mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

booster kirjoitti:tollaisella raskaalla jossa on nopeuden rajoitin niin se ei todella onnistu kuin on oltava lähellä ohitettavaa. ja suurin osa kun ei kulje kuin sen 86km/h todellista nopeutta niin yleensä ohitettava ajaa alinopeutta vaikka sen oma mittari näyttäiskin sen yli 86km/h. yleistystä yleistystä mut tollasta se on
Niin, gps:llä ja sid infosta katsellen mulla on ollu parhaimmillaan jopa 94kmh vauhtia ja rekan maski taustapeilissä. Vasta kun tuosta alkoi nostamaan nopeutta, niin alkoi jäämään, mutta eipä huvittanut ajella sakkopuolella, niin himmasin sinne 87-88kmh hujakoille ja se pallinaama taas hetken päästä taustapeilissä. Mietin jo hetken soitella virkavaltaa aplodeeraamaan tälle kuskille, mutta sattui kääntymään toiselle tielle.

Perävälityksiä vaihdellaan kuin teini-ikäiset mopopojat, rahaa vaan palaa vähän enemmän. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3229
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja viggen »

Kaikille henkilö autokuskeille sakot jotka on tien tukkona kun ajavat 10-30km alle rajoituksen ennen tulevaa pitkää vastasta, silloin tippuu raskaalla kalustolla vauhti täysin ja polttoainetta kuluu niin ..........
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
booster
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 13:39

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja booster »

mahtuuhan niitä yksittäis tapauksia. en puollustele tapausta, kyllä kuspäitä löytyy joka ihmis luokasta.

Tobbana kirjoitti:
booster kirjoitti:tollaisella raskaalla jossa on nopeuden rajoitin niin se ei todella onnistu kuin on oltava lähellä ohitettavaa. ja suurin osa kun ei kulje kuin sen 86km/h todellista nopeutta niin yleensä ohitettava ajaa alinopeutta vaikka sen oma mittari näyttäiskin sen yli 86km/h. yleistystä yleistystä mut tollasta se on
Niin, gps:llä ja sid infosta katsellen mulla on ollu parhaimmillaan jopa 94kmh vauhtia ja rekan maski taustapeilissä. Vasta kun tuosta alkoi nostamaan nopeutta, niin alkoi jäämään, mutta eipä huvittanut ajella sakkopuolella, niin himmasin sinne 87-88kmh hujakoille ja se pallinaama taas hetken päästä taustapeilissä. Mietin jo hetken soitella virkavaltaa aplodeeraamaan tälle kuskille, mutta sattui kääntymään toiselle tielle.

Perävälityksiä vaihdellaan kuin teini-ikäiset mopopojat, rahaa vaan palaa vähän enemmän. :)

-Sami
9-5
Ford F250
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Ei se aina rajoitu sinne 80km/h rajoitusalueelle. Ei tästä montaa viikkoa ole, kun kiireinen(tm) kuormurikuski ohitti mut 50km/h rajoitetulla tietyömaa-alueella*, kun ite ajoin todellista vauhtia aika tarkkaan sen 50km/h. Onhan ko. kohta toki puuduttava, kun alennettua rajoitusta on joku 2,5km, mutta kai sentään työmaa-alueella voisi vähän kunnioittaa sitä väkeä joka siellä tekee töitä?

*)Totuuden nimissä samalla pätkällä huomattavasti useammin raivokiireissään tohottaa kyllä henkilöautoilijat. Kohta olisi loistava sakkorysä, mutta aika harvoin työmailla näkyy ratsioita tai edes kamera-autoa.

Vastaavasti on monia kohtia, joissa rajoitus tipahtaa esim. risteyksen ajaksi 60km/h lukemaan sen 80km/h sijasta. Tällaisella kohtaa jos on iso kaveri takana, niin likimain poikkeuksetta turvaväli oli ja meni ja taustapeilissä lukee joko AINACS, OVLOV tai USIS. Duunimatkalle osuu tällainen kohta, jolla on ovelasti bussipysäkki tuolla alennetun rajoituksen alueella. Yhdellekään autoharrastajalle saatika ammattikuskille ei pitäisi tulla yllätyksenä, että jos bussi laittaa pysäkiltä vilkun vasemmalle, pitää pysäkkiä lähestyvän kuljettajan tehdä sille tilaa. Lämmittää mieltä alkaa hidastamaan lain vaatimalla tavalla, kun liki puskurissa tulee lonkka-arviolta 30-60t.

Ihan oikeasti. Mulle ei ikinä ole kukaan ruvennut kaupassa valittamaan siitä, että maksan ostokseni sen sijaan että juoksisin kassan ohi taskualennuksen kera. Mulle ei ole ikinä kukaan valittanut siitä, etten piirtele graffiteja seiniin. Mulle ei ole ikinä kukaan valittanut siitä, että maksan veroni. Mulle ei ole ikinä kukaan valittanut siitä, että katsastan autoni ajoissa. Miten ihmeessä ihmisiä - niin paikallisia ammattilaisia kuin muitakin siirtymänsuorittajia - voi häiritä käsittämättömän paljon, jos ajan laillisesti?

