Tankkauspistooli unohtui autoon....

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

Djjules kirjoitti:Niin ihan vaan asiaan viitaten, eikös se tankkauskone työnnä pensaa vaikka maailman tappiin asti, jos pistooli repeää letkusta? Eikös pistooli kerro sen että tankkaako joku vaiko ei? Meinaan, että jos pistooli katkeaa letkusta, huomaako kone sen? Kyllähän se tankkauskone huomaa senkin että minkä pistoolin nostat asemasta.

Niin miten on viisaammat?
Mitä nyt olen paria kylmäasemaa olen ollut tekemästi ja tankannut toki lukuisia kertoja, pumppu käynnistyy vasta painaessa liipaisinta. Ja ne polttoaineet menevät omaa putkeaan omasta säiliöstä siihen pumpulle. Mutta mikäli tankkaus on käynnissä ja pistooli irtoaa letkusta, luulisi pumppu saavan jonkinlaisen "viestin". Tuohon Pistooliin en kuitenkaan ole tarkemmin perehtynyt.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007040 ... 5_uu.shtml

"Bensiinihöyryt syttyivät palamaan tankattavana olleen henkilöauton vierellä Vaasassa maanantai-iltana."

"Asia tutkitaan tarkemmin, koska Vaasassa on ollut viime aikoina useampia samanlaisia tapauksia, kertoi palomestari Ari Rinta-Jaskari."

Puhaltaako Vaasasa niin kylymä rannikkotuuli ettei pysty pitämään pistoolista kiinni kokoaikaa? :wink:
#2274
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

haffu kirjoitti:luulisi pumppu saavan jonkinlaisen "viestin". Tuohon Pistooliin en kuitenkaan ole tarkemmin perehtynyt.
Yleensä noissa on jonkinasteinen pikaliitinventtiili, jonka kohdasta varsinainen täyttöletku kytkeytyy pumppuhökötyksen kiinteisiin putkiin. Tuosta venttiilin kohdalta ne letkut sitten irtoavat kun hätäinen kuski lähtee suhaamaan pistooli tankissa.

Vähän samanlainen juttu siis, kuin paineilmaletkuissa - ei tule bensaa jos ei letku ole kiinni.

Pumpun käynnistyminen hoituu todennäköisesti painekatkaisijalla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Sanomalehti Pohjalaisen mukaan kaikki tapaukset(5-6) ovat sattuneet Volvo 440 autoille. :lol:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No juu, on varmaan kätevä jumittaa tankin korkilla pistooli, ei ole kyllä tullut kokeilleeksi.
Itse vanhana vainoharhaisena tankkaan käsivaralla ja kuulostelen, että koska alkaa putki "kurlaamaan" ensimmäisiä kertoja ja lopetan siihen. En edes oleta, että joka asemalla jokaisen pistoolin stoppari pelaisi.

Sitten jos mittaan kulutuksia niin liruttelen ärsyttävän kauan siinä maatilla tankin ihan täyteen.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Itse olen sitä mieltä että ei noissa henkilöautojen tankkauspisteissä tarvita lukituksella varustettuja tankkauspistooleita, vaikka siinä saattaakin joskus sormet jäätyä talvisin jos ei ole hanskat kädessä.

Raskaankaluston tankkauspaikoilla nuo lukittuvat tankkauspistoolit ovat mielestäni välttämättömyys, sillä siinä nyt menee ihan kohtalaisesti aikaa jos kuorma-autossa on iso tankki / tankit, vaikka tankkauspistoolin putki on hieman isompaa mallia kuin henkilöauton tankkauspaikoilla.

:arrow: Nimimerkki: Muutaman kerran 500 - 800 litraa kerralla kuorma-autoon tankannut. :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

snuggles kirjoitti:En edes oleta, että joka asemalla jokaisen pistoolin stoppari pelaisi.
Eipä ole vielä tullut vastaan sellaista, joka ei toimisi.

En siis väitä, etteikö voisi olla rikkinäisiä, mutta mielestäni hyvin noihin voi luottaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Pumppuhan noissa pelaa niin kauan, kuin ohjaus toimii. Paine siellä letku/pistoolihässäkässä on noin kaksi kiloa. Isonakumittareissa paljon enemmän.

Elikkä litkua tulee, niin kauan, kunnes liksa loppuu. B: joku painaa hätä näppylää. C: Asemanhoitaja/kassa huomaa.

Koko mittarikokonaisuus on rakennettu valujalalle, siinä on sopivan haurasta valurautaa. Vakiohomma noissa oli valu poikki, pellit vinossa, kaikki vaihtoon. Täysremontti, maalaukset, teippaukset ja vakaajan keikka päälle.

Asentajan unelma, vakuutusyhtiön painajainen.

Evp Mittarihuolto Ilkka Kanto
aikaisemmat työpaikat J K Pajarinen & Co, Hans Palsbo, mittarihuolto Kimmo Kanto.

ps. Ne lipukat piti poistaa uusista pistooleista normi jakelupaikoilta.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Vastaa Viestiin