norton tuki päättyy tietokone asiaa

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
2.3i-16
"Hölösuu"

Re: norton tuki päättyy tietokone asiaa

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Muutama kaveri, joka noiden kanssa touhuaa, on kehunut avira antivir-nimistä viruksentorjuntaa. Ilmainen, sopivan kevyt, ja tuntuu olevan herkempi löytämään poistettavaa kuin firman kautta saatava F-Secure. Nämä siis kokemuksia jostain vuoden takaa.

Mä käytän nykyisin vaan mäkkiä, ei tarvita mitään viruksentorjuntaohjelmia :wink:
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Termos
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

lucaf kirjoitti: hyvä kun pyysit tarkentamaan, nimittäin mielessä oli viimeaikaiset taistelut f-securen tietoturvan kanssa ja sen resurssisyöppöisyys. Taisi mennä puurot ja vellit sekaisin. Muistaakseni kuitenkin myös norton käyttää enemmän keskusmuistia verrattuna esim tuohon Microsofin omaan tietoturvaohjelmaan joka on todella kevyt ja sopii hyvin vanhempaankin koneeseen.

kahdessa ystävieni koneissa norton virustorjunta on estänyt Vista service pack 2- asentamisen ja siitä ne huonot vibat nortonia kohtaan on tullut.
Hyvä kun tarkensit, että sekoilit kahden eri valmistajan ohjelmien välillä.

Itse työskentelen softa-alalla, en tosin tietoturvaohjelmistojen parissa. Mutta mitä omakohtaisiin kokemuksiin töissä ja kotona tulee, niin Norton on nykyisin keveimpiä ja ongelmattomimpia kokonaisvaltaisia tietoturvaratkaisuita kotiin ja konttoriin.

Juu, Nortonilla on ollut ongemia esim. Corel Paint Shop Pro X2 ja AutoCAD (LT) 2010 -ohjelmien kanssa, mutta korjauspäivityksetkin ovat tulleet jakoon suht sukkelasti.

Mulla on nyt käytössä kotona Norton 360 V3.0, koneina wanha AMD Opteron DualCore pöytämasiina (Win XP), Lenovo läppäri (Win 7 32bit) ja Asus läppäri (Vista Home Premium).

Nou ongelmia näiden kanssa. Niin, onhan tuossa tuo miniläppäri vielä, siihen laitoin suosiolla Avira:n :wink:

Edit: Jos tosiaan palomuurille, spämmisuotimelle yms. lisäkilkkeille ei ole tarvetta, niin sitten vaikka ilmainen Avira käyttöön. Sen päivittäisen mainoksenkin saa heitettyä kuikkaan pienellä säädöllä...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
espe
"Aero"

Viesti Kirjoittaja espe »

Mä oon jo lakannu taistelemasta noiden kanssa. Meillä on f-secure kolmessa koneessa hintaan 79,90/2v. Uusi f-secure 2010 on huomattavasti kevyempi kuin aikaisemmat versiot ja toimii ihan huomaamattomasti eikä käytä ihan hirveesti resursseja ja onhan se suomalainen... eli toimii huomaamattomasti ja löytää lähes kaikki mömmöt ajoissa, paitsi Baglen uusimmat variantit...
Kaikenkaikkiaan ihan toimiva systeemi kohtuuhintaan. Makuasia, mutta näin meillä...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
jyyrä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Omassa koneessa on Norton 360 eikä enään mikään muu tulisi edes mieleen. Ohjelma on todella helppo käyttää, eikä herjaa turhia. Sekä ~1.5v sitten tuli vastaan pari sellaista virusta että sen saastuttamat tiedostot ei puhdistunut millään muulla kuin tuolla Norton 360:llä, ei Nortonin antiviruksella, ei F-Securen, eikä millään ilmaisella ohjelmalla, mutta kun latasin koneeseen tuon 360:sen niin virukset poistuivat välittömästi :) Sekä lähiverkossa olevien koneiden blokkaaminen tai niiden salliminen tiedonsiirtoon ym. on tuolla 360:llä todella yksin kertaista (siis todella 8O ). Suosittelen tuota Norton 360, se on todella loistava ohjelma, eikä mielestäni kovinkaan kallis, ja eikös tuohon nortoniin tule mukaan nykyään se "virtuaali" kovalevy mihin voi tehdä varmuuskopiot, ja tilaakin taisi olla n.2Gb?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
jyyrä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

9000CD23T kirjoitti:Sattuipa aiemmin....
http://www.mbnet.fi/net.nyt/juttu.aspx?id=2906
tai "Norton on yhteistyössä Yhdysvaltain hallituksen ja tiedustelupalvelujen kanssa, PIFTS.exe on näille takaovi käyttäjän koneelle" :lol: Itse veikkaan että kyseinen tiedosto on melko varmasti PIFTS nimisen humanoidin lähettämä tiedosta jonka avulla tämä humanoidi raukka yrittää ottaa ihmisiin yhteyttä, tarjotakseen meille kaavan ikiliikkujaa varten :o

