Leirin vaihto
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 167
- Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37
Passatikin löytyy
Tuota öljynkulutusta minäkin ihmettelin. Vaimon tdi Passat litkii sitä litran per 10tkm. VW-huollon mukaan vielä litra tuhannelle kilometrille on tehtaan ohjearvoissa!!
Takuistahan on aina täytynyt neuvotella maahantuojan kanssa. Jälleenmyyjä kiistää kaiken järjestelmällisesti. Juttuahan tuosta olisi vaikka kuinka mutta tämähän on Saabbi-voorumi.
Takuistahan on aina täytynyt neuvotella maahantuojan kanssa. Jälleenmyyjä kiistää kaiken järjestelmällisesti. Juttuahan tuosta olisi vaikka kuinka mutta tämähän on Saabbi-voorumi.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Oonkin aina sanonut että volkkareihin tankataan öljyä ja tarkastetaan polttoainetikkuKipe_9000 kirjoitti:Mitäs siitä tulee kulutukses jos saab esim vie nurkissa 10l/100km kun vag vie 9l/100km plus litra öljyä tonnilla.
ps. vag:ien tehtaille vinkiks että vois asentaa bensaluukun viereen moottorin öljyn lisäys korkin
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Tuolla on pätkä nelivetojen kuninkaasta vs toinen saksalainen nelivetoratkaisu. Toisaalta käytännössä aika harvinainen tilanne...
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7544018466
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7544018466
9-3 Aero -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Nelivetojen kurko löytyy tuolta meikäläisen signaturesta, tommosella on sentään kyykytetty monen monta aavikkoralliarälläkkä kirjoitti:Jaa että oikein nelivetojen kuningas?Nahjus kirjoitti:No ei ihan kuitenkaan. Audia kattellut.Kunkku kirjoitti: lantikkaan?
Kuten tuosta yo. videosta nähdään, penarikin sutaisee takapyörillään n. puoli kierrosta ennen kuin nytkähtää liikkeelle haldexin (vai mikä lie x-drive) napatessa kiinni. Jos ollaan oikein ikävässä paikassa, niin tuo "tyhjän" pyöräytys jumittaa lopullisesti. Kiintee neliveto on aina kiintee neliveto
Ns. "ristiriipunta" olisi normaalikuntoiselle "ykköskopan" Pajerollekin pahahko paikka, yleensä kun tuo takaperän kitkalukko on jo parhaat päivänsä nähnyt Kuulemma käsijarrua käyttämällä onnistuu lukkoa sen verta huijaamaan että matka jatkuu myös "ristiriipunnasta" ilman kiinteitä lisävarustelukkoja etu/takaperässä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Leirin vaihto
Minä vaihdan mieluummin "olosuhteiden pakosta" työpaikkaa, jos en enää tulevaisuudessa saa Saabia työsuhdeautoksi nykyisessä työpaikassani9000CD23T kirjoitti:Olen sitten joutunut olosuhteiden pakosta vaihtamaan leiriä.
Taisinpa hypätä ojasta allikkoon....
Seuraava työsuhde auto on varmasti tuttu ja turvallinen...XXXX
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=105666
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Leirin vaihto
Nekro-postaus, mutta:
Tein syksyllä saman loogisen ratkaisun kuin jotkut muutkin foorumilla ja turvasin liikkumisen ottamalla pihaan Lantikan Defenderin.
380tkm ajettu ´98 og9-5 jäi haukkaamaan happea ja väsääjän motivaatiota. Rinnalle tuli 326tkm ajettu ´06 Defe SafariVan.
Pimeyden ruhtinas Lucas tullut tutuksi, toki jälkiasenteiset sähkötarpeet eivät mene hänen piikkiin..
Vesi tulee kabiiniin sisään eivätkä erinäiset nesteet pysy konehuoneen puolella sisällä...
Ei vaines, konehuoneen vuodot tuli äkkiä korjattua, verrattuna öljyrengas-probleemaiseen B235R-kiukaaseen.
Hauskaa on Defen kanssa ollut. Pikkupojatkin osoittaa ja nauraa kippurassa.
Nyt täytyy vain vaivaava teho/vääntö-puute fiksata, uskoakseni letkufalskausta.
Ja edit. Onneksi oli vain ilmamassamittari, mutta valitettavasti joutui senkin kohtaamaan. Ei ollut ysivitosessa noilla kilometreillä ? kele...
Tein syksyllä saman loogisen ratkaisun kuin jotkut muutkin foorumilla ja turvasin liikkumisen ottamalla pihaan Lantikan Defenderin.
380tkm ajettu ´98 og9-5 jäi haukkaamaan happea ja väsääjän motivaatiota. Rinnalle tuli 326tkm ajettu ´06 Defe SafariVan.
