Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 2169
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Meni tossa nyt sentään melkein pari viikkoa. Tuuliviirin on hyvä olla, ei moisella ole tässä maailmassa mitään hätää. Siinä olet asian ytimessä, että kun on pihassa halpoja, niin se vaihtaminen on rivakkaa ja halpaa kun sille päälle sattuu. Eikä siinä näillä palkoilla ole tosiaan vaihtoehtoa, jos halua olla levoton autojen kanssa, niin pääomaa ei voi olla liiemmin kiinni eikä varsinkaan lainaa. Se mitä eniten ihmettelen on, mikä kumma ainesosa veressä vetää vanhojen linttojen pariin, kun tulee kaikenmaailman Nissan Bluebirdejä sun muita viime vuosituhannelta tässä katseltua :lol:
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08, Opel Corsa 1.4 Swing 5d autom-98, Volvo V70 A 2.5T AWD-06, Saab 900 4d Sedan-88
Ex: 9 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 2 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3742
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En mä sentään Datsunien perään haikaile, mutta vähän sellanen typerä tykytys alkoi rinnassa kun tänään potkein muissa merkeissä yhden pystykeulatonnarin renkaita :D En mä silti sellaista itselleni ole hankkimassa, mutta on niissä viehätyksensä. Ehkä hankin taas E21:n. Sellanen oli mulla jokunen vuosi sitte parin viikon ajan, kun sen kaverilta vähä tiskin alta ostin ja oli se vaan herrasmiesmäinen kulkine 8)

Mut silti veri vetää Saabeihin... Samaa vanhaa paskaa oravanpyörää en ala rullaamaan, joten melkein V6 9000 tai NG900 olis oikea tie. Kaverille heitin jo läpällä, et NG9-3 1.8i olis niin pervo laitos kaikessa harvinaisuudessaan, että se voisi olla kans hintansa väärti, etenki kun tässä Opelilla pöristellessä on herännyt siihen todellisuuteen, että totta tosiaan NG9-3 alkaa olla jo siinä tonnin pommi -luokassa yleisesti saatavilla :lol:
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6396
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

JP_Vette kirjoitti:
Ke Tammi 22, 2020 23:01
Kaverille heitin jo läpällä, et NG9-3 1.8i olis niin pervo laitos kaikessa harvinaisuudessaan, että se voisi olla kans hintansa väärti, etenki kun tässä Opelilla pöristellessä on herännyt siihen todellisuuteen, että totta tosiaan NG9-3 alkaa olla jo siinä tonnin pommi -luokassa yleisesti saatavilla :lol:
Ei se 1.8i mikään huono peli ole, mutta on se vähän "hengetön". Kaupunkiajossa sillä pärjää kyllä aivan mainiosti.

Sellaisella heitettiin kolmen kanssasaabistin kanssa reissu 2005 Saab-festareille Trollhättaniin. Ja takaisin tultiin niin monen outlet-osan kanssa, että osa piti ottaa mukaan takapenkillä matkustavien henkilöiden väliin :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2974
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Vapari NG-Kolkki on itselläkin vähän pyörinyt mielessä. Toisaalta, kun kuuntelee nykyhallituksen kaavailuja, niin pitäisi vissiin siirtyä sähköavusteisen laatikkopyörän käyttäjäksi.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3742
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No nyt se on katsastettukki kehuin mittarilukemalla 220318 km. Kehuttiin, et kallistuksen vakaajasta koiranluu irti. Se, mistä Levoranta syksyllä sano, et väljä. Noh, korjauskehotus tuli ja leimaa pari vuotta. Turha näitä loppuunajettuja on jännittää katsastuksen takia ainakaa :D
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6396
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tsaarela kirjoitti:
To Tammi 23, 2020 09:15
Vapari NG-Kolkki on itselläkin vähän pyörinyt mielessä.
Siinä ei ainakaan tarvitse pelätä, että menee jakopään ketju poikki :wink:

Toisaalta 1.9T(T)iD:llä sama juttu, ja vielä huomattavasti polttoainetaloudellisemmin.

Tuota 1.8i:tä sai vuosimalleihin 2004-2009. En tosin ole koskaan nähnyt 1.8i:tä faceliftattuna versiona Suomessa :roll:

Täältä löytyy näköjään faceliftattujakin. Aika suolaisia hintoja noilla kuitenkin :roll:

https://www.autoscout24.com/lst/saab/9- ... ype=C&ac=0
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3742
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Siro kolvi ja ohut elektroniikkakelpoinen tina, niistä on ilta tehty :)

Kuva

Kuva

Ja toimiihan se!

