booster kirjoitti:tollaisella raskaalla jossa on nopeuden rajoitin niin se ei todella onnistu kuin on oltava lähellä ohitettavaa. ja suurin osa kun ei kulje kuin sen 86km/h todellista nopeutta niin yleensä ohitettava ajaa alinopeutta vaikka sen oma mittari näyttäiskin sen yli 86km/h. yleistystä yleistystä mut tollasta se on
Niin, gps:llä ja sid infosta katsellen mulla on ollu parhaimmillaan jopa 94kmh vauhtia ja rekan maski taustapeilissä. Vasta kun tuosta alkoi nostamaan nopeutta, niin alkoi jäämään, mutta eipä huvittanut ajella sakkopuolella, niin himmasin sinne 87-88kmh hujakoille ja se pallinaama taas hetken päästä taustapeilissä. Mietin jo hetken soitella virkavaltaa aplodeeraamaan tälle kuskille, mutta sattui kääntymään toiselle tielle.
Perävälityksiä vaihdellaan kuin teini-ikäiset mopopojat, rahaa vaan palaa vähän enemmän. :)
Kaikille henkilö autokuskeille sakot jotka on tien tukkona kun ajavat 10-30km alle rajoituksen ennen tulevaa pitkää vastasta, silloin tippuu raskaalla kalustolla vauhti täysin ja polttoainetta kuluu niin ..........
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
mahtuuhan niitä yksittäis tapauksia. en puollustele tapausta, kyllä kuspäitä löytyy joka ihmis luokasta.
Tobbana kirjoitti:
booster kirjoitti:tollaisella raskaalla jossa on nopeuden rajoitin niin se ei todella onnistu kuin on oltava lähellä ohitettavaa. ja suurin osa kun ei kulje kuin sen 86km/h todellista nopeutta niin yleensä ohitettava ajaa alinopeutta vaikka sen oma mittari näyttäiskin sen yli 86km/h. yleistystä yleistystä mut tollasta se on
Niin, gps:llä ja sid infosta katsellen mulla on ollu parhaimmillaan jopa 94kmh vauhtia ja rekan maski taustapeilissä. Vasta kun tuosta alkoi nostamaan nopeutta, niin alkoi jäämään, mutta eipä huvittanut ajella sakkopuolella, niin himmasin sinne 87-88kmh hujakoille ja se pallinaama taas hetken päästä taustapeilissä. Mietin jo hetken soitella virkavaltaa aplodeeraamaan tälle kuskille, mutta sattui kääntymään toiselle tielle.
Perävälityksiä vaihdellaan kuin teini-ikäiset mopopojat, rahaa vaan palaa vähän enemmän.
Ei se aina rajoitu sinne 80km/h rajoitusalueelle. Ei tästä montaa viikkoa ole, kun kiireinen(tm) kuormurikuski ohitti mut 50km/h rajoitetulla tietyömaa-alueella*, kun ite ajoin todellista vauhtia aika tarkkaan sen 50km/h. Onhan ko. kohta toki puuduttava, kun alennettua rajoitusta on joku 2,5km, mutta kai sentään työmaa-alueella voisi vähän kunnioittaa sitä väkeä joka siellä tekee töitä?
*)Totuuden nimissä samalla pätkällä huomattavasti useammin raivokiireissään tohottaa kyllä henkilöautoilijat. Kohta olisi loistava sakkorysä, mutta aika harvoin työmailla näkyy ratsioita tai edes kamera-autoa.
Vastaavasti on monia kohtia, joissa rajoitus tipahtaa esim. risteyksen ajaksi 60km/h lukemaan sen 80km/h sijasta. Tällaisella kohtaa jos on iso kaveri takana, niin likimain poikkeuksetta turvaväli oli ja meni ja taustapeilissä lukee joko AINACS, OVLOV tai USIS. Duunimatkalle osuu tällainen kohta, jolla on ovelasti bussipysäkki tuolla alennetun rajoituksen alueella. Yhdellekään autoharrastajalle saatika ammattikuskille ei pitäisi tulla yllätyksenä, että jos bussi laittaa pysäkiltä vilkun vasemmalle, pitää pysäkkiä lähestyvän kuljettajan tehdä sille tilaa. Lämmittää mieltä alkaa hidastamaan lain vaatimalla tavalla, kun liki puskurissa tulee lonkka-arviolta 30-60t.
Ihan oikeasti. Mulle ei ikinä ole kukaan ruvennut kaupassa valittamaan siitä, että maksan ostokseni sen sijaan että juoksisin kassan ohi taskualennuksen kera. Mulle ei ole ikinä kukaan valittanut siitä, etten piirtele graffiteja seiniin. Mulle ei ole ikinä kukaan valittanut siitä, että maksan veroni. Mulle ei ole ikinä kukaan valittanut siitä, että katsastan autoni ajoissa. Miten ihmeessä ihmisiä - niin paikallisia ammattilaisia kuin muitakin siirtymänsuorittajia - voi häiritä käsittämättömän paljon, jos ajan laillisesti?