Pimeyden ruhtinas Lucas tullut tutuksi, toki jälkiasenteiset sähkötarpeet eivät mene hänen piikkiin..
Vesi tulee kabiiniin sisään eivätkä erinäiset nesteet pysy konehuoneen puolella sisällä...
Ei vaines, konehuoneen vuodot tuli äkkiä korjattua, verrattuna öljyrengas-probleemaiseen B235R-kiukaaseen.
Hauskaa on Defen kanssa ollut. Pikkupojatkin osoittaa ja nauraa kippurassa.
Nyt täytyy vain vaivaava teho/vääntö-puute fiksata, uskoakseni letkufalskausta.
Ja edit. Onneksi oli vain ilmamassamittari, mutta valitettavasti joutui senkin kohtaamaan. Ei ollut ysivitosessa noilla kilometreillä ? kele...
Re:
9000CD23T kirjoitti:
Yhteenveto käyttäjien kommenteista
Kori varusteineen sekä hallintalaitteet
kaukovalot näyttävät liian ylös (3)
ohut ruosteenestokäsittely pohjassa (1)
tuulilasinpyyhkijät jättävät raitoja (2)
lukituksen kaukosäädön toiminta (1)
pissapojan letku poikki (2)
jarrupolkimen kytkin vakionop.säädintä varten väärin säädetty (1)
takaluukku ei avaudu sähköisestä kahvasta (1)
takaluukku ei avaudu ylös asti kaukosäätimellä (2)
polttoainetankin luukku ei sulkeudu kunnolla (1)
monitoiminäytön sekoilua (1)
keskuslukituksen kaukosäätimen ongelmia (2)
kylkilistat puuttuvat (ei suojaa kolhuilta) (1)
kaasupolkimessa on "pykälä", joka aiheuttaa "nypytystä" (1)
monitoiminäytössä autom. vaihteiston kaikki vaihteet vilkkuvat (1)
monitoiminäyttö pimeni tilapäisesti, kirkas viiva (1)
maalipinta naarmuuntuu / kolhiintuu herkästi (2)
kaasu jää päälle (1,5-2,0 trpm) (2)
takalasinlämmittimen sulake palanut (2)
vasen eturoiskeläppä huonosti kiinnitetty (irvistää) (1)
kuljettajan puoleisen taustapeilin ympäristön tiivistys (1)
Sisätilat
voimakkaat rengasäänet (3)
"halpa" muovinen yleisilme (vaalea sisustus) (1)
airbagin varoitusvalo syttyi (1)
pieniä natinoita (1)
radion lcd-paneelissa oleva tumma kohta (1)
Webastoa ei saa herättämään automaatti-ilmastointia (1)
kojelaudan päällä oleva "hylly" napsahtelee ja turvavyön korkeussäädin sirisee (1)
kylmää ilmaa puhaltaa sisätiloihin pakkasella, vedon tuntua (2)
kuljettajan penkin selkänoja nitisee, pintamateriali kuluu (4)
aiaään virtaa ratin / hanskalokeron suunnalta viileää ilmaa (3)
kolina kuljettajan ovessa (1)
etupenkkien verhoilu elähtänyt (1)
takapenkin istuintyyny irrallaan (1)
Moottori, suorituskyky, vaihteisto, voimansiirto
tehoton (1.6 FSI) (1)
lämpöanturi ja yksi sulake kärähtänyt (1)
voimansiirossa klappia (1)
vaihteensiirto takkuilee (1., 2.) (2)
DSG tilttasi (1)
moottoritilasta kuuluu kylmänä tyhjäkäynnillä "räminää" (1)
Ajo-ominaisuudet
ohjaus liian jäykkä kaarreajossa (1)
pyöränkulmien ja ohjaustehostimen säätö tarpeen (1)
ohjauksen keskisalueella väljää, korjaantui itsestään (1)
heikko matka-ajettavuus (1)
koeajoauto pompotti jatkuvasti (1)
kärryn kanssa peruutettaessa auto sammuu (1)
etujarrusatulat/-kilvet keräävät sepeliä --> jarrut kirskuvat (1)
auton heikko ohjattavuus (vars. talvirenkailla ja moottoritienopeudessa) (6)
kesärenkaat jyrisee muhkuraisella tiellä (1)
Tämä on hienoin trolli pitkään aikaan
Re: Leirin vaihto
Olosuhteet näköjään muuttuvat. ;)Turbo Sensonic kirjoitti: Minä vaihdan mieluummin "olosuhteiden pakosta" työpaikkaa, jos en enää tulevaisuudessa saa Saabia työsuhdeautoksi nykyisessä työpaikassani :wink:
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83