Ydintäytehitsauksella tee-se-itse -paikkausta?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
petteri75
"Hölösuu"

Ydintäytehitsauksella tee-se-itse -paikkausta?

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Pitäisi paikkailla ruostereikiä korissa, lähinnä ne OG900:en ovien alaosat. Ammattilaistyö alkaa maksamaan liikaa, joten mieleen tuli jälleen kerran alkaa harjoittelu valovirtavekottimella, mallia Biltema. On täysin selvää, että täysin kokemattomana hitsausjäljestä tulee heikkoa, saatikka sitten työkalulla, joka ei ole Kemppi, voimavirtavekotin, 1-4k€ maksava jne. Mutta jos ei halua alkaa taiteilemaan massalla ja jotain noille rei'ille on tehtävä, niin vaihtoehdot alkavat olemaan hiukan vähissä. Jostain on alettava:

- Voimavirtaa ei tipu mistään, joten valovirta on ainoa mahdollisuus. Onko Bilteman 299€ MIG-koneelle päteviä vaihtoehtoja? Motonet? Gern?

- Ydinlangalla ei myöskään varmasti saa hyvää jälkeä, mutta muuta työtilaa kuin piha ei löydy. Millaisen sulakkeen takaa voi alkaa ottamaan sähköä, vai pamahtaako esim. 10A heti kun tuollaisella alkaa työstämään?

Ja jos jollain on tuollainen ydinlankakäyttöinen halpa valovirtavekotin ylimääräisenä, hitsaustarvikkeista puhumattakaan, voi toki ottaa yhteyttä :D
V.J.S
"Hölösuu"

Re: Ydintäytehitsauksella tee-se-itse -paikkausta?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Suosittelen. Maksaa itsensä takaisin about kahden käyttökerran jälkeen. Jälkihän noissa on rumaa, mutta ihan omiaan nimenomaan tuossa 1mm:n ainevahvuuksissa liikuttaessa, kun tarkoitus on vaan ehostaa eikä hitsasta koko autoa uusiksi...Ja hiomalaikalla vaan sauma siloseks, niin ihan hyvä siittä tulee.

Itselläni n. 200€ kustantanut Bauhaussin Hercules MIG (suojakaasulla). Eli hommasin juurikin sen takia, kun ei huvittanut muille maksaa hutiloidusta työstä. Ensimmäinen tekemäni paikkaus on läpäissyt katsastusmiehen syynin jo kolme kertaa, eikä ole tarvinnut sitä sittemmin ehostella. Maltoin ehkä 5 minuuttia "harjoitella" irtopelleillä ja sitten rohkeesti vaan käyttöauton kimppuun :) Tuota ennen olin viimeksi hitsannut ala-asteen käsityötunneilla kaasuvehkeillä. Tekemällä oppii.

EDIT:
Itsekin hitsannut vain ja ainoastaan pihamaalla, sulakkeena 16A.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Suosittelisin tuota Bauhasin konetta, minkä VJS ehtikin jo mainitsemaan... sillä voi kuitenkin halutessaan räkiä saumaa myös suojakaasulla (kaikki vermeet suojakaasulle on mukana paketissa), muuten se on varmaan aivan sama vehje kuin muutkin parinsadan euron laitteet. Viiden vuoden takuukin on yksi peruste valita Baukkarin kone (vaikka takuuvaihdot eivät olekaan kuulemma ilmaisia, kuten kaikki täällä jo hyvin tietävät).

