

Kuten kuvasta näkyy, tuossa kampikammiossa on ollut tehtaalta maali päällä, samoin muutamissa muissa moottorin koteloinneissa. Ajatus oli saada noista mahdollisimman siistit ja orggiksen näköiset. Materiaali on jotain alumiiniseosta. Alumiinin ongelmahan on se, että se hionnan tai puhalluksen jälkeen alkaa nopeasti hapettumaan ja maali pitäisi saada pintaan käytännössä heti, jotta sen tarttuvuus olisi hyvä. Tai sitten ennen maalausta vielä pintahionta, mutta nuo osat on sen muotoisia, että sellaiseen ei erikseen haluaisi ryhtyä.
Oma ajatukseni siis olisi että jos löytyy paikka joka soodapuhaltaa ja maalaa, niin siellä voisi saada pinnat kerralla hyviksi. Haasteena tietenkin vielä moottorin lämpötilat, eli pitäisi olla kohtuullista kuumuutta ja mielellään vielä öljyä ja muita liuottimia kestävää maalia.
Mitä kokemuksia muilla on näistä hankkeista? Pysyykö moottorin alumiiniosissa maali hyvin ja jos pysyy, niin miten on tehty aikoinaan?