mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
jönni
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 19:04
Paikkakunta: Tampere

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja jönni »

Tää köyhyys :evil: työt loppunut ja rahat sekä ollut mielessä päivittää tota femmaa tuorempaan mut ei nyt onnistu taidan myydä pois :x
Klubilainen 3656.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Clarkson toteaa ykskantaan uusimmassa Top Gearin jaksossa että toisin kuin normaalit ihmiset, autoharrastajat pitävät yliohjauksesta ja takavedosta. Olen siis ollut jo vuosia väärässä luullessani itseäni autoharrastajaksi :cry: :twisted:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Windows ja/tai Western Digital.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Rattivaihde kirjoitti:Clarkson toteaa ykskantaan uusimmassa Top Gearin jaksossa että toisin kuin normaalit ihmiset, autoharrastajat pitävät yliohjauksesta ja takavedosta. Olen siis ollut jo vuosia väärässä luullessani itseäni autoharrastajaksi :cry: :twisted:
Kyllä se siitä kun pääset vähän opettelemaan ja kokeilemaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vitikka »

TTH kirjoitti:
kaikki lataa musiikin nykyään Youtubesta tai Spotifysta
Ei kannata yleistää.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

jcarlson kirjoitti:Kyllä se siitä kun pääset vähän opettelemaan ja kokeilemaan.
Meinaat että opettelemalla ja kokeilemalla takavedon myötä huonontuvat talviominaisuudet, käytös ääritilanteissa, sisätilat yms. paranevat takaisin etuvedon hyvälle tasolle? :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei, vaan huomaat että yliohjautuminen ja kaasulla ohjaaminen takavetoisella voi olla todella kivaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ja minä kun luulin että autoissa on ratti ja käsijarru suunnan vaihtamista varten. :D E39 5-sarjalaista tekisi mieli joskus kokeilla, mutta taitaa jäädä kun en kuitenkaan takavetoista autoa ole ostamassa (tai Saabista käyttöautona pois vaihtamassa).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja TTH »

Nyt täytyy tunnustaa että itestä ainakin tuo E39 oli paska ajaa :lol:
Ainakin tuo yksilö mitä mää oon aika-ajoin puikottanu niin ei oo minkään näköstä tuntoa tiehen, oli sitten kesä- tai talvikiekot alla. Vanha E34 oli paljon parempi.

Ei mulla ainakaan ole hinkua ottaa käyttikseks takavetosta, tosin jos diesel pitäis ostaa niin sitten olis kyllä S210 320 CDI mun valinta. Aika hyviä ajaa, halpoja vehkeitä ja mersuforumia seuranneena tuosta pannusta tuntuu saavan sitä väännönpaskaa aikalailla mukavasti irti. Ja onhan suora kuus aina hieno laitos! :P
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vmt »

jcarlson kirjoitti:Ei, vaan huomaat että yliohjautuminen ja kaasulla ohjaaminen takavetoisella voi olla todella kivaa.
Kivaahan se on kyllä. Käytännön liikennetilanteissa vaan on ainakin mun mielestä enemmälti tarkoitus mennä paikasta a paikkaan b, kuin varsinaisesti pitää hauskaa.

Tietysti esim. mukavan matka-auton ominaisuuksista nauttiminen on hauskaa sekin mutta en laskisi sellaisiksi ominaisuuksiksi yliohjautumista ja kaasulla ohjaamista.

Mainittakoon vielä, että itse en ole mitenkään henkeen ja vereen kummankaan vetotavan puolella, molemmista on kokemuksia ja molemmissa on sekä hyvät että huonot puolensa.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

TTH kirjoitti:Nyt täytyy tunnustaa että itestä ainakin tuo E39 oli paska ajaa :lol:
Ainakin tuo yksilö mitä mää oon aika-ajoin puikottanu niin ei oo minkään näköstä tuntoa tiehen, oli sitten kesä- tai talvikiekot alla. Vanha E34 oli paljon parempi.
Mitä olen foorumeita lukenut niin osa tuntuu pitävän E39:siä täysin jumalallisena ja lähes parhaana BMW:nä (tai autona) mitä tähän mennessä on tehty, ja osa taas pitää sitä talvella aivan kelvottomana ja muutenkin tunnottomana laitteena. :roll: Itse en tiedä muuta kuin että on sisältä ja ulkoa nätti auto, ja pitäisi olla mukava ja hiljainen.
vmt kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Ei, vaan huomaat että yliohjautuminen ja kaasulla ohjaaminen takavetoisella voi olla todella kivaa.
Kivaahan se on kyllä. Käytännön liikennetilanteissa vaan on ainakin mun mielestä enemmälti tarkoitus mennä paikasta a paikkaan b, kuin varsinaisesti pitää hauskaa.
Tätä näkökantaa olen itsekin vähän yrittänyt hakea. :D Uskon kyllä että radalla takaveto ilmeisesti on ihan mukava keksintö, mutta pelkästään tuolla perusteella etuvedon haukkuminen maanrakoon ja takavedon haittapuolien vähättely ottaa yleensä päähän. Eli se, että hyvissä olosuhteissa takavedolla ajo voi olla hauskaa ja nopeaa, ei oikeuta väittämään että takaveto olisi etuvetoa tuhat kertaa parempi ja Saab jo tämän takia aivan paska auto. (huom. en väitä että kukaan olisi nyt niin sanonutkaan.)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eihän tässä puhuttu käyttöauto-ominaisuuksista alunperin mitään vaan siitä mikä on autoharrastajan mielestä radalla tai vastaavassa tilanteessa hauskaa. ;)

E39 on rivikutosella oikein mukava ja hyvä ajaa, V8 malleissa on heikohko ohjaus. Hyvä auto ja varmasti parhaiden BMW-mallien joukossa ellei jopa paras jos huomioi iän.

Talvella surkea jos ei ole lukkoperää, pätee kaikkiin painaviin takavetoisiin. Talvella on vain yksi kuningas ja se on neliveto. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Pitäisi varmaan lopettaa pään vaivaaminen näillä vetotapa/merkki/valmistusmaa/käyttöauto/harrasteauto-aiheilla... Helpoimmalla varmaan pääsee kun jatkaa vaan vapari-OG900:lla hamaan loppuun saakka kun se kerran 16v-ruiskuna on jo riittävän lähellä täydellistä autoa. :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
booster
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 13:39

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja booster »

hyvässä kunnossa olevalla m5 e39 on tullut aika paljon ajettua. mm.300km/h, on se hieno auto ajaa. tehoja sais olla enemmänkin noille ajo-ominaisuuksille, tosin kesän kenkimisen jäljiltä taka renkaiden aurauskulmat on aina säätö kunnossa jo noil tehoil. talvellakin pärjää mut kuka jaksaa aina sivuluisussa ajaa..

ainiin vituttaa kun ei pysty mitään valittaan... 8O
9-5
Ford F250
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

booster kirjoitti:hyvässä kunnossa olevalla m5 e39 on tullut aika paljon ajettua. mm.300km/h
Mää oon'nii katteellinen sulle, tuntuko edes hyvälle? Siis en tarkoita autoa vaan tota nopeutta 8)
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Vastaa Viestiin