Hengissä, ja hengessä mukana
Hengissä, ja hengessä mukana
Perjantaina, 22. huhtikuuta 80-vuotias pappa päätti vaihdattaa kulkineeni. Hän ei huomannut 80-risteysalueella vihreää diesel-Coro**aani, vaan päätti tulla Stop-merkin takaa alle. Kurkistin vänkärinovesta sisään, kun vastaantulevien kaistallakin oli liikennettä. Ilman fyysisiä henkilövahinkoja, molemmat autot lunastukseen, ja papalle 12 päiväsakkoa liikenteen vaarantamisesta. Vastapuolen vakuutusyhtiö toimi ripeästi, jo samana päivänä he halusivat lunastaa romuni .
’03 mallinen vuokra-farkku-Aven*is (1.8 bensa) alla, alkoi uuden auton etsintä. Lähinnä kiinnosti juuri tuollainen, vähän ajettu farkku-Aven*is. Mitä enemmin tuli kilometrejä, sitä varmempi olin, että ei tule kauppoja. Olin pettynyt, koska kaikki edelliset autot olivat olleet kyseisen valmistajan tekemiä. Tosin tästä viimeisestä diesel-Coro**asta en oikein koskaan oppinut pitämään; meluista, painava keula, kalliit ja hankalasti saatavat varaosat – joita meni myös yllättävän paljon, lyhyeksi välitetty laatikko. Parasta siinä oli vääntö alueella 40-80 km/h, moni isommallakin bensakoneella varustettu jäi haistelemaan dieselin katkuja .
Mistäpä sitten auto kolmilapsiseen perheeseen, jossa esikois-tytär on saamassa ajokortin heinäkuun alussa ja vuodessa kilometrejä kertyy n. 45 tuhatta? Autotalli.com ja nettiauto.com tulivat melko tutuiksi tarjontaa haarukoidessa.
Kolmea M-* -merkkistä tilausautoa ajattava naapuri osti pari vuotta sitten perheen siviiliautoksi ’99 mallisen yli 250 tkm ajetun 9-3:n (!). Lisäksi kun appiukko, vanha saabisti (sekosi välillä Maz*aan ja viimeksi Op*liin), oli maaliskuun alussa vaihtanut 52 tkm ajetun viisi vuotta vanhan Omeg*n, 85 tkm ajettuun ’01 malliseen 9-3 SE:n, olinkin ehkä hieman yllättäen kiinnostunut Saabista. Tai noh, kuten puritaanit sanoo, GM-Saabista (Ei palkokasveja, ei).
Autotalli.com:in avulla löysin Kouvolan Laakkoselta työsuhdeautona olleen, alle 41 tkm ajetun kirkkaanpunaisen ’02 mallisen 9-3 2.0t 5-d:n. Hallissa oli myös 43 tkm ajettu ’02 mallinen Mond*o, mutta pelkästään istumalla kuskin paikalle valinta näiden kahden väliltä oli tehty. Myyjä huomasi kiinnostukseni Saabiin ja heitti ohimennen ”Ota koeajoon. Käy kotona Kotkassa (matkaa n. 60 km) ja tuo huomenna takaisin”. Kettu tiesi millä myydä.
20 km:n ajon jälkeen olin myyty, tai siis olin päättänyt ostaa Saabin. Vaikka kuluneella asvaltilla rengasäänet tulikin sisään ja syheröisellä tiellä alusta tuntui olevan aika ’löysä’, niin eipä nuo haitanneet. Maantieajo oli, ja on yhtä juhlaa. Kotona esikoinen tosin ilmoitti, että Saabilla ajaa vain pulisonki-papat , hän ei tule koskemaankaan Saabiin. JESS, saa nähdä pitääkö lupaus ? Vaimo oli heti mukana, liittyihän Saab vahvasti hänen elämänkokemukseensa.
Maanantaina 2. päivä toukokuuta ensimmäinen oma Saab oli pihassa, vau. Tai ihan vain aamen, riippuen katsantokannasta; kaveripiirissä aloitussanat olivat ”Tiedätkö, saabismi on sairautta”. Osasipa joku kertoa myös tolkuttoman kalliista huolloistakin.