Mulla Hercules on pelannut ihan riittävän hyvin 3-4 v... en saa juuri kummempaa jälkeä työpaikan verstaan 100-kertaa kalliimmalla vehkeellä, jossa on säätöjä enemmän kuin U.S.S. Enterprisessa ja toisaalta osaava hitsari vetelee Herculeksella aivan nättiä saumaa. Voi olla että paloaikasuhde ei ole ihan huippuhyvä, kolvi on hanurista jne, mutta eipä noihin ruosteisiin romuihin paremmallakaan koneella vedellä monen senti palkoja kerrallaan ja pukeilla olevan auton alla työskentely rälläkän ja hitsin kanssa on jo itsessään niin syvältä että sitä ei paremmat kolvit pelasta...
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mielestäni ei kannata lähteä jotain vanhaa rotiskoa hitsaamaan (etenkään hankkimaan jotain pilipaliluokan ydintäytekonetta, ja alkaa hitsaamaan huonoa saumaa ulkona), koska tuota hitsattavaa riittää vuositolkulle eteenpäin (no ihan varmaan mätää tulee esiin kaikkialta, jos jopa ovetkin on lahot, ja niillä kulmilla käy sentän kunnon tuuletus), ja homma on ihan liian isotöistä vaivaan nähden (auton arvo muutamia satasia, ja loputtomia hitsauksia vuosiksi eteenpäin + että ydintäytelanka maksaa kamalasti + että jossei koko autoa pengasta ruosteiden puolesta "paljaaksi", niin niitä mätiä hitsaa sitten vielä vuonna 2018).

Ot:t karsittu, pointtina yritti olla se, että hitsaukset varmaankin kannattaa tehdä mahdollisimman hyvin, ja perusteellisesti, ettei tarvitse olla koko ajan hitsaamassa (itse niin jurppintunut hitsaushommin kuin olla ja voi).
Viime talvi menikin mukavasti 99:iä hitsatessa, nyt olisi kovakorinen auto, jonka rahallinen arvo pieni, kuten myös käyttöarvokin :D
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Elo 05, 2008 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jussi
"Hölösuu"

ng900aero kirjoitti: Mieluummin suosittelisin jonkin about 2000-vuosimallisen (mielellään uudemman) 100% sinkityn auton hankkimista, kuten esim. nuo ranskalaiset, jotka on ihan järkyttävän vahvoja ja viattomia (kuten esim. XSARA 1.9tD, jossa ei mitään idiottimaista elektroniikkaa liikaa, tosin omaani en enää myy ;)).
Tähän kun lisätään vielä se että esimerkiksi mainittu Xsara on OG900:een verrattuna:

1. Pirusti parempi talviauto
2. Pirusti parempi kesäauto
3. Yhtä tilava
4. Huomattavasti mukavampi kaupungissa
5. Huomattavasti mukavampi tienpäällä
6. Jumalattomasti luotettavampi
7. Järjettömästi turvallisempi
8. Sikamaisesti halvempi ajaa ja ylläpitää

... ja ennenkaikkea Xsaran omistamista ei tarvitse selitellä saati hävetä muualla kuin yhdellä ainoalla internetin keskustelupalstalla :)

Edellä oli aika monta järkisyytä, mutta autovalinnalla ei mitään tekemistä järjen kanssa vaan siinä mennään puhtaasti tunteella, joten vanha ruosteinen OG900 voi myös olla ihan oikea autovalinta.
-Jussi-
Ex Saab 900, 9000, 9-5
aero
-

Viesti Kirjoittaja aero »

