kohta kiehuu sappi noiden liikennetörttöjen kanssa

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Se olisi helppoa pikkuhiljaa ohitella porukkaa letkassa jos ihmiset tajuisivat pitää TURVAVÄLIä, mutta ei. Aina täytyy ajaa toisen puskurissa kiinni joten ei ole vaihtoehtoa, kun ponkaista kerrralla koko letkan ohi tai tunkea väkisin johonkin rakoon :evil:

Itse huomaa myös välillä ajatuksissaan sortuvan tuohon "toisen perässä roikkumiseen" :oops:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

saab87 kirjoitti:minkähä merkkinen ajokki oli tällä sällillä?
saabkuskeille yritetää aina näyttää vaikka luonnollisesti huonostiha siin käy
Jos multa kysyit, niin Ford Focus, 1.6, vajaatehoinen nuhapumppu, koitti kovasti kiirehtiä, mutta turbon "alla" joutu nöyrtymään. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mäksä kirjoitti:eniten kyl harmittaa ku siin sateessa ei nähny takalasista mitään ja peileistä ei rekkaria erottanu
Hmm, olisko sunkaan sitten kannattanut ohitella.. :-)

Jätä kelivaraa, sanottiin siinä eräässäkin mainoksessa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Jope kirjoitti:
Mäksä kirjoitti:eniten kyl harmittaa ku siin sateessa ei nähny takalasista mitään ja peileistä ei rekkaria erottanu
Hmm, olisko sunkaan sitten kannattanut ohitella.. :-)

Jätä kelivaraa, sanottiin siinä eräässäkin mainoksessa.
en minä toisen puskurissa ajanut kiinni, vaan toinen kiilas mun eteen jonka jälkeen tulleella suoralla lähdin ohittamaan molempia autoja koska tämä kiilaaja ajoi oikeassa reunassa eikä taatusti nähnyt edes tuliko joku vastaan...ja sade ei ollut mikään kova, mutta tuollaisessa tihkusateessa ei CD:een takalasista mitään näe.

toisella oli joku ikivanha pikku pösö
BMW 525iA Touring Executive
wesku
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja wesku »

Money For Nothing kirjoitti:
wesku kirjoitti: Edessä oli pari isompaa autoa joiden nopeus tippui melkoisesti ylämäkiin. Saavutin ne jossain ennen Saukkolaa ja jäin taakse odottelemaan ohituspaikkoja taajaman jälkeen. ohituskaistan ylämäen huipulla joku paku tuli tuhatta ja sataa kiinni takapuskuriin. Arvasin aikeet ja vedin välin hiljalleen kiinni ennenkuin ehti yrittämään ohitusta
Ois vissii joutunut ohittaan tuossa tilanteessa yhden henkilöauton ja kaks rekkaa :twisted:
Mitä tällainen toiminta on että quottailet juttujani toiseen threadiin salaa ilmoittamatta alkuperäisessä threadissa ?

Onnea vaan ohitusyrityksiisi. No superkuski kyllä olisi ohittanut koko jonon 60 rajoituksella ja keltaisilla viivoilla 140 lasissa, eikä jäänyt "blokkaajan" taakse vikuttelemaan. Niinhän sitä liikenneturvalliset ohitukset suoritetaan..... ei olla tientukkeena ainakaan ennen sitä viimeistä niittiä ;)
wesku
"Hölösuu"

Tobbana kirjoitti:Kohta se reikäpää jo lähti ohittamaan kaikkia jäljellä olevia, minä lähdin ohittamaan seuraavana, ei vaan tuntunut focuksessa riittävän potku, sillä olin sen takapuskurissa kiinni jo veneyhdistelmän kohdalla, i
No se nyt kyllä on tuollaisessa tilanteessa kaikkein reikäpäisin joka ohittaa toisen vastaantulevan kaistaa käyttävän perässä ja vielä tunkee perään.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

wesku kirjoitti:Mitä tällainen toiminta on että quottailet juttujani toiseen threadiin salaa ilmoittamatta alkuperäisessä threadissa ?
Eikai odotettavissa ole kuitenkaan haastetta käräjille kunnianloukkauksesta? :wink:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

wesku kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:Kohta se reikäpää jo lähti ohittamaan kaikkia jäljellä olevia, minä lähdin ohittamaan seuraavana, ei vaan tuntunut focuksessa riittävän potku, sillä olin sen takapuskurissa kiinni jo veneyhdistelmän kohdalla, i
No se nyt kyllä on tuollaisessa tilanteessa kaikkein reikäpäisin joka ohittaa toisen vastaantulevan kaistaa käyttävän perässä ja vielä tunkee perään.
Niin, minun syyhän se on, jos toisen auto ei olekaan niin nopea kuin antoi itse ymmärtää. No joo, en ollut puskurissa kiinni, mutta lähellä kuitenkin, annoin kuitenkin vaihtaa kaistaa rauhassa ohi päästyään ja jatkoin itse matkaa vastaantulevien kaistalla riittävästi päästäkseni reikäpäästä ohi, suoraa onneksi riitti.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
jaarli
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja jaarli »

Huomasin aikoinaan Amazonin kanssa, että Saab miehet pyrkii ohi... No, konepellin alla Roverin v8, ja aiheutin himpun verran pulmia, jopa t-saabeille.. Täytyy myöntää, että tuntui kivalta, kun 120km/h lykkäsi 3. pälle, ja sai takanakit lyömään tyhjää...
Saab on saab, mutta kyllä Amalian saa kulkemaan vallan vi*un kovaa, nimim. -69 Amalialla pelkkä punainen mittari...

