Nykypäivän tieliikennelaki.

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Kristian120
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 21:34
Paikkakunta: Kotka

Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja Kristian120 »

Onko tosiaan nykypäivänä niin, että muuten täysin toimiva ja laillinen auto laitetaan paaliin, mikäli kiinteä nopeusmittari ei toimi? Ja sitten pitäisi alkaa tekemään jotain ihan ihme virityksiä.. Voi helv.... 😠 Kaikki neuvot otetaan ilolla vastaan.

aero
-
Viestit: 6338
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja aero »

Ei, paalauspakkoa ei tule. Mutta ns. katsastusvaruste nopeusmittari kuitenkin on, eli leiman saamiseksi sen pitää toimia. Turvallisuusväline, kuskin pitää tietää miten kovaa ajaa.

Ans ku mää veikkaan: ysitonnisesta on vaihteiston ratas löytänyt elinkaarensa loppupään ja vauhtiviisarille on sitämyöten iskenyt impotenssi?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Kristian120
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 21:34
Paikkakunta: Kotka

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja Kristian120 »

Juuri näin on päässyt käymään, eikä tahdo enää mielenkiinto riittää vaihdelaatikon palapelileikkiin..

aero
-
Viestit: 6338
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja aero »

Varsin ymmärrettävä mielenkiintovaje kyllä...

Tuosta on proggiksia ollut pystyssä että ABS-anturin signaalin konvertoi nopeusmittarille kelpaavaksi, kannattaa koettaa niitä etsiä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5568
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ohan niitä gps-nopeusmittareita, virallisesti ei kai käy mittariksi.
https://www.mytrendyphone.fi/shop/unive ... ogle.fi%2F

Minkä ikäne potilas, eiks joku turbo vaadi nopeustiedon?

Kristian120
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 21:34
Paikkakunta: Kotka

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja Kristian120 »

aero kirjoitti:
Ke Huhti 29, 2020 17:03
Varsin ymmärrettävä mielenkiintovaje kyllä...

Tuosta on proggiksia ollut pystyssä että ABS-anturin signaalin konvertoi nopeusmittarille kelpaavaksi, kannattaa koettaa niitä etsiä.
Siihen hommaan ei meikäläisen älli riitä.🤪

Kristian120
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 21:34
Paikkakunta: Kotka

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja Kristian120 »

tetammi kirjoitti:
Ke Huhti 29, 2020 17:43
Ohan niitä gps-nopeusmittareita, virallisesti ei kai käy mittariksi.
https://www.mytrendyphone.fi/shop/unive ... ogle.fi%2F

Minkä ikäne potilas, eiks joku turbo vaadi nopeustiedon?
Kännykän apilla vaimo on sillä ajellut, kunnes 3 vuoden katsastus kertojen jälkeen inssi päätti sitten antaa siitä hylyn. 🤬

Potilas täytti 23vuotta ja kyllä se turbo tuntuu pelaavan ilman nopeusneulan liikkumistakin. 😉

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5568
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Offipeleis on kans tullut noottia kännykästä mut tollane kiinteästi asennettu on menny läpi.

Kristian120
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 21:34
Paikkakunta: Kotka

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja Kristian120 »

tetammi kirjoitti:
Ke Huhti 29, 2020 19:35
Offipeleis on kans tullut noottia kännykästä mut tollane kiinteästi asennettu on menny läpi.
Offipelit?

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5568
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Maasturit millä rämmitään mettäs.
Niissä kun on lainattu lootii ristiin rastiin niin ei mittarit aina kans toimi.

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Kristian120 kirjoitti:
Ke Huhti 29, 2020 18:11
Siihen hommaan ei meikäläisen älli riitä.🤪
Ei mullakaan riitä, mutta sama juttu kävi tuossa vuosi-pari takaperin. Tilasin täältä foorumilta saamieni ohjeiden mukaan sen ABS-anturiin kytkettävän laitteen, oliko se nyt pulssimuunnin nimeltään, ja vein sen asennusohjeineen korjaamolle. Pari sataa maksoi asennus, tosin kalliin puoleinen paja kyseessä, että varmaan se halvemmallakin jossain onnistuu. Kalibroin laitteen sitten itse pakkauksen ohjeiden mukaisesti. Ei siis ihan mahdoton rasti, vaikka ei itse haluaisikaan/osaisikaan tehdä.
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3306
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Mitenkään pykäliä tutkimatta herää kysymys jotta milloin lain silmissä nopeusmittari on kiinteästi asennettu ja minälainen sen pitää olla. Joku GPS-mittarihan on kiinteästi asennettu viimeistään silloin kun se on ruuvilla kiinni kojetaulussa.
9-5 Turbo6 Aero -10 (PR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -10 (KA), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-5 Hirsch -02 (KA), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja ooppeli (KA).

Kristian120
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 21:34
Paikkakunta: Kotka

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja Kristian120 »

suorsa kirjoitti:
Ti Touko 05, 2020 08:32
Mitenkään pykäliä tutkimatta herää kysymys jotta milloin lain silmissä nopeusmittari on kiinteästi asennettu ja minälainen sen pitää olla. Joku GPS-mittarihan on kiinteästi asennettu viimeistään silloin kun se on ruuvilla kiinni kojetaulussa.
Laissa sanotaan suoraan, että minkäänlainen satelliitteihin perustuva mittaustapa ei ole kelvollinen. Herää kysymys, että saako Teslat nopeustietonsa myös joltain sähkömoottorilta, eikä taivaalta, kuten voisi maallikko helposti olettaa..?

suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3306
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kristian120 kirjoitti:
Ti Touko 05, 2020 08:42
suorsa kirjoitti:
Ti Touko 05, 2020 08:32
Mitenkään pykäliä tutkimatta herää kysymys jotta milloin lain silmissä nopeusmittari on kiinteästi asennettu ja minälainen sen pitää olla. Joku GPS-mittarihan on kiinteästi asennettu viimeistään silloin kun se on ruuvilla kiinni kojetaulussa.
Laissa sanotaan suoraan, että minkäänlainen satelliitteihin perustuva mittaustapa ei ole kelvollinen. Herää kysymys, että saako Teslat nopeustietonsa myös joltain sähkömoottorilta, eikä taivaalta, kuten voisi maallikko helposti olettaa..?
Jotain tuommoista vähän pelkäsinkin.
9-5 Turbo6 Aero -10 (PR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -10 (KA), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-5 Hirsch -02 (KA), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja ooppeli (KA).

Ab^]
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 21:21
Paikkakunta: Tornio/Oulu

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja Ab^] »

Kristian120 kirjoitti:
Ti Touko 05, 2020 08:42

Laissa sanotaan suoraan, että minkäänlainen satelliitteihin perustuva mittaustapa ei ole kelvollinen. Herää kysymys, että saako Teslat nopeustietonsa myös joltain sähkömoottorilta, eikä taivaalta, kuten voisi maallikko helposti olettaa..?
No voe helekkarin helekkari, ja justii suomeen jenkeistä tuli
Gps->pulssimuunnin moduuli millä ajattelin tonnarin mittarin korjata 😂 täytyy ainakin kokeilla, mistäpä se inssi tietää mistä se mittari saa tietonsa :wink:
Saab 9-5 viiru 2.0t biopower Carlsson stage 1

Vastaa Viestiin