Jussi kirjoitti:Tähän kun lisätään vielä se että esimerkiksi mainittu Xsara on OG900:een verrattuna:
En nyt tiedä, pitikö tämän olla sarkasmia vai tosissaan, mutta kommentoidaanpa. Kevyt kokemuspohja tukeutuu '00 Xsara 2.0HDi:hin
Jussi kirjoitti: 1. Pirusti parempi talviauto
2. Pirusti parempi kesäauto
Xsara menee yllättävän nätisti talvella. Kesällä vaivaa automaatti-ilmastoinnin vajaa-aivoisuus, mutta OG:henhan moista ei ole edes saanut.
Jussi kirjoitti: 3. Yhtä tilava
Tämä nyt on aivan täyttä paskaa. Kyllähän Xsaraan kaksi henkeä mahtuu - taaksekin joku, joka on turvaistuiniän ja 15 ikävuoden väliltä. Takajalkatiloja kun käytännössä ei ole. Peräkontista puhumattakaan - tai sopiihan sinnekin suomalaisen miehen vakiomallinen viikonloppuevästys, eli pari kaljakoria.
jussi kirjoitti: 4. Huomattavasti mukavampi kaupungissa
5. Huomattavasti mukavampi tienpäällä
Mukavuus on toki suhteellinen käsite. Ranskalaiseksi Xsara on yllättävän mukava kuskille, mutta en suoraan tunkisi OG:n edelle. Niin kaupunkiin kuin maantiellekin ottaisin mieluummin OG:n - mieluiten toki T16 tehostetulla ohjauksella (T16 maantielle, tehostus kaupunkiin).
Jussi kirjoitti: 6. Jumalattomasti luotettavampi
Joo. Ihan uus Xsara ei ole jättänyt tielle sitä kertaa, minkä yli 490tkm ajettu OG. Jumalattomuudesta en puhuisi, mutta yleisesti ottaen tuuripeli tuppaa olemaan uudempien puolella.
Jussi kirjoitti: 7. Järjettömästi turvallisempi
Tätä en onneksi ole kummastakaan päässyt kokeilemaan.
Jussi kirjoitti: 8. Sikamaisesti halvempi ajaa ja ylläpitää
Ensimmäistä kyllä, jälkimmäistä ei. Sekä omistaminen että ylläpito - jos tahtoo että takuu säilyy - on Xsarassa selkeästi OG:ta kalliimpaa. Jos takuu on jo ummessa ja ruuvaa Xsaraankin kaiken itse, päästäneen samoihin lukemiin.
Jussi kirjoitti: ... ja ennenkaikkea Xsaran omistamista ei tarvitse selitellä saati hävetä muualla kuin yhdellä ainoalla internetin keskustelupalstalla :)
...ja parkkipaikalla, kun yrittää sittenkin tunkea siihen "tilavaan" pikkuautoon (se nyt on pieni malli, sellaiseksi suunniteltu ja tehty, ei siinä mitään) enemmän tavaraa kuin sinne mahtuukaan.
Jussi kirjoitti: Edellä oli aika monta järkisyytä, mutta autovalinnalla ei mitään tekemistä järjen kanssa vaan siinä mennään puhtaasti tunteella, joten vanha ruosteinen OG900 voi myös olla ihan oikea autovalinta.
Osa valideja, osa ei. Järkisyillä kuskista ja omistajasta riippuen OG on helppoakin saada voittamaan Xsara (jos nyt tarvii vaikka kolmen aikuisen matkustamiseen autoa). Kaikki riippuu puhtaasti tilanteesta, eikä toisen ihmisen puolesta parasta vaihtoehtoa pysty kovinkaan usein sanomaan - etenkään lonkalta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
aero
-

aero kirjoitti:Kevyt kokemuspohja tukeutuu '00 Xsara 2.0HDi:hin
Ja tuossa koneessahan on kuulemma tyyppivikana kaksoismassapyörän (en muista oliko vauhtipyörä vai joku hihnapyörä) repeäminen, joka kannattaa tarkistaa tutkiessa ennen mahdollista ostopäätöstä. Tekniikkana HDi hakkaa ajomukavuudeltaan ja käytökseltään mm. VAGin pumpparidieselit mennen tullen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Jussi
"Hölösuu"

aero kirjoitti:Osa valideja, osa ei. Järkisyillä kuskista ja omistajasta riippuen OG on helppoakin saada voittamaan Xsara (jos nyt tarvii vaikka kolmen aikuisen matkustamiseen autoa).
Kunhan hämmennän että saan keskustelua aikaiseksi :)

... mutta olen silti kyllä ihan rehellisesti sitä mieltä että OG900:sta on käyttöautona ajanut aika ohitse jo vuosia sitten, vaikka olisi turbo, 16v ja tehostin... aikanaan 80-luvulla se oli kelpo peli, mutta nykyään se on lähinnä nostalginen aikakone ja harrastuskohde.

