Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Rommitommi kirjoitti:
Ke Touko 06, 2020 12:43
-jarrupalojen vaihto eteen ja taakse vähän alta tonnin
-vetarit eteen+työt 2000e
-etualatukivarsi töineen 1500e
-pari niveltä taakse about tonnin yht..
Mitä helvettiä? :lol: Nyt on katteet kohdillaan
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05

lauriolio
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Odotan innolla, että iltasanomalehden klikkiotsikossa kerrotaan tonneja maksavista Tesla-remonteista ja sitä kautta muutenkin sähköautoilun kalleudesta :D
Kuljettimet: Hyundai Kona Electric 64kWh MY19 & Nissan Leaf 24kWh MY12
Harrastimet: Saab 9-5 Aero wagon MY03, Saab 900i MY88

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2599
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Eihän tämä vielä tähän loppunut, tänään auto meni tutkittavaksi, niin löytyihän sieltä vielä toimimaton käsijarru toiselta puolen ja etupäästä lisää väljää ja moottorin vuotavat stefat.

Hemmetti kyllä mitä laatua 5v/100tkm autolle. Noh amerikkalaisilla standardeilla varmaan laadukasta..

Loppulasku tulee olemaan sellainen 6450€ 8O

Ruotsin liike maksaa koko roskan suoraan Teslalle. :heart_eyes:

Ei tällä autolla enää kyllä uskalla itse ajella, hanuri ei kestä tollasta laskutusta. Mä joskus luulin, että 1500e ng9-5 ketjusta oli kallista... :lol:
Tomppa & Tesla Model S P85D -15 & BMW 535d GT -11 & Volvo V70 2.5T -04

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 2099
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Meinasin, etten kommentoi, mutta voi stn 8O

Meikä on 50v, vaikka jalka polkisi 70:n paremmalle/pahemmalle puolen, ei taida mulla koskaan olla varaa tuommoista kokeilla.

Enkä enää koskaan purnaa mistään perusrempan hinnasta polttiksiin. Just kattelin, ettei mun Hondassa ole enää häävit jarrupalat oikein missään kulmassa. Mutta noitten jarrupalojen vaihdon hinnalla saan siihen teetettynä uudet palat ja levyt joka kulmaan ja pari satulaakin jos on tarpeen ja taitaa vähän vielä jäädä taskun pohjalle silti.

Mutta iso peukku, käsi, mikävaan Ruotsin liikkelle, bra jobbat !
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08, Opel Corsa 1.4 Swing 5d autom-98, Volvo V70 A 2.5T AWD-06
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 2 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9162
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vinkkinä, niitä remppoja EI kannata teettää Teslalla. Osat ei ole hullun hintaisia ja niiden vaihto naurettavan helppoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

duuduu
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja duuduu »

^Tuohan nyt pitäisi olla ihan päivänselvää jokaiselle.
Ei se tesla autona sen kummempi ole kuin mikään muukaan. Eri voimanlähteellä vain.
Ei ole mitään järkevää perustelua sille, miksi normaalit alusta- ja jarrutyöt maksavat tuon verran
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6305
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

lauriolio kirjoitti:
To Touko 07, 2020 06:46
Odotan innolla, että iltasanomalehden klikkiotsikossa kerrotaan tonneja maksavista Tesla-remonteista ja sitä kautta muutenkin sähköautoilun kalleudesta :D
Suurin osa autolijoista katsoo vain sitä auton hankintahintaa, mutta ei sen kunnossa-, ylläpito- tai vakuutuskustannuksia.
Nämä kannattaisi selvittää, ennen kuin hankkii auton.
Mitä maksaa, jos esim. moottori tai vaihdelaatikko porsii, mistä saa kohtuuhintaisia varaosia, mitä voi autoon tehdä itse ja mitä kannattaa teettättää jollakulla muulla jne.

Kävin toissapäivänä katsastusmiehen ja T. Holmbergin kanssa keskustelun siitä, miksi meillä on diesel-cabbe.
No siihen on ainakin kaksi syytä:
1) auto on haettu 18.10.2019 ja on ympärivuotisessa käytössä. Sillä tuli eilen 8 000 km täyteen meidän käytössä. Kun 10 000 km vuodessa alkaa lähestyä, se alkaa olla (varsinkin kaupunkiajossa) halvempi vaihtoehto kuin vastaava bensamalli. Kulutus 6.5-7.5 litraa satasella kaupunkiajossa.
2) entiseltä työkaverilta on porsinut kahdesta NG9-3:sta B207 -moottorin jakopään ketju, joita on sitten jouduttu vaihtamaan. Toinen katkesi ja toinen ehdittiin havaita juuri ennen katkeamista.