Kesäkuun alussa kerran koneella istuessani tuli mieleen, olisiko netissä olemassa jotain Saab-yhteisöä… Juhannukseen asti luin, päivät ja yöt – töissä ja kotona, tukka pystyssä huohotin-, turbo-, DI-kasetti- ja ties-mikä-mikä-ongelmista. Olikohan ihan viksu ostos kaverille, joka ei ole edes autoonsa öljyjä koskaan vaihtanut ? Saa nähdä.
En voi kuin nostaa hattua teille muutamalle (ilmeisesti Saab-ammattilaiselle), jotka jaksatte toistuvasti vastata noin suunnilleen samoihin kysymyksiin, joita on vatkattu monta kertaa jo aiemminkin. Haku-toiminnolla kun olen löytänyt monta mielenkiintoista viestiketjua. Vaikka Kaksitahtikoneet -osioon en ole vielä edes uskaltanut kurkata, niin uusimmat ’mutterin avaus’ – ja ’vaha-asiaa’ –viestiketjut ovat kyllä ihan vikapaikoissa. Ehkä tuo kysymysten toisto saattaa kieliä kehitystarpeesta tässä forum-ohjelmassa? Palaan tähän asiaan, kunhan saan lisää perspektiiviä.
Kokonaisuutena varsin tasokas forum, joskus harvoin ilmeisesti lippalakkipäiset junnut (?) karauttavat kiville epämääräisillä kysymyksillä. Kone- ja kytkinremontti viestiketjuista päätellen täällä olevalla väellä ON itseluottamus kohdallaan. Osaaminen, voihan sitäkin olla…
Täällä sitä ollaan, ja ihan joka päivä. Nikki kertoo vain liittymisnumeroni, ei mitään salatiedettä.
’03 mallinen vuokra-farkku-Aven*is (1.8 bensa) alla, alkoi uuden auton etsintä. Lähinnä kiinnosti juuri tuollainen, vähän ajettu farkku-Aven*is. Mitä enemmin tuli kilometrejä, sitä varmempi olin, että ei tule kauppoja. Olin pettynyt, koska kaikki edelliset autot olivat olleet kyseisen valmistajan tekemiä. Tosin tästä viimeisestä diesel-Coro**asta en oikein koskaan oppinut pitämään; meluista, painava keula, kalliit ja hankalasti saatavat varaosat – joita meni myös yllättävän paljon, lyhyeksi välitetty laatikko. Parasta siinä oli vääntö alueella 40-80 km/h, moni isommallakin bensakoneella varustettu jäi haistelemaan dieselin katkuja .
Mistäpä sitten auto kolmilapsiseen perheeseen, jossa esikois-tytär on saamassa ajokortin heinäkuun alussa ja vuodessa kilometrejä kertyy n. 45 tuhatta? Autotalli.com ja nettiauto.com tulivat melko tutuiksi tarjontaa haarukoidessa.
Kolmea M-* -merkkistä tilausautoa ajattava naapuri osti pari vuotta sitten perheen siviiliautoksi ’99 mallisen yli 250 tkm ajetun 9-3:n (!). Lisäksi kun appiukko, vanha saabisti (sekosi välillä Maz*aan ja viimeksi Op*liin), oli maaliskuun alussa vaihtanut 52 tkm ajetun viisi vuotta vanhan Omeg*n, 85 tkm ajettuun ’01 malliseen 9-3 SE:n, olinkin ehkä hieman yllättäen kiinnostunut Saabista. Tai noh, kuten puritaanit sanoo, GM-Saabista (Ei palkokasveja, ei).
Autotalli.com:in avulla löysin Kouvolan Laakkoselta työsuhdeautona olleen, alle 41 tkm ajetun kirkkaanpunaisen ’02 mallisen 9-3 2.0t 5-d:n. Hallissa oli myös 43 tkm ajettu ’02 mallinen Mond*o, mutta pelkästään istumalla kuskin paikalle valinta näiden kahden väliltä oli tehty. Myyjä huomasi kiinnostukseni Saabiin ja heitti ohimennen ”Ota koeajoon. Käy kotona Kotkassa (matkaa n. 60 km) ja tuo huomenna takaisin”. Kettu tiesi millä myydä.
