NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9096
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP » Pe Elo 02, 2019 16:55

Sama täällä, tavaratila toistaiseksi koiran ja kahden pienen lapsen kanssa se auton sisätilojen pullonkaula. Toistaiseksi on vielä pärjätty ilman lopullista ratkaisua, mutta viimeksi tänään huristeltiin taas saaristosta kotiin Saabin tavaratila kattoon asti pakattuna ja osa kamoista matkustamossa. Eikä ollut siis mukana 4 henkilön ja koiran lisäksi muuta kuin perheen normaalit kamat kolmen päivän veneilyreissulle. Ei siis matkasänkyjä tai rattaita tai edes safkoja.

Ne vaan ei kontit kovin paljon suurene kun siirtyy C-segmentistä D-segmenttiin. Ihan saa kokoluokan sijaan automallikohtaisesti tavaratiloja tutkia että löytää riittävän ison kontin. Volvon isot farkut ja Superb tarjoaa selkeästi isompaa tavaratilaa kuin joku Astra, muuten erot jää aika pieniksi. Onneksi aina voi suunnata sitten sitikkakaupoille :D

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5140
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja tetammi » Pe Elo 02, 2019 17:44

Väri on kyl komee :mrgreen:

Aikanaan itekki koitin rimpuilla noita tila-autoja vastaan mutta kun lopulta sellaisen hommasin niin tuli kyl aika hölmö olo et miksei sitä voinu aiemmin hommata.

Ei paljoo tartte ihmetellä et mahtuuko turvaistuin mihi tai ihmiset sen eteen, vähänkää isommassa turviksen vieressä on normaali istuintila.
Ja kuinka paljon helpompi muksut sitoo kiinni.

Kontti on tietenki niissäki rajallinen, varsinki jos yli viis henkilöö pitää kuljettaa.

Se turvisaika on kumminki loppupeleis melko lyhyt tai ainaki menee nopeaan et sit taas voi palata normaaleihin autoihin.

Edit.
Molemmin puolin mahtui aikuinen istumaan https://1drv.ms/i/s!Aj3BQWixNOGFjGCPXZ0qrQZc4NlW
Rattaat, matkasänky ja 8hengen mökkikamat mahtui heittämällä kyytiin ja ainoo vaikutus et jousitus vähä pehmeni.
https://1drv.ms/i/s!Aj3BQWixNOGFiySpvPaDVvnIRxbQ
Jos vaan kortti taipuu niin kevytkuorkki on yllättävän hyvä perheauto.

Ps. AZP tääl ootellaan, täällä tarkkaillaan :lol:

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9096
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP » Pe Elo 02, 2019 18:27

Juu, sopii odotella ja tarkkailla :mrgreen:

Meillä oikeastaan koira määrittää eniten sitä kontintarvetta, ei lasten ikä, koko tai istuinmalli. Jos koira kuopataan, niin menee yhtälö uusiksi ja joku C-segmenttiläinen hätsbäkkikin vois jopa riittää tilojen puolesta. Ehkä kuitenkin mieluummin tollanen perusfarkku, niin ei tule ihan niin ahdasta. Ja on sitä kaikenlaista harrastekamaa kuskattavana lapsilla varmaan kun vanhenevat, niin sen puolesta alkaa kontti täyttymään vaikka sen koiran bokseineen heittäiskin sieltä kontista pois.

Se mitä moni ei ole hoksannut on tila-autojen kontin korkeuden tuoma helpotus. Yks kaveri ajeli Grand Voyagerilla kun kaksostytöt oli pieniä ja sanoi että moneen autoon ei rattaat kuitenkaan mahdu taittelematta sisään, mutta Gvojageriinpa meni. Pakjon on sellasia isompia kamoja jotka farkussa täytyy kuormata kumollaan, mutta tila-autoon menee pystyssä.

Suburbani varmaan oiva vehje myös perheen kuskaamiseen. Nuorempana tuli paljon matkaa taitettua faijan Chevy Vanilla, siinähän olis mahtunut konttiin kokonainen Berlingo. Mutta on ne sitten pihapyörityksissä ja parkkihalleissa aika ankeita vehkeitä.

