DIN teho mitataan 20 asteen lämpötilassa 1013 mbar ilmanpaineessa. ECE ja ISO 20 astetta ja 1000 mbar. SAE 30,4 C, 982 mbar
DIN mittaus on tiukin: "moottorin tehoa mitattaessa tulee seuraavien apulaitteiden saada käyttövoimansa ko. moottorista: tuulettaja, vesipumppu tai jäähdytysilman puhallin (ilmajäähdytetyt moottorit), polttonesteen siirtopumppu, ruiskutuspumppu ja kuormittamaton latausgeneraattori".
ECE ja ISO nettoteho mitataan samoin.
SAE bruttoteho mitataan ilman em. apulaitteita, jolloin teholukema on sellaiset 10 - 30% suurempi (ja jota markkinamiehet mielellään esittelevät)
Lisäksi tuumajärjestelmän hevosvoima on mittayksikköeroista johtuen n. 98,6% metrijärjestelmän hevosista. Kilowatin määritelmä on sama Atlantin kummallakin puolella mutta kun ne kilowatit eivät kelpaa mainostajille. Niitä on aina liian vähän. (Myös meille loppukäyttäjille

)
Karkeasti ottaen 60-luvun huimat jenkkitehot saa vertailukelpoisiksi nykyisten eurooppalaisten kanssa kertomalla ne 0,7:llä.
Esim. 175 hv 900T16 olisi 60-luvun jenkkilässä myyty 250 hv:n tehoisena.
