Mitä helvettiä? Nyt on katteet kohdillaanRommitommi kirjoitti: ↑Ke Touko 06, 2020 12:43-jarrupalojen vaihto eteen ja taakse vähän alta tonnin
-vetarit eteen+työt 2000e
-etualatukivarsi töineen 1500e
-pari niveltä taakse about tonnin yht..
Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
NG9-3 Aero MY05
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Odotan innolla, että iltasanomalehden klikkiotsikossa kerrotaan tonneja maksavista Tesla-remonteista ja sitä kautta muutenkin sähköautoilun kalleudesta
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2730
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Eihän tämä vielä tähän loppunut, tänään auto meni tutkittavaksi, niin löytyihän sieltä vielä toimimaton käsijarru toiselta puolen ja etupäästä lisää väljää ja moottorin vuotavat stefat.
Hemmetti kyllä mitä laatua 5v/100tkm autolle. Noh amerikkalaisilla standardeilla varmaan laadukasta..
Loppulasku tulee olemaan sellainen 6450€
Ruotsin liike maksaa koko roskan suoraan Teslalle.
Ei tällä autolla enää kyllä uskalla itse ajella, hanuri ei kestä tollasta laskutusta. Mä joskus luulin, että 1500e ng9-5 ketjusta oli kallista...
Hemmetti kyllä mitä laatua 5v/100tkm autolle. Noh amerikkalaisilla standardeilla varmaan laadukasta..
Loppulasku tulee olemaan sellainen 6450€
Ruotsin liike maksaa koko roskan suoraan Teslalle.
Ei tällä autolla enää kyllä uskalla itse ajella, hanuri ei kestä tollasta laskutusta. Mä joskus luulin, että 1500e ng9-5 ketjusta oli kallista...
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
^Meinasin, etten kommentoi, mutta voi stn
Meikä on 50v, vaikka jalka polkisi 70:n paremmalle/pahemmalle puolen, ei taida mulla koskaan olla varaa tuommoista kokeilla.
Enkä enää koskaan purnaa mistään perusrempan hinnasta polttiksiin. Just kattelin, ettei mun Hondassa ole enää häävit jarrupalat oikein missään kulmassa. Mutta noitten jarrupalojen vaihdon hinnalla saan siihen teetettynä uudet palat ja levyt joka kulmaan ja pari satulaakin jos on tarpeen ja taitaa vähän vielä jäädä taskun pohjalle silti.
Mutta iso peukku, käsi, mikävaan Ruotsin liikkelle, bra jobbat !
Meikä on 50v, vaikka jalka polkisi 70:n paremmalle/pahemmalle puolen, ei taida mulla koskaan olla varaa tuommoista kokeilla.
Enkä enää koskaan purnaa mistään perusrempan hinnasta polttiksiin. Just kattelin, ettei mun Hondassa ole enää häävit jarrupalat oikein missään kulmassa. Mutta noitten jarrupalojen vaihdon hinnalla saan siihen teetettynä uudet palat ja levyt joka kulmaan ja pari satulaakin jos on tarpeen ja taitaa vähän vielä jäädä taskun pohjalle silti.
Mutta iso peukku, käsi, mikävaan Ruotsin liikkelle, bra jobbat !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Vinkkinä, niitä remppoja EI kannata teettää Teslalla. Osat ei ole hullun hintaisia ja niiden vaihto naurettavan helppoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
^Tuohan nyt pitäisi olla ihan päivänselvää jokaiselle.
Ei se tesla autona sen kummempi ole kuin mikään muukaan. Eri voimanlähteellä vain.
Ei ole mitään järkevää perustelua sille, miksi normaalit alusta- ja jarrutyöt maksavat tuon verran
Ei se tesla autona sen kummempi ole kuin mikään muukaan. Eri voimanlähteellä vain.
Ei ole mitään järkevää perustelua sille, miksi normaalit alusta- ja jarrutyöt maksavat tuon verran
NG9-3 Aero MY05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Suurin osa autolijoista katsoo vain sitä auton hankintahintaa, mutta ei sen kunnossa-, ylläpito- tai vakuutuskustannuksia.
Nämä kannattaisi selvittää, ennen kuin hankkii auton.
Mitä maksaa, jos esim. moottori tai vaihdelaatikko porsii, mistä saa kohtuuhintaisia varaosia, mitä voi autoon tehdä itse ja mitä kannattaa teettättää jollakulla muulla jne.
Kävin toissapäivänä katsastusmiehen ja T. Holmbergin kanssa keskustelun siitä, miksi meillä on diesel-cabbe.
