![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Kauhea kokemus selvinpäin mikä tahansa messukeskuksen tapahtuma, joka kestää alle viisi päivää. Ainakin selvin päin.
Ens alkuun kun saa kytkimen pelaamaan, niin sen jälkeen vaan kovaa ajoa. Eilen avasin kytkinkopan ja lisäsin pari prikkaa kytkimen väliin. Rupesi jo sen verran skulaamaan, että vaihdot sujuu. Vielä pitää avata kerran kun ei veto kokonaan lakkaa kytkimellä. Sitte pitäs vielä vesipumpun stefa vaihtaa kun oli öljy vähän vaihtanu väriä.dq kirjoitti:^ Toivottavasti ei _liikaa_ puuhaa kuitenkaan.
Äkkipäätään tulee mieleen että nyt on hakusessa n. 3000-4500e:n arvoinen peli. Noissa molemmissa on puolensa mutta myös isot haittansa.ng900aero kirjoitti:Minkäslainen on Yamaha FZR 1000? Näyttää ihan samanlaiselta kuin meikän ex-TZR eli pirun ruma, mutta varmaankin ihan hyvä ajettava?
Honda CBR1000 on meikälle hieman liian iso ja kömpelö, tuo FZR voisi olla numera pienempi ja ketterämpi? Myös muija ajelisi pyörällä eli prätkän ei tarvitsisi senkään vuoksi olla kovin massiivinen.
Tuo FZR ei vaikuttaisi miltään kyykyltä kuitenkaan, eli voisi olla ihan passeli yleispyörä?
Kiitokset neuvoista, ajatuksena olisi hakea pyörä Italiasta jossa eivät maksa juuri tonnia enempää, samalla tulisi pakollinen lomamatkakin hoidettuaZandmann kirjoitti:
Äkkipäätään tulee mieleen että nyt on hakusessa n. 3000-4500e:n arvoinen peli. Noissa molemmissa on puolensa mutta myös isot haittansa.
CBR on, kuten sanoit, h*lvetin pitkä ja kankea ajaa. FZR sitten taas ketterämpi mutta niissä vanhemmissa on mahdollisia koneviat. Ovatten ensimmäisiä "Genesis"-koneita litraluokassa ja tuo 5-venttiilitekniikka on hiukan omanlaisensa.
FZR on kohtalaisen vekkuli ajaa, pitää vain muistaa että se on wanhaa tekniikkaa ja ajateltu sen aikaiseen sporttiseen tyyliin. Ei, über-kyykky se ei ole mutta matkamopona vallan vekkuli. Rengaskoko on mitä on, ei ihan vastaa pyörän tehoja.
Jos kuitenkin olet oikeasti moista ostamassa, tärkein tarkistus on: Meneekö 2-vaihde päälle ja pysyykö siellä? Jos tuo tökkii, on kakkosen siirtäjä lepo.
Venttiilivarren kumit?
Käynnistyminen?
Noihin kahteen ylempään liittyy selkeästi imuventtiilien painuminen kanteen ja sitä myöten kansirempan tarve. Ensimmäisten Genesisten vika.
Ei siinä, hauska vekotin kaikinpuolin. Onnea matkaan.
-Janne-
No eipä ne maksaisi kuin 3000e siellä mutta veroja menisi varmaan 2000e. Meinaan ostaa jonkin niin halvan vessan ettei sitä tee mieli rahan vuoksi myydäkäänSaappi Kuski kirjoitti:no jos sinne asti vaivaudut niin osta samantien xx.
vai onko sekin kömpelö![]()
vähän eri asia tulla saksan kautta takaisin kun saa vetää 300:aa