Juu tämä tuli huomattua aika hyvin itekkinTuha kirjoitti:Ei kannata ikinä oikein näyttää merkkiä, kun ei tiedä kuinka ripeä ohittaja siellä takana on. Eli lähteekö heti merkistä vai puoli minuuttia sen jälkeen kun on jo vastaantulijoita.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Juu tämä tuli huomattua aika hyvin itekkinTuha kirjoitti:Ei kannata ikinä oikein näyttää merkkiä, kun ei tiedä kuinka ripeä ohittaja siellä takana on. Eli lähteekö heti merkistä vai puoli minuuttia sen jälkeen kun on jo vastaantulijoita.
Tuli muutama lähes sydänhalvaus saatua joskus ohitusmerkin näyttämisen jälkeen. Lopetin se myös itse kokonaan. Siellä on nimittäin n. puolet autoilijoista sellaisia että lähtee yhtään mietimättä ohi heti kun se n vilkun näkee. Aika paljon luottaa kun luottaa koko elämänsä tuntemattoman rekkakuskin varaan.. Osa on sitten niitä jotka alkaa miettimään ohitusta siinä vaiheessa kun näkee sen merkin. JA lähtee sitten 10 sekunnin päästä ohi oli tilanne siinä vaihessa suunnilleen mikä hyvänsä!saba90 kirjoitti:Juu tämä tuli huomattua aika hyvin itekkinTuha kirjoitti:Ei kannata ikinä oikein näyttää merkkiä, kun ei tiedä kuinka ripeä ohittaja siellä takana on. Eli lähteekö heti merkistä vai puoli minuuttia sen jälkeen kun on jo vastaantulijoita.
Eka joka himmaa vauhtia muulla kuin jarrulla rekan edessä, siitä 10p ja papukaijamerkki 9-5T:lle9-5T kirjoitti:Rekkaakin ajaneena en ymmärrä miksi ne joskus roikkuvat perässä todella lähellä kun itse ajan 11km/h ylinopeutta 80km/h alueella. Minä en lisää ylinopeutta perässä roikkujan takia mutta ylämäessä voin tiputtaa sen verran että pitkäaikaisen roikkujan vauhti tippuu niin paljon ettei sitä näy enää samana päivänä.
Sellaisissa paikoissa näytin vilkkua missä näki ettei tullut ketään vastaan,en nyt kuitenkaan missään vaarapaikoissa alkanu vilkkua näyttämään että ohi vaan....Saappi Kuski kirjoitti:Ja itse olet näyttänyt vilkulla merkkiä että "ohi vaan"..
Enpä minäkään tietenkään tarkoituksella. Sattui vaan jokunen lievä virhearviointi itselle että tuli näytettyä merkkiä vaikka ei välttämättä olisi kannattanut. Varsinkin väsyneenä.saba90 kirjoitti:Sellaisissa paikoissa näytin vilkkua missä näki ettei tullut ketään vastaan,en nyt kuitenkaan missään vaarapaikoissa alkanu vilkkua näyttämään että ohi vaan....Saappi Kuski kirjoitti:Ja itse olet näyttänyt vilkulla merkkiä että "ohi vaan"..
Niin, ja se toimistoduunari sais hakata lekalla sitä excelinvääntömasiinaansa, jotta pääsisi ammattitaidossa samalle tasolle persiissä roikkuvan rekkakuskin kanssaSaappi Kuski kirjoitti:Jos käännetään näkökulma toisinpäin niin mikä oikeus sunnuntaiautoilijalla on päättää siitä milloin rekkakuskin työpäivä päättyy?
Rekkakuskin päässä liikkuu myös sellaisia ajatuksia kuin että entäs jos hän tulisi vaikkapa yhden työpäivän ajaksi tämän hidastelevan ihmisen konttoriin harhailemaan käytäville. Aina kun tämä yrittää liikkua osastolta toiselle niin rekkakuski hypähtää siihen käytävälle eteen löntystelemään että minähän kävelen tässä ja ihan mitä vauhtia haluan kun minulla on siihen oikeus. Montakohan minuuttia kuluisi ennen kuin on tappelu pystyssä? Vähän eri näkökulmia peliin.
Itse olen todennut sopivan mäkisellä osuudella nopeuden hiljentämisen n.30km/h jyrkässä mäen notkossa. jos yhdistelmällä on täysimälli päällä, niin yleensä kolmannen kerran jälkeen ymmärtää jättää turvavälin.Myrkky kirjoitti:Noihin perässäroikkujiin auttaa tiiliskivi/limpparipullo/kirves tms. kattoluukun kautta annosteluna.. kertaakaan ei oo tarvinnu oikeasti heittää, pelkkä näyttäminen on riittäny.