No siihen on ainakin kaksi syytä:
1) auto on haettu 18.10.2019 ja on ympärivuotisessa käytössä. Sillä tuli eilen 8 000 km täyteen meidän käytössä. Kun 10 000 km vuodessa alkaa lähestyä, se alkaa olla (varsinkin kaupunkiajossa) halvempi vaihtoehto kuin vastaava bensamalli. Kulutus 6.5-7.5 litraa satasella kaupunkiajossa.
2) entiseltä työkaverilta on porsinut kahdesta NG9-3:sta B207 -moottorin jakopään ketju, joita on sitten jouduttu vaihtamaan. Toinen katkesi ja toinen ehdittiin havaita juuri ennen katkeamista.
Kaksi vuotta sitten ei olisi tullut mieleenkään itse hankkia dieselautoa (lue: tässä tapauksessa Saabia), mutta "mitä jos..." -ajattelu on ajanut siihen.
Jollain klubilaisella oli käyttöautona Dacia Duster. Ei ole mikään (media)seksikäs auto, mutta käyttö-, huolto- ja vakuutuskustannukset ovat varmaankin suht kohtuulliset, koska auto ei nauti (ainakaan vielä) mitään brändi-imagoa. Jos tarvitsisi ostaa joku muu auto kuin Saab, niin varmaan sitten se Duster tai joku Volvo.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
N. 2vrk sisällä tonnin. Tonnilla nimittäin saa auton, jolla pääsee töihin ja harvoin hankinta-aikaa on tarjolla viikonloppua enempää. Sitten on aikaa vähän rauhallisemmin katsella ja vertailla, että mitä korjaa, miten korjaa, missä korjaa ja paljonko se maksaa. Mutta se tonni pitä olla varalla ns. heti.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Pe Touko 08, 2020 06:21Mitä maksaa, jos esim. moottori tai vaihdelaatikko porsii
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Tesla-Joosella on käynyt pyörre lompakossa, mutta kehuu Teslaa silti edulliseksi autoksi:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/95-0 ... a6815bff6b
23 senttiä per kilometri ei ole kyllä paha, kun miettii minkä luokan autolla ajetaan. Mun laskelmiin noita ei oikein voi verrata, kun ajomäärä itsellä on vain viidesosa Joosen ajoista.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/95-0 ... a6815bff6b
23 senttiä per kilometri ei ole kyllä paha, kun miettii minkä luokan autolla ajetaan. Mun laskelmiin noita ei oikein voi verrata, kun ajomäärä itsellä on vain viidesosa Joosen ajoista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Ai helkatti tuo uusi työsuhde C200 4matic AMG mese on suorastaan edullinen käyttökuluiltaan verrattuna Teslaan.
Onhan tuo aivan järkyttävää luettavaa alle 100tkm ajetulle tuon hintaluokan autolle. Ja vuotavat sähkömoottorin stefat..
Onhan tuo aivan järkyttävää luettavaa alle 100tkm ajetulle tuon hintaluokan autolle. Ja vuotavat sähkömoottorin stefat..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2730
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Ja kaikista parasta tässä on jotenkin toi huollon todella nuiva ja ylimielinen suhtautuminen. Kuulin kun toinenkin valitti puoli vuotta ja parikymppiä ajetun auton hiekkapuhalleituista lokareista, että maalipinnasta ei paljoa jäljellä kun on hakkatunut pois. Oikeen ylimielisesti vastasivat, että on kuule ihan normaalia kulumaa ja hyvä kun eivät käskeneet samantien vaihtamaan merkkiä jos ei kelpaa.
Sama kun itse kyseli vastaantuloa tuosta vetoakselirempasta,se kun aiemmin oli takaisinkutsu ja tehtiin goodwillinä, kun on ihan selkeä valmistusvirhe sen osilta, ja hajoaa käytännössä kaikista. Ei kuulemma tehdä enää, ja autosta on takuu loppu, niin se on sitten siinä. Totesin, että yleensähän näillä on joku käyttöikäolettama, niin sanoi, että ota sitten vaan kuluttajansuojaan yhteyttä jos haluat, vaikka en koko kuluttajansuojasta edes tuonut mitenkään esiin, vaan esitin ihan normaalin kysymyksen. Palvelusta täysi 0.
No sitten soittivat eilen tuota päivitettyä kustannusarviota, niin sanoin, että hyväksyn sen myöhemmin ja keskustelen liikkeen kanssa ensin, että mitä tehdään, että haluavatko jo purkaa kaupan kun kustannukset on noin valtavat ja vastauksena "ymmärrät varmaan, että näistä tutkimuksista pitää maksaa, autohan ei sitten liiku täältä metriäkään ennen kuin lasku on maksettu". Joo ymmärrän ymmärrän, enkä tietääkseni tuosta edes mitään kysynyt missään välissä, mutta selväksi tuli. 0 pistettä.
