Bilteman fillarit
Ok, tattis arvioinnista, pitääpä käydä kokeilemassa sitä halvempaa versiota, lähinnä runkokoon sopivuutta, muutenhan tuo vaimon fillari ainakin pelaa erinomaisesti ja vaihteensiirto on ihan hyvä. Eipä siitä joustohaarukasta taida olla kuin harmia koska tuskin on kunnollinen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Miä ostin justiinsa Nopsa Jazzyn. Ekat 500 km ainakin mennyt ihan leppoisasti, eikä laitos maksanut kuin kolme hunttia.
![Kuva](http://www.intersport.fi/channels/default/index/NewPage_30/NewPage/P_18/Files/kuva_Tuotesivu_3/nop_jazzy_p.gif)
![Kuva](http://www.intersport.fi/channels/default/index/NewPage_30/NewPage/P_18/Files/kuva_Tuotesivu_3/nop_jazzy_p.gif)
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Nyt on pyörät koeajettu
Insera Reflex Evo 28 eli se muutaman kympin kalliimpi oli monin tavoin parempi, oli tilavampi mitoitukseltan, jämäkämmät vanteet, paremmat polkimet, ja joustohaarukkakin oli ihan ok (en sanut sitä pohjaamaan millään), ja on hienomman näköinen (herättää polkupyörävarkaiden mielenkiinnon paremmin = ei tarvitse fillaroida takaisin kotiin
)
Vanhasta maastopyörästäni olisin saanut vaihdossa 35e, haluaisiko joku tarjota enemmän?
Vaihteet tulivat kuntoon säätämällä.
Eli merkki Ragazzi (Designed in Finland
), vaihteita kait 21, Shimanon SIS -vaihteet, tarakka, kilikello, matka-ajoon sopivat renkaat, jne ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ajettu alle 1000km eli renkaatkaan eivät ole paljoa kuluneet.
Ainoa vika on sen pieni koko itselleni, joku 170-senttinen ajelisi tuolla tyytyväisenä. Väri on hopea![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Insera Reflex Evo 28 eli se muutaman kympin kalliimpi oli monin tavoin parempi, oli tilavampi mitoitukseltan, jämäkämmät vanteet, paremmat polkimet, ja joustohaarukkakin oli ihan ok (en sanut sitä pohjaamaan millään), ja on hienomman näköinen (herättää polkupyörävarkaiden mielenkiinnon paremmin = ei tarvitse fillaroida takaisin kotiin
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vanhasta maastopyörästäni olisin saanut vaihdossa 35e, haluaisiko joku tarjota enemmän?
Vaihteet tulivat kuntoon säätämällä.
Eli merkki Ragazzi (Designed in Finland
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ajettu alle 1000km eli renkaatkaan eivät ole paljoa kuluneet.
Ainoa vika on sen pieni koko itselleni, joku 170-senttinen ajelisi tuolla tyytyväisenä. Väri on hopea
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Ihan hjuva. Älä muuten sitten kuvittele, että se nahkapenkki pysyisi kaksivärisenä pitkään. Mulla valkoinen muuttui mustaksi jo ekan lenkin jälkeen9-5T kirjoitti: Saman tyylisen naisten Nopsan 7-vaiht. napavaihteisto ja 2-värinen nahkapenkki tilasin viime viikolla pääkaupunkiseuden Intersportista tarjous 269,-
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Re: Bilteman fillarit
Herätelläänpä näin kesän korvalla vanhaa topiccia. Eli tarkoitus olisi jossain vaiheessa hommata polkupyörä työmatkaa ja satunnaista retkipyöräilyä varten. Nettiä selailtua törmäsin tällaiseen vaihtoehtoon. Mahtaako kellään olla käytännön kokemuksia moisesta aparaatista, eli kannattaako ostaa vai jättää mieluummin kauppaan?
