Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 771
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Kuvapäivitys menossa, jokohan nyt?

Oisko sitten pientä päivitystä venehommista. Tosiaan, vuoden sisään on tullut neljä venettä ostettua. Toivottavasti nyt löytyi Tuusulanmerellä kruisailuun oikea venetyyppi. Siellähän on 10kmh nopeusrajoitus, eli siihen nähden ovat olleet ylimitoitettuja, mutta kun tarkoitus on kruisailla ja paistatella päivää, se ei millään soutuveneen lasikuitupenkillä onnistu.

Kyseessä on siis klassinen jenkki-bowrider, Four Winns 150 Freedom vm. 1990 Evinruden 70-heppasella 2t-moottorilla vm. 1987. Jos venetyyppi osoittautuu hyväksi, käytetyn tai jopa uuden 50-60-heppaisen 4t-moottorin hankinta voi olla edessä. Valmistajan suositus veneeseen on 50-60 heppaa, mutta aikanaan virkamiehet on olleet aika vitsikkäitä, Traficomin papereissa tuossa on maksimitehot 120 heppaa 😎 Vene kyllä kestää, 70-heppasella kulkee n. 33s, 100-heppasella 41s ja löytyypä netistä video, jossa kyseisen venemallin perässä oli 225-heppanen kone.

Tässä vene haettaessa.

Kuva

Vene oli aika likainen eikä hirveästi ollut ehtinyt saada osakseen huolenpitoa, edellisellä omistajalla suunnitelmat muuttuivat ja ehti vain laitella moottorin kuosiin. Suunnitelmana, ja osa siis jo toteutettu, vesirajan puhdistus, vanhojen teippien poisto, kunnon pesu, hieman hiovalla kiillotusaineella sekä kiillottavalla vahalla läpikäynti ja sisäpintojen puhdistus ja entraus. Kaikki pitää harjoitella, kokemusta ei ole. Nettiä tuli toki selattua ja saatua hyvää oppia aineista, laikoista, kiillotuskoneista, tekniikoista jne.

Kuten kuvasta näkyy, keltaista piisaa. Ihan kaikkea en saanut pois enkä ihan pohjaa viitsinyt juuri edes yrittää. Ilman suojavaatetusta- ja maskia ei viitti tota selällään tehdä. Ja kuten tiedämme, hysteriahyllyt ovat aivan tyhjät, turha kuvitella mitään kasvomaskeja löytävänsä.

Kuva

Vanhojen teippien poistossa meni n. 5 tuntia. Toki olihan sitä poistettavaa. Tuollainen teipinpoistolaikka on kyllä oiva peli. Ei lämpene paljoa ja maalipinta jää ehjäksi.

Kuva

Tuossa näkee vähän ennen jälkeen. Ilman vesihiontaa ei saa maalin haalistumista poistettua, mutta se jääköön odottelemaan myöhempiä aikoja, jos veneestä tulee pidempiaikainen tuttavuus.

Kuva

Sisustassa on vielä tekemistä, mutta Marseille-saippualla tulee aika hyvä. Noita pinttyneempiä ei sillä saanut pois, pitää kokeilla siihen erikseen tarkoitettua litkua, mutta jos ei lähde, niin en ota stressiä. Näyttelyesinettä tuosta ei muutenkaan saa.

Kuva

Ensi viikonloppuna ehkä kokeillaan faijan kanssa entrata selvästi isompaa, mutta myös parempikuntoista Seiskarin matkavenettä. Saapa nähdä miten sujuu. Todennäköisesti kevyemmin siksikin, että työskentelyasento on selvästi korkeampi, isompi vene ja tietty korkeampi trailerikin.
Viimeksi muokannut 2.polvi, Ma Touko 18, 2020 21:28. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7714
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kuvat ei näy :)
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 771
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

v**tu saatana. Ja vielä testasin kännykän toisella selaimella, että pelittäisi.

