Torninkuvakirje postista

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Saapas
"Saabisti"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja Saapas »

api kirjoitti:-95 huhtikuussa napsahti nolla-piikki aamukammasta, ei ole sen koommin tarvinnut takaisin suuntailla... Mistähän johtunee? Inttikavereita ne on kyllä muistaneet välillä? Ei sen puoleen, ei ole hinkuakaan päästä kertailemaan!
Tähän voi olla vissiin montakin syytä, yksi on ainakin sodanajan sijoitus. Ite oon ainakin ollu sijoitettuna sotakomppaniaan ja siitä tuo kertauskin ilmeisesti johtui. Kaveri kertoi, että ihmetteli kun kutsua ei tule vaikka sitä innokkaasti odotteli. Noh, kävi sitten kysymässä esikunnasta sodanajan sijoituspaikkaa ja sitähän ei ollut, asia korjaantui samalla käynnillä ja kertauskutsukin tipahti melko nopeasti perään. Tämä vinkkinä niille joita "ulkonaliikkuminen" kiinnostaa, mutta kutsua ei vain tule :wink:
KTM SD
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Saapas kirjoitti:
api kirjoitti:-95 huhtikuussa napsahti nolla-piikki aamukammasta, ei ole sen koommin tarvinnut takaisin suuntailla... Mistähän johtunee? Inttikavereita ne on kyllä muistaneet välillä? Ei sen puoleen, ei ole hinkuakaan päästä kertailemaan!
Tähän voi olla vissiin montakin syytä, yksi on ainakin sodanajan sijoitus. Ite oon ainakin ollu sijoitettuna sotakomppaniaan ja siitä tuo kertauskin ilmeisesti johtui. Kaveri kertoi, että ihmetteli kun kutsua ei tule vaikka sitä innokkaasti odotteli. Noh, kävi sitten kysymässä esikunnasta sodanajan sijoituspaikkaa ja sitähän ei ollut, asia korjaantui samalla käynnillä ja kertauskutsukin tipahti melko nopeasti perään. Tämä vinkkinä niille joita "ulkonaliikkuminen" kiinnostaa, mutta kutsua ei vain tule :wink:
Jaa pitäisköhän käydä kinuamassa palkallista toimintalomaa 8)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Hauska kertauksissa oli käydä retkeilemässä, räiskimässä, painimassa, saunomassa ja kaljoittelemassa. Voisin jopa maksaa tuollaisesta :lol:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Vuoden päästä kun kotiuduin niin olin kertaamassa mahtavat 3 päivää.... Sinänsä helppoa kun katsoit kun kontteja lastattiin ja sitten taas purettiin viimeisenä päivänä. Ja ennen kaikkea oli sisämajoitus.

Tästä aikaa sellaiset 2 vuotta muistaakseni.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja api »

Saapas kirjoitti:
api kirjoitti:-95 huhtikuussa napsahti nolla-piikki aamukammasta, ei ole sen koommin tarvinnut takaisin suuntailla... Mistähän johtunee? Inttikavereita ne on kyllä muistaneet välillä? Ei sen puoleen, ei ole hinkuakaan päästä kertailemaan!
Tähän voi olla vissiin montakin syytä, yksi on ainakin sodanajan sijoitus. Ite oon ainakin ollu sijoitettuna sotakomppaniaan ja siitä tuo kertauskin ilmeisesti johtui. Kaveri kertoi, että ihmetteli kun kutsua ei tule vaikka sitä innokkaasti odotteli. Noh, kävi sitten kysymässä esikunnasta sodanajan sijoituspaikkaa ja sitähän ei ollut, asia korjaantui samalla käynnillä ja kertauskutsukin tipahti melko nopeasti perään. Tämä vinkkinä niille joita "ulkonaliikkuminen" kiinnostaa, mutta kutsua ei vain tule :wink:
Tätä oon miettinytkin, sodanajan sijoituspaikasta sen täytyy johtua. Mulla se paikka on esikunnassa, kokkihattu päässä. Turha varmaan kutsua ketään harjoittelemaan puuron keittämistä?
Yamaha FZ1-N -08
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Olin itse 3 päivän tehokertauksessa v.2003! Ei tullu sykittyä koko palvelusaikana niin paljon kuin siellä. Silti edelleen lähtisin mieluusti tetsaamaan! :D
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Ässä kirjoitti:Hauska kertauksissa oli käydä retkeilemässä, räiskimässä, painimassa, saunomassa ja kaljoittelemassa. Voisin jopa maksaa tuollaisesta :lol:

2004 kerava syyskuu 5pv vettä,märkää,pimeää. ammuntaa oli ja normi miinottamista riitti aamusta iltaan. sauna nähtiin perjantaina,keskiviikkona kävi sotku auto metäs=2 kuppia kahvia....,viinat keräsivät pois jo tullessa portilla.jakoivat takasin pe loppuinfon jälkeen erikoispalkintoina. mukavaa oli.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja Svc »

Syyskuussa -84 kotiuduin IT:n viestiryhmänjohtajana. Eka kertauskutsu tuli toukokuussa 2001 moottorialiupseeriksi 8O. Ottavat näköjään siviilikoulutuksen ja ammatin huomioon. Joutaisihan tuonne lähteä, jos vaan huolisivat mutta kun sotavaltion rahat taitavat tosiaan olla tiukalla. Luottavat vissiin siihen, että osaan jo hommani :roll: .
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Niin, kyllä tetsaripelleille jaellaan kertauskutsuja... :(
Kyllähän tuota voisi käydä ulkoilemassa, nyt olisi aikaakin tuommoiseen...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
protossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Heinä 31, 2003 15:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja protossi »

-93 kotiuduin armeijasta ja sen jälkeen yhden ainoan kerran olen saanut osallistua kertauksiin. Oli kyllä aika helmi reissu. Mökkimajoitus metsän keskellä ja joka ilta R-kioskilta olutta hakemaan ja sauna päälle. Heti lähtisin uudestaan.
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja Svc »

Saapas kirjoitti: ...kävi sitten kysymässä esikunnasta sodanajan sijoituspaikkaa ja sitähän ei ollut, asia korjaantui samalla käynnillä ja kertauskutsukin tipahti melko nopeasti perään.
Pitää paikkansa. Esikunnassa voi käydä kertomassa halukuudestaan kertaamaan. Nykyään noita kieltäytymisiä ja muuten vaan estyneitä on niin paljon, että ottavat mieluusti sellaisen, joka lupaa tulla kutsun käydessä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja taunu »

-88 poistuin KaiPr:n tiloista ja takasin ei oo pyydetty eikä pyydetä...mikähän siinäkin on?? :mrgreen:
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Svc kirjoitti:Ottavat näköjään siviilikoulutuksen ja ammatin huomioon.
Niin ottavat, varsinkin jos siviilikoulutus ja ammatti on jotenkin kytköksissä puolustusvoimiin tai maanpuolustukseen yleensä.

Itse olin varusmiespalveluksessa spollissa ja nykyään lukee sotilaspassissa "Ilmavoimien erikoishenkilökunta".
Viimeksi muokannut Jussi, La Helmi 09, 2008 00:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Reetu

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ammattini puolesta, ei minunkaa tartte kertausharjoitus kutsua odotella.
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Re: Torninkuvakirje postista

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Pari vuotta takaperin tuli käytyä, mutta tuolloinpa taisi pyllistys mennä eri ministeriön määrärahoista. Ja sen minkä valtio korvasi, otti se myös korkoineen takaisin toista kautta. Nyt jo vähän naurataa. :)
Vastaa Viestiin