Kaksi vuotta sitten ei olisi tullut mieleenkään itse hankkia dieselautoa (lue: tässä tapauksessa Saabia), mutta "mitä jos..." -ajattelu on ajanut siihen.

Jollain klubilaisella oli käyttöautona Dacia Duster. Ei ole mikään (media)seksikäs auto, mutta käyttö-, huolto- ja vakuutuskustannukset ovat varmaankin suht kohtuulliset, koska auto ei nauti (ainakaan vielä) mitään brändi-imagoa. Jos tarvitsisi ostaa joku muu auto kuin Saab, niin varmaan sitten se Duster tai joku Volvo.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007

aero
-
Viestit: 6691
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Pe Touko 08, 2020 06:21
Mitä maksaa, jos esim. moottori tai vaihdelaatikko porsii
N. 2vrk sisällä tonnin. Tonnilla nimittäin saa auton, jolla pääsee töihin ja harvoin hankinta-aikaa on tarjolla viikonloppua enempää. Sitten on aikaa vähän rauhallisemmin katsella ja vertailla, että mitä korjaa, miten korjaa, missä korjaa ja paljonko se maksaa. Mutta se tonni pitä olla varalla ns. heti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10554
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tesla-Joosella on käynyt pyörre lompakossa, mutta kehuu Teslaa silti edulliseksi autoksi:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/95-0 ... a6815bff6b

23 senttiä per kilometri ei ole kyllä paha, kun miettii minkä luokan autolla ajetaan. Mun laskelmiin noita ei oikein voi verrata, kun ajomäärä itsellä on vain viidesosa Joosen ajoista.

vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1302
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Ai helkatti tuo uusi työsuhde C200 4matic AMG mese on suorastaan edullinen käyttökuluiltaan verrattuna Teslaan. :D
Onhan tuo aivan järkyttävää luettavaa alle 100tkm ajetulle tuon hintaluokan autolle. Ja vuotavat sähkömoottorin stefat.. :lol:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2599
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Ja kaikista parasta tässä on jotenkin toi huollon todella nuiva ja ylimielinen suhtautuminen. Kuulin kun toinenkin valitti puoli vuotta ja parikymppiä ajetun auton hiekkapuhalleituista lokareista, että maalipinnasta ei paljoa jäljellä kun on hakkatunut pois. Oikeen ylimielisesti vastasivat, että on kuule ihan normaalia kulumaa ja hyvä kun eivät käskeneet samantien vaihtamaan merkkiä jos ei kelpaa.

Sama kun itse kyseli vastaantuloa tuosta vetoakselirempasta,se kun aiemmin oli takaisinkutsu ja tehtiin goodwillinä, kun on ihan selkeä valmistusvirhe sen osilta, ja hajoaa käytännössä kaikista. Ei kuulemma tehdä enää, ja autosta on takuu loppu, niin se on sitten siinä. Totesin, että yleensähän näillä on joku käyttöikäolettama, niin sanoi, että ota sitten vaan kuluttajansuojaan yhteyttä jos haluat, vaikka en koko kuluttajansuojasta edes tuonut mitenkään esiin, vaan esitin ihan normaalin kysymyksen. Palvelusta täysi 0.

No sitten soittivat eilen tuota päivitettyä kustannusarviota, niin sanoin, että hyväksyn sen myöhemmin ja keskustelen liikkeen kanssa ensin, että mitä tehdään, että haluavatko jo purkaa kaupan kun kustannukset on noin valtavat ja vastauksena "ymmärrät varmaan, että näistä tutkimuksista pitää maksaa, autohan ei sitten liiku täältä metriäkään ennen kuin lasku on maksettu". Joo ymmärrän ymmärrän, enkä tietääkseni tuosta edes mitään kysynyt missään välissä, mutta selväksi tuli. 0 pistettä.

Nyt sitten kysyin, että onnistuisiko laskun saaminen korjauksista ja sen maksaminen. Vastaus oli lyhyesti ja ytimekkäästi tekstiviestinä "Ei". Sitten kun yritin vielä perustella tätä uudestaan, että on aika hankala maksella 6500e laskua kortilla, kun menee yli luottorajan jne, niin vastaus oli "vain credit/debit yt. Tesla service". No lyhyesti virsi kaunis tietysti. Taas palvelusta täysi 0.

Ja sitten tosiaan se Hollannin auton tilaus on vieläkin päällä, soittelivat siitä taas näin kuukauden jälkeen ja pyysivät kolmatta kertaa passikuvia, jotta voisivat viedä eteeenpäin. En todellakaan ole yhtään Muskin romua enää ostamassa, mutta mielenkiinnosta pitää katsoa miten kauan tässä prosessissa menisi, nyt on mennyt vasta kaksi kuukautta.