Saab on saab.
Aja millä ajat, ja Saabilla loput.
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mun Saabissa onkin levyjarrut. :idea:
Käytän niitä joskus, että hitaampi, persiissä roikkuja pääsee ohitseni. :wink:

Parempi pitää se törppö edessä, seurata perässä ja katsella "mestarin" menoa :lol: :cry:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Firges9000 kirjoitti:Parempi pitää se törppö edessä, seurata perässä ja katsella "mestarin" menoa :lol: :cry:
Näin on :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
petteri75
"Hölösuu"

Asenne..

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Kieltämättä sitä tulee tehtyä enemmän töitä kaasulla, kun Aero on alla. Sitä ikäänkuin yrittää hyödyntää kaikki ohituspaikat varsinkin jos on vähänkään enemmän ajettavaa - mikä sinänsä ei aina niin viisasta ole.

Eilen käytiin pappa-saabilla (900i 2D Sedan -84) hakemassa heinää peräkärryllä, eli viimeistään paluumatkalla nopeus ei juuri 80 km/h:ta ylittänyt. Tämä oli kieltämättä hiukan opettavaista, kun ajeli autolla joka muutenkaan ei juuri kiihdy :) Ei mitään pika-ohituksia, täyskiihdytyksiä jne vaan laiskanpulskeaa ajoa lastin kanssa. Sujuihan se ajo noinkin, ainoa ongelma vain olivat ohittajat, jotka leikkasivat suoraan eteen heittämään rapaa lasille.

Totta kai turbolla on mukava ohitella kun tehoa löytyy. Se ei aina vain ole aivan niin tarpeellista. Allekirjoittanut voi ainakin mitata ajamistaan: "jos olisi ruisku alla, niin olisinko ohittanut?".
Montoya
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Tässä männä viikonloppuna sattui kyl sellanen tapaus, että en varmaan toiste tule näkemään. Edellä hinattiin neljääkymppiä jotain vanhaa riisikuppia ja tietysti jono perässä, minä ensimmäisenä. Oli risteysaluetta ja rekkoja yms. tuli vastaan, joten jäin vähän kauemmas hinattavasta, kun ei heti päässyt ohi.

Tuli sitten kapeahko silta ja siinä kuoppa, hinattavasta nipponista lähti lennossa takarengas vanteineen irti 8O

Siinä sitten huomasin, että jahas, rengas pomppii siinä edessä ja autoja tulee vastaan, oikealla puolella sillankaide. Pikkusen ehdin jarruttamaan ja rengas pomppi ihan keulan edestä kaiteeseen. Ja hinausyhdistelmä tietysti pysäytti, kun hinattava oli taka-akseli asfaltissa kiinni. Onneksi oli niin vähän vauhtia ja pieni nopeus, jotta ehdin jarruttamaan ja vielä varoittamaan perässä tulevaa jonoa hätävilkulla.

Teki kyllä mieli käydä vähän ripittämässä hinaaja-ohjastaja-mekaanikko -seurakuntaa, mutta ei tuossa ahtaassa paikassa pystyny. Jälkeenpäin vähän naurattikin, mutta ajattelin, että mitäs jos rengas olis menny vaikka vastaantulevan rekan keulaan ja siitä ties mihin.

Toivottavasti tää oli kerran elämässä tilanne :twisted:
9-5 2,3t -03
wesku
"Hölösuu"

Firges9000 kirjoitti:Mun Saabissa onkin levyjarrut. :idea:
Käytän niitä joskus, että hitaampi, persiissä roikkuja pääsee ohitseni. :wink:

Parempi pitää se törppö edessä, seurata perässä ja katsella "mestarin" menoa :lol: :cry:
Joo hyvä kun on jarrut. Tänään tuli matkaan viivästystä kun perään osui joku (nopeampi?) vw poloinen. Tonnariin ei tullut ainakaan pikatutkimuksen perusteella mitään mutta peräänajajan puskuriin tuli jonkinmoinen muodonmuutos. No ehkä tyyppi oppi että kantsii olla valppaana eikä todellakaan kannata puhua kännykkään levyjarrullisen auton perässä ajaessa ;)
Coltti
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Rommitommi kirjoitti:
Coltti kirjoitti:Kyllä se silti on hyvän tavan mukaista, että ensin ohittaa ne, jotka on jonon etummaisena... Välillä kyllä menee hermot ja tulee tehtyä samantapaisia liikkeitä :oops: .
Siis käsitinkö ihan oikein? Tunget etee, jos joku haluaa mennä sua nopeammin ja on uskaltanut lähteä sua ennen ohittamaan 8O 8O

kaikenlaisia sällejä se leipäkin elättää :roll:
öh... en?
Vastaa Viestiin