Btw, mitä tulee siihen ylämäkeen hidastumiseen, niin kun ei nysväisi siinä takapuskurissa kiinni vaan pitäisi asiallista väliä edellämenijään, voisi siihen tappavasti hidastavaan ylämäkeen ottaa vauhtia, kun edessä on tilaa. Mäen hidastaessa vauhdin alle edellämenijän se turvaväli sitten taas kasvaa takaisin alkuperäiseen mittaansa ja taas on varaa kiihdyttää seuraavaan väliin. Vai eikö fysiikan lait toimi raskaan kaluston kanssa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Kerrotaan tasapainon vuoksi, kunka aamun ensimmäisen vitutusniitin iski henkilöautoilija.

Autojono ajaa tietä 130 etelään. Rajoitus 80km/h, nopeus aika tarkkaan sen 80km/h. Edessä n. 100m turvaväli, takanakin ihan asiallinen. Klaukkalan liittymään matkaa n. 120 metriä, kolmion taakse vuoroaan odottelemaan jarruttelee Peugeot-tilaihme. 110 metriä, edellämenevä auto saavuttaa liittymän. 100m...90m...80m...70m...60m...50m... Pösö nytkähtää liikkeelle. Liittymään matkaa n. 40 metriä, liinat kiinni ja räikkä pohjaan. Renkaat pureutuvat onneksi vähäisen sohjon läpi asfalttiin asti ja auto hidastuu merkittävästi. ABS hakkaa poljinta jalkapohjaa vasten. Takki siirtyy repsikan penkiltä ihan jalkatilan etureunaan. 30m, vastaantulijat alkavat siirtyä reunempaan, pösön takana ollut auto jarruttaa näkyvästi reilusti ennen kolmiolle pääsyä. 20m... 10m.... Liittymän kohdalla vauhtia vielä ehkä 20km/h, pösökuski on saanut autonsa liikkeelle, minimiväli käy siinä 10m tienoossa ja pösö alkaa loitota, ennenkö itse siirrän jalan jarrulta kaasulle palatakseni liikenteen rytmiin. Vilkaisu taustapeiliin kertoo, että takana tullut autojono on myös onnistunut reagoimaan riittävästi ja jatkaa liikkumistaan.

Mikä ihme saa ihmisen odottamaan tyynen rauhallisesti, että se liikennevirrassa oleva väli menee puoliksi ohi ennenkö lähtee liikkeelle? Jos tuossa olisi ollut jääpinta sohjon sisään, olisi ollut todella hyvät mahdollisuudet päästä testaamaan viittä änkäppitähteä. Olkoon suojakelin tai suolan ansiota, oli hemmetin hienoa että renkaiden alle löytyi reilusti pitoa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

LUMI
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Talvi ilman lunta olisikin aivan huikean upeaa aikaa. Toisin sanoen syksy kestäisi aidosti sen 10 kuukautta. :D
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

se 10cm riittäis vallan hyvin että hulluimmat pääsis hiihtämään ken haluaa.. ja pakkasta se -10-20. ei ois suolapaskaa ja ulkotöissä ois kiva olla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ippe »

viggen kirjoitti:Kaikille henkilö autokuskeille sakot jotka on tien tukkona kun ajavat 10-30km alle rajoituksen ennen tulevaa pitkää vastasta, silloin tippuu raskaalla kalustolla vauhti täysin ja polttoainetta kuluu niin ..........

Nopesusrajoitus on suurin sallittu nopeus, raskaan kaluston kuljettajilla ei ole mitään perustetta ajaa yli rajoituksen, jos ei pysty ajamaan liikennesääntöjen mukaan, on valinnut väärän ammatin.

Jos aikataulut ovat liian tiukat, on vika aikatauluissa, eikä suinkaan muissa tiellä liikkujissa.

Kyllähän se jurppii kun joku ajaa omasta mielestä liian hiljaa edessä, mutta se ei ole mikään syy olla pitämättä turvaväliä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Julle »

Komiastihan nuo ohittivat. Siitä hetkestä, kun rupeaa kuormurit minut ohittamaan niin vien korttini poliisiasemalle ja ostan rollaattorin ja potkuttelen sillä. Saatanpa kuvailla kaistapää mummoja, jotka ohittelevat minut kauppakassit heiluen. :)
9-5 Aero - 00
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2238
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Kattastus perkele :twisted: Ensinnäkin katsastus mies yritti rikkoa avaimen ja oven lukon, kun kääntää rusautteli lukkoa vaikkei avain ollut edes pohjassa. Meille oli tulla asiasta mielipide riita heti alkuun 8O No ajeletiin piha lenkki turvat tukossa :arrow: jarru testissä päästiin sentää kehumaan vähän vanhusta ja tunnelma keveni :) Tästä eteenpäin voisin antaa sitten kehuja katsastajalle, jos tuolla rynkyttämisella ja koputtelulla ei jotain väljää löydy tai pellistä läpi pääse niin onse lujaa tekoa saatana sitte 8) :arrow: Etu oik. ja taka vas. laakeri väljyyttä... Ei saa ajaa ku korjaukseen ja ajanvarauksella takas kattastukseen :lol: Kalliita noi laakerit :evil: Ny joutuu vielä ruinaa laina :saab: ipkkaan, et potkuihin pääsee.. No oma vika ku viimeselle päivälle jättää :roll: MUTTA SILTI VITUTTAA!!!!!
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
booster
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 13:39

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja booster »

en haluis jatkaa enää mutta. täysin tyylipuhtaita ammattimaisia ohituksia noi kaikki.
9-5
Ford F250
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ihan reunaan asti ei näy, mutta tuulilasi olisi aika vaihtaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

kova on mittarin heitto jos kuormaautolla noin nopeasti ohi heittää :roll:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Vastaa Viestiin