Juu tämä tuli huomattua aika hyvin itekkinTuha kirjoitti:Ei kannata ikinä oikein näyttää merkkiä, kun ei tiedä kuinka ripeä ohittaja siellä takana on. Eli lähteekö heti merkistä vai puoli minuuttia sen jälkeen kun on jo vastaantulijoita.
Rekkakuskit
Re: Rekkakuskin perkeleet
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X 
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
						Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
- 
				Saappi Kuski
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 3011
 - Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
 
Re: Rekkakuskin perkeleet
Tuli muutama lähes sydänhalvaus saatua joskus ohitusmerkin näyttämisen jälkeen. Lopetin se myös itse kokonaan. Siellä on nimittäin n. puolet autoilijoista sellaisia että lähtee yhtään mietimättä ohi heti kun se n vilkun näkee. Aika paljon luottaa kun luottaa koko elämänsä tuntemattoman rekkakuskin varaan.. Osa on sitten niitä jotka alkaa miettimään ohitusta siinä vaiheessa kun näkee sen merkin. JA lähtee sitten 10 sekunnin päästä ohi oli tilanne siinä vaihessa suunnilleen mikä hyvänsä!saba90 kirjoitti:Juu tämä tuli huomattua aika hyvin itekkinTuha kirjoitti:Ei kannata ikinä oikein näyttää merkkiä, kun ei tiedä kuinka ripeä ohittaja siellä takana on. Eli lähteekö heti merkistä vai puoli minuuttia sen jälkeen kun on jo vastaantulijoita.
Se on hirveä tunne kun näkee peilistä että joku kihnuttaa vetoasian kohdalla ohi samaan aikan joku tulee sataa vastaan. Ja itse olet näyttänyt vilkulla merkkiä että "ohi vaan"..
9000CS 2,3
						Re: Rekkakuskin perkeleet
Se on kyllä ihan ok, että rekat ajavat 89km/h maantiellä, mutta joskus on tullut rekka roikkunut perässä, vaikka ajoin taajama-alueella 70km/h@50km/h. Tämä "taajama" oli tosin Sahalahti, mutta kaveri olisi halunnut varmaan siinäkin ajaa 89km/h 
.
Paskin hommahan tässä on se, että kun kaiken maailman nollatoleransseja ja keskiopeudenkyttäämisiä on tuoloillaan, niin moni ajaa sitten varmuuden vuoksi kasikympin alueella 75km/h mittarin mukaan, eli keskimäärin 68km/h. Onnea sitten vaan rekkakuskeille.
Kerran repesin kyllä totaalisesti kun yhdistelmä ohittaa satasen alueella ylämäessä ohituskaistalla uudenkarheaa henkilöautoa.
			
			
									
									Paskin hommahan tässä on se, että kun kaiken maailman nollatoleransseja ja keskiopeudenkyttäämisiä on tuoloillaan, niin moni ajaa sitten varmuuden vuoksi kasikympin alueella 75km/h mittarin mukaan, eli keskimäärin 68km/h. Onnea sitten vaan rekkakuskeille.
Kerran repesin kyllä totaalisesti kun yhdistelmä ohittaa satasen alueella ylämäessä ohituskaistalla uudenkarheaa henkilöautoa.
 Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
						Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Rekkakuskin perkeleet
Eka joka himmaa vauhtia muulla kuin jarrulla rekan edessä, siitä 10p ja papukaijamerkki 9-5T:lle9-5T kirjoitti:Rekkaakin ajaneena en ymmärrä miksi ne joskus roikkuvat perässä todella lähellä kun itse ajan 11km/h ylinopeutta 80km/h alueella. Minä en lisää ylinopeutta perässä roikkujan takia mutta ylämäessä voin tiputtaa sen verran että pitkäaikaisen roikkujan vauhti tippuu niin paljon ettei sitä näy enää samana päivänä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
						9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Rekkakuskin perkeleet
Sellaisissa paikoissa näytin vilkkua missä näki ettei tullut ketään vastaan,en nyt kuitenkaan missään vaarapaikoissa alkanu vilkkua näyttämään että ohi vaan....Saappi Kuski kirjoitti:Ja itse olet näyttänyt vilkulla merkkiä että "ohi vaan"..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X 
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
						Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
- 
				Saappi Kuski
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 3011
 - Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
 
Re: Rekkakuskin perkeleet
Enpä minäkään tietenkään tarkoituksella. Sattui vaan jokunen lievä virhearviointi itselle että tuli näytettyä merkkiä vaikka ei välttämättä olisi kannattanut. Varsinkin väsyneenä.saba90 kirjoitti:Sellaisissa paikoissa näytin vilkkua missä näki ettei tullut ketään vastaan,en nyt kuitenkaan missään vaarapaikoissa alkanu vilkkua näyttämään että ohi vaan....Saappi Kuski kirjoitti:Ja itse olet näyttänyt vilkulla merkkiä että "ohi vaan"..
9000CS 2,3
						- 
				Saappi Kuski
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 3011
 - Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
 
