Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13256
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP »

Lopputulos on muuten sama ja yhtä ärsyttävä, kun öljytilavuus on alle 4 litraa. Mulla moottoripyörään menee sellanen 3,5 litraa, niin aina jää 4 litran kanisterin pohjalle se puoli litraa. Ajokauden aikana kun ei ole lisäystarvetta, niin seuraavana keväänä ostan taas tonkan ja sen pohjalle jää sitten litra. Jne jnpp, aina on hyllyssä vajaa kannu paitsi sitten sen kevään jäljistä kun osuu vanhaa jäännöstä just se 3,5 litraa.

Tai sitten jos onkin vehkeessä tasan 4 litraa se tilavuus, niin sitten onkin varmaan sellanen moottori johon pitää lisätä vaihtovälillä jonkin verran ja taas joutuu jölyostoksille, ja siitäkin purkista jää taas hyllyyn pohjat.

Harvassa on siis ne tilantet jossa ois just oikee tilavuus siinä myyntipakkauksessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 967
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja duuduu »

nalleolut kirjoitti:
La Heinä 06, 2024 04:33
lisää googlausta ja kyselyjä eri autoryhmiin ni tulosta syntyy::

Syy siinä että moottori käynnissä valojen virtaa rajoitetaan pwm:llä eli hakkaa tiuhaan virtaa päälle/pois. Hehkulamppu ei ehdi reagoimaan muuten kuin palaa himmeämpänä. Vaihtoehtona tuommoinen lisäpalikka taikka nostaa parkkien pwm:n 100%:iin muuttamalla central electricin koodausta
Tää
Henri S kirjoitti:
La Heinä 06, 2024 00:22
Mitä jos tekee kameran virtakytkennän releellä? Pakkivalolta vain heräte ja virrat jostain muualta. Kaverin Vitossa kameran häröilyt korjaantu tällä konstila.
on todennäköisesti toimiva konsti, koska VW-konserni on käyttänyt PWM-ohjattuja valoja ainakin viimeiset 20v joitain 2000-luvun alkupuoliskon Polon sukuisia lukuunottamatta. Toki releelle pitää sitten 30-navalle saada jännite jostain. Takavalot on myös PWM-ohjattuja, joten ei sieltä. Akku jos on kontissa, niin helppoa.
Tai sitten jos se VW on manuaali, en tiedä kun et sen enempää tarkentanut, niin siellä on ihan perinteinen pakkivalokatkaisija vaihteistossa ja sieltä voisi ottaa peruutusvaihdesignaalin. Erityisesti hyvä idea, jos peruutuskamera on sitä mallia, että sille syötetään käyttövirta ja herätevirta erikseen.

Mielestäni sellainen järjestelmä, jossa kameraan kaikki sähkö otetaan peruutusvalolta on lähtökohtaisesti paska idea. Sellaisessa on ihan järjettömän pitkä viive varsinkin talvella, kun se kamera sammuu ja käynnistyy uudelleen joka kerta, kun vaihdat pakilta ykköselle. Joskus asiakkaiden autoissa on sellaisia ollut ja kamera tuo kuvan näytölle vasta siinä vaiheessa, kun auto on jo pysäköity pelkillä peileillä. Joskus ei vielä silloinkaan, vaan ruudulla on pelkkää sinistä ja "no signal".
Tosi helppoahan sellainen on kytkeä, ei siinä mitään. Mutta sekin kytkentä on minun mielestä ihan turhaa työtä, jos ei siitä kamerasta ole mitään virkaa. Jos kamera on käynnissä aina, kun autossa on virrat päällä ja peruutusvaihdesignaalilla tuodaan vain kuva näkymään näytölle, niin viive on aika minimaalinen.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Vastaa Viestiin