Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

No on todella. Laitoinkin sen vähän täkyksi tuohon, enhän mä nyt niin sekasin ole, että olisin vapaaehtoisesti tonnilla nuo ottanut. Nuo varusteet siis kuuluvat kaikki kiinteänä osana diiliin :mrgreen:

Edit. Mutta kyllä mä aika tyytyväinen tähän ratkaisuun olen. Kunhan päästään Captivasta eroon, niin sitten olen todella tyytyväinen. Citikassa kun on kovat verot ja kaskokin, niin sitä on ihan mielekästä seisottaa aina kun ei erityisesti ole sille tarvetta. Hyundai on just passeli talviauto mulle ja vaemon on sillä halpaa ajaa työajoja ei talvi- ja pimeäaikana.

Tämän ratkaisun avain oli siis vaemo. Yritin joskus ehdotella, että se olisi ajellut Rellulla sen 15tkm vuosisuoritteen täyteen niiltä osin, kun se ei itselläni olisi täyttynyt. Ei käynyt. Se ei pitänyt siitä yhtään. Siinä taisi olla liian ärhäkkäät jarrut, kaasu ja vaihteisto sen makuun. Tottumiskysymys toki. Mutta ei se kuitenkaan halunnut Hynkkyä koeajaa. "Mä luotan suhun" sanoi hän. Jos vaemo ei olisi tähän kimppakivaan suostunu, niin oli mulla jo aika vahvana ajatuksena se, että mun käyttörassin hinta ei olisi saanut 10ke ylittää. Kattelin sattuneesta syystä myös Accordeja hintaluokassa 4-6ke.

Citikka on kyllä käsittämättömän ketterä ollakseen 464cm pitkä katumaasturi. Avo tuntuu traktorilta sen jälkeen.

Mutta miten päin vain tätä laskee, ja olen ehtinyt laskea aika monella tavalla, niin uusi vuodeksi - ja melkein uusi vuodeksi -diilien voittanutta ei kyllä ole millään mittapuulla. Nyt tarjontakin on aika monipuolista. Nelari-automaatti-bensa 299e (12kk diili) tai Hyundai i40 farkku diesel (24kk diili) 199e.
Viimeksi muokannut 2.polvi, Ma Tammi 13, 2020 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10290
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mä jo mielessäni laskeskelin että rengassarjasta maksetaan melkein puolet siitä mitä autosta, jos ne on lisävarusteina diilihinnoiteltu kuten yleensä, eli että varusteen listahinta jaettuna diilin kk-määrällä :mrgreen:

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Joo.

M: Pannaanko talvirenkaat pölykapselein samaan pakettiin, niin olis vaan 259e?
O: Paljos se olis pelkillä kesärenkailla?
M: 169e
O: Hmm. Onhan toi hyvä diili. Otetaan kaksilla renkailla, kun ne pölykapselitkin kuuluu hintaan.

:lol:

Edit. Kovaa tahtia just tota mallia myyvät. Pe oli jäljellä 20, eilen 6, tänään 5 ja nyt 4.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Ei ihme että myyvät, hyvä diili. Tuossa on oikeasti järkeä ja ennenkaikkea, sitoutumisaika on kohtuullinen, ynnä voi jatkaa, jos meno maittaa. Kivan värin otit !
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08, Renault Laguna Break 1.8 16v Dynamique-03, Toyota Yaris 1.3-03
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 2 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10290
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Se renkaiden laittaminen tuollaisella listahinnalla pakettiin kuuluvaksi on kyllä ihan järkevää. Toisesta rengassatsista kun ei makseta autoveroa. Jos erittelyssä rengassatsi olisi 400 euroa ja auto vastaavasti 600 oiroa kalliimpi, niin verottaja veisi enemmän välistä :wink:

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Vaihteeksi jotakin avosta.

Jos hankkisin kuvan mukaiset namiskuukkelit, mitäs vaatii, että saisi myös vaihdetta vaihdettua noilla?

Kuva

https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... ntrol-unit

Lisäksi kysymys avoilijoille? Pitäisikö pystyttää tuonne mallikohtaiselle jokin avoon keskittyvä ketju, jossa voisi tiedustella sen erikoisuuksiin liittyviä asioita?
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4987
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tturku »

Siitä vaan pystyyn ketju jos tänne tulee edes orastavaa mielenkiintoa. Otetaan se vaikka seurantaan kun omastakin tallista tuo avo löytyy. Tohon rattinappiasiaan en osaa auttaa. Toivottavasti joku muu osaa kertoa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI DSG L&K -16, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2929
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kumpi olisi parempi: mallikohtaiset avoketjut vai yleinen avoketju?
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5774
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tetammi »

No kaikis on kyl eri onkelmat tai siis lähinnä vanhemmissa on ollu onkelmii.. :mrgreen:

Tietty jos on enempi tarkoitus keskittyy fiilistelyihin, tapahtumiin ja modauksiin niin sitten yleiseen.

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja McStadey »

2.polvi kirjoitti:
Ma Tammi 13, 2020 17:08
Hyundai i20 Active Cross 1,0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort lähti juuri tilaukseen.

"Lisävarusteina" on:
  • Metalli- tai erikoisväri Champion Blue 460.00
  • Talvirengaspaketit Nokian HKPL 9 185/65R15 teräs, nasta 989.00
  • Tech Pack - 7.0" kosketusvärinäyttö, kaiuttimet edessä, Apple Car Play & Android 599.00
  • Mattosarja 69.00
Diili on 12kk/25tkm hintaan 259e/kk.

Viikon päästä luovutus.
Onnittelut hankinnasta!

Täällä vaihtuu autot kuin Porvoon automyynnin™ parhaina päivinä :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10290
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Taitaa olla Automyynnin Järvenperän yksikkö perustettu :mrgreen:

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Järvenperä on Espoon maalaiskunnan peltomaisemia, mun konttori on Keski-Uudenmaan Manhattanilla, Suomen neljänneksi tiheimmin asutetussa metropolissa, eli Järvenpäässä
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05

koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1146
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja koistha »

Ero noiden kahden välillä on noin 50km eli suunnileen sama kuin kutsuisi Turkua Saloksi :twisted:
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4987
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tturku »

2.polvi kirjoitti:
Ti Tammi 14, 2020 15:19
Järvenperä on Espoon maalaiskunnan peltomaisemia, mun konttori on Keski-Uudenmaan Manhattanilla, Suomen neljänneksi tiheimmin asutetussa metropolissa, eli Järvenpäässä
Ja Espoon maalaiskunnan Järvenperässä 5 vuotta asuneena totean että alueen pellot ovat kadonneet massamuuton ja asumisrakentamisen takia jo aika pieniksi. Lisäksi maisemia kaunistavat Pitkäjärven kauniit rannat ja maisemat, Aurooran puiston historiallisesti merkittävä alue kauniineen rakennuksineen lähistöllä, Espoon paras Presidentti Ahtisaarenkin hyväksymä kebab mesta, alueen eläimistö jne jne. :D :lol: :mrgreen:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI DSG L&K -16, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10290
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Perä kuin perä :mrgreen:

Ja Salohan on suur-Turun esikaupunki, eli ei se väärin ole kutsua sitä Turuksi :mrgreen:

Vastaa Viestiin