltti luki koodit ja katkosta se herjas edelleen. Ja löytyhän sellanen

Kuva

Ilmotin kyl ostajalle et nyt toimii, mut vissiin kattoo jonku muun auton nyt ensiks. Mut on toi johtosarja kyl niin suunnittelumoka ettei toista... Mut ehkä se on halpa toteuttaa. Sehän on pääasia.

Vaihtu se koiranluuki samalla keikalla. Kukkuluuruu vaan

Kuva

Kyl se etenki töyssyihin ajaes huomaa, et jotain oli pois paikaltaan :D 22 € makso, et sopuhintasta remonttia. Ja tietty todistaa, et "uusiakin" joutuu joskus korjaan :!:
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Ei noilla antureilla/liitoksilla oo kyllä mitään toivoa selvitä pohjoisen oloissa. Keski-Euroopassa tuskin tulee ongelmia :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3689
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juu ei todellakaan. Ranehan pujottais noi johdot jonku puutarhaletkun sisään tms. Ja tua on kyllä paikkoja, johon sen letkun sais pultattua ilman et ruuveja tulee näkyviin. Mut se on sit kans vähä niin ja näin, kun itse olin paljo onnellisempi kun vaan kuittas käynnistykses vikaherjan ja oli niin seesteisen hiljasta autos. Mut selitä sitä sit ostajalle, et "joojoo, ihan aikusten oikeesti rikkinäinen parkkitutkahärdelli on paljo parempi kuin toimiva" :lol:
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3689
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

On tää ankeeta. Oon päässy yhdestä OG-satkusta ajatusmallillisesti jo kauppoihin, mutta tää helkkarin Astra on edelleen myymättä :twisted: Hintaa tuskin kannattaa tiputtaa, kun tää on jo nyt halvin ja euron alle maagisen kymppitonnin :roll:
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2225
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Cona »

Samanlaista ohutta seittiä noi tutkien johdot on muissakin merkeissä. Siinä on kyllä säästetty monesti.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2972
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^Kumma, kun ei edes kutistesukkaa ole raskittu laittaa päälle.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Vastaa Viestiin