20 km:n ajon jälkeen olin myyty, tai siis olin päättänyt ostaa Saabin. Vaikka kuluneella asvaltilla rengasäänet tulikin sisään ja syheröisellä tiellä alusta tuntui olevan aika ’löysä’, niin eipä nuo haitanneet. Maantieajo oli, ja on yhtä juhlaa. Kotona esikoinen tosin ilmoitti, että Saabilla ajaa vain pulisonki-papat , hän ei tule koskemaankaan Saabiin. JESS, saa nähdä pitääkö lupaus ? Vaimo oli heti mukana, liittyihän Saab vahvasti hänen elämänkokemukseensa.
Maanantaina 2. päivä toukokuuta ensimmäinen oma Saab oli pihassa, vau. Tai ihan vain aamen, riippuen katsantokannasta; kaveripiirissä aloitussanat olivat ”Tiedätkö, saabismi on sairautta”. Osasipa joku kertoa myös tolkuttoman kalliista huolloistakin.
Kesäkuun alussa kerran koneella istuessani tuli mieleen, olisiko netissä olemassa jotain Saab-yhteisöä… Juhannukseen asti luin, päivät ja yöt – töissä ja kotona, tukka pystyssä huohotin-, turbo-, DI-kasetti- ja ties-mikä-mikä-ongelmista. Olikohan ihan viksu ostos kaverille, joka ei ole edes autoonsa öljyjä koskaan vaihtanut ? Saa nähdä.
En voi kuin nostaa hattua teille muutamalle (ilmeisesti Saab-ammattilaiselle), jotka jaksatte toistuvasti vastata noin suunnilleen samoihin kysymyksiin, joita on vatkattu monta kertaa jo aiemminkin. Haku-toiminnolla kun olen löytänyt monta mielenkiintoista viestiketjua. Vaikka Kaksitahtikoneet -osioon en ole vielä edes uskaltanut kurkata, niin uusimmat ’mutterin avaus’ – ja ’vaha-asiaa’ –viestiketjut ovat kyllä ihan vikapaikoissa. Ehkä tuo kysymysten toisto saattaa kieliä kehitystarpeesta tässä forum-ohjelmassa? Palaan tähän asiaan, kunhan saan lisää perspektiiviä.
Kokonaisuutena varsin tasokas forum, joskus harvoin ilmeisesti lippalakkipäiset junnut (?) karauttavat kiville epämääräisillä kysymyksillä. Kone- ja kytkinremontti viestiketjuista päätellen täällä olevalla väellä ON itseluottamus kohdallaan. Osaaminen, voihan sitäkin olla…
Täällä sitä ollaan, ja ihan joka päivä. Nikki kertoo vain liittymisnumeroni, ei mitään salatiedettä.
9-3 NG 2.0t -> 9-3 SC 1.8t -> S60 2.4D
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Tervetuloa joukkoon, itse vaihdoin myöskin kaikkiruokaisesta Saabistiin, on ollut, hondaa, seattia, volkkaria, toyotaa, volvoa sun muuta, viime aikoina vain Saabeja (ja talvella pari volvoa ), tosin wanhoja kaikki.
Kyllä näissä vaan jotain on, kun kaikesta huolimatta päivästä toiseen jaksan väsätä ja puunata, mutta eikai sentään sairautta.
Edit: tarkemmin kun laskeskelin niin mulla on ollut pirusti kärryjä, vaikka kortin sain vasta 2002, kokonaista 17 kpl
Kyllä näissä vaan jotain on, kun kaikesta huolimatta päivästä toiseen jaksan väsätä ja puunata, mutta eikai sentään sairautta.
