Yleensä voi ajaessa pitää nyrkkisääntönä, että jos lämpöviisari nousee ja tuulettimesta ei tule lämmintä niin silloin on vesi kaikonnut moottorista. Yleensä syynä on haljennut letku tai rikkoontunut vesipumppu.
Jos taas ekoilla pakkasilla käy samat, niin voi olla että vesi on jäätynyt, ylävesiletkusta puristelemalla selviää, onko siellä hyhmää. Jos kone on kerinnyt lämmitä, niin voi olla, että jos sammuttaa koneen ja odottelee vähän (tai jos pääsee puikkaamaan lämpimään talliin), niin vedet sulaa letkuissa ja matka jatkuu kohti oikeaa pakkasnestettä.
EDIT:
Lisätään tähän vielä sen verran, että kun laitat ne uudet liemet sisälle, niin jäähdytysjärjestelmä on hyvä ilmata, että siihen ei jää ilmataskua yläreunaan ja näin veden kierto ei häiriinny. Tulee varmemmin lämmintä ilmaa myös kabiiniin asti ja vesi kiertää syylärin kautta.
Jäähdytysjärjestelmän ilmaus:
Kaada ensin paisuntasäiliön ylämerkille asti ja laita moottori käymään. Löysää sitten venakopan etupäässä olevan termarin kopan yläreunasta löytyvää ilmausnippaa reilusti. Pidä huolta, että paisuntasäiliössä on vettä koko operaation ajan. Aluksi ilmausnipasta alkaa tulemaan ilmaa ja vettä sekaisin pieninä pyrskähdyksinä. Pidä se auki niin kauan kun nipasta alkaa tulemaan solkenaan pelkkää vettä. Nippa ja paisuntasäiliön korkki kiinni ja kovaa ajoa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11