mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kauhee sisäinen vääntö auton ostamisen kanssa. Pitäiskö mennä järjellä ja ostaa karvalakimpi ja oletettavasti vähän varmempi käyttöpeli eli NG-satku? Vai pitäiskö taas kerran mennä fiiliksellä ja (oletettavasti perse edellä puuhun ) ja ostaa tonnari? Puhukaa mut ympäri jompaan kumpaan suuntaan.
Lähinnä vaan hirvittää ne kaikki halvimman pään tonnareista kuullut kauhutarinat ja meikäläisen budjetilla pyörittäisiin väkisinkin juuri siellä.
Lähinnä vaan hirvittää ne kaikki halvimman pään tonnareista kuullut kauhutarinat ja meikäläisen budjetilla pyörittäisiin väkisinkin juuri siellä.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ketuttaa ajella muutaman miljunaan euron vehkeellä jossa ei toimi kylmästöinti.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Keulakorjuuta suurempi perspiina on tuo kuskinovi, joka on kyllä perseilly aika-ajoin mutta nyt se ei avaudu sitten enää ollenkaan sisäpuolelta. Jättekiva!
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Osta vaan se Vesan satku (sitä kuitenkin oot katellu), niin mää haen tonnarin. Voit sitten nauraa kun ilmoitan porsiuksesta aiemmin .vmt kirjoitti:Kauhee sisäinen vääntö auton ostamisen kanssa. Pitäiskö mennä järjellä ja ostaa karvalakimpi ja oletettavasti vähän varmempi käyttöpeli eli NG-satku? Vai pitäiskö taas kerran mennä fiiliksellä ja (oletettavasti perse edellä puuhun ) ja ostaa tonnari? Puhukaa mut ympäri jompaan kumpaan suuntaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
tartu aeron ehdotukseen.vmt kirjoitti:Kauhee sisäinen vääntö auton ostamisen kanssa. Pitäiskö mennä järjellä ja ostaa karvalakimpi ja oletettavasti vähän varmempi käyttöpeli eli NG-satku? Vai pitäiskö taas kerran mennä fiiliksellä ja (oletettavasti perse edellä puuhun ) ja ostaa tonnari? Puhukaa mut ympäri jompaan kumpaan suuntaan.
Lähinnä vaan hirvittää ne kaikki halvimman pään tonnareista kuullut kauhutarinat ja meikäläisen budjetilla pyörittäisiin väkisinkin juuri siellä.
Ollut ng satku ja jokunen tonnarikin. Tonnarissa kuitenkin mukavampi oleskella tien laidassa "huilaamassa" erinäisten ominaisuuksien ilmettyä.
Sen verran paljon km rullannut ng ja tonnarit yhteensä niin tonnarissa ajettavuus ja vakaus vakioalustallakin parempi kuin ng oli paranneltuna.
Itseä miellyttää myös tonnarissa paremmat sisä- ja tavaratilat ja kojelaudan malli.
Konehan sama ng ja 2.0 versiot tonnarissa joten niistäkään ei eroja käsien likaamisessa löydy. Myös samat varaosat kontissa kuitenkin oltava lomamatkoilla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kuinka arvasitkaanaero kirjoitti:Osta vaan se Vesan satku (sitä kuitenkin oot katellu), niin mää haen tonnarin. Voit sitten nauraa kun ilmoitan porsiuksesta aiemmin .
Nimenomaan toi ajettavuus on se kynnyskysymys. Kummastakaan nyt tosin ei henkilökohtaista kokemusta oo mutta ainakaan NG:stä ei ihan hirveän mairittelevasti puhuta, toisin kuin taas tonnarista joka tuntuu saavan aika varauksetonta ylistystä kautta linjan. Se isompi tavaratilakin kelpais ja herkkujahan tonnarissa ois meikälle jo liki tarpeettomankin runsaasti. Tosin laiha lohtuhan se automaattikylmästöinti tai kauko-ohjattu keskari on siinä vaiheessa kun jotain porsii.Kupari kirjoitti:
Sen verran paljon km rullannut ng ja tonnarit yhteensä niin tonnarissa ajettavuus ja vakaus vakioalustallakin parempi kuin ng oli paranneltuna.