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3261
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Pe Elo 02, 2019 19:35

koistha kirjoitti:
Pe Elo 02, 2019 13:31
Jos pitäisi veikata, niin arvelisin Insomnian takapenkin olevan korkeammalla lattiaa nähden kuin Astran. Jos näin on, niin istuma-asennosta tulee huomattavasti "lyhyempi" ja pystympi, jolloin samoihin tiloihin mahtuu ihan eri kokoinen ihminen.
Juuri tuollahan Volvon XC-sarjakin tekee tilaa. Eihän XC90:ssäkään kummonen matka ole penkin reunalta kojelaudalle, mutta jalat sojottaa alas eikä ylös. Ja takapenkki on korkeemmalla, mitä etupenkki. Minä kun istuin takana, niin en edes horisonttia nähnyt vaan pelkkää tietä :D
Cona kirjoitti:
Pe Elo 02, 2019 16:11
Toi tavaratilan koko ja käytettävyys perhekäytössä on se avainjuttu ainakin itselle. Sen takia esim. Focus lähti kiertoon, kun rattaat ei menny tavaratilaan järkevästi.
Meillä oli tuo ongelmakohta tiedossa autoa vaihtaessa. Oran yhdistelmärattaat oli käytössä, eli nehän on sirot ja hoikat jonku Emmaljungan panssarivaunun rinnalla, mutta nyt auton myötä vaihtui Stokken Scoottiin. Eli hienoilla termeillä city-rattaat, ei "matkarattaat". Vaihto olis muutenki tehty, vaihtu auto tai ei, mutta nuo cityrattaat mahtuu siis Inkkuun kun lyö vaan pakettiin. Ei tartte edes istuinosaa irrottaa. Ja koiraa kuskates istuinosa menee apparin penkille ja runko tipahtaa apparin jalkatilaan.
AZP kirjoitti:
Pe Elo 02, 2019 16:55
Ne vaan ei kontit kovin paljon suurene kun siirtyy C-segmentistä D-segmenttiin. Ihan saa kokoluokan sijaan automallikohtaisesti tavaratiloja tutkia että löytää riittävän ison kontin. Volvon isot farkut ja Superb tarjoaa selkeästi isompaa tavaratilaa kuin joku Astra, muuten erot jää aika pieniksi. Onneksi aina voi suunnata sitten sitikkakaupoille :D
Toi on se ongelma. Ja onko se Volvonkaan kontti pohjakooltaan isompi? Se on vain niin suorakulmainen, kun tilaa ei haukkaa muotoilijan kauniit linjat. Samahan C Vectrassakin oli, että hervottoman kokoinen juurikin muotojen ansiosta.
tetammi kirjoitti:
Pe Elo 02, 2019 17:44
Aikanaan itekki koitin rimpuilla noita tila-autoja vastaan mutta kun lopulta sellaisen hommasin niin tuli kyl aika hölmö olo et miksei sitä voinu aiemmin hommata.
Vähän luulen, että meilläkin ensiaskel on vaikein :D Mä oon Astran jatkajaksi miettiny puolivakavissani myös Tourneo Connectia. Okei tiedän, siinä on Ford-lisää Citroenin rinnalla, mut se näyttää inhimilliseltä. Toki se on sit tosi kallis. Mut kattoo ny, en tiä yhtää mitä täs tapahtuu. Tai tapahtuuko mitään.

Ja takaisin Weberiin. Se suoja tuli sit tänään Jenkeistä. Nyt kelpaa, grilli pysyy puhtaana!

Kuva

Paketin kuvassa toki on hienommin aseteltuna, mutta harvoin ne Hesen hampparitkaan samalta näyttää mitä mainoskuvissa. Paistomittarin telinehän tos eniten kiusaa. Voishan sen vaikka ruuvata pois, kun vielä kertaakaan en ole Ikean mittaria siihen laittanut. Ruuvaa sitte paikalleen, kun grillaa jotain sellasta lämpömittarin vaativaa.

Kuva
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9096
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP » Pe Elo 02, 2019 21:20

JP_Vette kirjoitti:
Pe Elo 02, 2019 19:35
Mä oon Astran jatkajaksi miettiny puolivakavissani myös Tourneo Connectia. Okei tiedän, siinä on Ford-lisää Citroenin rinnalla, mut se näyttää inhimilliseltä. Toki se on sit tosi kallis.
Fordi on kallis, mut jos uutta katsot ja ajat sen 80-100 Mm vuodessa, niin Fordista saat pitoajan päätteeksi sen hintaeron verran enemmän kuin sitikasta. Paljonajettu sitikka on käytettynä sellainen hylkiö, että sellaista ei kannata myydä (vaan ehkä ostaa? :mrgreen:)

Avatar
aero
-
Viestit: 6016
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja aero » Su Elo 04, 2019 09:20

^Joo, sitikasta ei pääse eroon. Meinaan, jos ei edes teikäläisen sitikkakuumella sellaista ilmesty pihaan, niin milläs sitten ilmestyisi?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9096
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP » Su Elo 04, 2019 10:24

Kyllä sitikattomuuteen syy löytyy ihan tuosta omasta pihasta. Nimittäin eräästä loppuunajetusta ruotsalaisesta kulkineesta, josta ei halua eroon vaikka joku tulisi väkisin hakemaan :D

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2474
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Rommitommi » Su Elo 04, 2019 20:22

Vaimo lähtee hoitovapaalta töihin, joten mentiin katselemaan hänelle automaattivaihteista autoa, kun NG9-5 TTID siirtyy näillä näkymin siirtyy uudelle omistajalle tiistaina...