Edit: tarkemmin kun laskeskelin niin mulla on ollut pirusti kärryjä, vaikka kortin sain vasta 2002, kokonaista 17 kpl
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Mukavaa luettavaa
Tervetuloa mukaan ja uskon kovasti, että sellaista vikaa tai ongelmaa ei tosiaan Saabiin saa, jota tämän foorumin muutamat "gurut" eivät osaa ratkaista
Ja vaikka et itse tekisi autollesi mitään, niin on kuitenkin hieman huojentavampaa viedä auto huoltoon tai korjaukseen, kun tämän foorumin kautta saat tiedon hyvästä (ja varoituksen huonosta) huoltopaikasta, mahdollisen varaosan hinnan, ajan jota huoltoon menee ym.ym. niin ei tarvitse olla aivan ummikkona ja uskoa kun se huoltomies ensimmäisenä epäilee vian johtuvan kampikammion kattolampusta
Tervetuloa mukaan ja uskon kovasti, että sellaista vikaa tai ongelmaa ei tosiaan Saabiin saa, jota tämän foorumin muutamat "gurut" eivät osaa ratkaista
Ja vaikka et itse tekisi autollesi mitään, niin on kuitenkin hieman huojentavampaa viedä auto huoltoon tai korjaukseen, kun tämän foorumin kautta saat tiedon hyvästä (ja varoituksen huonosta) huoltopaikasta, mahdollisen varaosan hinnan, ajan jota huoltoon menee ym.ym. niin ei tarvitse olla aivan ummikkona ja uskoa kun se huoltomies ensimmäisenä epäilee vian johtuvan kampikammion kattolampusta
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Tervetuloa mukaan minunkin puolestani
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tervetuloa joukkoon tummaan
Ite en oo edes voinu sairastua, kun oo kasvanu saabistiksi, neljä vuotiaasta saabin takapenkillä....
Kortti ollut nyt reilu seitsemän vuotta ( ja siitäkin osan nimismiehellä ) ja kolmas saabi menossa....no täytyy myöntää että omistanut volvonkin, mutta se lähti jo ennen oman kortin saantia, kun nokkahihna petti "tori rinksalla" ei ikinä enää autoa missä jako hoidettu hihnalla
Ite en oo edes voinu sairastua, kun oo kasvanu saabistiksi, neljä vuotiaasta saabin takapenkillä....
Kortti ollut nyt reilu seitsemän vuotta ( ja siitäkin osan nimismiehellä ) ja kolmas saabi menossa....no täytyy myöntää että omistanut volvonkin, mutta se lähti jo ennen oman kortin saantia, kun nokkahihna petti "tori rinksalla" ei ikinä enää autoa missä jako hoidettu hihnalla
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Sanopas sille esikoiselle, että käy surffailemassa vaikka http://www.maptun.fi , http://www.speedparts.se, http://www.nordictuning.com.
Jos löytyy tonni löysää rahaa, niin voi olla että alkaa nuorison puheet pyrtymään...
Jos löytyy tonni löysää rahaa, niin voi olla että alkaa nuorison puheet pyrtymään...
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kyllä sitä vastaillaan kun kysytään ja jokainen meistä on aina alussa ummikkona ollut. Tervetuloa ja pelko pois kyllä Saapas kestää.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Tervetuloa vain Saabistiksi! Nyt vain täyttämään klubin jäsentietolomaketta http://www.saabclub.fi/jasentietolomake.html niin pääset heti nauttimaan jäseneduista ja saat tuoreen Saabisti-lehden postilaatikkoon. Vielä ehdit Nokialle klubin 15-vuotisjuhliinkin 15.-17.7.
Noin vähän ajettu 9-3 on hyvin turvallinen valinta, siinähän on 8 vuoden takuu moottorilla (kunhan huollot on tehty asiallisesti), joten eipä näistä jutuista pahemmin kannata hermoilla... Kavereille voi sanoa, että saabismi ei voi olla sairaus, koska KELA ei korvaa lääkkeitä (varaosia). Huollot eivät taatusti ole sen kalliimpia kuin muissakaan vastaavissa autoissa, jos vähän viitsii nähdä vaivaa, niin merkkihuoltoa halvempia paikkoja löytyy kyllä.
Eski
Noin vähän ajettu 9-3 on hyvin turvallinen valinta, siinähän on 8 vuoden takuu moottorilla (kunhan huollot on tehty asiallisesti), joten eipä näistä jutuista pahemmin kannata hermoilla... Kavereille voi sanoa, että saabismi ei voi olla sairaus, koska KELA ei korvaa lääkkeitä (varaosia). Huollot eivät taatusti ole sen kalliimpia kuin muissakaan vastaavissa autoissa, jos vähän viitsii nähdä vaivaa, niin merkkihuoltoa halvempia paikkoja löytyy kyllä.