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Bilteman fillarit
No eipä tuossa kovin pahasti käsiään paskaan lyö, jos tuon ostaa. Ihan toimiva varmasti perus kesäkäytössä, kun muistaa vähän huoltaa syksyisin ja keväisin. Shimanon ok vaihteet ainakin. Keskiölaakeria ja etunapaa ei ole mainittu, mut olettaisin senkin olevan shimanoa.hewidero kirjoitti:Herätelläänpä näin kesän korvalla vanhaa topiccia. Eli tarkoitus olisi jossain vaiheessa hommata polkupyörä työmatkaa ja satunnaista retkipyöräilyä varten. Nettiä selailtua törmäsin tällaiseen vaihtoehtoon. Mahtaako kellään olla käytännön kokemuksia moisesta aparaatista, eli kannattaako ostaa vai jättää mieluummin kauppaan?
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Bilteman fillarit
Vastaavanlaisella aparaatilla on tullut pyöräiltyä, tosin siinä on yksi pykälä enemmän eli 8-vaihteinen Nexus. Ihan jees fillari. Ainoa silmiinpistävä ero on, että tuossa käyttämässäni on pistosuojatut renkaat joten sellaiset kannattaa vaihtaa heti, muutapa tuo ei näyttäisi tarvitsevan (Schwalbe tai Michelin). Nimin. syksyn 2006 jälkeen ei yhtään rengasrikkoa. Ja talveksi tietenkin nastarenkaat, itsellä on positiiviset kokemukset Hakkapeliitta W106:sta.hewidero kirjoitti:Mahtaako kellään olla käytännön kokemuksia moisesta aparaatista, eli kannattaako ostaa vai jättää mieluummin kauppaan?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Bilteman fillarit
Jees, kiitokset vastauksista. Täytynee käydä tässä joku päivä pällistelemässä josko tuolla paikallisella edustusliikkeellä olisi moinen esillä. Eipä varmaan alumiinirunkoisia taida nuon kilpailukykyiseen hintaan muuten saada.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Re: Bilteman fillarit
Onkos nuo shimanon 4 & 7 kappavaihteiset yhtään kehittyneet tässä n.10 vuoden sisällä? Vaimollekin pitäisi kai pyörää jossain vaiheessa katsella ja just n.5-10 vuotta sitten noi oli aika leluja. Neli-vaihteiset prakas heti ja seiska-vaihteiset hajos suht nopeasti perään. Enempi pitäisi varmaan keventää poljentaa vaihdettaessa, että olisivat kestäneet?? 8-vaihteinen on ainakin itselle uusi tuttavuus. Melkoisen huima oli/(on?) tuo vastustava voima tuossa kappavaihteisessa. Jyrkemmässä alamäessä ei kovin kovaa mennä ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: Bilteman fillarit
Ostin Tarjoustalosta 21-vaihteisen fillarin, hinta 169 euroo. Ei se varmastikaan hyvä oo, mutta nyt kahteen viikkoon oon painellut työmatkaa (10,3km/suunta), ja hyvin on pysynyt kasassa 110kg äijän alla. En aja mitaan f..king maastoajoa; ihan vakio kaupunki-/ maantiematkaa. Jos kuussa ulosottojen/laskujen jälkeen jää 250€ safkaan & elämiseen, niin on turha haaveilla tonnin pyöristä...
Nii, oon säästänyt kahdessa jaksossa jo 67,2€ bussimaksuja!
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Aja millä ajat, ja Saabilla loput.
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Bilteman fillarit
Hieman kaksijakoista tämä keskustelu on, nyt kun koko ketjun luki läpi.
Joku tavan työmatkapolkija kysyy neuvoja normaalista pyörästä lyhyen työmatkan rauhallista siirtymää varten... Sitten joku extreme-maastopyöräilijä manaa heti ettei ne halvat kestä käyttöä.
Varmasti on näin, että halvat fillarit ei kestä hyppimistä ja pomppimista samalla tavalla kuin kalliimmat. Mutta toisaalta tavallisessa käytössä saattavat mennä ihan hyvin.
Ja menee niitä osia rikki laatufillareistakin ihan normaalissa käytössä. Helkaman takanapa mokoma kesti vain 15v hajoamatta... etuhaarukka katkesi jo 5v iässä.