...ja OG900:n tiloista vielä sen verran että on se varmaan Xsaraa isompi, mutta onhan se silti ahdas kuin puonsilmä verrattuna saman mittaisiin hieman uudempiin kulkineisiin. Eniten OG900:ssa ahdistaa kapeus... ilmeisesti muotoilija yrittänyt jatkaa 96:n viitoittamaa peräpuikkoperinnettä :)
-Jussi-
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Jussi
"Hölösuu"

Niin joo ja se on hihnapyörä joka PSA:n koneista pettää.

EDIT: ... ja on sen verran perinteinen kaikkien mallien vika että pettää varmaan nykyään bemareista, fordeista ja range/land rovereistakin kun ovat menneet hankkimaan koneita PSA:lta tai tehneet yhteistyötä PSA:n kanssa :)
-Jussi-
Ex Saab 900, 9000, 9-5
aero
-

aero kirjoitti:Osa valideja, osa ei. Järkisyillä kuskista ja omistajasta riippuen OG on helppoakin saada voittamaan Xsara (jos nyt tarvii vaikka kolmen aikuisen matkustamiseen autoa).
Jatketaan sen verran, että 2.0HDi tuli siis 1.9TDi:n tilalle vuosimalliin '00. 1.9TDi:n ruiskutekniikasta ja käytöksestä mulla ei ole tietoa (paitsi äänestä - se on karkeampi kuin HDi). Veikkaisin TDi:n olevan pumppari tai jakajapumppukone, HDi on siis commonrail. Ja HDi:n käytös on siis etenkin ikäisekseen dieseliksi nättiä - ei tokikaan pärjää esikammiolle (mikä hitto siinä on, että iciwanhat esikammiokoneet tuppaa kunnossa ollessaan vetämään niin pirun nätisti alhaalta asti?), mutta moni kone jää taakse (ml. vielä vuonna 2006 A4:n keulalle pudotettu 85kW 1.9TDI).
Jussi kirjoitti: Kunhan hämmennän että saan keskustelua aikaiseksi :)
Ok :).
Jussi kirjoitti: ... mutta olen silti kyllä ihan rehellisesti sitä mieltä että OG900:sta on käyttöautona ajanut aika ohitse jo vuosia sitten, vaikka olisi turbo, 16v ja tehostin... aikanaan 80-luvulla se oli kelpo peli, mutta nykyään se on lähinnä nostalginen aikakone ja harrastuskohde.
Kuten todettu, riippuu käyttäjästä, ajoista ymsjne - on mahdotonta sanoa lonkalta Oikeaa Totuutta, koska sellaista ei ole. Minä siis ottaisin OG:n Xsaraa mieluummin sekä kaupunkiin että maantielle, mutta en miettisi hetkäkään myöskään OG:n ja tonnarin välillä - jälkimmäisen eduksi.

Ja jos oikeasti kaipaisin käyttö-OG:ta, niin voisin vakavasti harkita jopa bulkkivarusteltua i8:ia, joka yksinkertaisuudessaan on melkoisen varmatoiminen vekotin - etenkin hintaisekseen. Vaan kun mieli vetää ahdettujen pariin, niin kyllähän ohitus- jne-tilanteissa imusarjaan ylipaine kuuluu :lol:.

Useimmille voin uskoa, että Xsara äkkiseltään on pääasiassa OG:ta järkevämpi kulkine, mutta sopivassa käytössä (vähän ajoa, itetekevä omistaja) OG:n halpuus (auto itessään on halpa, osia saa, kasko ei kannata jne) tai sopivan porukan käytössä (3 aikuisen kokoista ihmistä ihan oikeasti riittää siihen, että Xsara on ahdas - hieman isompi joku_muu_kulkine voisi taas olla oma vaihtoehtonsa) OG:n ei-maailman-pienimmät sisätilat voivat tehdä yllättäviä käänteitä.
Jussi kirjoitti: ...ja OG900:n tiloista vielä sen verran että on se varmaan Xsaraa isompi, mutta onhan se silti ahdas kuin puonsilmä verrattuna saman mittaisiin hieman uudempiin kulkineisiin. Eniten OG900:ssa ahdistaa kapeus... ilmeisesti muotoilija yrittänyt jatkaa 96:n viitoittamaa peräpuikkoperinnettä :)
Joo, tosiaan Xsaran takapenkillä jouduin itte istumaan poikittain, kun jalat ei mahtuneet etu- ja takapenkin väliin. Mulla on mittaa n.180 cm, enkä tietääkseni ole lihavaksi mainittavissa. OG:n takaluukku on lisäksi käsittämättömän iso, kun sinne vain alkaa sullomaan tavaraa... ja lisää tavaraa.