Eski
Välkommen täältäkin. Tuota yläpuolista kommenttia voisi korjata muotoon9000CS... kirjoitti:Mukavaa luettavaa
Tervetuloa mukaan ja uskon kovasti, että sellaista vikaa tai ongelmaa ei tosiaan Saabiin saa, jota tämän foorumin muutamat "gurut" eivät osaa ratkaista
Siis kun seuraa esim. Fiat Unon kaasutinongelmia, särkyneen olutpullon sirpaleiden reittejä, tietokoneongelmia jne....ja uskon kovasti, että sellaista vikaa tai ongelmaa ei olekaan, jota tämän foorumin muutamat "gurut" eivät osaa ratkaista...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Kiitos, kiitos. Mukavahan tällaiseen ryhmään on tulla, kun vastaanotto on näin lämminhenkinen! Vaikka Eski tuossa jo maanitteli saman tien klubinkin jäseneksi, niin tiedä sitä nyt vielä… Lähinnä sitä pohtii, onko sitä mitään annettavaa itsellä, enemmänkin kun tuntuu olevan täällä saamapuolella? Tosin tuppaan lähtemään kovastikin täysillä niihin juttuihin joihin innostun. Näyttää taas vähän pahalta .
Selvyyden vuoksi tulkoon sanottua, että en ole mitenkään paniikissa näiden tyyppivikojen kanssa. Olen vain tiedostanut ne nyt, ja tietenkin, kertonut appiukolle. Hänellä meinasi mennä leipä väärään kurkkuun… perintöä meinaa pukata, meinaa pukata . Auton huoltokirja on kohdallaan, ja tulee pysymään. Jos sitten on huono tuuri, niin on. Turha noita on etukäteen murehtia. Harmi vain, että uudet mallitakuuehdot koskevat vain uusia autoja (http://www.kuluttajavirasto.fi). Mielenkiintoista tuo todistustaakan siirtyminen takuunmyöntäjälle.
Kokonaisuutena tässä on hyvä muistaa muutama fakta:
- tänne foorumille on rekisteröitynyt lähes 4000 tyyppiä
- tänne saa kuka tahansa kirjoittaa (melkein) mitä tahansa, pohjautuen omiin kokemuksiinsa, taitoihinsa ja uskomuksiinsa
- kuten yleensäkin helpdeskissä; kun omat tiedot loppuvat, kilautetaan kaverille – vain vika ylittää yhteydenottokynnyksen
Eli lukemalla pelkästään näitä vikakysymyksiä ja niiden vastauksia, luultavasti Suomessa ei pitäisi liikkua yhdenkään Saabin. En oikein jaksa uskoa. Tähän kun vielä lisätään juro kansanperimä, mikä käskee piilottamaan onnen, niin turha noita positiivisia asioita on kovin kovasti odottaa.
Vaimoltakin alkoi tulla kommentteja, kun viikonloppuna pyyhin pölyt Saabista . Palttia rallaa joku 8-9 tuntia yhteensä siinä taisi mennä; huuhtelu, liuotinpesu, imurointi ja sisäpesu, Glymin punainen ja kulta; kaikki oviaukot, välipilarit ja vanteet ja listat sekä ikkunat… Moposta ei näkynyt kuin perävalo, komeasti karkasi! Ja konetilaan en vielä edes arvannut koskea. Mutta kyllä tuli puhdas ja kiiltävä ! Jännä juttu, olen puunannut tätä Saabia nyt jo enempi, kuin neljää aiempaa vehjettä yhteensä. Taitaa olla sairaus aluillaan ?
Ja vielä Mimmi. Kävelitkö itse pois tuosta Tonnarista? Aika rajun näköinen raato.
Selvyyden vuoksi tulkoon sanottua, että en ole mitenkään paniikissa näiden tyyppivikojen kanssa. Olen vain tiedostanut ne nyt, ja tietenkin, kertonut appiukolle. Hänellä meinasi mennä leipä väärään kurkkuun… perintöä meinaa pukata, meinaa pukata . Auton huoltokirja on kohdallaan, ja tulee pysymään. Jos sitten on huono tuuri, niin on. Turha noita on etukäteen murehtia. Harmi vain, että uudet mallitakuuehdot koskevat vain uusia autoja (http://www.kuluttajavirasto.fi). Mielenkiintoista tuo todistustaakan siirtyminen takuunmyöntäjälle.