Re: Rekkakuskin perkeleet
Itse en kyllä viitsi kovin kauaa katsella takapuskurissa roikkuvaa rekkaa, on se sen verran vaarallista hommaa. Ymmärrän toki niitäkin jotka haluaa niin tehdä. Onhan se meriitti sekin kun omaiset muistelee että siinä se oli periaatteen mies, myös liikenteessä.  
			
			
									
									9000CS 2,3
						- 
				potkuhousu
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 3644
 - Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
 - Paikkakunta: Espoo
 - Viesti:
 
Re: Rekkakuskin perkeleet
Kuudessa vuodessa mulla on jäänyt Suomen maanteillä seuraavat tapahtumat mieleen
1) kuorma auto ajaa 110 motorilla ohituskaistaa ja otimpa siitä vielä valokuvankin
2) täysperä rekka ajaa talvirajoitusten vallitessa takapuskurissa kiinni. Minulla ei ole kiire ja vakkarilla 85 km/h lasissa. Heti ekan ohituskaistan tullessa rekka lähtee ohi mutta hyytyy ylämäkeen ja joutuu taas taakseni. Sehän ei miellytä kuskia vaan ajaa todella lähellä perässäni, eroa oli muutama metri. Seuraavan ohituskaistan tullessa taas rinnalle ja meinaa hyytyä ja ilmeisesti kiilaa minut sitte ojaan kun kaista loppuu joten päästän ohi. Kova oli kiire vironpojalla.
3) ajelen 65@60 alueella ja lähestyn liikennevaloja. Bussi ajaa kovaa vauhtia perässäni. Valot vaihtuvat punaiseksi ja pysähdyn valoihin. Bussikuski oli kai päätellyt että ajan keltaisia päin ja joutuu tekemään paniikkijarrutuksen. Linjuri pysähtyi muutamien senttien päähän puskuristani. Siitäkös mieli pahoittuu ja valot ja torvet soi. Käänsin lisää volymea radioon ja odottelin rauhassa valojen vaihtumista.
4) ajelen motarilla tampereen suuntaan 90@80 alueella. Pakettiauto liimaantuu takaluukkuun kiinni. Ajan jonossa muiden perässä mutta ilmeisesti en riittävän nopeasti joka saa aikaan raivokohtauksen kuskilla. Soittaa torvea vilkuttaa valoja ja sormikin heiluu. Vaihdan kaistaa jotta pääsee kiireisempi ohi joka kiihdyttääkin rinnalle ja yrittää kiilata minua ojaan. Temppuilu jatkuu muutaman kilsan verran ja paku nostaa nopeuttaa minun ohi ja syöksyy eteeni samalle kaistalle ihan yllättäen eikä ollut lähellä osuminen nokkaani. Ja heti seuraavasta rampista ulos. Kuski nuori kaunis nainen.
Ne loput 20 000 kuskia ovat toimineet tosi ammatillisesti siitä peukut heille kyllä Suomen maanteillä on turvallista jaa.
			
			
									
									1) kuorma auto ajaa 110 motorilla ohituskaistaa ja otimpa siitä vielä valokuvankin
2) täysperä rekka ajaa talvirajoitusten vallitessa takapuskurissa kiinni. Minulla ei ole kiire ja vakkarilla 85 km/h lasissa. Heti ekan ohituskaistan tullessa rekka lähtee ohi mutta hyytyy ylämäkeen ja joutuu taas taakseni. Sehän ei miellytä kuskia vaan ajaa todella lähellä perässäni, eroa oli muutama metri. Seuraavan ohituskaistan tullessa taas rinnalle ja meinaa hyytyä ja ilmeisesti kiilaa minut sitte ojaan kun kaista loppuu joten päästän ohi. Kova oli kiire vironpojalla.
3) ajelen 65@60 alueella ja lähestyn liikennevaloja. Bussi ajaa kovaa vauhtia perässäni. Valot vaihtuvat punaiseksi ja pysähdyn valoihin. Bussikuski oli kai päätellyt että ajan keltaisia päin ja joutuu tekemään paniikkijarrutuksen. Linjuri pysähtyi muutamien senttien päähän puskuristani. Siitäkös mieli pahoittuu ja valot ja torvet soi. Käänsin lisää volymea radioon ja odottelin rauhassa valojen vaihtumista.
4) ajelen motarilla tampereen suuntaan 90@80 alueella. Pakettiauto liimaantuu takaluukkuun kiinni. Ajan jonossa muiden perässä mutta ilmeisesti en riittävän nopeasti joka saa aikaan raivokohtauksen kuskilla. Soittaa torvea vilkuttaa valoja ja sormikin heiluu. Vaihdan kaistaa jotta pääsee kiireisempi ohi joka kiihdyttääkin rinnalle ja yrittää kiilata minua ojaan. Temppuilu jatkuu muutaman kilsan verran ja paku nostaa nopeuttaa minun ohi ja syöksyy eteeni samalle kaistalle ihan yllättäen eikä ollut lähellä osuminen nokkaani. Ja heti seuraavasta rampista ulos. Kuski nuori kaunis nainen.
Ne loput 20 000 kuskia ovat toimineet tosi ammatillisesti siitä peukut heille kyllä Suomen maanteillä on turvallista jaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
						SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
- 
				Alihankkija
 - "Aero"
 - Viestit: 480
 - Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
 - Paikkakunta: Vantaa
 