Käytiin testaamassa carnext:lla Vantaalla Insigniaa, mutta kuulemma mattavalkoinen ei sytyttänyt ja Passat oli hienompi sisältä vaalealla sisustalla, mutta itse en nähnyt 5000e kalliimpaa ja enemmän ajettua Passatia vaihtoehtona..

Käytiin sitten pyörimässä Tuusulassa, mutta ei sieltäkään mitään vaimoa kiinnostavaa, kunnes vaimo näki vastaan tulevan Kia Optiman, joka on hänen mielestään todella tyylikäs auto, kyselee aina ajellessa, että "mikä toi auto oli, se oli hieno" ja 9/10 kertaa kyse Optimasta. Optiman nähtyään sitten kyseli, että mites tollanen Kia?

Nettiautoa surffatessa vastaan oli tullut pari päivää aiemmin Optima 1.7CRDI TX automaatilla vuosimallia 2012. Joten eikun nopeasti puhelimella tarkistamaan, ja siellähän se vieläkin oli. Sovittiin sitten eilisillalle katsomiskeikka myyjän luokse ja oikeen asiallinen kaveri oli ja olihan toi Kia todella positiivinen tuttavuus. Ei sen ovet jne yhtä jämäkät ole kuin Saabissa, mutta motarilla se menee kyllä rauhallisemmin suoraan kuin Saab tai Bemari. Vaihteisto vaihtoi nätisti ja muutenkin tuntui kaikki olevan ok, eli pitihän se sitten koeajon päätteeksi kätellä kaupat..

Tänään saatiin auto alle ja hienosti on Kia kestänyt kilsoja ja varusteita on joka lähtöön, mm. avaimeton kulku ja käynnistys, kaistavahti, xenonit, avattava lasikatto, bluetooth, kosketusnäyttönavi, infinityn audiot, itse rattia pyörittävä pysäköintiavustin, parkkitutkat eteen ja taakse, tuuletetut nahat jne.

Katsotaan miten vaimon matka taittuu loppuunajetulla Kialla :)
Tomppa & BMW 530d GT - 12 & Saab 9-5 2.0TA Aero -11

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3261
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Su Elo 04, 2019 20:32

Harva noita Kioja haukkuu, toisaalta harva sitte varmaan myöskään omistaa :roll: Mut kun niitä aika paljo myydään (päätellen siitä, paljoko niitä liikenteessä näkyy), niin jollei niitä haukuta niin ei ne kovin huonoja voi olla. Eli toivotan huolettomia kilsoja tuntematta sen paremmin kyseistä autoa :D
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9096
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP » Su Elo 04, 2019 21:00

Kyllähän Kia on myynyt. Ollut viime vuosina ensirekisteröintitilastoissa sijoilla 7 tai 8, aika tasoissa Opelin kanssa. Takana mm. sisarmerkki Hyundai, kaikki ranskikset ja kaikki saksalaiset premiumit. En siis laske Opelia omistuksesta huolimatta ranskikseksi enkä mainospuheista huolimatta saksalaiseksi premiumiksi :mrgreen:.

1-7/2019 Kia kiilasi jo kuudenneksi, taakse jäi nyt myös Nissan, joka myy mrlkein pelkkää Cash-kaita.

Optima on kyllä tyylikäs, muutenkin Kian muotoilu miellyttää silmää. Laatukin ilmeisen kunnossa, mitä tutkimuksista ja tilastoista ymmärtänyt.