Kokonaisuutena tässä on hyvä muistaa muutama fakta:
- tänne foorumille on rekisteröitynyt lähes 4000 tyyppiä
- tänne saa kuka tahansa kirjoittaa (melkein) mitä tahansa, pohjautuen omiin kokemuksiinsa, taitoihinsa ja uskomuksiinsa
- kuten yleensäkin helpdeskissä; kun omat tiedot loppuvat, kilautetaan kaverille – vain vika ylittää yhteydenottokynnyksen
Eli lukemalla pelkästään näitä vikakysymyksiä ja niiden vastauksia, luultavasti Suomessa ei pitäisi liikkua yhdenkään Saabin. En oikein jaksa uskoa. Tähän kun vielä lisätään juro kansanperimä, mikä käskee piilottamaan onnen, niin turha noita positiivisia asioita on kovin kovasti odottaa.
Vaimoltakin alkoi tulla kommentteja, kun viikonloppuna pyyhin pölyt Saabista . Palttia rallaa joku 8-9 tuntia yhteensä siinä taisi mennä; huuhtelu, liuotinpesu, imurointi ja sisäpesu, Glymin punainen ja kulta; kaikki oviaukot, välipilarit ja vanteet ja listat sekä ikkunat… Moposta ei näkynyt kuin perävalo, komeasti karkasi! Ja konetilaan en vielä edes arvannut koskea. Mutta kyllä tuli puhdas ja kiiltävä ! Jännä juttu, olen puunannut tätä Saabia nyt jo enempi, kuin neljää aiempaa vehjettä yhteensä. Taitaa olla sairaus aluillaan ?
Ja vielä Mimmi. Kävelitkö itse pois tuosta Tonnarista? Aika rajun näköinen raato.
9-3 NG 2.0t -> 9-3 SC 1.8t -> S60 2.4D
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Tervetuloa vaan porukkaan. Klubin jäsenyydestä saa kivana lisänä esim. tuon klubilehden, joka on erittäin tasokas julkaisu, niin sisällöltään, kuin ulkoasultaankin. Lisäksi saat melkoisen hyvän verkoston avun saantiin ja toki tietoa asioista. Klubikaupassa myydään kaikkea kivaa jäsenille jne On vieläpä moninverroin hauskempaa tavata saabisteja esim. klubin tapaamisessa tai paikallisessa renkaanpotkijaisessa, kuin jutella täällä vain murto-osan kanssa virtuaalisesti.
Nyt olen touhuillut 99:n kimpussa, mutta ei se emäntä vielä ole alkanut kuittailemaan pahasti. Vähän on kuulunut soraääniä, mutta jahka saan 99:n tikkiinsä, niin pistän emännän ajamaan, josko se siitä heltyisi.
Joo, kyllä munkin emäntä marmattaa, kun olen pitänyt tota 900i -88 kulkupeliäni niin hienossa kunnossa. Tossa joku aika sitten tuttavapiirissä on kuulunut auto-ongelmista ja silloin emännällä rupesi raksuttamaan, että hetkinen. Meidän autolla ei olla jääty kertaakaan tienvarteen. Sehän alkoi arvostamaan tuota mun touhuilua.3600 kirjoitti: Vaimoltakin alkoi tulla kommentteja, kun viikonloppuna pyyhin pölyt Saabista . Palttia rallaa joku 8-9 tuntia yhteensä siinä taisi mennä; huuhtelu, liuotinpesu, imurointi ja sisäpesu, Glymin punainen ja kulta; kaikki oviaukot, välipilarit ja vanteet ja listat sekä ikkunat… Moposta ei näkynyt kuin perävalo, komeasti karkasi! Ja konetilaan en vielä edes arvannut koskea. Mutta kyllä tuli puhdas ja kiiltävä ! Jännä juttu, olen puunannut tätä Saabia nyt jo enempi, kuin neljää aiempaa vehjettä yhteensä. Taitaa olla sairaus aluillaan ?
Nyt olen touhuillut 99:n kimpussa, mutta ei se emäntä vielä ole alkanut kuittailemaan pahasti. Vähän on kuulunut soraääniä, mutta jahka saan 99:n tikkiinsä, niin pistän emännän ajamaan, josko se siitä heltyisi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01