mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Talvi loppuu Just pääsi hiihtämisen makuun ja sai hommattua kunnon talviauton. Tänäänkin oli kiva laskettaa riisikipolla tota Hannuksentietä pienessä kylkimyyryssä, kun meinasi vapaalla rullatessa puskea loskapatjan päällä tangentin suuntaan. Pieni polkasu pedaaliin ja kas, taas oli nenä menosuuntaan. Rouva raportoi fookuksella tuntia myöhemmin, että ei meinannu millään saada autoo kääntymään pihatien mäkeen. Mäki on vielä sen verta kovapohjanen, että nousee helposti ilman isompia alkuvauhteja, mutta huomenna lienee Subaru perheen ainut auto jolla tosta ylös tullaan
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Turbo"
- Viestit: 251
- Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 09:05
- Paikkakunta: Oulu -> Espoo
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kannentiivisteen välistä tulee öljyä pihalle. Ei siinä, että pienestä korroosionestosta haittaa olisi, vaan se potuttaa, että öljy pehmentää moniurahihnan ja hihnapyörien kumiosat No, vaihdatin hihnan ja kampiakselin hihnapyörän, joka oli tiensä päässä.
Pajan kiva setä kertoi, että kannentiivisteen vaihdon yhteydessä kansi pitää plaanata (kuulemma aina kieroja) ja jos muuta remonttia ei esim. venttiilikoneistoon tartte tehdä -> lasku on 1500 e paikkeilla. Liekö pakollinen tuo kannen oikaisu, riittäiskö tuplatiiviste tai liima, kun kyse on 15 sadasosamillimetristä?
Ilmeisesti vain rahamiehet ajaa Saabilla
Pajan kiva setä kertoi, että kannentiivisteen vaihdon yhteydessä kansi pitää plaanata (kuulemma aina kieroja) ja jos muuta remonttia ei esim. venttiilikoneistoon tartte tehdä -> lasku on 1500 e paikkeilla. Liekö pakollinen tuo kannen oikaisu, riittäiskö tuplatiiviste tai liima, kun kyse on 15 sadasosamillimetristä?
Ilmeisesti vain rahamiehet ajaa Saabilla
Saab 900 S 2.0 '96 -> Saab 9-5 Wagon 2.0t A '00 -> Honda Accord Tourer AT '07
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kyllä kansi kannattaa kunnostaa samalla kun se on irti. Ei se kannnen kunnostus ainakaa täällä päin hirveitä maksa.200-300e oli kun kyselin. ei pelkkä oikaisu paljoa maksa jos muuta ei tee.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Saabin kansissa (ainakin lyhytlohkon) taitaa aika harvoin olla muuta kuin oikominen ja takaisin paikoilleen..
Ite maksoin tuosta oikomisesta 45e viime vuonna, joten ei oo kallista lystiä..
Ite maksoin tuosta oikomisesta 45e viime vuonna, joten ei oo kallista lystiä..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-
- "Turbo"
- Viestit: 251
- Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 09:05
- Paikkakunta: Oulu -> Espoo
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ilmeisesti tämä käyttämäni espoolainen paja ostaa plaanauksen toiselta osapuolelta ja hinta siten pompsahtaa. Tuon koko hommanhan voisi teettää jollain edullisemmallakin asiantuntevalla kaverilla Kehäteitten ulkopuolella, ainoa huono puoli on vaan siinä, etten tunne (sieltäkään) ketään ja siitä johtuva tunne sopii tähän topiciin.
Saab 900 S 2.0 '96 -> Saab 9-5 Wagon 2.0t A '00 -> Honda Accord Tourer AT '07
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Laskettu,kova alusta,45 profiiliset suvikumit ja routavaurioiset tiet.Selkä kiittää.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Selailin ihan huvikseni tuolta Nettiautosta kakkossukupolven Pajeroita, siinä vasta loistava kakkosauto, mukavan korkea sisäänastumisen ja ajoasennon puolesta, reilun kulmikas muotoilu hienoilla Saabmaisilla yksityiskohdilla, tilaa kuutiokaupalla, harvinaisen korvaansopivasti nakuttava diesel tai kolmilitrainen V6 jne jne.
Valitettavasti kaikki on pilattu painoa ja kulutusta niin pirusti lisäävällä nelivedolla jonka vuoksi ovat insinööriparat vielä joutuneet tekemään autosta oletuksena takavetoisen, vaikka muut Mitsut olivat jo tuossa vaiheessa olleet pitkän aikaa oikealla tiellä. Olisivat nyt edes tehneet erikseen etuvetomallin muille kuin metsänkävijöille, kyllä Pajeron maavaralla ja renkailla pärjäilisi sittenkin hienosti mettän ulkopuolella ja kustannussäästö olisi huomattava, puhumattakaan moraalietumatkasta kun ei tarvitsisi kyläillessä ensimmäisenä myöntää että meidän auto ne sorat heitti nurmikolle pikkulasten jalkoihin kun tultiin vähän varomattomasti pihaan. Vähempikin vituttaisi.
Valitettavasti kaikki on pilattu painoa ja kulutusta niin pirusti lisäävällä nelivedolla jonka vuoksi ovat insinööriparat vielä joutuneet tekemään autosta oletuksena takavetoisen, vaikka muut Mitsut olivat jo tuossa vaiheessa olleet pitkän aikaa oikealla tiellä. Olisivat nyt edes tehneet erikseen etuvetomallin muille kuin metsänkävijöille, kyllä Pajeron maavaralla ja renkailla pärjäilisi sittenkin hienosti mettän ulkopuolella ja kustannussäästö olisi huomattava, puhumattakaan moraalietumatkasta kun ei tarvitsisi kyläillessä ensimmäisenä myöntää että meidän auto ne sorat heitti nurmikolle pikkulasten jalkoihin kun tultiin vähän varomattomasti pihaan. Vähempikin vituttaisi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
kaveri ajoi satkuni kunnolla ojaan.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Piha tiessä olevat sortumat/kuopat,pakko olisi saada hiekkakuorma tuohon pihatielle.Pitäisi vaan keksiä mistä siihenkin rahat taikoisi.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Broidi vetäs mun kolkin kaiteeseen reilu viikko sitten, pitäisi loksu ja ovet vaihtaa kuskin puolelle, ei ole lainkaan hauskaa...szwuxi kirjoitti:kaveri ajoi satkuni kunnolla ojaan.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
tuli käytyä ajamassa saabilla ja huomattua kuinka huonossa kunnossa tiet on. moottoripyöräilijät varsinkin on aika heikoilla jäillä.
9-5
Ford F250
Ford F250
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Nordea. Uusi pankkikortti ei toimi, no numerosarja painettu vinoon ja osuu siruun. Uusi kortti tilalle, no tulee ilman kuvaa, mistä kuitenkin maksoin 12€. No tänään tuli sitten kuvan kanssa, mutta sirussa valmiiksi reikä
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Etkö tosta jo uskois, että nallenpankki ei oo tavallista kuluttajaa varten?
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Yrityksessämme Klonkswageneitten määrä kasvaa entisestään
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
EnTimppa kirjoitti:^Etkö tosta jo uskois, että nallenpankki ei oo tavallista kuluttajaa varten?
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910