Joko tässä on kyse siitä, että ollaan vaan ihan tarkoituksella ylimielisiä, mikä nyt ainakin huollon osalta näyttää pitävän paikkansa, tai sitten vaan on yksinkertaisesti todella monessa asiassa pallo aivan totaalisen hukassa toistaiseksi.

Mutta mitäpä sitä parantamaan, kun asiakkaat suorastaan tappelee tuotteista jo nytkin, mutta saattaa olla aika nopeasti monta ex-aasiakasta tällä menolla. Auto itsessään on kyllä edelleenkim loistava (toimiessaan siis), mutta kyllä toi huoltolasku sellaisen trauman jätti ton erittäin piristävän asiakapalvelun ohella, että pitää miettiä jatkoa hyvin tarkasti...
Tomppa & Tesla Model S P85D -15 & BMW 535d GT -11 & Volvo V70 2.5T -04

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Cona »

Eli summa summarum. Ko. merkin edustajien tavoite/strategia vaikuttaa olevan tehdä asiakkaan asiointi huoltoon ja korjauksiin liittyvissä asioissa mahdollisimman hankalaksi ja vaikeaselkoiseksi.

Ja kun olet "koukussa" eli pakkoraossa korjaamolla kanissa olevan ajokelvottoman auton kanssa ja vaihtoehtoja ei ole niin suuri osa maksaa sen xxxx€ korjauslaskun. Se jolla siihen ei ole varaa käynee valelemassa pelin bensalla korjaamon pihalla ja laittaa vakuutusyhtiöön anomusta sisään.

Tätä lukiessa esim Folkkarin ja Pimmerin takuukäsittely ja reklamaatioiden hoito vaikuttaa suorastaan sujuvalta ja avokätiseltä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10554
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Toihan on halutun tuotteen tai palvelun osalta ihan tuttu strategia. Onhan suosituimmat yökerhotkin niitä joissa on ylimielisimmät tarjoilijat ja vaikeimmat poket jotka pitää ilman pätevää syytä 50 metrin jonoa kadulla 20 asteen pakkasillakin :mrgreen:

Kuulostaa siltä että Teslalaiset on perineet muinaisen Vehon ja Mersun asenteen. Aika samanlaisia kokemuksia on mulla noista meinaan noin vuosikymmenen takaa. Kun tuote ja brändi on haluttavia, niin paskanko sitä on tarvetta asiakasta palvella. Nokkimisjärjestys on selvä: MINÄ olen töissä Mersulla/Vehossa/Teslalla ja SINÄ saat olla onnellinen kun olet päässyt nauttimaam meidän ykkösluokan tuotteista, joten älä valita.

Sieltä ne Teslalaisetkin putoaa kun alkaa tulla hiljalleen kilpailua sähköautomarkkinoillekin.

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7820
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^ Noinhan se ihan varmasti onkin, mutta silti jaksaa ihmetyttää, että tänä päivänä jollain noinkin isolla organisaatiolla on palvelukulttuuri ihan nollissa. Kuitenkin AINAKIN viimeiset 15vuotta ihan jokaisessa tuutissa ja foorumissa jaksettu toitottaa, että kolme avainta menestykseen yritysmaailmassa toimialasta riippumatta on asiakaspalvelu, asiakaspalvelu ja asiakaspalvelu. Okei, viimeisen n. kolmen vuoden aikana on myös jokaiseen savupiipputeollisuusfirmaan tullut tuohon vielä neljäskin aspekti, eli digitalisaatio ja/tai internet of things, mutta silti, niidenkin tarve kumpuaa tuolta asiakaslähtöisyydestä (no ku asiakas nyt vaan vaatii jotain digiä jne). Noh, ei kait siinä, kukin taaplaa tyylillään.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6305
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AZP kirjoitti:
Pe Touko 08, 2020 17:17
Onhan suosituimmat yökerhotkin niitä joissa on ylimielisimmät tarjoilijat ja vaikeimmat poket jotka pitää ilman pätevää syytä 50 metrin jonoa kadulla 20 asteen pakkasillakin :mrgreen:
Eiköhän nämäkin firmat ole kohta konkurssissa koronan vuoksi :mrgreen:

Jos menet katsomaan tuonne klubipuolelle tuota korona-topicia, niin minäkin odotan innolla, koska erään firman kupit menevät nurin, ja olen jopa tarjonnut eräälle kilpailijalle palveluksiani, jotta saadaan homma hoidettua ja maksetaan potut pottuina :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007

Vastaa Viestiin