Tää ei tee hyvää maineelle

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Tää ei tee hyvää maineelle

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

http://www.nyteknik.se/pub/ipsart.asp?art_id=23343

Päästin ekaksi mutta listan alapäässä :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Ei totisesti tee....
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Taitaa jäljet johtaa sylttytehtaalle, eli sytkäkasettitehtaalle :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Alkaakohan ne jo ihmettelemään tehtaalla mikä mahdollisesti voisi olla vialla :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

No huhhuh :o
Ei hyvä ei :roll:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Taitaa jäljet johtaa sylttytehtaalle, eli sytkäkasettitehtaalle
Alkaakohan ne jo ihmettelemään tehtaalla mikä mahdollisesti voisi olla vialla
No mitäs vikaa tuossa kasetin laadussa nyt on? Tutkimuksessa mukana siis 3-5 vuotiaat autot, eli ihan hyvinhän tuo DI on kestänyt nykyelektroniikan vaatimukset, eli takuuajan (ilmeisesti 2 vuotta) :) Sillehän nyt ei voi mitään, jos pamahtaa takuuajan jälkeen...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Linkissä oli hyvä Saabin tiedottajan kommentti "nyt kyllä huijaat"
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Alkaakohan ne jo ihmettelemään tehtaalla mikä mahdollisesti voisi olla vialla :lol:
Siis sytkäkasettitehtaalla? Tuskinpa. Suoltavat ulos vain samaa paskaa, vaikka laatu olisi ties mitä. Ja tuollaisen toimittajan on helppo luottaa siihen, että tilaaja ei ihan helposti pura toimitussopimusta, koska:

A) he eivät mistään löydä ihan heti toista valmistajaa samalle tuotteelle, ja

B) jos he purkavat sopimuksen ennen sopimuksen voimassaoloajan loppua, tästä voi seurata vahingonkorvausvaade tilaajalle.

Eli ei hyvä. Onneksi uusissa 9³:ssa ei ole vielä ilmennyt vastaavanlaisia sytkä(kasetti)ongelmia kuin Trionic 5/7 -Saabeissa. Ja toivotaan, että ei ilmenekään. Toinen asia on sitten kokonaan se, että paljonko nuo alumiinilohkoiset moottorit kestävät kulutusta... :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

No, revitellään nyt sitten vaihteeksi näinkin päin :wink: :

Ei muuten koske SportSedaneita - nehän on Opelin tekniikkaa ja huomatkaa Opelin huomattavan hyvä sijoitus listalla.

Ja kun otetaan huomioon noissa luvuissa rasitteena olevien vanhojen Opeleiden vikaherkkyys, niin todennäköisesti uudet Opelit ja näin ollen myös SportSedanit ovat aivan listan kärkipäässä.

Eikös ollut looginen johtopäätös?
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Tuli mieleen, että on se kumma, jos ei kasetin vaihtoa ole laitettu määräaikaishuoltoihin (esim. 150 tkm). Kuitenkaan ei loppupeleissä hirveän kallis osa ole ja on helppo vaihtaa, joten työ ei tulisi maksamaan juurikaan lisää.

Vai pitäiskö se varmuuden vuoksi vaihtaa joka huollossa? :wink:
9-5 2,3t -03
#2514
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

"Ei muuten koske SportSedaneita - nehän on Opelin tekniikkaa"

GM Euroopan johtajan mukaan Saab kieltäytyi jakamasta osia ja kehitti systeemit ja osat varsin pitkälti itse. Ironisesti tästä syystä Opel vectra oli huikeasti luotettavampi vempele kuin SS valmistuessaan ja varmaan vieläkin sähköelektroniikan osalta luotettavampi.
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Onhan noissa sytkäkassuissa 3 vuoden takuu, eli sen aikaa ne kestää. Vielä siis kaksi vuotta itsellä huoletonta ajoa siltä osin :lol:
Saab 9³
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

TuuSaR kirjoitti:"Ei muuten koske SportSedaneita - nehän on Opelin tekniikkaa"

GM Euroopan johtajan mukaan Saab kieltäytyi jakamasta osia ja kehitti systeemit ja osat varsin pitkälti itse. Ironisesti tästä syystä Opel vectra oli huikeasti luotettavampi vempele kuin SS valmistuessaan ja varmaan vieläkin sähköelektroniikan osalta luotettavampi.
Käsittääkseni Vectra C:n turbomallin ja SportSedanin
E/L-mallien moottori ja moottorin elektroniikka on identtinen. E-mallin softaa ei tosin löydy Vectrasta - vain L-malli.

Muutoin autoissa onkin sitten eroa aika tavalla - se, että SportSedanissani takaoven lukko ei toiminut ennen vaihtoa märän kelin jälkeen pakkasella - ei kyllä jätä autoani tienposkeen ja ei myöskään näy noissa puheena olleissa tilastoissa.
Vastaa Viestiin