Kuva

Sit tollanen rapakerros pois takavanteista, niin kulkee taas ihan sukkasillaan...

Kuva

Sit vain odottamaan tosiostajaa :P
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5912
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tetammi »

JP_Vette kirjoitti:
Ti Kesä 18, 2019 19:36


Perheen sisäistä taloutta on tullut budjetoitua tavalla jos toisella, ja tänään sitte päätin lyödä kulut poikki helpoimman säästökohteen kanssa, eli investoin 399 € kylmälaukkuun.

Kuva
Mites muute laukku toimi pidemmällä aikavälillä?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun kesäkäyttis 9-3 CV Italian karvalakki Vector Tids MY-06 1/2
Dacia Duster dCi 110 S&S 4x4 Laureate 2016
Opel ASTRA Sports Tourer Innovation Plus 105 Turbo 2019
Huollettavana 9-3SC Tids 2006, 9-3 2.0T 2001, 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3742
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kyllähän se tasasen lämmön takaa kelillä kuin kelillä. Ei moitittavaa.

Motonetista tilasin kallistuksen vakaajaan sen kiinnitystangon. Halvin tarvike 22 €, Autodocis olis ollu 12 € plus tietty lähetyskulut. Eli suosin suomalaista. Sitte vaa pitäs viä jaksaa asentaa se tai mahdollisesta ostajasta riippuen antaa mukaan. Eipä sitä kauaa asenna, kun oletettavasti ei ole edes ruosteessa kun vasta kolmas suolatalvi menossa :)

Nyt kun autoa myydään eikä vain roikoteta myyntilistoilla, niin tiputin jo hinnankin 9999 €. Edelleen ammattiostajien tarjous on inan pienempi, eli vielä en suosiolla kiikuta liikkeeseen. Tiedän, että vaatii vain yhden ostajan, mutta mun kaupankäyntilogiikassa se oikea hintataso vaatii sen, että puhelin alkaa soimaan. Vielä sitä tasoa ei ole saavutettu satunnaisista kyselijöistä huolimatta. Kai se rokottaa, että muutaman tonnin lisää laittamalla saa puolet vähemmän ajetun.
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 2169
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Se on tarkkaa hommaa. Kaveri myy vähän ajettua Yarista. Luopuisi siitä 10000 eurolla. Rinta-Jouppi, Kamux, Automaa yms., ovat tarjonneet 9500. Ei riitä. Tänään kuulemma soitettiin yhdestä ketjusta kaksi kertaa, tarjottiin 9500 ja 9600, toisella kerralla 9700 ja 9800. Ei riitä. Se on kymppitonni.

Ihmeteltiin ääneen, miten isolla ketjulla on varaa käyttää aikaa noin paljon muutaman satasen tähden. Ihmetouhua. Kaveri sanoi, että toisen puhelun aikana lipsautti, että olisi jo vähän pakkorako saada auto :lol: Olisko siellä jo nimi jossain sopparissa, mutta auto vielä puuttuu. Miettivät vielä sitä kahtasataa.

Ei he-le-vet-ti.
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08, Opel Corsa 1.4 Swing 5d autom-98, Volvo V70 A 2.5T AWD-06, Saab 900 4d Sedan-88
Ex: 9 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 2 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3742
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Alkaa mullaki hinta oleen siinä määrin (omasta mielestä) poljettu, että ei kiinnosta tinkiä. Tosin se puhelin ei kyllä soi...

Sunnuntaina tulee joku ja uhkaa, et ostaa. Onneks kaupat on tehty vasta kun rahat on tassus :lol: Tinkivarapaineita aiheuttaa se, että toi peruutustutka nyt kuitenki vähä pätkii. Coltti epäili et sais sieltä kaivettua mikä anturi pätkii. Jos se on johtovika jota en nähny, niin sit se tulee kuntoon ennen ostajakandidaattia mut jos onki anturivika (näissähän oli niitä huonoja antureita ja vesitiiviimpiä vaihdettiin jo takuuseen) niin se on sit joko moro tai hinnasta tinkien :roll: Ostajalle kyllä kerroin mahdollisesta anturiviasta. Ittee vituttanu niin monta kertaa ajaa valmiin vian peräs, et ei tohdi valehdella.

