Mitä nyt olen paria kylmäasemaa olen ollut tekemästi ja tankannut toki lukuisia kertoja, pumppu käynnistyy vasta painaessa liipaisinta. Ja ne polttoaineet menevät omaa putkeaan omasta säiliöstä siihen pumpulle. Mutta mikäli tankkaus on käynnissä ja pistooli irtoaa letkusta, luulisi pumppu saavan jonkinlaisen "viestin". Tuohon Pistooliin en kuitenkaan ole tarkemmin perehtynyt.Djjules kirjoitti:Niin ihan vaan asiaan viitaten, eikös se tankkauskone työnnä pensaa vaikka maailman tappiin asti, jos pistooli repeää letkusta? Eikös pistooli kerro sen että tankkaako joku vaiko ei? Meinaan, että jos pistooli katkeaa letkusta, huomaako kone sen? Kyllähän se tankkauskone huomaa senkin että minkä pistoolin nostat asemasta.
Niin miten on viisaammat?
Tankkauspistooli unohtui autoon....
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007040 ... 5_uu.shtml
"Bensiinihöyryt syttyivät palamaan tankattavana olleen henkilöauton vierellä Vaasassa maanantai-iltana."
"Asia tutkitaan tarkemmin, koska Vaasassa on ollut viime aikoina useampia samanlaisia tapauksia, kertoi palomestari Ari Rinta-Jaskari."
Puhaltaako Vaasasa niin kylymä rannikkotuuli ettei pysty pitämään pistoolista kiinni kokoaikaa?
"Bensiinihöyryt syttyivät palamaan tankattavana olleen henkilöauton vierellä Vaasassa maanantai-iltana."
"Asia tutkitaan tarkemmin, koska Vaasassa on ollut viime aikoina useampia samanlaisia tapauksia, kertoi palomestari Ari Rinta-Jaskari."
Puhaltaako Vaasasa niin kylymä rannikkotuuli ettei pysty pitämään pistoolista kiinni kokoaikaa?
#2274
Yleensä noissa on jonkinasteinen pikaliitinventtiili, jonka kohdasta varsinainen täyttöletku kytkeytyy pumppuhökötyksen kiinteisiin putkiin. Tuosta venttiilin kohdalta ne letkut sitten irtoavat kun hätäinen kuski lähtee suhaamaan pistooli tankissa.haffu kirjoitti:luulisi pumppu saavan jonkinlaisen "viestin". Tuohon Pistooliin en kuitenkaan ole tarkemmin perehtynyt.
Vähän samanlainen juttu siis, kuin paineilmaletkuissa - ei tule bensaa jos ei letku ole kiinni.
Pumpun käynnistyminen hoituu todennäköisesti painekatkaisijalla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
No juu, on varmaan kätevä jumittaa tankin korkilla pistooli, ei ole kyllä tullut kokeilleeksi.
Itse vanhana vainoharhaisena tankkaan käsivaralla ja kuulostelen, että koska alkaa putki "kurlaamaan" ensimmäisiä kertoja ja lopetan siihen. En edes oleta, että joka asemalla jokaisen pistoolin stoppari pelaisi.
Sitten jos mittaan kulutuksia niin liruttelen ärsyttävän kauan siinä maatilla tankin ihan täyteen.
Itse vanhana vainoharhaisena tankkaan käsivaralla ja kuulostelen, että koska alkaa putki "kurlaamaan" ensimmäisiä kertoja ja lopetan siihen. En edes oleta, että joka asemalla jokaisen pistoolin stoppari pelaisi.
Sitten jos mittaan kulutuksia niin liruttelen ärsyttävän kauan siinä maatilla tankin ihan täyteen.
Itse olen sitä mieltä että ei noissa henkilöautojen tankkauspisteissä tarvita lukituksella varustettuja tankkauspistooleita, vaikka siinä saattaakin joskus sormet jäätyä talvisin jos ei ole hanskat kädessä.
Raskaankaluston tankkauspaikoilla nuo lukittuvat tankkauspistoolit ovat mielestäni välttämättömyys, sillä siinä nyt menee ihan kohtalaisesti aikaa jos kuorma-autossa on iso tankki / tankit, vaikka tankkauspistoolin putki on hieman isompaa mallia kuin henkilöauton tankkauspaikoilla.
Nimimerkki: Muutaman kerran 500 - 800 litraa kerralla kuorma-autoon tankannut.
Raskaankaluston tankkauspaikoilla nuo lukittuvat tankkauspistoolit ovat mielestäni välttämättömyys, sillä siinä nyt menee ihan kohtalaisesti aikaa jos kuorma-autossa on iso tankki / tankit, vaikka tankkauspistoolin putki on hieman isompaa mallia kuin henkilöauton tankkauspaikoilla.
Nimimerkki: Muutaman kerran 500 - 800 litraa kerralla kuorma-autoon tankannut.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Eipä ole vielä tullut vastaan sellaista, joka ei toimisi.snuggles kirjoitti:En edes oleta, että joka asemalla jokaisen pistoolin stoppari pelaisi.
En siis väitä, etteikö voisi olla rikkinäisiä, mutta mielestäni hyvin noihin voi luottaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Pumppuhan noissa pelaa niin kauan, kuin ohjaus toimii. Paine siellä letku/pistoolihässäkässä on noin kaksi kiloa. Isonakumittareissa paljon enemmän.
Elikkä litkua tulee, niin kauan, kunnes liksa loppuu. B: joku painaa hätä näppylää. C: Asemanhoitaja/kassa huomaa.
Koko mittarikokonaisuus on rakennettu valujalalle, siinä on sopivan haurasta valurautaa. Vakiohomma noissa oli valu poikki, pellit vinossa, kaikki vaihtoon. Täysremontti, maalaukset, teippaukset ja vakaajan keikka päälle.
Asentajan unelma, vakuutusyhtiön painajainen.
Evp Mittarihuolto Ilkka Kanto
aikaisemmat työpaikat J K Pajarinen & Co, Hans Palsbo, mittarihuolto Kimmo Kanto.
ps. Ne lipukat piti poistaa uusista pistooleista normi jakelupaikoilta.
Elikkä litkua tulee, niin kauan, kunnes liksa loppuu. B: joku painaa hätä näppylää. C: Asemanhoitaja/kassa huomaa.
Koko mittarikokonaisuus on rakennettu valujalalle, siinä on sopivan haurasta valurautaa. Vakiohomma noissa oli valu poikki, pellit vinossa, kaikki vaihtoon. Täysremontti, maalaukset, teippaukset ja vakaajan keikka päälle.
Asentajan unelma, vakuutusyhtiön painajainen.
Evp Mittarihuolto Ilkka Kanto
aikaisemmat työpaikat J K Pajarinen & Co, Hans Palsbo, mittarihuolto Kimmo Kanto.
ps. Ne lipukat piti poistaa uusista pistooleista normi jakelupaikoilta.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
# 2018
0456713526 ja suapi soitella