Btw, mitä tulee siihen ylämäkeen hidastumiseen, niin kun ei nysväisi siinä takapuskurissa kiinni vaan pitäisi asiallista väliä edellämenijään, voisi siihen tappavasti hidastavaan ylämäkeen ottaa vauhtia, kun edessä on tilaa. Mäen hidastaessa vauhdin alle edellämenijän se turvaväli sitten taas kasvaa takaisin alkuperäiseen mittaansa ja taas on varaa kiihdyttää seuraavaan väliin. Vai eikö fysiikan lait toimi raskaan kaluston kanssa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Kerrotaan tasapainon vuoksi, kunka aamun ensimmäisen vitutusniitin iski henkilöautoilija.
Autojono ajaa tietä 130 etelään. Rajoitus 80km/h, nopeus aika tarkkaan sen 80km/h. Edessä n. 100m turvaväli, takanakin ihan asiallinen. Klaukkalan liittymään matkaa n. 120 metriä, kolmion taakse vuoroaan odottelemaan jarruttelee Peugeot-tilaihme. 110 metriä, edellämenevä auto saavuttaa liittymän. 100m...90m...80m...70m...60m...50m... Pösö nytkähtää liikkeelle. Liittymään matkaa n. 40 metriä, liinat kiinni ja räikkä pohjaan. Renkaat pureutuvat onneksi vähäisen sohjon läpi asfalttiin asti ja auto hidastuu merkittävästi. ABS hakkaa poljinta jalkapohjaa vasten. Takki siirtyy repsikan penkiltä ihan jalkatilan etureunaan. 30m, vastaantulijat alkavat siirtyä reunempaan, pösön takana ollut auto jarruttaa näkyvästi reilusti ennen kolmiolle pääsyä. 20m... 10m.... Liittymän kohdalla vauhtia vielä ehkä 20km/h, pösökuski on saanut autonsa liikkeelle, minimiväli käy siinä 10m tienoossa ja pösö alkaa loitota, ennenkö itse siirrän jalan jarrulta kaasulle palatakseni liikenteen rytmiin. Vilkaisu taustapeiliin kertoo, että takana tullut autojono on myös onnistunut reagoimaan riittävästi ja jatkaa liikkumistaan.
Mikä ihme saa ihmisen odottamaan tyynen rauhallisesti, että se liikennevirrassa oleva väli menee puoliksi ohi ennenkö lähtee liikkeelle? Jos tuossa olisi ollut jääpinta sohjon sisään, olisi ollut todella hyvät mahdollisuudet päästä testaamaan viittä änkäppitähteä. Olkoon suojakelin tai suolan ansiota, oli hemmetin hienoa että renkaiden alle löytyi reilusti pitoa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
viggen kirjoitti:Kaikille henkilö autokuskeille sakot jotka on tien tukkona kun ajavat 10-30km alle rajoituksen ennen tulevaa pitkää vastasta, silloin tippuu raskaalla kalustolla vauhti täysin ja polttoainetta kuluu niin ..........
Nopesusrajoitus on suurin sallittu nopeus, raskaan kaluston kuljettajilla ei ole mitään perustetta ajaa yli rajoituksen, jos ei pysty ajamaan liikennesääntöjen mukaan, on valinnut väärän ammatin.
Jos aikataulut ovat liian tiukat, on vika aikatauluissa, eikä suinkaan muissa tiellä liikkujissa.
Kyllähän se jurppii kun joku ajaa omasta mielestä liian hiljaa edessä, mutta se ei ole mikään syy olla pitämättä turvaväliä.
Komiastihan nuo ohittivat. Siitä hetkestä, kun rupeaa kuormurit minut ohittamaan niin vien korttini poliisiasemalle ja ostan rollaattorin ja potkuttelen sillä. Saatanpa kuvailla kaistapää mummoja, jotka ohittelevat minut kauppakassit heiluen.
Kattastus perkele Ensinnäkin katsastus mies yritti rikkoa avaimen ja oven lukon, kun kääntää rusautteli lukkoa vaikkei avain ollut edes pohjassa. Meille oli tulla asiasta mielipide riita heti alkuun No ajeletiin piha lenkki turvat tukossa jarru testissä päästiin sentää kehumaan vähän vanhusta ja tunnelma keveni Tästä eteenpäin voisin antaa sitten kehuja katsastajalle, jos tuolla rynkyttämisella ja koputtelulla ei jotain väljää löydy tai pellistä läpi pääse niin onse lujaa tekoa saatana sitte Etu oik. ja taka vas. laakeri väljyyttä... Ei saa ajaa ku korjaukseen ja ajanvarauksella takas kattastukseen Kalliita noi laakerit Ny joutuu vielä ruinaa laina ipkkaan, et potkuihin pääsee.. No oma vika ku viimeselle päivälle jättää MUTTA SILTI VITUTTAA!!!!!
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005