Jos toi nyt tosta lähtee, niin täytyis varmaan pitää hengähdystauko. Tosin aamusin kun vesisatees tarpoo tarhaan ja takasi, niin tauko voi päättyä lyhyeen...
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10755
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei se ole vain hinnasta kiinni, jos ei puhelin soi. Tuoreehko paljon ajettu auto vaatii kärsivällisyyttä. Ostajia voi olla harvassa, vaikka hinta olis just jetsulleen oikea.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3742
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Noh, toi joka sunnuntaina on tulos laitto ekan viestin jo silloin, kun hinta oli 11500 €. Olis vaan pitäny kiikuttaa se isolle kirkolle ja kieltäydyin kohteliaasti :roll:

Mut muutenhan tää on luonnevika. Kun myydään niin myydään. Sillä siisti. Rauhallisemmin se olis sellasta jojoilua, että vähä päivästä kii et onko nettiautos vai ei. Toinen ääripää on tää C70:

Kuva

https://www.nettiauto.com/volvo/c70/11087091

Toi on kyllä myymisen vaikeuden malliesimerkki. Ottamatta kantaa itse autoon, niin tuo on ollut myynnissä ainakin vuodesta 2011 eli vajaa kymmenen vuotta. Hintatasoltaan toki aika stabiili, kun silloin 2011 se maksoi luokkaa 6000 €. Jaa mistäkö tiedän? No siitä, että 2011 kun päädyin ostamaan Daffi-S40 2.0T:n Aurasta, niin tuo oli se, jonka henkisesti olin jo päättänyt ostaa. Kävin Poris koeajamas yhtä punaista ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä, mutta tuo Iniön peli oli nätimpi väriltään ja huoltohistoria uskottavampi. Soitin varman ostajan puhelun ja vastaus oli kutakuinki, et se makaa Iniös ja sinne pääsee sit joskus ja jouluna kun Turusta tulee sinne matkaa ja ylinpäätänsä lossikuskit puhaltaa nollat. No jos autoa ei voi myydä, niin sitte ei. Ostin sitte Daffin hintaan 5600 €. C70:n tarkkaa hintaa en muista siltä ajalta, mutta kuuden tonnin budjetilla silloin kattelin autoa.
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
McStadey
"Hirsch"
Viestit: 945
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Luonnevikoja on moneen suuntaan. Selkeesti ei oo rahapulaa tai muta kiirettä auton myynnille, jos ei viitsi autoa kuskata mantereen puolelle ostajaa varten :roll: Tuossa menee Turustakin koko päivä kun käy koeajolla, joutuu vielä maksamaan lautastakin :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3742
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo en tiä mikä tos mättää. Enkä nyt nuoruusvuosia niin paljoa fiilistele, et kolmenkympinkriisis menisin ostamaan coupe-Volvon :D

Täs on kyllä vähä semmonen huono puoli, että kun tää yks ilmotti sunnuntaina hakevansa Astran pois, niin on vain mieles pyöriny et mitenkä sitä ens viikolla rukkais työkalenterin, et sais jonku helmen haettua. Oikeastihan joku tämmönen olis ihan helmi:

Kuva
https://www.nettiauto.com/saab/900/10535645

Tosta kun maksaa vakuutuksen ympäri vuoden, niin ei ajaminen halpene. Ikiliikkuja, osat ei maksa mitää, helppo huoltaa ja korjata, hitsatakki tarttee vain joka neljäs vuosi :lol: Muuten täydellinen laillinen katsastus- ja veronkiertopeli, mut jos sais dieselinä :lol:

Muutenhan tässä on se ongelma, että mä periaatteessa haen halvinta 500 € ruoskaa, mutta oikeasti mussa on sen verran pääs vikaa, että haluaisin tehdä sen tyylillä. Siis et 99 % osottaa sormella, et millä paskalla toiki ajaa, mut se loppu 1 % pitäis mua herrasmiehenä. Ne, jotka ymmärtävät tästä maailmasta jotain. Se on vähän kuin jos olis se E21 BMW. Ei se ole jonne, ei edes teini, vaan 100 % herrasmieskulkine.

OG900 ahdettuna on jo hetken pyöriny mieles, mut kyllä tollanen sinapinruskea veronkiertopystäri ajais melkein saman asian, etenki varsipeileillä ja tuplasieraimilla.
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Vastaa Viestiin