Itseä miellyttää myös tonnarissa paremmat sisä- ja tavaratilat ja kojelaudan malli.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Saahan sitä tonnariakin karvalakkina, ilman tuboo ja sytkäkassua ja mun tontussa ei ole edes ajotietokonetta, tosin porsiva bensapumppu siitä toki löytyy. Mutta 370000 rullattu ilman isoja ylläreitä
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jos pitäis tonnarin ja NG satkun välillä valita, valitsisin OG satkun. Syynä ajoasento ja sisätilat. Eli siis tonnari
ps kyllä se rikkinäisen b-pumpun vaihtaminen tienposkessa tonttuun on helvetin paljon mukavampi homma, kuin sama NG satkuun
ps kyllä se rikkinäisen b-pumpun vaihtaminen tienposkessa tonttuun on helvetin paljon mukavampi homma, kuin sama NG satkuun
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Noilla km ei tarvis kaiketi ihan heti isoja huoltoja, matalapaine joten ei ehki niin revitelty..
http://www.nettiauto.com/saab/9000/6311046
Näyttäs siltä että turbot ovat vähemmän ajettuja kuin karvalakit, eikä hinnoissakaan aivan järkyttäviä eroja sitten. Riittääpähän sitä harrastusta, kun etsii sitten vaikka nahkoja tai muuta sälää ja paineistaa sen mukaan mitä kulkua tahtoo. Voihan niitä lisävarusteita karsia poiskin jos haluaa.
http://www.nettiauto.com/saab/9000/6311046
Näyttäs siltä että turbot ovat vähemmän ajettuja kuin karvalakit, eikä hinnoissakaan aivan järkyttäviä eroja sitten. Riittääpähän sitä harrastusta, kun etsii sitten vaikka nahkoja tai muuta sälää ja paineistaa sen mukaan mitä kulkua tahtoo. Voihan niitä lisävarusteita karsia poiskin jos haluaa.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Meillä on ollu tässä 2,5 vuoden ajan tuo allekirjoituksen NG900:nen kakkosautona (ostohetkellä 315tkm mittarissa). Kilsoja sille on kertynyt meillä melkein 30tkm. Ja mulla oli sellanen käsitys ko. automallista että se on vähän niinku väliinputoaja malli.. Mutta kuinkas väärässä olinkaan. Ja olkoot ooppelia kuinka paljon tahansa, so what?
Tähän mennessä tehtyjä remontteja. Iskarin kääntölaakerit ja takaiskarien yläpäiden pellitys, öp-anturi, kaasuläpän o-renkaat, alipaineletkut sekä koiranluu vaihdettu toiselle puolen.
Toistaiseksi on siis aika vähillä rempoilla päästy. Eikä kolise alusta tmv.. Liekö sitten hyvä yksilö mutta mulla on pelkkää hyvää sanottavaa ng900:sesta - toistaiseksi.
Koreissahan näissä lie eniten sanottavaa, eikä tämä meilläkään oleva yksilö virheetön koriltaan ole, mutta varmasti keskivertoa parempi kuntoinen. Ja kunhan tässä kesän mittaan ehtii puuhastelemaan niin täytyy korjata kunnolla nuo korin huomiota vaativat kohdat.
ps. NG900:ssa virtalukko on oikeassa paikassa. Tonnarissa ei
Tähän mennessä tehtyjä remontteja. Iskarin kääntölaakerit ja takaiskarien yläpäiden pellitys, öp-anturi, kaasuläpän o-renkaat, alipaineletkut sekä koiranluu vaihdettu toiselle puolen.
Toistaiseksi on siis aika vähillä rempoilla päästy. Eikä kolise alusta tmv.. Liekö sitten hyvä yksilö mutta mulla on pelkkää hyvää sanottavaa ng900:sesta - toistaiseksi.
Koreissahan näissä lie eniten sanottavaa, eikä tämä meilläkään oleva yksilö virheetön koriltaan ole, mutta varmasti keskivertoa parempi kuntoinen. Ja kunhan tässä kesän mittaan ehtii puuhastelemaan niin täytyy korjata kunnolla nuo korin huomiota vaativat kohdat.
ps. NG900:ssa virtalukko on oikeassa paikassa. Tonnarissa ei
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
OG satku vuotaa vaihteistoöljyjä pihalle hyvää tahtia.. Eikä vuotokohtaa löydy
Saab 900S MY91 Odoardo Grey Metallic (PR)
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ollut ilmeisesti helvetin paha ihminen ainakin edellisessä elämässä ja karma iskee.
Jo toinen 2.3T tonnari 6kk sisällä joka teetättäs hommia joita ei itse pysty tekemään.
Nyt sitten on kaksi leimassa olevaa tonnaria joilla ei toisella onnistu ollenkaan ajaminen ja toisella nipinnapin.
Voisin vaihtaa nämä molemmat yhteen toimivaan tonnariin (eli joku t5.5 turbo) jos jotain kiinnostaa touhuta, on tekemisen puute ja omassa ei ole juuri sitä löydy.
- käytössä oleva t5.2 cs -93 polttaa apc-sulakkeen heti kun pelkästään virrat laittaa päälle eli mankkuvena menee oikoseen, alkanut muutenkin käydä sekoillen ja huonosti, leimaa on 12/14 ja jotain remppaa jo tehtykin.