Lisäksi voisin haukkua Xsaran perän kuskinpaikalta kattottuna. Taaksepäin näkyvyys on nimittäin surkean ja olemattoman välimaastossa. Etenkin kapean kärryn peruuttelu pulleakylkisellä Xsaralla on ärsyttävää, kun kärryä ei näy peileistä eikä takalasista, ennenkö se on oikeasti vinossa. Tämäkään ei varmaan häiritse läheskään kaikkia (ei se muakaan _pahasti_ häirinnyt kuin kerran).
Jussi kirjoitti:Niin joo ja se on hihnapyörä joka PSA:n koneista pettää.
Ok, hyvä etten lähtenyt tarkempaan arpomaan, olisin nimittäin arponut vauhtipyörän (joka taas taisi olla sopivanikäisen Omegan ongelma).
-Agentti Tuplanolla
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noniin, hyvä äijät, päästiin nohevasti ihan asian ytimeen :lol: Keskustelun aloittaja salettiin piilomerkityksellisesti kuitenkin halusi kysyä OG:n ja Shitroään Ksaaran eroavaisuuksista käyttöautona :D
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
petteri75
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

No, eihän minun pitänyt enää yhtäkään satkua ostaa, tämäkin oli yhdeksäs.. :oops: Ensimmäinen T16 vakiolla turbo-alustalla, oikein mukava. Jotenkin ne ruosteet vain tulivat eteen koko laajuudessaan (ovien lisäksi), kun pesin ja puunasin autoa kaksi iltaa putkeen. Auto on onneksi katsastettu, joten alustan sinänsä pitäisi olla OK, mutta juurikin nuo ovet tarvitsisivat sähköliimaa.

Täytyy katsoa. Kunhan saan auton liikkeelle, käytän arvioitavana ja jos se kuullostaa hirveältä, niin sitten vain täyty alkaa harrastamaan hitsausta. Nimenomaan harrastamaan.

Tuosta Bauhausin paketista, tuleeko siinä ydintäytelanka mukana?
- Onko suosituksia hyvästä langasta?
- Onko ovissa ja muualla korissa OG900:ssa minkä paksuista peltiä?
- Hyviä vihjeitä nimenomaan ydintäytelanka-hitsaukseen? Tai autokorihitsaukseen yleensä?
aero
-

V.J.S kirjoitti:Noniin, hyvä äijät, päästiin nohevasti ihan asian ytimeen :lol: Keskustelun aloittaja salettiin piilomerkityksellisesti kuitenkin halusi kysyä OG:n ja Shitroään Ksaaran eroavaisuuksista käyttöautona :D
Varmasti :lol:.
petteri75 kirjoitti:No, eihän minun pitänyt enää yhtäkään satkua ostaa, tämäkin oli yhdeksäs.. :oops:
Niinpä. Never say never...
petteri75 kirjoitti:Ensimmäinen T16 vakiolla turbo-alustalla, oikein mukava.
Jep, tuollaista minä ajattelin, kun vertailin edellä mukavuutta. Vielä jos olisi pitkä akseliväli (272), olisi se vielä mukavampi ;).
petteri75 kirjoitti:Jotenkin ne ruosteet vain tulivat eteen koko laajuudessaan (ovien lisäksi), kun pesin ja puunasin autoa kaksi iltaa putkeen. Auto on onneksi katsastettu, joten alustan sinänsä pitäisi olla OK, mutta juurikin nuo ovet tarvitsisivat sähköliimaa.
Se on ihan jees, että tulevat esille. Meinaan, kun ne on löytynyt, ne voi korjata.