SuoTimo
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja SuoTimo » Su Elo 04, 2019 22:49

AZP kirjoitti:
Su Elo 04, 2019 21:00
Kyllähän Kia on myynyt. Ollut viime vuosina ensirekisteröintitilastoissa sijoilla 7 tai 8, aika tasoissa Opelin kanssa. Takana mm. sisarmerkki Hyundai,
Kiia / huundai kuskeilla on myös foorumi - vieläpä melko asiallinen, ainakin lyhyellä vilasulla jonka sinne tuossa alkukesästä tein, kun pohdiskelin vaihtoehtoja - tosin foorumin vilkkaus on ehkä (vielä) vähän laimeaa... Mieluummin Kiia kuin Datsuni tai Toijooota... :D Mutta käsitykseni tuon forum romaniumin lyhyellä oppimäärällä on, että noissakin on ne omat ominaisuudet etenkin takuun umpeuduttua, joita kait on nykyautoissa jokaisessa omansa...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86

Avatar
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 5660
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic » Ma Elo 05, 2019 06:08

Itse olen kyllä ollut ainakin toistaiseksi sitä mieltä, että mieluummin ajan 10 vuotta vanhalla ruotsalaisella kuin noilla "Korean ihmeillä".
Ne eivät sytytä millään tavalla, ja auto on kuitenkin muuta kuin pelkillä järkisyillä perusteltu asia.

Auto taitaa olla ainoa asia, jossa olen jollain tavalla merkkiuskollinen. Mm. tietokoneet, puhelimet jne. voivat olla minkä merkkisiä vaan, jos niissä on haluamani ominaisuudet ja ne hoitavat hommansa.

Mutta sellainen pieni perversio on vuoden aikana ilmennyt, että jos olisi pakko ottaa ranskalainen työsuhdeauto, niin Renault Talisman farkku on kyllä todella hienosti muotoiltu :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2509
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ma Elo 05, 2019 08:59

^Auton pitää puhutella.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3261
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Ke Elo 07, 2019 11:52

Ja uudet kesätassut alla.

Kuva

Vanhat oli 225/50R17 ja uudet oikeaa kokoa eli 225/55. Mittarivirhe oli ennen 10 km/h, nyt 3... Ja kummasti auto hiljeni kun loppuunajetut koppurat vaihtu uusiin.

ET Autotech noi möi alta alle ja mitä kyyläsin kännykän räpläilyn lomas, niin mutterit pyöriteltiin käsin alkuun. Enkä siis erikseen huomauttanu vaan meni oletuksena.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

pomppe
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 14:45
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja pomppe » La Elo 17, 2019 20:51

Rommitommi kirjoitti:
Su Elo 04, 2019 20:22
Vaimo lähtee hoitovapaalta töihin, joten mentiin katselemaan hänelle automaattivaihteista autoa, kun NG9-5 TTID siirtyy näillä näkymin siirtyy uudelle omistajalle tiistaina...

Käytiin testaamassa carnext:lla Vantaalla Insigniaa, mutta kuulemma mattavalkoinen ei sytyttänyt ja Passat oli hienompi sisältä vaalealla sisustalla, mutta itse en nähnyt 5000e kalliimpaa ja enemmän ajettua Passatia vaihtoehtona..

Käytiin sitten pyörimässä Tuusulassa, mutta ei sieltäkään mitään vaimoa kiinnostavaa, kunnes vaimo näki vastaan tulevan Kia Optiman, joka on hänen mielestään todella tyylikäs auto, kyselee aina ajellessa, että "mikä toi auto oli, se oli hieno" ja 9/10 kertaa kyse Optimasta. Optiman nähtyään sitten kyseli, että mites tollanen Kia?

Nettiautoa surffatessa vastaan oli tullut pari päivää aiemmin Optima 1.7CRDI TX automaatilla vuosimallia 2012. Joten eikun nopeasti puhelimella tarkistamaan, ja siellähän se vieläkin oli. Sovittiin sitten eilisillalle katsomiskeikka myyjän luokse ja oikeen asiallinen kaveri oli ja olihan toi Kia todella positiivinen tuttavuus. Ei sen ovet jne yhtä jämäkät ole kuin Saabissa, mutta motarilla se menee kyllä rauhallisemmin suoraan kuin Saab tai Bemari. Vaihteisto vaihtoi nätisti ja muutenkin tuntui kaikki olevan ok, eli pitihän se sitten koeajon päätteeksi kätellä kaupat..

Tänään saatiin auto alle ja hienosti on Kia kestänyt kilsoja ja varusteita on joka lähtöön, mm. avaimeton kulku ja käynnistys, kaistavahti, xenonit, avattava lasikatto, bluetooth, kosketusnäyttönavi, infinityn audiot, itse rattia pyörittävä pysäköintiavustin, parkkitutkat eteen ja taakse, tuuletetut nahat jne.

Katsotaan miten vaimon matka taittuu loppuunajetulla Kialla :)
Ei varmaan pitäisi lukea näitä teidän juttuja koska tänään vaihtui my07 sc kolkki vuoden 2012 optimaan... Vielä ei kaduta :lol:
9000cs 2.3T stage3 rojekti

#5855 Joonas Ronkainen

Vastaa Viestiin