- toinen t5.5 cde aut -94 ainakin vetarin boorit sökönä (vetari, malja ja tripoidi on hommattu) eli ei liiku omin voimin ja alakerrassa ilmeisesti männäntappi naputtaa, leimaa on 3/15 ja autoon tehty perkeleesti remppaa.
Jo toinen 2.3T tonnari 6kk sisällä joka teetättäs hommia joita ei itse pysty tekemään.
Nyt sitten on kaksi leimassa olevaa tonnaria joilla ei toisella onnistu ollenkaan ajaminen ja toisella nipinnapin.
Voisin vaihtaa nämä molemmat yhteen toimivaan tonnariin (eli joku t5.5 turbo) jos jotain kiinnostaa touhuta, on tekemisen puute ja omassa ei ole juuri sitä löydy.
- käytössä oleva t5.2 cs -93 polttaa apc-sulakkeen heti kun pelkästään virrat laittaa päälle eli mankkuvena menee oikoseen, alkanut muutenkin käydä sekoillen ja huonosti, leimaa on 12/14 ja jotain remppaa jo tehtykin.
- toinen t5.5 cde aut -94 ainakin vetarin boorit sökönä (vetari, malja ja tripoidi on hommattu) eli ei liiku omin voimin ja alakerrassa ilmeisesti männäntappi naputtaa, leimaa on 3/15 ja autoon tehty perkeleesti remppaa.
Viimeksi muokannut Kupari, Ti Kesä 10, 2014 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Nyt oikeen alko vituttaa, tulin isän työ saunaan ja pikkuveli taas ajanu mannelavettinsa pihaan 45 asteen kulmaan, no en tästä hätkähtäny ja ajattelin silti hieroa tuon rahtilaivan eli tonnarin Mersun ja isän ysivitosen väliin korollan mentävään reikään. Isän saappiin en osunut mutta nyt on tonnisen apparin oves neljä pohjamaaliin ulottuvaa naarmua mersun takavalosta ja lommoja koko oven mitalta. Arvatkaapa Mersun vauriot, takavaloon jäi saapista maalia ja kynnen mittainen naarmu takavalot viereen.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Voit rueta osamyyjäksi ja rakentaa myös jossain vaiheessa halutessasi hienon tontun noista raadoista. Lisäksi voit todeta että, tosi halvalla olet ajanut ihan kohtuullisen hienolla ja mukavakyytisellä, tehokkaalla autolla Voit myös lisätä allekirjoitukseesi ajananeesi usealla sellaisellaKupari kirjoitti:Ollut ilmeisesti helvetin paha ihminen ainakin edellisessä elämässä ja karma iskee.
Jo toinen 2.3T tonnari 6kk sisällä joka teetättäs hommia joita ei itse pysty tekemään.
Nyt sitten on kaksi leimassa olevaa tonnaria joilla ei toisella onnistu ollenkaan ajaminen ja toisella nipinnapin.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tule äkkiseltään mieleen yhtään omaa vehjettä joka km/remontit ja hinnat olisi ollut samoilla lukemillakaan per kilometri kuin tuo cde.Premium Override kirjoitti:Voit rueta osamyyjäksi ja rakentaa myös jossain vaiheessa halutessasi hienon tontun noista raadoista. Lisäksi voit todeta että, tosi halvalla olet ajanut ihan kohtuullisen hienolla ja mukavakyytisellä, tehokkaalla autolla Voit myös lisätä allekirjoitukseesi ajananeesi usealla sellaisellaKupari kirjoitti:Ollut ilmeisesti helvetin paha ihminen ainakin edellisessä elämässä ja karma iskee.
Jo toinen 2.3T tonnari 6kk sisällä joka teetättäs hommia joita ei itse pysty tekemään.
Nyt sitten on kaksi leimassa olevaa tonnaria joilla ei toisella onnistu ollenkaan ajaminen ja toisella nipinnapin.
Vähän lauhtunut.
Tilataiteenahan tuo cde portin kulmalla tällä hetkellä on.
Tehokas jos olisikin cde/cs, molemmat og ässätkin potki paremmin tehoa ulos.
Mukava kylläkin tienposkessa odotella hinuria tai muuten apuja, kabiini on todella viihtyisä ja mahtuu vaikka tirsat ottamaan takapenkillä.
Km/kulut cde hakkaa kyllä kaikki mun vehkeet, pitänee säilöä se ja kun kuolen niin paalata mut sen sisällä ja sitten hautaan. ei noin kallista ja mielessä ollutta arkkua muuten helpolla löydä .
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01