Pitäisi muuten vielä todeta, että jos ettisin halvalla kulkevaa käyttöautoa, niin kohde olisi juurikin mallia tekniikka ja voimansiirto rokkaa, korilla niin väliä. Aina sitä pari hassua lappua liimaa kiinni ennen leimaa, halpakin auto etenee moonta vuotta tuolla keinoin, kun ei tartte maailmankauneinta tehdä. Vaan käyttöautoon ei jaksaisi yli yhdenillan remppoja tehdä, joten koneen pitää kukkua.
petteri75 kirjoitti:Täytyy katsoa. Kunhan saan auton liikkeelle, käytän arvioitavana ja jos se kuullostaa hirveältä, niin sitten vain täyty alkaa harrastamaan hitsausta. Nimenomaan harrastamaan.
Susta en tiiä, mutta mun mielestä se on yllättävän mukavaa. Näin IT-säätäjänä tykkää siitä, kun kokoaika näkee selkeästi miten edistyy (töissä ei yleensä näe).
petteri75 kirjoitti:Tuosta Bauhausin paketista, tuleeko siinä ydintäytelanka mukana?
- Hyviä vihjeitä nimenomaan ydintäytelanka-hitsaukseen? Tai autokorihitsaukseen yleensä?
Bauhausin paketista tiiä (joskin alkaa kuulostaa houkuttelevalta), mutta 1-1,5mm peltiä on tullut OG:hen upotettua ihan ok menestyksellä. Hyväksi vihjeeksi voinen todeta, että tekemällä oppii :D, koputtele eka esille vaikka pyöränkoteloiden ruosteet esille ja läpi ja harjoittele sinne (kannattaa tsekata, onko juuri se kohta pellistä esillä myös auton sisältä - äänieristeet syttyy etenkin edessä helposti palamaan) - ne kun ei näy ulkopuolisten silmään.
-Agentti Tuplanolla
kayak75
Matalapaineturbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kayak75 »

ng900aero kirjoitti: Eikö noita vanhojen Saabien ovia ole romikset täynnä, pianhan maalaa kilikolipullolla oikeantapaiseen sävyyn ne, ja taas mennään niiden puolesta monta vuotta?
Paljon helpompaa on hitsata oven pohjaan pari paikkaa. Jos koko oven vaihtaa, täytyy ensin hankkia ja kuljettaa se uusi ovi, vaihtaa lukko niin että se toimii vanhalla avaimella ja asentaa se paikalleen ja vieläpä säätää niin että se istuu nätisti. Vielä jos se on eri värinen, on edessä melkoinen maskeerausoperaatio ja vanhan maalin mataksi hiominen. Ja kuitenkaan pinnasta ei tule niin tasaista kuin tehdasmaalatussa, ja värikin luultavasti erottuu muun auton jo haalistuneesta sävystä. Se oikea sävy saattaa vieläpä olla paljon kalliimpi kuin tavalliset maalihyllyn perussävyt.
Jussi
"Hölösuu"

petteri75 kirjoitti:Tuosta Bauhausin paketista, tuleeko siinä ydintäytelanka mukana?
Ei ole ydintäytelankaa mukana, eikä mitään muutakaan lankaa.

Suosittelisin kyllä että unohdat sen ydintäytelangan pintapeltien hitsauksessa ja jos mahdollista niin lainaat vaikka co2-pulloa jostain tai sitten ostat co2:sta kertakäyttöpullossa muutaman pullon... ei ole halpaa, mutta halvempaa kuin hankkia oikea pullo jos käyttö on vähäistä, ja toisaalta taas tavallinen lanka on paljon halvempaa kuin ydintäytelanka.

Sitä ydintäytelankaa voi sitten hankkia kaikkiin muihin hommiin kun kaasu on kuitenkin aina loppu kun iskee jokin yllättävä hitsaustarve :)
-Jussi-
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Vastaa Viestiin