api kirjoitti:-95 huhtikuussa napsahti nolla-piikki aamukammasta, ei ole sen koommin tarvinnut takaisin suuntailla... Mistähän johtunee? Inttikavereita ne on kyllä muistaneet välillä? Ei sen puoleen, ei ole hinkuakaan päästä kertailemaan!
Tähän voi olla vissiin montakin syytä, yksi on ainakin sodanajan sijoitus. Ite oon ainakin ollu sijoitettuna sotakomppaniaan ja siitä tuo kertauskin ilmeisesti johtui. Kaveri kertoi, että ihmetteli kun kutsua ei tule vaikka sitä innokkaasti odotteli. Noh, kävi sitten kysymässä esikunnasta sodanajan sijoituspaikkaa ja sitähän ei ollut, asia korjaantui samalla käynnillä ja kertauskutsukin tipahti melko nopeasti perään. Tämä vinkkinä niille joita "ulkonaliikkuminen" kiinnostaa, mutta kutsua ei vain tule
api kirjoitti:-95 huhtikuussa napsahti nolla-piikki aamukammasta, ei ole sen koommin tarvinnut takaisin suuntailla... Mistähän johtunee? Inttikavereita ne on kyllä muistaneet välillä? Ei sen puoleen, ei ole hinkuakaan päästä kertailemaan!
Tähän voi olla vissiin montakin syytä, yksi on ainakin sodanajan sijoitus. Ite oon ainakin ollu sijoitettuna sotakomppaniaan ja siitä tuo kertauskin ilmeisesti johtui. Kaveri kertoi, että ihmetteli kun kutsua ei tule vaikka sitä innokkaasti odotteli. Noh, kävi sitten kysymässä esikunnasta sodanajan sijoituspaikkaa ja sitähän ei ollut, asia korjaantui samalla käynnillä ja kertauskutsukin tipahti melko nopeasti perään. Tämä vinkkinä niille joita "ulkonaliikkuminen" kiinnostaa, mutta kutsua ei vain tule
Jaa pitäisköhän käydä kinuamassa palkallista toimintalomaa
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Vuoden päästä kun kotiuduin niin olin kertaamassa mahtavat 3 päivää.... Sinänsä helppoa kun katsoit kun kontteja lastattiin ja sitten taas purettiin viimeisenä päivänä. Ja ennen kaikkea oli sisämajoitus.
Tätä oon miettinytkin, sodanajan sijoituspaikasta sen täytyy johtua. Mulla se paikka on esikunnassa, kokkihattu päässä. Turha varmaan kutsua ketään harjoittelemaan puuron keittämistä?
Olin itse 3 päivän tehokertauksessa v.2003! Ei tullu sykittyä koko palvelusaikana niin paljon kuin siellä. Silti edelleen lähtisin mieluusti tetsaamaan!
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Ässä kirjoitti:Hauska kertauksissa oli käydä retkeilemässä, räiskimässä, painimassa, saunomassa ja kaljoittelemassa. Voisin jopa maksaa tuollaisesta
2004 kerava syyskuu 5pv vettä,märkää,pimeää. ammuntaa oli ja normi miinottamista riitti aamusta iltaan. sauna nähtiin perjantaina,keskiviikkona kävi sotku auto metäs=2 kuppia kahvia....,viinat keräsivät pois jo tullessa portilla.jakoivat takasin pe loppuinfon jälkeen erikoispalkintoina. mukavaa oli.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Syyskuussa -84 kotiuduin IT:n viestiryhmänjohtajana. Eka kertauskutsu tuli toukokuussa 2001 moottorialiupseeriksi . Ottavat näköjään siviilikoulutuksen ja ammatin huomioon. Joutaisihan tuonne lähteä, jos vaan huolisivat mutta kun sotavaltion rahat taitavat tosiaan olla tiukalla. Luottavat vissiin siihen, että osaan jo hommani .
-93 kotiuduin armeijasta ja sen jälkeen yhden ainoan kerran olen saanut osallistua kertauksiin. Oli kyllä aika helmi reissu. Mökkimajoitus metsän keskellä ja joka ilta R-kioskilta olutta hakemaan ja sauna päälle. Heti lähtisin uudestaan.
Saapas kirjoitti: ...kävi sitten kysymässä esikunnasta sodanajan sijoituspaikkaa ja sitähän ei ollut, asia korjaantui samalla käynnillä ja kertauskutsukin tipahti melko nopeasti perään.
Pitää paikkansa. Esikunnassa voi käydä kertomassa halukuudestaan kertaamaan. Nykyään noita kieltäytymisiä ja muuten vaan estyneitä on niin paljon, että ottavat mieluusti sellaisen, joka lupaa tulla kutsun käydessä.
Pari vuotta takaperin tuli käytyä, mutta tuolloinpa taisi pyllistys mennä eri ministeriön määrärahoista. Ja sen minkä valtio korvasi, otti se myös korkoineen takaisin toista kautta. Nyt jo vähän naurataa.