Nyt sitten kysyin, että onnistuisiko laskun saaminen korjauksista ja sen maksaminen. Vastaus oli lyhyesti ja ytimekkäästi tekstiviestinä "Ei". Sitten kun yritin vielä perustella tätä uudestaan, että on aika hankala maksella 6500e laskua kortilla, kun menee yli luottorajan jne, niin vastaus oli "vain credit/debit yt. Tesla service". No lyhyesti virsi kaunis tietysti. Taas palvelusta täysi 0.
Ja sitten tosiaan se Hollannin auton tilaus on vieläkin päällä, soittelivat siitä taas näin kuukauden jälkeen ja pyysivät kolmatta kertaa passikuvia, jotta voisivat viedä eteeenpäin. En todellakaan ole yhtään Muskin romua enää ostamassa, mutta mielenkiinnosta pitää katsoa miten kauan tässä prosessissa menisi, nyt on mennyt vasta kaksi kuukautta.
Joko tässä on kyse siitä, että ollaan vaan ihan tarkoituksella ylimielisiä, mikä nyt ainakin huollon osalta näyttää pitävän paikkansa, tai sitten vaan on yksinkertaisesti todella monessa asiassa pallo aivan totaalisen hukassa toistaiseksi.
Mutta mitäpä sitä parantamaan, kun asiakkaat suorastaan tappelee tuotteista jo nytkin, mutta saattaa olla aika nopeasti monta ex-aasiakasta tällä menolla. Auto itsessään on kyllä edelleenkim loistava (toimiessaan siis), mutta kyllä toi huoltolasku sellaisen trauman jätti ton erittäin piristävän asiakapalvelun ohella, että pitää miettiä jatkoa hyvin tarkasti...
Sama kun itse kyseli vastaantuloa tuosta vetoakselirempasta,se kun aiemmin oli takaisinkutsu ja tehtiin goodwillinä, kun on ihan selkeä valmistusvirhe sen osilta, ja hajoaa käytännössä kaikista. Ei kuulemma tehdä enää, ja autosta on takuu loppu, niin se on sitten siinä. Totesin, että yleensähän näillä on joku käyttöikäolettama, niin sanoi, että ota sitten vaan kuluttajansuojaan yhteyttä jos haluat, vaikka en koko kuluttajansuojasta edes tuonut mitenkään esiin, vaan esitin ihan normaalin kysymyksen. Palvelusta täysi 0.
No sitten soittivat eilen tuota päivitettyä kustannusarviota, niin sanoin, että hyväksyn sen myöhemmin ja keskustelen liikkeen kanssa ensin, että mitä tehdään, että haluavatko jo purkaa kaupan kun kustannukset on noin valtavat ja vastauksena "ymmärrät varmaan, että näistä tutkimuksista pitää maksaa, autohan ei sitten liiku täältä metriäkään ennen kuin lasku on maksettu". Joo ymmärrän ymmärrän, enkä tietääkseni tuosta edes mitään kysynyt missään välissä, mutta selväksi tuli. 0 pistettä.
Nyt sitten kysyin, että onnistuisiko laskun saaminen korjauksista ja sen maksaminen. Vastaus oli lyhyesti ja ytimekkäästi tekstiviestinä "Ei". Sitten kun yritin vielä perustella tätä uudestaan, että on aika hankala maksella 6500e laskua kortilla, kun menee yli luottorajan jne, niin vastaus oli "vain credit/debit yt. Tesla service". No lyhyesti virsi kaunis tietysti. Taas palvelusta täysi 0.
Ja sitten tosiaan se Hollannin auton tilaus on vieläkin päällä, soittelivat siitä taas näin kuukauden jälkeen ja pyysivät kolmatta kertaa passikuvia, jotta voisivat viedä eteeenpäin. En todellakaan ole yhtään Muskin romua enää ostamassa, mutta mielenkiinnosta pitää katsoa miten kauan tässä prosessissa menisi, nyt on mennyt vasta kaksi kuukautta.
Joko tässä on kyse siitä, että ollaan vaan ihan tarkoituksella ylimielisiä, mikä nyt ainakin huollon osalta näyttää pitävän paikkansa, tai sitten vaan on yksinkertaisesti todella monessa asiassa pallo aivan totaalisen hukassa toistaiseksi.
Mutta mitäpä sitä parantamaan, kun asiakkaat suorastaan tappelee tuotteista jo nytkin, mutta saattaa olla aika nopeasti monta ex-aasiakasta tällä menolla. Auto itsessään on kyllä edelleenkim loistava (toimiessaan siis), mutta kyllä toi huoltolasku sellaisen trauman jätti ton erittäin piristävän asiakapalvelun ohella, että pitää miettiä jatkoa hyvin tarkasti...