Edit. Latailin kaikki kuvat uudelleen. Toivottavasti auttoi laajemminkin :roll:
Viimeksi muokannut 2.polvi, Su Touko 17, 2020 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

duuduu
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Kyllä mulla näkyy
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1849
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kuvatonta on tännepäin. Mikä lie sitten ongelma, vai täällä päässä.
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 sedan A-08, Chevrolet Cruze LT 2.0D-11
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9918
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mulla näkyy puhelimella (Android) mutta ei iPadilla. Molemmissa katselen Chromella.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2798
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

iPhonen Safarilla ei näy kuvat.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 805
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Ei näy puhelimella, pädillä tai läppärillä :|
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 1890
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja pjv »

Noi on tollasia lyhyen aikaa voimassa olevia linkkejä, joita ei ole jaettavaksi tarkoitettu. Siksi näyttää ensin hyvältä, mutta vähän myöhemmin lakkaa toimimasta. (Ei, en tiedä pystyykö google-kuvat jotenkin jakamaan tänne pysyvämmällä tavalla.)
Petteri #507 | Klubin puhis 1.1.2018 - | IT- ja tiedotusvastaava 1.1.2016 -
9-3 Griffin TTID '12 | 9-3 Aero '01 | 9000T CC '88 | 99 EMS '73

duuduu
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja duuduu »

pjv kirjoitti:
Ma Touko 18, 2020 19:28
Noi on tollasia lyhyen aikaa voimassa olevia linkkejä, joita ei ole jaettavaksi tarkoitettu. Siksi näyttää ensin hyvältä, mutta vähän myöhemmin lakkaa toimimasta. (Ei, en tiedä pystyykö google-kuvat jotenkin jakamaan tänne pysyvämmällä tavalla.)
Varmaan joku tällainen. Nyt ei nimittäin enää näykkään :lol:
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 771
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Tämä on kyllä äärimmäisen mystistä, koska aivan samalla tekniikalla olen kuvia saanut myös "tarttumaan". Ja jos taas käyttää lyhyttä linkkiä, tulee virheilmoitus "kuvakoon määrittäminen ei onnistu" tjsp.

Meni kyllä eilen tunteisiin, kun oli "väsynyt mutta onnellinen" -fiilis suht hyvästä suorittamisesta veneen parissa ja sitten ATK kusee siihen hiileen mihin sen pitäis puhaltaa :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9918
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei muuten näy mulla tietokoneella, ei Firefoxilla, Chromella eikä Edgellä. Ei väliä olenko selaimella kirjautunut Googleen vai en.

Mulla toimii kohtalaisen ongelmitta kuvat Googlen palvelimelta linkattuna kun muistaa muutaman asian linkkejä hakiessa. Ensinnäkin kuvat latautuu mulla kännykästä automaattisesti Google Photosiin (toki ne voi myös ladata tietokoneelta sinne jos esim muokkaa kuvaa tietokoneella), ja ennen linkin hakemista käyn siirtämässä kuvan kansioon, joka on määritelty jaetuksi kansion asetuksissa ("Kuka tahansa linkin saava näkee kuvat ja kutsutut tai liittyneet ihmiset"). Itse kuvan jakamisasetuksiin en koske. Kansiossa ei sen sijaan ole sallittua muiden käyttäjien lisätä kuvia taikka kommentoida niitä.

Tämän jälkeen odottelen hetken ennen kuvan avaamista. Sitten avaan kuvan tietokoneen selaimella klikkaamalla, ja odotan 10-20 sekuntia. Sen jälkeen klikkaan hiiren oikealla ja sieltä näytä kuva, jonka auettua kopioin kuvan osoittern linkiksi. Tuo 10-20 sekunnin odotus kuvan ekan klikkaamisen jälkeen on tärkeä, muuten tulee lyhytikäinen linkki.

Näillä jipoilla toimii edelleen yli viisi vuotta sitten foorumille linkkaamani kuvat. Joskus harvoin käy niin että noista toimepiteistä huolimatta linkki kuolee muutaman tunnin päästä sen hakemisesta, en tiedä miksi. Vielä mystisempää on tuo, että esim. tämän ketjun tapauksessa kuvat näkyy jollain laitteella, ja toisella ei.

Joka tapauksessa itse aiheeseen: komea ja hauskannäköinen vene, ehkä sitä pitää käydä joskus ulkoiluttamassa isommallakin lammikolla, sellaisella jossa ei ole nopeusrajoituksia? Noin iso kaksitahtinen ei välttämättä tykkää pitkään hyvää hitaasta köröttelystä.

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 805
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Mä oon käyttänyt imguria. Sieltä voi jakaa kirjautumatta pysyviä kuvia.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1849
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Imguria käytän minäkin. On toiminut moitteettomasti. Kuten eräästä puusta on voinut havaita.
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 sedan A-08, Chevrolet Cruze LT 2.0D-11
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 771
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Kuva

Mihinköhän noi foto menee ja kenen kaikkien käyttöön?

Mut näppärän oloisesti tuo tapahtuu, toimiiko?
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

Vastaa Viestiin