Toisaalta aika hämärä juttu, mutta ainahan noita salaliittoteorian lietsojia riittää.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

espe kirjoitti:Mä oon jo lakannu taistelemasta noiden kanssa. Meillä on f-secure kolmessa koneessa hintaan 79,90/2v. Uusi f-secure 2010 on huomattavasti kevyempi kuin aikaisemmat versiot ja toimii ihan huomaamattomasti eikä käytä ihan hirveesti resursseja ja onhan se suomalainen... eli toimii huomaamattomasti ja löytää lähes kaikki mömmöt ajoissa, paitsi Baglen uusimmat variantit...
Kaikenkaikkiaan ihan toimiva systeemi kohtuuhintaan. Makuasia, mutta näin meillä...
Mulla on F-Secure 2010 vuoden lisenssi kolmelle koneelle (39.90€ uuden koneen ostaessa).

Ja ainakin läppärissä missä on W7 Home premium saa F-Securen fssm32.exe vetää koneen aivan jumiin. Liekö sitten syynä se, että W7 on 64-bittinen vai mikä. Prossu on tuplaydin (tosin vain Celeron) ja muistia on 4Gb.

Joku päivitys tähän on vissiin tullut joku aika sitten, kun ei enään niin hirveästi jumi. Tosin Firefox "ei vastaa" toisinaan joten aina jotain hyvää ja pahaa.

Aiemmin oli käytössä pöytäkoneessa Norman mikä toimi ihan ok yhdessä Vistan palomuurin. Ei ollut koskaan mitään ongelmaa, tosin oli aika konetta kyykyttävä nimittäin kone muuttui paljon nopeammaksi F-Securen myötä. Vanhassa ja hitaassa koneessa oli Norton, hidas mutta toimiva.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

täytyy päivittää omaa näkemystäni Microsoftin Security Essentials virustorjunnasta, kun olen sitä aiemminkin kovin positiiviseen sävyyn hehkuttanut. Ei sekään (enää?) mikään kevyt ole, liekö windowsin tyyliin lihonnut tässä vuoden aikana mitä on ollut julkaistuna.

Tässä on nyt mulla hoidossa yksi vanhempi kannettava Compaq Evo N1020V (1.6GHZ celeron, 512MB), niin tämä on ihan jumissa tuon virustorjunnan kanssa ja muistinkäyttö tuntuu hyppivän mielivaltaisesti haarukassa 400-550MB. Task Manager näytti että S.E. käyttää 50MB muistia, mutta kun tapoin prosessin, niin +200 megaa muistia vapautui käyttöön. Uninstalloin SE:n ja nyt konetta voi sanoa käyttökelpoiseksi, bootin jälkeen muistinkäyttö karvan yli 200MB, en muistanutkaan että XP voi olla näin kevyt :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mullakin pyörinyt Avast! jo monta vuotta joka koneessa, en vaihtais.
ysitonnari93
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Muutoin ollut tyytyväinen f-secureen, mutta kun niitä päivityksiä tulee monta kertaa päivässä ja kone on kyykyssä aina sen aikaa kun se touhuaa päivitystensä kanssa: Se on alkanut nyppiä yhä enemmän ja enemmän, tässä on kohta raivokohtauksen partaalla :twisted:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Djjules
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Djjules »

Itse en tiedä Nortonin nykyversioista mitään.

[avautumista]
Mulla meni hermo joskus 5 vuotta takaperin kun ostin Nortonin jollain viidelläkympillä mitä se nyt sillon makso. Se sitten veti koneen ihan kyykkyyn mm. käynnistyksen yhteydessä (aikaa käynnistykseen meni aikuisten oikeasti kauan) joten ajattelin sitten poistaa sen: laitoin Winkkarin lisää & poista osioista että poista ja kovasti se rupesikin sitä poistamaan, tosin loppumetreillä ilmoitti virheen tapahtuneen poistossa ja homma keskeytyi. Siitä alkoi sitten sellainen 5 päivän rumba googletellessa ja trial & error - kokeilujen parissa, kunnes päädyin forkkaamaan koneen että sain Nortonin kokonaan pois. Ei nimittäin enää asentunut ja koneelle jäi kummittelemaan käynnistyskomentoja sille.
[/avautumista]

Oli se muistaakseni 2 viikkoa mulla käytössä, eli n. 25€ viikko ja sitten siihen päälle vielä kaikki tehdyt tunnit.

No jokatapauksessa koko tämän avautumisen pointti oli se, että sen episodin jälkeen en periaatteestakaan ole koskenut koko softaan. Nortonista eroon päästyäni latasin koneelleni Aviran Anti-Virin, joka on ollut kaikilla PC:illäni siitä lähtien ja mitään ongelmaa ei ole koskaan tullut (ei myöskään matoja). Ja on ilmanen. Ja sen mainoksenkin taitaa saada siitä pois, joten sekään ei härnää heikkohermoisimpia päivitysten yhteydessä.
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
apu,apupoika
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Avast on asiaa.
Vastaa Viestiin