F-Astrasta -91

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

F-Astrasta -91

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Takajousi meni poikki. Kuulemma vakiopaikka.

Ajatuksena tuo vaimokkeen kulkine laittaa parkkikpaikalla kuntoon nii tuli ajatus että kun tunkkaa auton ylös ja irrottaa iskarit niin tipahtaako taka-akseli niin alas että jouset saa "poimittua" välistä, näyttää niin luhykäisiltä. Vai tarvinneeko purstinta?

PAH.. piti laittaa yleiseen osioon. Jos mode näkee, laittakeepa -> yleinen
Modelle kiitos.
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1107
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: F-Astrasta -91

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

taitaa olla helpoin tapa että irroitat kummaltakin puolelta iskarit ja takapää kahella tunkilla ylös.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: F-Astrasta -91

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Kyllä, näin on tarkoitus homma tehdä.

Kriittinen tieto on se että kun iskarit on irti molemmilta puolilta, ja peräpää on nostettuna ilmaan niin että akseli roikkuu vapaasti. Niin mahtuuko jouset tulee välistä, vai pitääkö käydä ostamassa Motosta vinka ja ähertää sen kanssa puol päivää... :roll:
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1107
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: F-Astrasta -91

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

ei siihen pitäis mitään puristimia tarvita...
sitten kun on jousi paikoillaan niin laskee autoa alas ja ohjaa iskarit paikoilleen...
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: F-Astrasta -91

Viesti Kirjoittaja Bob »

DIggItaLLr kirjoitti:Takajousi meni poikki. Kuulemma vakiopaikka.

Ajatuksena tuo vaimokkeen kulkine laittaa parkkikpaikalla kuntoon nii tuli ajatus että kun tunkkaa auton ylös ja irrottaa iskarit niin tipahtaako taka-akseli niin alas että jouset saa "poimittua" välistä, näyttää niin luhykäisiltä. Vai tarvinneeko purstinta?

PAH.. piti laittaa yleiseen osioon. Jos mode näkee, laittakeepa -> yleinen
Modelle kiitos.
En tarvinnut puristimia - pari kertaa tuli vaihdettua...
Jusau

Re: F-Astrasta -91

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Astmassa taitaa olla liki samanlainen taka-akselisto kuin perus A-Vectrassa, siinä ainakin on ohje korjausoppaassa, että toinen puoli kerrallaan, koko akselia ei pitäisi pudottaa. Syytä en kyllä tiedä, mutta ohje on moinen.
Aero71
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 20:22

Re: F-Astrasta -91

Viesti Kirjoittaja Aero71 »

Ainakin uudemmassa G Astrassa riittää kun tunkkaa vaan toisen puolen ja iskari irti toisesta päästä,niin jousi melkein putoaa jo itsestään käsiin.
A3 1.8Tfsi quattro -15
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Re: F-Astrasta -91

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Se jää jarruletkujen varaan roikkumaan jos päästät molemmat puolet irti samaan aikaan. Eli sitten tarvitaan kolme tunkkia. Helposti ne sieltä tulee, sellasessa on niin löysä jousi että sitä jo painaa käsilläkin pikkasen kasaan..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vastaa Viestiin