Re: Rekkakuskin perkeleet
Ajan päivittäin Lopentietä etelän suuntaan. Tuolla tiellä liikkuu paljon sora-autoja lasti päällä samaan suuntaan. Osa asiallisia, osa ei mitä perässäroikkumiseen tulee. Kun saavutaan Klaukkalaan niin Järvihaan risteyksen jälkeen alkaa kohtuullinen ylämäki. Jos matkalla on roikuttu perässä niin edeltävässä alamäessä vauhti pois aina mäen alkuun saakka. Tätä ei tarvitse koskaan tehdä kahta kertaa samalla kuskille. Aina on oppi mennyt perille saakka 
  Tähän voi jokainen jeesustella kotipoliiseista...
			
			
									
									
						- 
				Henkka #2283
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 2919
 - Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
 - Paikkakunta: Helsinki
 
Re: Rekkakuskin perkeleet
Niin, ja se toimistoduunari sais hakata lekalla sitä excelinvääntömasiinaansa, jotta pääsisi ammattitaidossa samalle tasolle persiissä roikkuvan rekkakuskin kanssaSaappi Kuski kirjoitti:Jos käännetään näkökulma toisinpäin niin mikä oikeus sunnuntaiautoilijalla on päättää siitä milloin rekkakuskin työpäivä päättyy?
Rekkakuskin päässä liikkuu myös sellaisia ajatuksia kuin että entäs jos hän tulisi vaikkapa yhden työpäivän ajaksi tämän hidastelevan ihmisen konttoriin harhailemaan käytäville. Aina kun tämä yrittää liikkua osastolta toiselle niin rekkakuski hypähtää siihen käytävälle eteen löntystelemään että minähän kävelen tässä ja ihan mitä vauhtia haluan kun minulla on siihen oikeus. Montakohan minuuttia kuluisi ennen kuin on tappelu pystyssä? Vähän eri näkökulmia peliin.
Tänään viimeks keltasen törpön ammattikuski tykkäs Mäkelänkadulla pahaa, kun yritti puikata vasemman kaistan kautta eteen ennen savuttavaa ooppelia ja meinas, että alkaisin hidastamaan tasanopeudesta. Muutaman sentin päässä kävi, mutta sitten tajusi onnen olevan vähissä. Seuraavissa valoissahan tuo pysähtyi rinnalle tuijottamaan. Peukkua pystyyn iloisen hymyn kera vain, sillä noista yleensä pääsee
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
						Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Rekkakuskin perkeleet
Noihin perässäroikkujiin auttaa tiiliskivi/limpparipullo/kirves tms. kattoluukun kautta annosteluna.. kertaakaan ei oo tarvinnu oikeasti heittää, pelkkä näyttäminen on riittäny. 
			
			
									
									90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
						Re: Rekkakuskin perkeleet
Itse olen todennut sopivan mäkisellä osuudella nopeuden hiljentämisen n.30km/h jyrkässä mäen notkossa. jos yhdistelmällä on täysimälli päällä, niin yleensä kolmannen kerran jälkeen ymmärtää jättää turvavälin.Myrkky kirjoitti:Noihin perässäroikkujiin auttaa tiiliskivi/limpparipullo/kirves tms. kattoluukun kautta annosteluna.. kertaakaan ei oo tarvinnu oikeasti heittää, pelkkä näyttäminen on riittäny.
PS:Ensin vilautan mkuutaman kerran pakkivaloja, jos on manuaali Saabbi alla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
						900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Rekkakuskin perkeleet
Tuo on kyllä kieltämättä jännä juttu, miksi ihan oikeasti noiden rekkojen pitää tulla 80 alueella parin metrin päähän takapuskurista kun vauhtia on 90 km/h. Jos nopeus olisi 70, niin sen voisi perustella tarpeella päästä ohi.
En voi sitä ymmärtää, eikä sitä voi mitenkään puolustella.
Noin toimivat rekkakuskit on nuijjia ja niitä pitäisi opettaa saunan takana
[EDIT]
Enkä tarkoita mitään ohituksen jälkeen tapahtuvaa "junnaamista".
Jos itse ohitan rekan, en todennäköisesti näe samaa rekkaa enää ikinä
			
