Edit. Mutta kyllä mä aika tyytyväinen tähän ratkaisuun olen. Kunhan päästään Captivasta eroon, niin sitten olen todella tyytyväinen. Citikassa kun on kovat verot ja kaskokin, niin sitä on ihan mielekästä seisottaa aina kun ei erityisesti ole sille tarvetta. Hyundai on just passeli talviauto mulle ja vaemon on sillä halpaa ajaa työajoja ei talvi- ja pimeäaikana.
Tämän ratkaisun avain oli siis vaemo. Yritin joskus ehdotella, että se olisi ajellut Rellulla sen 15tkm vuosisuoritteen täyteen niiltä osin, kun se ei itselläni olisi täyttynyt. Ei käynyt. Se ei pitänyt siitä yhtään. Siinä taisi olla liian ärhäkkäät jarrut, kaasu ja vaihteisto sen makuun. Tottumiskysymys toki. Mutta ei se kuitenkaan halunnut Hynkkyä koeajaa. "Mä luotan suhun" sanoi hän. Jos vaemo ei olisi tähän kimppakivaan suostunu, niin oli mulla jo aika vahvana ajatuksena se, että mun käyttörassin hinta ei olisi saanut 10ke ylittää. Kattelin sattuneesta syystä myös Accordeja hintaluokassa 4-6ke.
Citikka on kyllä käsittämättömän ketterä ollakseen 464cm pitkä katumaasturi. Avo tuntuu traktorilta sen jälkeen.
Mutta miten päin vain tätä laskee, ja olen ehtinyt laskea aika monella tavalla, niin uusi vuodeksi - ja melkein uusi vuodeksi -diilien voittanutta ei kyllä ole millään mittapuulla. Nyt tarjontakin on aika monipuolista. Nelari-automaatti-bensa 299e (12kk diili) tai Hyundai i40 farkku diesel (24kk diili) 199e.