Mutta joo, noita Bilteman fillareita ovat viime aikoina ostaneet jopa B:n työntekijät ja pitäneet ihan hyvinä. Ovat jopa ostaneet vähän ajan päästä puoliskolleen toisen. Näin sisäpiiritietona...
Sen allekirjoitan mitä tuossa aiemmin on sanottu, että renkailla on hurja vaikutus rullaavuuteen. Ensinnäkin 28" on ihan ylivoimaisesti paras tuollaiseen "työmatkapyörään", mutta myös sillä pintakuviolla on todella suuri vaikutus. Kannattaa kysyä apuja myyjältä kun ostaa. Mulla on nyt omassa 28" hybridissä Shwalben kummit alla ja hyvin on kestänyt ja rullaa kivasti.
Talveksihan kaivetaan varastosta se yksivaihteinen Helkama Matkatar, joustosatulalla, harrikkasarvilla ja Hakkapeliitoilla. Mieskuntoa säästää naistenmallin matala runko.
Joku tavan työmatkapolkija kysyy neuvoja normaalista pyörästä lyhyen työmatkan rauhallista siirtymää varten... Sitten joku extreme-maastopyöräilijä manaa heti ettei ne halvat kestä käyttöä.
Varmasti on näin, että halvat fillarit ei kestä hyppimistä ja pomppimista samalla tavalla kuin kalliimmat. Mutta toisaalta tavallisessa käytössä saattavat mennä ihan hyvin.
Ja menee niitä osia rikki laatufillareistakin ihan normaalissa käytössä. Helkaman takanapa mokoma kesti vain 15v hajoamatta... etuhaarukka katkesi jo 5v iässä.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mutta joo, noita Bilteman fillareita ovat viime aikoina ostaneet jopa B:n työntekijät ja pitäneet ihan hyvinä. Ovat jopa ostaneet vähän ajan päästä puoliskolleen toisen. Näin sisäpiiritietona...
Sen allekirjoitan mitä tuossa aiemmin on sanottu, että renkailla on hurja vaikutus rullaavuuteen. Ensinnäkin 28" on ihan ylivoimaisesti paras tuollaiseen "työmatkapyörään", mutta myös sillä pintakuviolla on todella suuri vaikutus. Kannattaa kysyä apuja myyjältä kun ostaa. Mulla on nyt omassa 28" hybridissä Shwalben kummit alla ja hyvin on kestänyt ja rullaa kivasti.
Talveksihan kaivetaan varastosta se yksivaihteinen Helkama Matkatar, joustosatulalla, harrikkasarvilla ja Hakkapeliitoilla. Mieskuntoa säästää naistenmallin matala runko.
Re: Bilteman fillarit
Shimanon napavaihteisiin kannattaa vaihtaa heti uutena paremmat voiteluaineet. Lähtevät tehtaalta melko jäykällä vaseliinilla ja täytyy myöntää, että -28 pakkasessa se on aika kankeapatse kirjoitti:Onkos nuo shimanon 4 & 7 kappavaihteiset yhtään kehittyneet tässä n.10 vuoden sisällä? Vaimollekin pitäisi kai pyörää jossain vaiheessa katsella ja just n.5-10 vuotta sitten noi oli aika leluja. Neli-vaihteiset prakas heti ja seiska-vaihteiset hajos suht nopeasti perään. Enempi pitäisi varmaan keventää poljentaa vaihdettaessa, että olisivat kestäneet?? 8-vaihteinen on ainakin itselle uusi tuttavuus. Melkoisen huima oli/(on?) tuo vastustava voima tuossa kappavaihteisessa. Jyrkemmässä alamäessä ei kovin kovaa mennä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
8-vaihteisia on ollut jo tovin. Ja mitä kestävyyteen tulee niin nämä uudemmat 7- ja 8-vaihteiset ovat paljon parempia keston suhteen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Bilteman fillarit
Hobby Hall:ista tuli Raleigh 21-vaihteinen pyörä. Hajoaa kasaan koko ajan vaikka ollut pääosin vain koulumatkan kyydittäjänä, etuhaarukka on jäykkä että ei jousta vasta hypättäessä isommasta hyppyristä.. Totta on halvalla ei hyvää saa. Ja hinta tuolla jätekasalla oli 200€. ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Bilteman fillarit
Sellainen pitää mainita, että on tässä elämän varrella tullut nähtyä monenmoista pyörän pitäjää ja on aivan pakko myöntää, että osalla niistä ei kestä fillari oli se tehty millin langasta tai ratakiskosta.