			
													En voi sitä ymmärtää, eikä sitä voi mitenkään puolustella.
Noin toimivat rekkakuskit on nuijjia ja niitä pitäisi opettaa saunan takana
[EDIT]
Enkä tarkoita mitään ohituksen jälkeen tapahtuvaa "junnaamista".
Jos itse ohitan rekan, en todennäköisesti näe samaa rekkaa enää ikinä
					Viimeksi muokannut MacTurbo, Su Huhti 06, 2008 03:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
									
			
									"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
						Re: Rekkakuskin perkeleet
Itseä myös arsyttää tuollaiset rekkakuskit mitkä ajavat ihan puskurissa kiinni on nopeus sitten mikä vaan, eipä kerkeä kuski kissaa sanomaan jos jostain syystä tarvii edellä tehdä "paniikkijarrutus"  taitaa kummiskin henkilöauto pysähtyä hieman nopeammin kun rekka joten aika äkkiä saa itseään keräillä telin alta 
 
Ei silti ,kyllä pikkuautoilioissakin noita ääliöitä piisaa mitkä ajavat aivan puskurisssa kiinni
			
			
									
									Ei silti ,kyllä pikkuautoilioissakin noita ääliöitä piisaa mitkä ajavat aivan puskurisssa kiinni
Saab 9-3 TTID Vector 2008
						Re: Rekkakuskin perkeleet
On noita kovaa kiitäviä kuorma-autoja ja yhdistelmiä tullut nähtyä kyllä. Taajamassa ajelin 60km/h ja näin peileistä kuinka täysperävaunuyhdistelmä lähestyy kovaa vauhtia. Valoissa jouduin pysähtymään ja tuo rekka tulee viereiselle suoraan jatkuvalle kaistalle. Jotenkin yllättäen pienempi henkilöauto kiihtyi nopeammin tuohon 60km/h vauhtiin ja loppui rekalta kaista joten jäi aivan puskuriin roikkumaan. Takaikkunasta näin ainoastaan etusäleikön. Pian tämän jälkeen kuulin jopa kuinka voima alkoi jylistä takana ja yhdistelmä hyppäsi viereiselle kaistalle ja posotti ohitseni. 3km päässä alkoi 80km/h rajoitus, jolloin nostin omani nopeuteni tuonne 90km/h. Vielä pari kilometriä lisää ja rajoitus nousi aina 100km/h. Aika pian olin rekan perässä, rinnalla ja edessä. Ja ihan muistutukseksi oli pakko näyttää jotakin kattoluukusta.  
 
Ja mitä noihin ohitusmerkkien antoon tulee niin kerran kämmäsin itse hyvin alkaneen ohituksen. NG-satkulla lähdin ohittamaan merkin nähtyäni ja näin, että on ihan sopiva väli ohittaa. Kaikki meni tosin vikaan siinä vaiheessa kun löin isompaa, tai oli tarkoitus, sillä menikin pienempi pykälä pesään ja ohitus olikin siinä. Siinä sitten katse oikean peilin kulmaan ja mahdollisimman lähelle yhdistelmän kylkeä ja mahtui kolme autoa rinnakkain. Hieman hävetti töpeksiä tuolla lailla, mutta kiitän kyllä kuskia joka oli tilanteen tasalla. Oli muuten "hieman" äkäinen moottorijarrutus
			
			
									
									
						Ja mitä noihin ohitusmerkkien antoon tulee niin kerran kämmäsin itse hyvin alkaneen ohituksen. NG-satkulla lähdin ohittamaan merkin nähtyäni ja näin, että on ihan sopiva väli ohittaa. Kaikki meni tosin vikaan siinä vaiheessa kun löin isompaa, tai oli tarkoitus, sillä menikin pienempi pykälä pesään ja ohitus olikin siinä. Siinä sitten katse oikean peilin kulmaan ja mahdollisimman lähelle yhdistelmän kylkeä ja mahtui kolme autoa rinnakkain. Hieman hävetti töpeksiä tuolla lailla, mutta kiitän kyllä kuskia joka oli tilanteen tasalla. Oli muuten "hieman" äkäinen moottorijarrutus