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Eli summa summarum. Ko. merkin edustajien tavoite/strategia vaikuttaa olevan tehdä asiakkaan asiointi huoltoon ja korjauksiin liittyvissä asioissa mahdollisimman hankalaksi ja vaikeaselkoiseksi.
Ja kun olet "koukussa" eli pakkoraossa korjaamolla kanissa olevan ajokelvottoman auton kanssa ja vaihtoehtoja ei ole niin suuri osa maksaa sen xxxx€ korjauslaskun. Se jolla siihen ei ole varaa käynee valelemassa pelin bensalla korjaamon pihalla ja laittaa vakuutusyhtiöön anomusta sisään.
Tätä lukiessa esim Folkkarin ja Pimmerin takuukäsittely ja reklamaatioiden hoito vaikuttaa suorastaan sujuvalta ja avokätiseltä.
Ja kun olet "koukussa" eli pakkoraossa korjaamolla kanissa olevan ajokelvottoman auton kanssa ja vaihtoehtoja ei ole niin suuri osa maksaa sen xxxx€ korjauslaskun. Se jolla siihen ei ole varaa käynee valelemassa pelin bensalla korjaamon pihalla ja laittaa vakuutusyhtiöön anomusta sisään.
Tätä lukiessa esim Folkkarin ja Pimmerin takuukäsittely ja reklamaatioiden hoito vaikuttaa suorastaan sujuvalta ja avokätiseltä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Toihan on halutun tuotteen tai palvelun osalta ihan tuttu strategia. Onhan suosituimmat yökerhotkin niitä joissa on ylimielisimmät tarjoilijat ja vaikeimmat poket jotka pitää ilman pätevää syytä 50 metrin jonoa kadulla 20 asteen pakkasillakin
Kuulostaa siltä että Teslalaiset on perineet muinaisen Vehon ja Mersun asenteen. Aika samanlaisia kokemuksia on mulla noista meinaan noin vuosikymmenen takaa. Kun tuote ja brändi on haluttavia, niin paskanko sitä on tarvetta asiakasta palvella. Nokkimisjärjestys on selvä: MINÄ olen töissä Mersulla/Vehossa/Teslalla ja SINÄ saat olla onnellinen kun olet päässyt nauttimaam meidän ykkösluokan tuotteista, joten älä valita.
Sieltä ne Teslalaisetkin putoaa kun alkaa tulla hiljalleen kilpailua sähköautomarkkinoillekin.
Kuulostaa siltä että Teslalaiset on perineet muinaisen Vehon ja Mersun asenteen. Aika samanlaisia kokemuksia on mulla noista meinaan noin vuosikymmenen takaa. Kun tuote ja brändi on haluttavia, niin paskanko sitä on tarvetta asiakasta palvella. Nokkimisjärjestys on selvä: MINÄ olen töissä Mersulla/Vehossa/Teslalla ja SINÄ saat olla onnellinen kun olet päässyt nauttimaam meidän ykkösluokan tuotteista, joten älä valita.
Sieltä ne Teslalaisetkin putoaa kun alkaa tulla hiljalleen kilpailua sähköautomarkkinoillekin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
^ Noinhan se ihan varmasti onkin, mutta silti jaksaa ihmetyttää, että tänä päivänä jollain noinkin isolla organisaatiolla on palvelukulttuuri ihan nollissa. Kuitenkin AINAKIN viimeiset 15vuotta ihan jokaisessa tuutissa ja foorumissa jaksettu toitottaa, että kolme avainta menestykseen yritysmaailmassa toimialasta riippumatta on asiakaspalvelu, asiakaspalvelu ja asiakaspalvelu. Okei, viimeisen n. kolmen vuoden aikana on myös jokaiseen savupiipputeollisuusfirmaan tullut tuohon vielä neljäskin aspekti, eli digitalisaatio ja/tai internet of things, mutta silti, niidenkin tarve kumpuaa tuolta asiakaslähtöisyydestä (no ku asiakas nyt vaan vaatii jotain digiä jne). Noh, ei kait siinä, kukin taaplaa tyylillään.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)
Eiköhän nämäkin firmat ole kohta konkurssissa koronan vuoksi
Jos menet katsomaan tuonne klubipuolelle tuota korona-topicia, niin minäkin odotan innolla, koska erään firman kupit menevät nurin, ja olen jopa tarjonnut eräälle kilpailijalle palveluksiani, jotta saadaan homma hoidettua ja maksetaan potut pottuina
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007