Se sitten missä hintaluokassa on pyörä alkaa kestämään käyttöä on ihan käyttäjästä kiinni. Kyllähän sitä muistaa omia nuoruusvuosia ku tavallisella fillarilla vedettiin Mäntyvaaran metsissä sillä lailla, että isäkin alkoi puhumaan maastofillarin ostamisesta. Eikä niistäkään kaksi ekaa kestänyt mun käyttöä vaan tavan takaa oli vanteet soirona. Sitten ku aloin itse vähän satsaamaan pikkasen parempiin osiin ja kaipa sitä taikokin kasvoi, ja kummasti alkoi fillari kestämään.
Mutta mutta, noista halvoista pyöristä pitää todeta se, että ovat varmasti aivan asiallisia polkupyöriä. Se pitkä miinus niissäkin on, että ovat turhan nopsaan ruostuvia kamppeita. Toisaalta, kyllähän nekin kestää jos on esim. lämmin pyörävarasto missä voi säilyttää, pesee fillarin säännöllisesti, voitelee osat säännöllisesti jne. Ihan perushuoltoja ja pikkasen tähdellisempää pitoa niin pyörä tykkää.
Se sitten missä hintaluokassa on pyörä alkaa kestämään käyttöä on ihan käyttäjästä kiinni. Kyllähän sitä muistaa omia nuoruusvuosia ku tavallisella fillarilla vedettiin Mäntyvaaran metsissä sillä lailla, että isäkin alkoi puhumaan maastofillarin ostamisesta. Eikä niistäkään kaksi ekaa kestänyt mun käyttöä vaan tavan takaa oli vanteet soirona. Sitten ku aloin itse vähän satsaamaan pikkasen parempiin osiin ja kaipa sitä taikokin kasvoi, ja kummasti alkoi fillari kestämään.
Mutta mutta, noista halvoista pyöristä pitää todeta se, että ovat varmasti aivan asiallisia polkupyöriä. Se pitkä miinus niissäkin on, että ovat turhan nopsaan ruostuvia kamppeita. Toisaalta, kyllähän nekin kestää jos on esim. lämmin pyörävarasto missä voi säilyttää, pesee fillarin säännöllisesti, voitelee osat säännöllisesti jne. Ihan perushuoltoja ja pikkasen tähdellisempää pitoa niin pyörä tykkää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Bilteman fillarit
Yes, löytyihän se! Olen nimittäin ihmetellyt miksi esim. kaupungilla näkemäni halvat fillarit on surkeassa kunnossa, ovat nämä paremmin pidetyt sitten muualla9-5T kirjoitti:2004 tai 2005 ostettu bilteman 79e pyörä ei ole vaatinut mitään remppaa/pesuja eikä ruostetta näy vaikka on kylmässä tallissa.
Nyt ostettiin 465e titania muttei kestävyyden takia sillä määrätyssä iässä tytöt tietää mitä haluaa ja minkä värisen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pyöristä sen verran, että pojalle ostettiin ekaksi pyöräksi Tunturin "made in china" 12" ja hintaa oli muistaakseni 120€. Hyvin on toiminut vaikka tuo kersojen pyörien käyttö on mitä on, ruostetta taitaa olla yhdessä pultin kannassa (on muuten tämäkin säilytetty kylmässä tallissa tai varastossa
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vastapainona vois heittää, että yli 2800€ on mennyt omaan maasturiin rahaa ja ohjainkannatin piti ruostuneiden pulttien vuoksi vaihtaa
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
p.s. Onneksi itsellä on poikia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001