Opel Corsa 1,3s omaturbo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Opel Corsa 1,3s omaturbo

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva

Kuva

Tollasen ostin kun halvalla sain :roll:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=833174

Hauska lelu varmasti, Firgesin pojat tais repiä vastaavasta parhaimmillaan 600 heppaa :D
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Ei kyllä ihan tollasesta, mutta kai tosta sen 180hp saa jotenkin, liikkuu ton kokonen telkänpönttö jo aika liukkaasti jo sellasillakin tehoilla. Ei taida tollakaan kyllä uskaltaa täysiä ajaa. Yöllä haettiin kotiin toi. 400€ maksoin siitä.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

En lähe tollasta edes koittamaan.. Kun sais sen nyt ekaksi edes toimimaan kunnolla.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva
Huomatkaa POWERFILTER 8)

Ja sellanen jänskä juttu tossa on että siellä on öljyn kierto turbolle otettu öljypohjasta -> orggis bensapumpulle -> turboon -> takaisin öljypohjaan, eli toi vakio kalvopumppu pumppaa turbolle öljyä :roll:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

moonlight-tuning kirjoitti: Ja sellanen jänskä juttu tossa on että siellä on öljyn kierto turbolle otettu öljypohjasta -> orggis bensapumpulle -> turboon -> takaisin öljypohjaan, eli toi vakio kalvopumppu pumppaa turbolle öljyä :roll:
Höhö, missäs on turbolle menevän öljylle suodatus? :roll:

Tuo on taas noita että rakenteluintoa on ollut mutta tajuntaa ei ja sen seuravauksena tehty aito oikea Rane[tm] :D.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Eipä ole ei, mutta kun ainakaan paineanturilta ei voi ryöstää kun sitten se hukkaa koneesta oljynpaineet.. sinällään kyllä ihan toimiva systeemi kai kun toi turbo on ainakin kohtuu hyvässä kunnossa..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Joo eli kaasari on Dellortto dhla muistaakseni. Puristukset on kuulemma laskettu jo, mäntien sorvauksella, minkä puolesta puhuu sekin että eilen kun tota testailtiin niin ahdot 0,7-1,5 bar. Muuten kyllä aika pommi, ei uskallettu ajaa sillä kun 140km/h,
Ongelmia:

Alipaineletku on otettu kaasuläpän ja ahtimen välistä = ei jarrutehostinta.

Kolmosella loppuu bensa, ryytyy, toimii taas kun antaa hetken käydä tyhjäkäyntiä.

Herkkä bensanpaineille, sulkuventtiili ei jaksa pitää kovemmilla paineilla.

Sähköflekti puuttuu.

Mutta ei tosiaan ehditty sitä paljoa ihmettelemään, mutta kyllä siinä paukkua tuntu olevan ne parikertaa kun sattu toimimaan kunnolla.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

moonlight-tuning kirjoitti:Eipä ole ei, mutta kun ainakaan paineanturilta ei voi ryöstää kun sitten se hukkaa koneesta oljynpaineet.. sinällään kyllä ihan toimiva systeemi kai kun toi turbo on ainakin kohtuu hyvässä kunnossa..
täh...mä ainakin ryöstin mun Nissan Sunnyssä öljyt suoraan paineanturilta...hyvin riitti öljynpaine...ja paluu normisti suoraan öljypohjaan...sit tost puutumisest sen verta et mä kun tuuppasin vakio kalvopumpulla bensaa niin se riitti just ykkösellä ja kakkosella ja sit kolmosella vaa boooas...lievän lypsäämisen jälkeen sit taas heräs...yleismallisella nakuttavalla/sähköisellä pumpulla pääs jo vähän pidemmälle mut sekään ei antanut painetta kun 0,35 bar mikä oli aivan liian vähän...paras toimivuus oli 325 bemarin ruiskupumpulla ja kaasariturbon bensanpaineensäätimellä...b-paineista ei mitään muuta tietoa kun et sitku alko kaasari tulvii ni vähän ruuvia takas... :lol: ...ahtoja oli 0,7bar....sunny muuten kesti 13000km aivan sairasta rääkkiä, sisuskaluille ei tehty mitään missän vaiheessa ahdin vaan kiinni ja kovaa ajoo ja huonoo huoltoo...ja kone oli ennen turbotusta ajettu 413000km :lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Siellä on opeleissa kuulemma oma lähtö tollaselle , kunhan vaan ehdin vaihtaan ton öllysysteemin, ja kokemuksesta tiedän että hukkaa öljynpaineen jos ryöstää tuolta anturilta. Tossa pitäis männät olla sorvattu. Kaikenkaikkiaan olen ajanut sillä nyt noin 50km että en kyllä uskalla sanoa juuta enkä jaata että kestääkö. Boschin sähköpumppuhan tossa on. Miten onko kaasariturbon paineensäätimesasä paljon eroa ruiskun vastaavaan ?
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

ja jos ylhäällä rötää niin voisko olla ettei sytkä riittäis...???

noi on kyl oikeesti kivoileluja jos on vaa aikaa ja rahaa panostaa...

kaikki pikku kinnerit jotka ei näytä miltään on just niit petollisimpia tuol liikentees... :lol: :lol: :lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

like_a_glove kirjoitti:ja jos ylhäällä rötää niin voisko olla ettei sytkä riittäis...???
Sytkä riittää kyllä.
Eli just soitin paikalliseen kaasarifirmaan: Liian pieni neulaventtiili, Varmoja vikoja: paineensäädin on liian jyty (ruiskun) eli paineet hakusessa.. Eli ruiskun säädin ei pysty laskemaan paineita niin alas kun kaasari vaatisi. Lisäksi paineen nousu ahdoilla erilainen kaasari säätimessä ja ruiskusäätimessä, ja nythän puhutaaan noista kolmekalvosista turbomalleista.
Meinasin kokeilla tavallisella sähköpumpulla ilman säädintä ja koitan laskea ahdot 0.5 korville. Ja kaasarin kannessa kuulemma tyyppivikana että koho murtuu irti, ja irtihän tuo näyttää olevan mullakin.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vastaa Viestiin