Lähtikö auto käyntiin tänä aamuna?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

Lähtikö auto käyntiin tänä aamuna?

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

Eli itse lämmitystolpan puutteen vuoksi jouduin aamulla starttaamaan -26 asteen pakkasella ilman lämmitystä ja rapsahti käyntiin n. 2sek starttaamisen jälkeen.. Ihme juttu kun luulin että saapit starttais huonosti kovilla pakkasilla.. auto siis og 900i. saappa nähä huomenna ku luvattu -29...
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Lähti käyntiin , tosin tunnin lämmitys, mut kylmää vettä ei tullut taloon , ennen kuin 11tuntia sulatusta.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

-15 näytti mittari.
Tonnari oli seissyt toista vuorokautta.
Lähti käyntiin kuin palmun alta.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Isäni 900i lähti hyvin käyntiin kello viiden aikaan amuulla ja puol matkassa töihin keitti aika kivasti 8O

No tul takas kotia vähä ajan päästä ja auton alle ol muodostunu lammikko :!:

ei hirveest kuitenkaa kiinnostanu alkaa tutkia sitä -20 asteen pakkasessa!
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Lähtihän se, nihkeää oli kyllä vaihteiden ja ohjauksen kera alussa. Kyllähän tuo tolppa kuitenkin hyvää tekis...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

Tätä autoa en ole ennen ehtinyt kunnon pakkasilla starttaamaan, mutta lähti ilman lämmitystä kuin kesällä, huonosta starttimoottorista huolimatta :) Huomenna lähtee vielä paremmin, koska saan auton aamulla lämmitykseen.
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

OT: Autoa en edes yrittänyt, mutta fillari lähti ja lämmöt nousi tuossa viiden kilometrin työmatkan aikana. Tuo tuuli vaan on Venäjältä.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Tonttu käynnistyi siististi ensimmäisellä yrityksellä, pakkasta tosin oli vain n. -14 astetta. Auto kyllä sammui, kun laitoin D:n silmään ja nostin jarrun. Toisella yrityksellä ei ongelmia.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jos jostain voi olla varma niin kaikki og-satkut lähtee käyntiin.
Nehän on talviautojen ykkösiä.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Roikan jatkeena kun tonnaria pitää niin hyvin lähtee tulille, ilman en edes kokeile, ei kannata rasittaa moottoria suotta.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Doomrider kirjoitti:Isäni 900i lähti hyvin käyntiin kello viiden aikaan amuulla ja puol matkassa töihin keitti aika kivasti 8O

No tul takas kotia vähä ajan päästä ja auton alle ol muodostunu lammikko :!:

ei hirveest kuitenkaa kiinnostanu alkaa tutkia sitä -20 asteen pakkasessa!
Veikkaisinpa että on syylärinesteet ollut "kuraa" ja systeemiin jäätynyt johonkin tukos. Kun vesi ei kierrä, rupesi keittämään.

Ennen muinoin Hiivatti 131 Mirafiorilla tapahtunutta: Nesteet oli päässy lohkoa myöten jäätymään. Laajentuessaan oli pullauttanut lohkolämppärin vastuksen irti, ja kun alkoi liemet sulaa, tuli ne melkoisella vauhdilla ulos 8O

Tonttu 1,5h narun jatkeena aamulla, pakkasta -22 ja hyvin läks. Eilen duunipaikan pihalla 9,5h seisseenä -19 pakkasta ilman piuhaa ja vielä läks(ei ole tolppaa). Hiukan kyllä jo normaalia laiskemmin pyöritti, käyntiin kyllä läks ekalla muuten ihan normaalisti.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Satku lähti kuin palmun alta, vaihteiston jäykkyyskin oli poissa (MP 75W öljyillä).
Tonnari vaati pitkän startin, mutta lähti muuten hyvin.
Molemmat oli tosin lämppärissä.
Tuo sisätilan lämmitin on muuten paras keksintö sitten pyörän... Kuva
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Lindstrom
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 07:48
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Lindstrom »

Lähtee käyntiin kuin palmun alta. Tosin käytän lohkolämmitintä
aina pakkasilla 2h ennen lähtöä. Samoin sisätilanlämmitin on
käytössä. Kyllä 900:n Saab on talviauto, ei tarvi arvailla että
lähteekö käyntiin vai ei.
Miten muuten nämä uudemmat Saabit (9-3 ja 9-5), onko niissä
talviominaisuudet yhtä hyvät kuin näissä vanhemmissa malleissa?
SAAB 900i 16v -92.
joutilas
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 06:37

Viesti Kirjoittaja joutilas »

Lähti ruiskusatku käyntiin kolmannella pyöräytyksellä, pakkasta -24. Käyttäisin lohkolämmitintä, jos sellainen olisi... Vaihteiden kanssa tosin saa olla aika rauhallinen alkuun.
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

-19,5 ja tonnari laakista käyntiin (ilman tolppaa). Startti ymmärrettävästi kuulosti ehkä jo vähän normaalia laiskemmalta.
#1970
Vastaa Viestiin